Zolwik_Tuptus Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2017 Hej. T2 2.7TDI lift 2 cale na zawieszeniu. Przy zmianie obciązenia podczas jazdy (czyli puszczam lub wciskam gaz) zaczyna delikatnie bujać tyłem auta - gdy jest przejście z odpuszczonego gazu na wciśnięty w prawo, gdy z wciśniętego na odpuszczony odwrotnie. Sprawę zauważyłem na śliskim (mokrym) asfalcie. Gdzie zaczyna pojawiać się luz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Wg mnie w pierwszej należałoby sprawdzić tuleje tylnych wahaczy "trzymających" most. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Może tylko jedno koło z tyłu ciągnie (napędza) ?? Masz LSD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Mam LSD i sprawdzałem z podniesionymi kołami oraz w błocie i działa (spina) Tuleje mostu + olej w moście na początek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 drążki reakcyjne sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fred77 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Hej. T2 2.7TDI lift 2 cale na zawieszeniu. Przy zmianie obciązenia podczas jazdy (czyli puszczam lub wciskam gaz) zaczyna delikatnie bujać tyłem auta - gdy jest przejście z odpuszczonego gazu na wciśnięty w prawo, gdy z wciśniętego na odpuszczony odwrotnie. Sprawę zauważyłem na śliskim (mokrym) asfalcie. Gdzie zaczyna pojawiać się luz? Gdzieś przy tylnym moście pojawia się luz. A gdzie to trudno stwierdzić bez sprawdzenia. Najlepiej sprawdzić to na kanale przy pomocy drugiej osoby. Wjeżdżasz na kanał. Blokujesz przednie koła solidnymi klinami lub przywiązujesz samochód za hak do drugiego zahamowanego samochodu lub przyczepiasz przyczę z zaciągniętym hamulcem ręcznym. Schodzisz do kanału, a druga osoba siada za kierownicą. Osoba za kierownicą włącza pierwszy bieg i próbuje ruszyć do przodu ale nie robi tego. Na przemian lekko puszcza sprzęgło i wciska. Ty natomiast, w kanale obserwujesz jak zachowuje się napęd, most, drążki i tuleje. To jest chyba najlepszy sposób na sprawdzanie wszelkich tulei napędu czy zawieszenia. Dopiero podczas realnych obciążeń widać co jest zużyte. Nawet zawieszenie silnika i skrzyni biegów da się tak sprawdzić. I to nie tylko w Terrano. Czasami wystarczy włączyć pierwszy bieg na wyłączonym silniku, zejść do kanału i ruszać samochodem do przodu i tyłu. Czasami przy takich niewielkich obciążeniach, przy dużym zużyciu jakichś tulei dobrze wszystko widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.