magicgilla Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 Witam, Może komuś się przyda - Nissan X-Trail T32 1.6DIG-T - wystąpił ten sam problem w 5 roku użytkowania (50tys przebiegu) z zaskoczenia przy normalnej jeździe zapalił się komunikat Start/Stop fault i po pewnym czasie wyskoczyła żółta kontrolka check-engine. Auto jeździło nadal stabilnie bez spadku mocy. Po przeczytaniu wskazówek na forach sprawdzałem kolejno: 1. akumulator (miał tylko 55%, wiec naładowałem do 100% i zrobiłem gęstość elektrolitu na 1,28g/cm3), pomierzyłem prądy na podłączonym obwodzie i przy zapalaniu - były ok - niestety problem nie zniknął... 2. zakupiłem na popularnym portalu aukcyjnym czytnik OBDII iCar2 Vgate ponoć lepszy niż tani chińczyk.. (ściągnięta apka na tel Android: Car Scanner) sczytałem kody i bingo: wyskoczyły błędy sondy lambda (O2 Sensor): - P0037 HO2S Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 2) - P0138 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 2) jednym słowem walnięta sonda lambda ta druga za katalizatorem (sprawdziłem ja jeszcze miernikiem i faktycznie miała zwarcie) Oryginalna w ASO ok 700pln - znalazłem po kodzie OE ze robi je Bosch - numery - BOSCH: 0 258 030 313 (Nowy Kod: 0 258 030 02M) znowu portal aukcyjny i sonda zakupiona za 290pln - wymieniałem sam (trzeba popryskać WD40 kilka razy + klucz plaski 22 + młotek i poszło ) Nowa sonda zamontowana, błędy skasowane, przejechane już parę tyś i wszystko gra... oby tak dalej... Pozdrawiam. 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 No i tak to się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vito75 Opublikowano 10 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2022 TIP - jeśli występuje awaria start-stop, nie można załączyć tempomatu a kod to P1480, polecam zweryfikować klapkę przepustnicy wydechu. Wymiana aku nic nie daje tylko wydłuża agonię tego syfiastego rozwiązania. Żadne smarowanie i wiercenie rury wdechowej by aplikować smarowidła od środka nie dają efektów. Jedyne rozwiązanie to wymiana rury z przepustnicą i tu uwaga bo kąty wydechu młodszych modeli są różne i bez korekty spawacaza sie nie obejdzie. Podstawowe kody jak P1480 by odzyskać tempomat można odzyskać z iCar Pro i apki CarScanner Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrPiotr Opublikowano 27 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2022 Witam, Podobny przypadek jak opisany przez "magicgilla" (btw dzięki za wskazówki!!!) sonda wymieniona na nową w ciągu kilku minut, niestety od jakiegoś czasu system start stop się nie załącza, na biegu jałowym spalanie podchodzi na maksa na wskaźniku. Komp nie sypie błędami - ale na O2B1S2 czyli napięcie na sondzie ciągle stałe 1,27V. Przy czym czuć jakby brak mocy a może bardziej zwłokę w przyspieszeniu. Spotkaliście się z czymś takim aby po miesiącu nową sondę szlak trafił? czy to może cała wiązka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.