poshbilly Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Witam, od dwóch miesięcy jestem posiadaczem nowego Nissana X-traila T32, silnik 1.6 DIG-t. Autkiem zrobiłem 1500km i dziś w trakcie zwykłej jazdy pojawił się błąd "Start stop system fault" i zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika. Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał lub spotkał się z podobnym problemem? Dziękuję za wszelkie informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 W dziale Qashqaia to częsty komunikat i prawie zawsze oznacza jedno, akumulator. Fatalnie rozwiązany sposób ładowania + akumulatory Fiam często tam prowadzą do uszkodzenia i wymiany aku. Całe szczęście na gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Jak na 1500 km to trochę za wcześnie na awarię aku,raczej woła o doładowanie.Manix ma rację,to się często w Qqłkach zdarzało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 W dziale Qashqaia to częsty komunikat i prawie zawsze oznacza jedno, akumulator. Fatalnie rozwiązany sposób ładowania + akumulatory Fiam często tam prowadzą do uszkodzenia i wymiany aku. Całe szczęście na gwarancji. Akurat nie akumulator, tylko sonda lambda. U mnie wymieniali dwa razy, pierwszy raz przy 98km przebiegu... Widać do nowych, nadal wkładają te z wadliwej partii albo na pierwszy montaż idą z innej fabryki/linii produkcyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 Wczoraj u mnie system SS ani razu nie zadzialal. Juz myslalem ze problem a dzis jak gdyby nic dzialal bez zarzutu. Dodam ze codziennie ta sama trasa w podobnych warunkach (ok 20 km w obie strony po miescie). Od czego to zalezy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszek1971 Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Może miałeś włączonych więcej odbiorników prądu,a tym samym było duże zapotrzebowanie na prąd i wtedy SS nie zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 (edytowane) co 2 dni działa. W dni parzyste Edytowane 18 Maja 2017 przez JackSet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poshbilly Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Witam ponownie, byłem w ASO i diagnoza - padła sonda lambda. W X trailach była zamontowana wadliwa seria. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcnus Opublikowano 9 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2017 Witam Panowie potwierdzam mam to samo sonda lambda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoltaR Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Mam trzeci raz to samo.Za dwa pierwsze błędy odpowiadał zbyt słabo naładowany akumulator (tylko w 75%). oba komunikaty pojawiły się w ruchu miejskim (przy ruszeniu spod świateł). drugi komunikat po ~30 minutach jazdy, zrobione tego dnia jeszcze 80 km nie podładowały akumulatora na tyle, aby komunikat znikł. po drugim resecie defekt wrócił po pierwszym, jednominutowym postoju. trasa 2x200 km także nie podładowała aku dostatecznie :-( Wkrótce dam znać na ile pomógł prostownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crith Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Miałem ten problem. Poruszę jeszcze jedną kwestię, która być może została zapomniana w tym wątku. Jeśli chodzi o ładowanie akumulatora w nowych iksach i ququłkach, to przypominam, że przez obecność systemu S/S są one ładowane również podczas hamowania silnikiem. Dlatego naładowanie akumulatora jest mniej więcej stale na poziomie około 70%, aby mógł przyjąć dodatkową dawkę. Z energii hamowania, ładowanie przebiega w sposób dosyć gwałtowny i szybszy. To tak w skrócie. Jak ktoś chce się zagłębić w temat, poczytać szerzej o napięciach alternatora itp. - odsyłam do Wujka Google Komunikatem błędu nie należy się od razu zbytnio przejmować. Wykorzystaj na trasie jakieś większe górki, lub podjeżdżaj do skrzyżowań hamując silnikiem... u mnie pomogło I rzecz druga, dla tych co ładują w garażu... Prostownik, którego należy użyć, też nie należy do tych zwykłych, tylko musi być wyposażony w system inteligentnego ładowania a dla tych co są z Trójmiasta proponuję wykorzystać powroty przez Słowackiego po jednym przejeździe w dół, komunikat mi zniknął na bardzo długi czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Hamowanie silnikiem daje po doopie dwumasie .Jak nie kijem to pałą! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Dlaczego? Przeciez dwumasowe jest caly czas obciazane - taka jego robota. Nie wiem dlaczego hamowanie mialo by cos zmienic Hamowanie czy przyspieszanie a nawet sama jazda obciaza dwumas wiec zeby nie przeginac, np. z VI przy hamowaniu wrzucac III bieg itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Odejmij nogę z gazu a zobaczysz jak czasami poszarpuje,a w tedy w doopę dostają sprężyny na dwumasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Czasami moze i sie zdarzy ale nie zauwazylem zeby tak bylo caly czas. Zazwyczaj spokojnie hamuje sie silniekiem i nic nie szarpie. Zawsze tak hamuje gdy najpierw rozpedzam sie na plaskim i pod gorke puszcam gaz a pozniej z gorki (z estakady) zjezdzam juz bez gazu -hamowanie silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Afrance Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Hamowanie silnikiem to podstawa same korzysci a dwumasa jak ma sie rozlecic to sie rozleci. Dwumasa siada przez jazde na niskich obrotach przy silnikach z wysokim Nm (dotyczy diesli). Nieraz zdazylo mi sie zbierac na 5 biegu z 1.2 tys a to szkodzi. Zadna benzyna bez sprzegla tak nie pojedzie. Ja gdy hamuje silnikiem tak przy 1.6 tys naciskam juz sprzeglo. Sent from my SM-A510F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoltaR Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Hamowanie silnikiem stosuję odkąd poznałem uroki silnika THP, ale tu nawet na długich dystansach (i przewyższeniach) taka jazda nie doładowała akumulatora na tyle, aby pozbyć się komunikatu :-( Samochód został wstawiony do serwisu (po raz 3), tym razem na 2 doby, po podładowaniu akumulatora miał być "odporny" przez pół roku (wg deklaracji serwisu). Po 2 dniach błąd powrócił. Wczoraj samochód był przegoniony Warszawa - Kraków - W-wa, oczywiście komunikat nie znika (wg serwisu powinien).Przy czym sugestia, że forumowicze mieli problem z sondą lambda spotkała się z odpowiedzią, że się nie znacie . Czasami moze i sie zdarzy ale nie zauwazylem zeby tak bylo caly czas. Zazwyczaj spokojnie hamuje sie silniekiem i nic nie szarpie. Zawsze tak hamuje gdy najpierw rozpedzam sie na plaskim i pod gorke puszcam gaz a pozniej z gorki (z estakady) zjezdzam juz bez gazu -hamowanie silnikiem. spotkałem się z twierdzeniem, że bez takiego hamowania, tzn zjeżdżanie na luzie jest wręcz niewskazane z powodów ekonomii i ekologii, ponieważ wtryski potem są zalewane i oprócz ryzyk ich uszkodzenia* drastycznie wzrasta zużycie paliwa.*czytałem o tym kilka lat temu, teraz to chyba czuwa nad tym komputer, ale możliwe, że artykuł było starszych konstrukcjach Hamowanie silnikiem daje po doopie dwumasie .Jak nie kijem to pałą! mój poprzedni silnik miał zalecenia: nie za wysokie obroty (padnie rozrząd) i nie za niskie (zapcha się nagarem). stosując "płodozmian" i zasadę złotego środka i tak cyklicznie musiałem go naprawiać (szczęśliwie w ramach przedłużonej gwarancji). Nieee, nie nissana, silnik był pomysłu BMW :-) http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22443136,jazda-na-zbyt-niskich-obrotach-moze-doprowadzic-do-finansowych.html#BoxMotoImg http://moto.pl/MotoPL/7,88389,22455228,konsekwencje-jazdy-na-zbyt-wysokich-obrotach.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juras2017 Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Na luzie to bez sensu bo i tak podaje paliwo ale sporo mniej niz podczas "normalnej" jazdy. W ramach testu (z ciekawosci) zjechalem raz na luzie i spozycie paliwa spadlo znacznie -pasek "progresu" pokazywal w okolicach 2,5-3 l /100 km Niemniej jednak wole hamowac silnikiem bo paliwo odcina a aku tez laduje z odzysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZoltaR Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 Przy kolejnej wizycie w ASO okazało się, że u mnie jednak padł akumulator. Czekam na wymianę na nowy, ten fabryczny pomimo ładowania nie trzyma i niestety nie jest to odosobniony przypadek (chociaż statystyka podaje, że o większym pechu mogą mówić posiadacze QQ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredikruger Opublikowano 30 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2017 Witam. U mnie również był problem z systemem start stop a raczej nie działał on wcale. Stwierdzono wadliwy akumulator. Po wymianie na nowy wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carp22 Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Dzisiaj nagle na światłach taki komunikat i cały czas jest. Czy to ta sonda cała ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 23 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2018 Najczęściej tak bywało, najlepiej podjechać od razu na serwis i bez gaszenia silnika, nich podepną komputer. Bywa, że pod serwisem potrafi przestać się świecić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timi1 Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 W dniu 30.11.2017 o 18:16, ZoltaR napisał: Przy kolejnej wizycie w ASO okazało się, że u mnie jednak padł akumulator. Czekam na wymianę na nowy, ten fabryczny pomimo ładowania nie trzyma i niestety nie jest to odosobniony przypadek (chociaż statystyka podaje, że o większym pechu mogą mówić posiadacze QQ). Z tymi akumulatorami w x-tailu to chyba jakaś plaga , mi padł po dwóch miesiącach. Wymienili w serwisie na nowy, oczywiście w ramach gwarancji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalb Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 speaking of a devil. Jaka jest żywotność systemy S/S oraz jego wpływ na aku? Zakładając, że mam to szczęście i pracuję, 2x dziennie trasa dom-praca, w korkach etc, system odpala się między 7-20 razy. Załóżmy średnią 14. Przy dniach pracy ~230 na rok to system "użyje się" ca 3.2kx, 3 lata da nam powiedzmy 10k "użyć". Ten system się zużywa? Jest jakiś koszt jego wymiany/naprawy? liczę 3 lata bo najczęściej tyle miewałem do tej pory gwarancji na akumulator. mb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2018 Tutaj nie chodzi o zużycie systemu jako takiego.Ten system to tylko elektronika.Natomiast trzeba sobie zadać pytanie o żywotność podzespołów pracujących w trybie SS.Rozrusznik,akumulator...ten ostatni szczególnie daje popalić w nissanach i nie jest to wina systemu SS ,ale samego akumulatora,Fiaam-owske badziewie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.