Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 1,8 2000 Nierówna praca/zamulenie/zapłon... błąd 0301...


jarek walewski

Rekomendowane odpowiedzi

Autko zaczęło zamulać się Jakiś czas temu, wyskakiwał błąd związany z przepływomierzem (nie pamiętam teraz nr), wyczyściłem stary i sprawa ucichła...

Niedawno coś się znowu przyblokowało i zaczął wyskakiwać check.

Po sprawdzeniu błyskami wyszło 0300 lub 0300 1 lub 0301 (raz tak raz tak). Świece są ok, cewki dwie wymieniłem, te części eliminuje z winy w tym momencie.

Dodatkowo jak odłączam wtyczkę od cewki na miejscu 1 nic się nie zmienia w pracy silnika... ? A cewka na tym miejscu ma rudawy nalot. Jak odłączam inne traktor na trzech cylindrach :)

Praca silnika w miarę, nieco bardziej terkocząca niż przed check'iem. jałowe obroty ~` 800/900.

Auto nie ma siły pod górkę(nawet coś stukało na sporym podjeździe), na płaskim Vmax 120 i 4000 obr.

 

Dziś przypomniałem sobie o przepływce... Założyłem zamiennik i...

-Check 0301 (sprawdzę czy coś jeszcze może jutro )

-jałowe obroty są sporo niższe i co jakiś czas falują, auto czasem gaśnie przy zrzucaniu na luz,

-moc wróciła,

-wciąż odpięcie cewki nr 1 nie ma wpływu na prace silnika,

 

Pytania do Szanownych forumowiczów:

-czy można wyeliminować problemy z rozrządem skoro teraz moc wróciła?

-czy obstawiać przepływkę jako winowajcę?(stara odnowiona teraz zamiennik)

-czy wiązka przewodów dawała by takie problemy?

-gdzie jeszcze szukać ewentualnej przyczyny?

 

Podejrzewam że temat może być rozległy i nie obędzie się bez komputera i głębszej diagnostyki ale prosił bym o wskazówki w którym miejscu mógł ugryźć ząb czasu moją Primerkę...

Dzieki wielkie za odpowiedzi

 

 

P.S.Auto z lpg. Objawy w obu przypadkach takie same dla lpg i PB

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat może być rozległy więc zacznij od porządku z motorkiem;

Regulacja zaworów( bo może już na ostatniej płytce i zaraz głowica aut...), sprwdzić kompesje, wyczyścić przepustnicę i na N.Consult celem weryfukacji parametrów pracy motorka na garach i jego osprzętu- poprawnej adaptacji przepustnicy i czy zamiennik przepływki wyrabia w pełnym zakresie, czy charakterystyka współpracy sond jest w normie na wykresie sinusoidalnym...

Okaże się czy jest wszystko ok i wystarczy przesoftować do ustawień fabrycznych. Dopiero wtedy dostroić lpg i smigać dalej....

Pzd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Żadnych zamienników jesli chodzi o przeplywke!! Ja na takim sprzecie zrobilem 80km i padla! Szkoda kasy, szczęście ze uznali reklamacje w sklepie.

Przyczyn zamulenia moze byc wiele, choćby zapchany katalizator. Lubi sie to dziac zwłaszcza przy instalacji lpg gdzie nie zapychaja spaliny lecz osadzajacy sie kamien z wody, ktorej sporo w tym paliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, cawallo napisał:

Żadnych zamienników jesli chodzi o przeplywke!! Ja na takim sprzecie zrobilem 80km i padla! Szkoda kasy, szczęście ze uznali reklamacje w sklepie.

Przyczyn zamulenia moze byc wiele, choćby zapchany katalizator. Lubi sie to dziac zwłaszcza przy instalacji lpg gdzie nie zapychaja spaliny lecz osadzajacy sie kamien z wody, ktorej sporo w tym paliwie.

Co ty za głupoty wypisujesz? Woda w LPG?

Woda jest odpadem spalania. CH4 + 2 O2 → CO2 + 2 H2O i na pewno nie mam w nim kamienia heheheh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...