Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Ciężko chodzące sprzegło. Co jest przyczyna?


Gość Wiśnia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

co morze byc przyczyna ze bardzo cieshko chodzi sprzeglo .

sprawdzalem linke sciagalem ja to chodzi bardzo dobrze. iczasami mam tak jeszcze z ejak jade dajmy na to na 4 przy 2500 obr. rowno mi jedzie a angle cos jak by go przydusilo na chwilke??

co to moze byc? jkaie sa tego przyczyny??

pozdrawiam i czekam na odp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary problem jak świat...

 

Trzeba niestety zdemontować skrzynie i zdemontować dzwignie (ta do ktorej jest zamontowana linka sprzęgła)

 

Nasępnie oczyścić ośke dzwigni i łożyska w obudowei skrzyni i złozyćna specjalny termiczny smar najlepiej z dodatkiem miedzi - gwarancja lekkiej pracy lekkiego chodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w P10 wałek z widełkami chodzi na łożyskach??, bo w P11 jest to umocowane bezpośrednio w obudowie - nawet chyba tulejek nie ma.

Np. u mnie wałek wytarł w obudowie taki luz, że smar pomagał na ok 2 miesiące. W końcu jeden poczciwy mechanik wkleił mi tulejki, wałek na końcach odpowiednio przetoczył, i na tak spasowanym układzie jeżdzę już ponad 2 lata i nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzysiek_K

Ja w swojej p10 już się do tego przyzwyczaiłem, sprawdzałem linkę smarowałem i nadal chodzi jak chce. Generalnie trzeba trochę siły żeby nacisnąć sprzęgło. Ale z to jak wsiądę do Fabii ojca to mało nie zrobię dziury w podłodze. Tam jest hydrauliczny wysprzęglik Jak w kanciaku. Myslę że można do tej liki się przyzwyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łozyska to taka ogulna nazwa, chodzi o dziurky w obudowei skrzyni w ktorych porusza się wałek - nie ma tam nic, zadnych tulei, czy lozysk poprostu gole aluminum z obudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra czyli konkretnie co mam zrobić, bo to denerwujace jest i troszke sily trzeba w to sprzeglo wlozyc i jak tak dluzej sie po miescie pojezdi to nie za wesolo. :wink:

linke mam sprawna bo sprawdzalem, sa tam takie widelki na koncu linki przy sprzegle, to je mam zdemontowac tak rozebrac skrzynie ... i co dalej.......???

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konkretnie to powinieneś wyjąć całe sprzęgło, przepatrzeć wszystko dokładnie, jeśli są luzy to je zlikwidować, przy okazji sprawdzić stan samego sprzęgła (tarcza, łożysko, docisk) i ew wymienić co trzeba, wyczyścić wszystko ładnie, przesmarować solidnie odpowiednim smarem, złożyć do kupy i jeździć, jeździć, jeździć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też wyciągałem linkę i chodziła lekko. Weź pod uwagę, że linka jest zawsze jednakowo ułożona i wyciera się przeważnie na załamaniach.

 

Ja zanim ją wymieniłem to smarowałem, obracałem pancerz i inne czary, ale pomogło jak założyłem nową. W porównaniu do starej to masełko.

 

Aha ja byłem pewny że to nie sprzęgło, bo wcześniej wymieniłem cały kmpl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary problem jak świat...

 

Trzeba niestety zdemontować skrzynie i zdemontować dzwignie (ta do ktorej jest zamontowana linka sprzęgła)

 

Nasępnie oczyścić ośke dzwigni i łożyska w obudowei skrzyni i złozyćna specjalny termiczny smar najlepiej z dodatkiem miedzi - gwarancja lekkiej pracy lekkiego chodzenia :)

 

Coobcio a tak obrazowo - to chodzi o ten detal w czerwoonym kółku ??

 

clutch.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Własnie dzisiaj przy okazji wymiany manszet na przegubach zdjąłem skrzynie bo mi sprzęgło ciężko chodziło. I tak wytarty jest wałek prowadzący łożyska sprzełowego, łożysko go wytarło. wyczyściłem wszystko ładnie ,posmarowałem smarem miedziowym, złożyłem i jest o wiele lepiej. Zastanawiam się tylko na ile to wystarczy? Kto nie smaruje ten nie jedzie. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jednak nie tylko moje sprzeglo takie twarde, moj stary tez ma skode tyle ze octavie i tam jak wsiadam to normalnie jak w przyslowiowe gow...o noga wpada. ale u mnie chyba bez wymiany calego kpl sprzegla sie nie obejdzie bo troszke "trzyma" biegi przy zmianie a wersja SRi pytalem prawie 500zl wrr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , zgadzam się ze wszystkim co koledzy napisali oprócz jednego NIE SMARUJE SIĘ LINKI jest pokryta teflonem pomoże tylko prze chwilę a potem będzie jeszcze gorzej . Jeżeli jest to wina linki należy ją wymienić a to że jak jest odpięta lekko chodzi to wcale nie oznacza że jest dobra

 

:twisted: pozdrawiam :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale w czym dodatkowy smar może zaszkodzić?

 

no wlasnie teflon ma to do siebie ze nic mu nie trzeba a tylko mozna pogorszyc najlepiej wytrzec do sucha zeby zadnych paprochow nie bylo i powinno smigac jak ta lala:) teflon to teflon :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

u mnie tez cos nie tak ze sprzeglem :( nie wiem czy to kwestia smarowania czy cos innego :? Otoz na poczatku bylo ok.Po jakis 2 miesiacach zaczlo troche skrzypiec przy wciskaniu pozniej co s tam psiknalem i jescze przez kilka dni skrzypialo poczym przestalo na kilka miesiecy teraz znowu sie odzywa :cry: o co tu chodzi :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...