Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Ciężko chodzące sprzegło. Co jest przyczyna?


Guest Wiśnia
 Share

Recommended Posts

Guest Wiśnia

witam

co morze byc przyczyna ze bardzo cieshko chodzi sprzeglo .

sprawdzalem linke sciagalem ja to chodzi bardzo dobrze. iczasami mam tak jeszcze z ejak jade dajmy na to na 4 przy 2500 obr. rowno mi jedzie a angle cos jak by go przydusilo na chwilke??

co to moze byc? jkaie sa tego przyczyny??

pozdrawiam i czekam na odp :)

Link to comment
Share on other sites

Stary problem jak świat...

 

Trzeba niestety zdemontować skrzynie i zdemontować dzwignie (ta do ktorej jest zamontowana linka sprzęgła)

 

Nasępnie oczyścić ośke dzwigni i łożyska w obudowei skrzyni i złozyćna specjalny termiczny smar najlepiej z dodatkiem miedzi - gwarancja lekkiej pracy lekkiego chodzenia :)

Link to comment
Share on other sites

w P10 wałek z widełkami chodzi na łożyskach??, bo w P11 jest to umocowane bezpośrednio w obudowie - nawet chyba tulejek nie ma.

Np. u mnie wałek wytarł w obudowie taki luz, że smar pomagał na ok 2 miesiące. W końcu jeden poczciwy mechanik wkleił mi tulejki, wałek na końcach odpowiednio przetoczył, i na tak spasowanym układzie jeżdzę już ponad 2 lata i nic się nie dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Krzysiek_K

Ja w swojej p10 już się do tego przyzwyczaiłem, sprawdzałem linkę smarowałem i nadal chodzi jak chce. Generalnie trzeba trochę siły żeby nacisnąć sprzęgło. Ale z to jak wsiądę do Fabii ojca to mało nie zrobię dziury w podłodze. Tam jest hydrauliczny wysprzęglik Jak w kanciaku. Myslę że można do tej liki się przyzwyczaić.

Link to comment
Share on other sites

łozyska to taka ogulna nazwa, chodzi o dziurky w obudowei skrzyni w ktorych porusza się wałek - nie ma tam nic, zadnych tulei, czy lozysk poprostu gole aluminum z obudowy.

Link to comment
Share on other sites

Guest Wiśnia

dobra czyli konkretnie co mam zrobić, bo to denerwujace jest i troszke sily trzeba w to sprzeglo wlozyc i jak tak dluzej sie po miescie pojezdi to nie za wesolo. :wink:

linke mam sprawna bo sprawdzalem, sa tam takie widelki na koncu linki przy sprzegle, to je mam zdemontowac tak rozebrac skrzynie ... i co dalej.......???

pozdrawiam :)

Link to comment
Share on other sites

konkretnie to powinieneś wyjąć całe sprzęgło, przepatrzeć wszystko dokładnie, jeśli są luzy to je zlikwidować, przy okazji sprawdzić stan samego sprzęgła (tarcza, łożysko, docisk) i ew wymienić co trzeba, wyczyścić wszystko ładnie, przesmarować solidnie odpowiednim smarem, złożyć do kupy i jeździć, jeździć, jeździć...

Link to comment
Share on other sites

ja też wyciągałem linkę i chodziła lekko. Weź pod uwagę, że linka jest zawsze jednakowo ułożona i wyciera się przeważnie na załamaniach.

 

Ja zanim ją wymieniłem to smarowałem, obracałem pancerz i inne czary, ale pomogło jak założyłem nową. W porównaniu do starej to masełko.

 

Aha ja byłem pewny że to nie sprzęgło, bo wcześniej wymieniłem cały kmpl.

Link to comment
Share on other sites

Stary problem jak świat...

 

Trzeba niestety zdemontować skrzynie i zdemontować dzwignie (ta do ktorej jest zamontowana linka sprzęgła)

 

Nasępnie oczyścić ośke dzwigni i łożyska w obudowei skrzyni i złozyćna specjalny termiczny smar najlepiej z dodatkiem miedzi - gwarancja lekkiej pracy lekkiego chodzenia :)

 

Coobcio a tak obrazowo - to chodzi o ten detal w czerwoonym kółku ??

 

clutch.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Własnie dzisiaj przy okazji wymiany manszet na przegubach zdjąłem skrzynie bo mi sprzęgło ciężko chodziło. I tak wytarty jest wałek prowadzący łożyska sprzełowego, łożysko go wytarło. wyczyściłem wszystko ładnie ,posmarowałem smarem miedziowym, złożyłem i jest o wiele lepiej. Zastanawiam się tylko na ile to wystarczy? Kto nie smaruje ten nie jedzie. :lol:

Link to comment
Share on other sites

A jak u mnie sprzęgło przy wciskaniu skrzypi to co to może być. I to tylko na rozgrzanym silniku - czy to linka, czy raczej ten wichajster w skrzyni?

Link to comment
Share on other sites

Radzę najpierw sprawdzić linkę i ośkę pedału sprzęgła. Jak to nie pomoże to będzie to co u mnie.

Link to comment
Share on other sites

Guest conrad81

a jednak nie tylko moje sprzeglo takie twarde, moj stary tez ma skode tyle ze octavie i tam jak wsiadam to normalnie jak w przyslowiowe gow...o noga wpada. ale u mnie chyba bez wymiany calego kpl sprzegla sie nie obejdzie bo troszke "trzyma" biegi przy zmianie a wersja SRi pytalem prawie 500zl wrr

Link to comment
Share on other sites

witam , zgadzam się ze wszystkim co koledzy napisali oprócz jednego NIE SMARUJE SIĘ LINKI jest pokryta teflonem pomoże tylko prze chwilę a potem będzie jeszcze gorzej . Jeżeli jest to wina linki należy ją wymienić a to że jak jest odpięta lekko chodzi to wcale nie oznacza że jest dobra

 

:twisted: pozdrawiam :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Guest conrad81
no ale w czym dodatkowy smar może zaszkodzić?

 

no wlasnie teflon ma to do siebie ze nic mu nie trzeba a tylko mozna pogorszyc najlepiej wytrzec do sucha zeby zadnych paprochow nie bylo i powinno smigac jak ta lala:) teflon to teflon :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest rafalski

u mnie tez cos nie tak ze sprzeglem :( nie wiem czy to kwestia smarowania czy cos innego :? Otoz na poczatku bylo ok.Po jakis 2 miesiacach zaczlo troche skrzypiec przy wciskaniu pozniej co s tam psiknalem i jescze przez kilka dni skrzypialo poczym przestalo na kilka miesiecy teraz znowu sie odzywa :cry: o co tu chodzi :x

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...