Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

drastycznie duże spalanie gazu


Guest saki
 Share

Recommended Posts

1,4, 98, sedan. Oto opis problemu. Samochód ma instalację drugiej generacji. Reduktor: autronic, zawór: tomasetto, układ elektroniczny - autronic, wielozawór - tomasetto.

Na gazie samochód mi palił w czasie jazdy po mieście jakieś 12 litrów. Dodam, że po mieście to nie znaczy w korkacj i światłach co kawałek. Korków u mnie nie ma. Był problem z mikserem - czyli mikser nieodpowiedni do modelu samochodu, bo zasłaniał przepływomierz i były problemy z obrotami. Mikser zmienion, samochód nie gaśnie, nie rzuca nim, nic nie szarpie - co miało miejsce przy złym mikserze. jednocześnie został zmieniony filtr gazu. Gaz tankuję wyłącznie na markowych stacjach - zazwyczaj BP. Pali mi 12 litrów na 100 km dalej.

Dodam jeszcze, że gaziarz jak mi zmieniał mikser, stwierdził, że na gazie spaliny są dobre, ale przelewa się na benzynie. Zdiagnozował, ze ma za długi czas wtrysku ustawiony. Na benzynie też pali o wiele za dużo, niż powinien. I teraz moje pytania.

1. Czy spalanie na benzynie i gazie ma coś wspólnego?

2. Czy te czasy wtrysku na benzynie mają coś wspólnego z gazem?

3. Dlaczego jest tak duże spalanie?

4. Samochód został kupiony z gazem założonym rok, od zaufanego sprzedawcy na milion procent. Raczej wątpie, by on tak z tym jeździł, z takim gigantycznym spalaniem. Coś się raczej niedawno musiało przestawić. Co należy zrobić, by było spalanie normalne? Nie interesuje mnie ustawianie ubogiej mieszanki, by samochód jeździł na samym powietrzu i przyspieszał minutę do 100 km/h

1. Czy spa

Link to comment
Share on other sites

dodam jeszcze, że takie rzeczy jak filtr powietrza, filtr gazu, świece i przewody są wymienione. Pomóżcie. Ostatni mój wynik: na zatankowanym do pełna zbiorniku (czyli 34 litry) zrobił 290 kilometrów.

Link to comment
Share on other sites

Gaz jest podawany przez mikser w kolektorze dolotowym, wtryskiwacze w czasie jazdy na gazie są wyłączone, więc nie widzę związku pomiędzy pracą układy wtryskowego a jazdą na gazie.

 

To autko powinno mieścić się w 10-11 l gazu, 12 też spali przy ciężkiej nodze ;-)

Proponuję zacząć od zmiany gazownika :-)

Ponieważ wymieniłeś wszystko co powinno się wymienić to wg mnie zostaje przegląd:

sonda lambda, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie sprawności przepływomierza.

 

Napisz skąd jesteś to ktoś kogoś na pewno poleci w Twoim rejonie.

Link to comment
Share on other sites

Moim skromnym zdaniem jest uatawiona zła emulacja sondy lambda i dlatego przelewa Ci na benzynie, albo co jest bardziej prawdopodobne -padła sonda lambda i żre i paliwo i gaz.

Link to comment
Share on other sites

jestem z torunia. gazownik, który ma komputer do mojej instalacji jest w toruniu tylko jeden. w nissanie mówią, ze najpierw by trzega jechać do gazownika, potem do nich. Problem tylko w tym, że ten gazownik zatrzymał się w rozwoju na zagazowanych polonezach. I stąd mój kłopot.

Może ktoś zna w Toruniu lub w okolicach jakiegoś gazownika, który ma kompa do autronica?

Link to comment
Share on other sites

Ja bym powiedział wręcz odwrotnie. Najpierw robi sie pożądek z autkiem (fitry,swiece, kable, przepustnica) a dopiero potem jedzie do gazownika.

 

Jak w Toruniu jest jeden to rzeczywiscie nie wesoło to wygląda...

Link to comment
Share on other sites

To autko powinno mieścić się w 10-11 l gazu, 12 też spali przy ciężkiej nodze

 

Moze nie bedzie pocieszeniem dla autora watku ze mam taka sama Almere, gaz od miesiaca. Spalanie (w miescie) - 8,5-9 l. Faktem jest - przy baardzo spokojnej jezdzie.

Link to comment
Share on other sites

To autko powinno mieścić się w 10-11 l gazu, 12 też spali przy ciężkiej nodze

 

Moze nie bedzie pocieszeniem dla autora watku ze mam taka sama Almere, gaz od miesiaca. Spalanie (w miescie) - 8,5-9 l. Faktem jest - przy baardzo spokojnej jezdzie.

jaki masz gaz sekwencyjny czy drugą generację na mikserze?

Link to comment
Share on other sites

jaki masz gaz sekwencyjny czy drugą generację na mikserze?

 

Druga generacja.

Nie bez wplywu na takie spalanie jest zapewne tez to ze przed zalozeniem palil mi benzyny 7,5 (w miescie). Jak na tak duze auto to jestem wiecej niz zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

mam taką samą i mimo ciezkiej nogi 10 l w miescie, na 35,14 l cale 350 km

 

i tak juz od 20 000 km :D, najmniej spalil 8,5 l w trasie przy jezdzie 110-120 km/h

 

przy innych poredkosciach 10 l powraca :D

Link to comment
Share on other sites

jaki masz gaz sekwencyjny czy drugą generację na mikserze?

 

Druga generacja.

Nie bez wplywu na takie spalanie jest zapewne tez to ze przed zalozeniem palil mi benzyny 7,5 (w miescie). Jak na tak duze auto to jestem wiecej niz zadowolony.

no to ja już nie mam pomysłu co jest grane. i najgorsze jest to, że tego pomysłu nie mają też gazownicy.

Link to comment
Share on other sites

Guest schulla

Wreszcie mogę cos napisać o spalaniu w moim aucie.

Miasto -11-12lit/100 raczej spokojna jazda

Trasa 8,5 lit/100 prędkość (tam gdzie było możliwe) 110-130km/h

Nie ukrywam,że ze spalania w trasie jestem zadowolony,a w mieście nie,ale widocznie ten typ tak ma.

Link to comment
Share on other sites

W mieście to troszkę za dużo...tym bardziej że to Sunny...

Moja wychodzi tak 11, przyspokojnej jeździe schodzę do 10-10.5.

Link to comment
Share on other sites

pierniczę ten gaz, od tygodnia na nim nie jeżdżę, bo to się zwyczajnie nie opłaca. Na benzynie już mi pali 7,5 litra w mieście. Spalanie gazu 12 litrów. Cena benzyny to 3,9 zł, cena gazu 2,3 zł. Przy spalaniu większych o 40 procent i takich proporcjach cen, jazda na gazie nie opłaca się i tyle.

Link to comment
Share on other sites

pierniczę ten gaz, od tygodnia na nim nie jeżdżę, bo to się zwyczajnie nie opłaca. Na benzynie już mi pali 7,5 litra w mieście. Spalanie gazu 12 litrów. Cena benzyny to 3,9 zł, cena gazu 2,3 zł. Przy spalaniu większych o 40 procent i takich proporcjach cen, jazda na gazie nie opłaca się i tyle.

 

Jak policzylem jazda na gazie kosztuje Cie ok 2zl taniej na kazde 100km wiec na tankowaniu gazu oszczedzasz ok 5-6zl...wiec jednak sie oplaca :D

Link to comment
Share on other sites

2 złote na każe 100 kilometrów, to ja serdecznie pierniczę. Na tysiącu kilometrów będzie 20 zł, na 10 tysiącach 200 zł. A po tych 10-tysiącach trzeba zrobić regulację i wymienić filter - 60 zł. Po 15 tysiącach wymienić świece, a po 30 kable. Żaden interes, naprawde.

Link to comment
Share on other sites

Cos nie tak u Ciebie z instalka. Spalanie lpg nie powinno byc wyzsye niz 20% spalania na benzynce, co daje jakies 10 PLN roznice na kazde 100 km.

Link to comment
Share on other sites

Cos nie tak u Ciebie z instalka. Spalanie lpg nie powinno byc wyzsye niz 20% spalania na benzynce, co daje jakies 10 PLN roznice na kazde 100 km.

coś na pewno, ale co, to nie wie nikt. Więc ja ją generalnie pierniczę i wracam do korzeni. benzynowych korzeni :-)

Link to comment
Share on other sites

Też do takich wniosków doszedłem jak mi zaczęła palić 15 l na setkę ;-)

 

Ale mała regulacja, wymiana filterka i znowu kocham jazdę na LPG 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...