Gość saki Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Różni ludzie mówią różne złe rzeczy o gazie. Jednocześnie miliony kierowców jeżdżą na gazie i mówią o nim dobre rzeczy. Mnie interesuje mianowicie jedna z takich plotek powtarzana przez złych ludzi. Że gaz powoduje wypalanie gniazd zaworów. Ile w tym prawdy z waszego doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Różni ludzie mówią różne złe rzeczy o gazie. Jednocześnie miliony kierowców jeżdżą na gazie i mówią o nim dobre rzeczy. Mnie interesuje mianowicie jedna z takich plotek powtarzana przez złych ludzi. Że gaz powoduje wypalanie gniazd zaworów. Ile w tym prawdy z waszego doświadczenia? Nie jestem ekspertem ale gniazda zaworodwe to glownie wypalaja sie "dzieki" ubogiej mieszance. Przy prostych instalacjach (I i II gen.) zle wyregulowana instalacja (podaje zbyt uboga mieszanke) moze powodowac wypalanie gniazd. Czy moze sie to dziac przy optymalnym skladzie ? Ja w ta watpie ale moze ktos to wyjasni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 gaz moze szkodzic na dluzsza mete bo jest suchy, ale to raczej przy ostrej jezdzie i kreceniu silnika do odcinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 moja nysa ma przejechane 260tyś ztego ja przejechałem ponad 70tys na gazie i wszystko jest ok a miałem honde z przebiegiem około 140tys i zawór sie wypalił na paliwie moje zdanie jest takie że silnik silnikowi nierówny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 gaz moze szkodzic na dluzsza mete bo jest suchy, ale to raczej przy ostrej jezdzie i kreceniu silnika do odcinki W jaki sposob ma szkodzic suchosc gazu ? Jesli cos ma szkodzic to raczej wyzsza temperatura spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 ano w taki ze jest wieksze tarcie tlokow o powierzchnie cylindra i chyba jest oczywiste ze wszysto sie szybciej zuzywa :idea: , do tego jeszcze wyzsza temp. wiec nie moze byc zbyt ubogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 dlatego zalecają odpalanie na paliwie itp itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 A co ma gaz do tarcia tłoka o cylinder :shock: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 no przeciez jest wtryskiwany do komory spalania a tlok go spreza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 no przeciez jest wtryskiwany do komory spalania a tlok go spreza Jak miesznka benzyny z powietrzem (faza lotna) ma smarowac tlok ? Jakos moja wiedza niezbyt techniczna nie pozwala mi na proste wytlumaczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 dlatego zalecają odpalanie na paliwie itp itd Zalecaja odpalanie na paliwie poniewaz reduktor do poprawnego dzialania wymaga ogrzewania poprzez plyn chlodzacy, mozna odpalac na LPP tylko reduktor sie bardziej zuzywa. Odpalanie na bezynie dobrze robi na wtryski beznzynowe, tez czasem musza popracowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Jak miesznka benzyny z powietrzem (faza lotna) ma smarowac tlok ? Jakos moja wiedza niezbyt techniczna nie pozwala mi na proste wytlumaczenie nie mowie zaraz o smarowaniu tloka, mieszanka gazu ma poprostu inne wlasciwosci niz benzyny nawet w fazie lotnej i powoduje wieksze tarcie, ale dobra - nie bede sie upierac, nie mam firmy montujacej gaz pytalem sie tez o to z ciekawosci mechanika i powiedzial to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 nie mowie zaraz o smarowaniu tloka, mieszanka gazu ma poprostu inne wlasciwosci niz benzyny nawet w fazie lotnej i powoduje wieksze tarcie, ale dobra - nie bede sie upierac, nie mam firmy montujacej gaz pytalem sie tez o to z ciekawosci mechanika i powiedzial to samo Hmm ciekawe po co jest ten olej ;). Smiem watpic w to w smarowanie ale nie bede sie upieral. Jedyne co slyszalem to ze LPG ma wyzsza temperature spalania. Jak wiadomo uboga miesznka powoduje wyzsza temperature spalania, jesli juz sam LPG ma wyzsza i dlozymy do tego nawet tylko lekko zubozona miesznke to zawory wylotowe moga pojsc na niezasluzony odpoczynek. Takze inne czesc moga byc wrazliwe na wyzsza temperature i to zalezy duzo od konkretnego silnika. Im lepsza instalacja (optymalne sklad miesznki) tym ryzyko mniejsze, ale pewnie zawsze jakies istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 przy odpalaniu na zimno po dluzszym postoju moze nie byc juz filmu olejowego, no a silnik sie najbardizej niszczy niedlugo po rozruchu, dlatego auta z niemiec z duzymi przebiegami maja silniki w lepszym stanie bo jezdza wiecej po autostradach na dlugich trasach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 przy odpalaniu na zimno po dluzszym postoju moze nie byc juz filmu olejowego, no a silnik sie najbardizej niszczy w pierwszych sekundach od rozruchu, dlatego auta z niemiec z duzymi przebiegami maja silniki w lepszym stanie bo jezdza wiecej po autostradach na dlugich trasach Ale pewnie 98 % posiadaczy LPG odpala na benzynie wiec niszcza nie podobnie, zreszt czy to beznzyna czy LPG odpalanie zimnego silnika jest tak samo niszczace niestety ale to wiadomo nie od dzis. Czytalem nie pamietam juz konkretnie gdzie w tym momencie ze przeprowadzone badania na ktorej z uczelni wykazaly sie mniej sie niszczy silnik na LPG ale w to juz sam chyba nie bardzo wierze ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciejka_sz Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Czytalem nie pamietam juz konkretnie gdzie w tym momencie ze przeprowadzone badania na ktorej z uczelni wykazaly sie mniej sie niszczy silnik na LPG ale w to juz sam chyba nie bardzo wierze ;) Mnie uczyli na jakiejs tam uczelni ze LPG ma jednak bardziej niszczacy wplyw na silnik przystosowany do spalania paliwa Pb i to nie tylko przy uruchamianu silnika... dodatkowo moja mozgownica zarejestrowala tez informacje nt temperatury zaplonu gazu ktora jest zgola inna niz Pb... jest to wazne zwlaszcza w zimie gdy sa inne warunki na dworzu co niewatpliwie ma wplyw na uruchomienie silnika - stad uruchamianie pojazdu na Pb. Uczyli mnie tego pare ladnych lat temu ale mysle ze niewiele od tego czasu sie zmienilo jezeli chodzi o motoryzacje :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 Mnie uczyli na jakiejs tam uczelni ze LPG ma jednak bardziej niszczacy wplyw na silnik przystosowany do spalania paliwa Pb i to nie tylko przy uruchamianu silnika... dodatkowo moja mozgownica zarejestrowala tez informacje nt temperatury zaplonu gazu ktora jest zgola inna niz Pb... jest to wazne zwlaszcza w zimie gdy sa inne warunki na dworzu co niewatpliwie ma wplyw na uruchomienie silnika - stad uruchamianie pojazdu na Pb. Uczyli mnie tego pare ladnych lat temu ale mysle ze niewiele od tego czasu sie zmienilo jezeli chodzi o motoryzacje :? O wyzszej temperaturze spalania byla mowa , jesli znasz inne konkrety na temet zlego wplywu LPG na zywotnosci slinika to chetnie poszerze moja niewielka wiedze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas Opublikowano 1 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2005 cóż ,mogę powiedzieć ze swego o doświadczenia;GAZ MOZE WYPALIĆ GNIAZDA ZAWOROWE,jeździłem bardzo ostro na gazie w obecnej p10,25 tyś takiej jazdy spowodowało rozszczelnienie gniazd,jeszcze pare tysi i wypaliłyby się,silnik zawsze nagrzewałem na benzynie więc był dobrze smarowany/mieszanka mogłabyć zbyt uboga,bo to instalka II generacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vqsoft1 Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 ano w taki ze jest wieksze tarcie tlokow o powierzchnie cylindra i chyba jest oczywiste ze wszysto sie szybciej zuzywa :idea: , do tego jeszcze wyzsza temp. wiec nie moze byc zbyt ubogo ale gaz jako ze jest suchy ma jedna znaczna zalete nie zmywa filmu olejowgo ze scianek cylindra a paliwo robi to skutrcznie.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KAFAR Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Czesc Ja mam LPG sekwencje w silniku 1.8. 2 mechnikow w serwisie (w tym jeden mistrz) powiedzieli, ze przy normalnej jezdzie silnik na gazie moze wytrzymac niewiele mniej niz na benzynie. Za to przy bardzo ostrej jezdzie gniazda zaworowe moga sie wypalic juz po ok. 100 000 kilosow. Duzo tez zalezy od skladu mieszanki, dlatego b. wazne jest zeby serwisowac regularnie tj. wymienic filtr i wyregulowac tzw. mape elektoniczna instalacji. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Czesc Ja mam LPG sekwencje w silniku 1.8. 2 mechnikow w serwisie (w tym jeden mistrz) powiedzieli, ze przy normalnej jezdzie silnik na gazie moze wytrzymac niewiele mniej niz na benzynie. Za to przy bardzo ostrej jezdzie gniazda zaworowe moga sie wypalic juz po ok. 100 000 kilosow. Duzo tez zalezy od skladu mieszanki, dlatego b. wazne jest zeby serwisowac regularnie tj. wymienic filtr i wyregulowac tzw. mape elektoniczna instalacji. Pozdro. Dobrze zrobionej mapy wtryskow sie nie reguluje. Jest to mapa na podstawie ktorej komp "gazowy" przeklada czas otwarcia wtryskow bezynowych na czas otwarcia wtryskow LPG. Czyli tak naprawde skladem mieszanki steruje centralka bezynowa. Dlatego tak wazne sa wtryskiwacze przy czwartej generacji. Musza byc liniowe i nie zmieniac swojej charakteryski z biegiem czasu. Raz dobrze stworzona mapa powinna przetrwac czas zycia instalki , no chyba ze wtryskiwacze sa kiepskiej jakosci po jakims czasie zaczynaja podawac inna ilosc gazu niz wczesniej przy takim samym czasie otwarcia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goago Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 ale gaz jako ze jest suchy ma jedna znaczna zalete nie zmywa filmu olejowgo ze scianek cylindra a paliwo robi to skutrcznie.! DOKLADNIE mialem to samo napisac+jeszcze taki ze nie pozostawia nagaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 2 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2005 Teraz moje doświadczenia - P10 ka 400 kkm i 300 kkm na gazie I generacji - nc silnikowi LPg nie zrobił - ustawiona jednak tak by palił ok 20% więcej LPG niż PB i uważam, że tak samo powinny więcej palić sekwencje (ustawianie IV generacji by palił tyle samo LPG co Pb - poważny błąd w sztuce). Wynika to z kaloryczności gazu. Wtryski LPG sa coraz bardziej liniowe, ale o dawce gazu nie decyduje tylko czas wtrysku i wydatek wtryskiwacza. Najwieksze ma znaczenie tutaj ciśnienie jakie panuje w magistrali wtryskw. Ono jest bardzo niestabilne a jego sttałość zależy od jakości reduktora. Instalki radzą sobie przez odpowiednio zaprogramowaną funkcję. Mapa wtrysków to pikuś. Poprawki czasu wtrysków na spadki ciśnienia - to prawdziwe wyzwanie gaziarzy. Ale sie rozgadałem... najważniejsze - to dobra i poprawnie wyregulowana gazówka. A teraz przykłady. 10 Polonezów monowtrysk, pracujących w kolumnie transportu sanitarnego (karetki i nie tylko), 6 zagazowano. Niiezagazowane zrobiły po 200-250 kkm i remont lub kasacja. Zagazowane 350-400 i jeszcze jeżdżą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bociek65 Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 W mojej n 16 1,5 lpg, po 90 tysiacach wypalily sie zawory, jednak na moje wlasne zyczenie, odpalalem caly czas na gazie(lato, zima) Jak montowałem LPG powiedzono mi ze zawory sie nie ustawia, nie sprawdzilem tej wersji i musialem zaplacic frycowe. Teraz po kazdych 15 tys sprawdzam luz na zaworach i wszystko gra. Nalezy wymieniac swiece i filtr i autko bedzie dlugo jezdzic na tanim paliwku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PiTeRsKi Opublikowano 3 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2005 Wtryski LPG sa coraz bardziej liniowe, ale o dawce gazu nie decyduje tylko czas wtrysku i wydatek wtryskiwacza. Najwieksze ma znaczenie tutaj ciśnienie jakie panuje w magistrali wtryskw. Ono jest bardzo niestabilne a jego sttałość zależy od jakości reduktora. Instalki radzą sobie przez odpowiednio zaprogramowaną funkcję. Mapa wtrysków to pikuś. Poprawki czasu wtrysków na spadki ciśnienia - to prawdziwe wyzwanie gaziarzy. Nie do konca sie z tym zgodze wszak jesli cisnienie spada jest automatyczne przelaczenie na bezyne wiec odchylenia powinny byc na tyle male aby nie wyplywaly na ilosc podawanego gazu. Nie wydaje mi sie aby komputer przeliczal cal otwarcia wtryskow w zaleznosci od cisnienia na listwie wtryskowej. Robi to tylko i wylacznie na podstawie mapy wtryskow. Skad masz takie informacje ? Mozesz podac zrodlo ? Edit, rzeczywiscie znalazlem informacje o tym ze czasy wtryskow sa korygowane na podstawie cisnienia na listwie a z tego co napisali wynika ze jest to funkcja komputera LPG. Z opisu do BRC SEQUENT: "Dzięki temu, że centralka mierzy ciśnienie gazu zasilającego wtryskiwacze oraz, że koryguje czasy wtrysku gazu - na podstawie wartości odczytanej - to ilość wtryskiwanego gazu nie jest uzależniona od małych wahań ciśnienia, a zatem nie jest konieczne dokładne wytarowanie reduktora ciśnienia." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.