Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tylna wycieraczka


immortal78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem Nissana Note, wersja Acenta z 2008 roku, silnik 1,6.

Zakupiłem niedawno te auto. Co mi się nie podoba to tylna wycieraczka, nie wyciera dobrze szyby. Docisnąłem ją do szyby ale po jej uruchomieniu i wyłączeniu znowu odstaje od szyby ramię.

Czy to jest wina mojej wycieraczki, gdyż odbiega znacznie wyglądem od oryginalnej? Porównując obie zauważyłem że moja ma znacznie dłuższe ramię niz oryginał. Być może te dłuzsze ramię na zaokrąglonej szybie nie dociska dokładnie pióra do szyby. Co wy na to?

Obydwie wycieraczki załączyłem.

post-105511-0-67012600-1494264697_thumb.jpg

post-105511-0-77498800-1494264710_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszaj całym ramieniem u nasady na boki i sprawdź czy porusza się czy nie. Ja miałem podobny problem i okazało się że całe ramie miast być sztywno osadzone telepotało się jak chciało. Winą było poluzowanie się śrub dokręcających silniczek do blachy klapy. Dokręciłem i jest Ok.!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszaj całym ramieniem u nasady na boki i sprawdź czy porusza się czy nie. Ja miałem podobny problem i okazało się że całe ramie miast być sztywno osadzone telepotało się jak chciało. Winą było poluzowanie się śrub dokręcających silniczek do blachy klapy. Dokręciłem i jest Ok.!

Wygląda na to że trzyma się sztywno. Ale ramię nie dociska pióra do szyby całkowicie. Po uruchomieniu odstaje bardziej od szyby. fa4e74fc667911e632241adeec75b020.jpgc4d53a258cfc1302a68eac7bf54faffe.jpg

 

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jest pęknięcie u nasady? Zdejmij osłonę i sprawdź. Ja tak miałem. Możliwe, ze konieczna będzie wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcia nie ma. Wszystko ok. Myślę że to chodzi o kształt samego ramienia, gdyż ja mam dokładnie te ramię:

http://allegro.pl/ramie-wycieraczki-tyl-pioro-nissan-note-2006-i6560327996.html

 

Natomiast widzę, że są dostępne jeszcze inne kształty ramienia, trochę krótsze:

http://allegro.pl/nissan-note-06-09-wycieraczka-tyl-pioro-ramie-i5108252350.html

 

I może w tym jest problem, w długości samego ramienia. Poczekamy, zobaczymy, zamówiłem te krótsze z drugiego linku, zobaczymy co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Więc przełóż oryginalne ramę, a na nie załóż nową wycieraczkę i będziesz miał jasność. Pióra mają identyczną długość jak rozumiem i mocowanie piór identyczne ??

Bo jeżeli pióra mają identyczną długość, to z tego co piszesz przyczyna może być tylko jedna - nieoryginalne ramię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc przełóż oryginalne ramę, a na nie załóż nową wycieraczkę i będziesz miał jasność. Pióra mają identyczną długość jak rozumiem i mocowanie piór identyczne ??

Bo jeżeli pióra mają identyczną długość, to z tego co piszesz przyczyna może być tylko jedna - nieoryginalne ramię

Tak, mocowanie piór jest identyczne, długość ta sama. Jedyna wada to chyba te ramię. Zrobię jak mówisz.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość obu ramion, które zademonstrowałeś jest taka sama podobnie jak i długość piór. Skoro nie ma pęknięć, silniczek podobnie jak i samo ramię jest dobrze dokręcone to może po prostu sama sprężyna już osłabła na tyle że nie dociąga ramienia do szyby tak jak powinna to robić. By to sprawdzić możesz pomiędzy sprężynę a obudowę ramienia włożyć mały śrubokręt, kawałek druta sztywnego bądź gwoździa choćby wówczas sprężyna zostanie naciągnięta i zobaczysz czy będzie przylegać. Jak okaże się że pomogło to wymiana ramienia powinna załatwić sprawę, choć jeśli mam być szczery to w notkach te wycieraczki dociskają jakby chciały a nie mogły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

...  to może po prostu sama sprężyna już osłabła na tyle że nie dociąga ramienia do szyby tak jak powinna to robić....

Chyba rzeczywiście masz rację - zobacz na 2-giej fotce w którą stronę jest wygięte pióro - ewidentnie widać, że jest niedociśnięte do szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widziałem od razu, też to przerabiałem, na początku myślałem że sprężyna jest słaba więc zastosowałem podkładkę w postaci trzpienia stalowego, opis powyżej, i pomogło ale potem dopatrzyłem się że coś nie tak z tym ramieniem i po dokręceniu całego silniczka jest znośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość obu ramion, które zademonstrowałeś jest taka sama podobnie jak i długość piór. Skoro nie ma pęknięć, silniczek podobnie jak i samo ramię jest dobrze dokręcone to może po prostu sama sprężyna już osłabła na tyle że nie dociąga ramienia do szyby tak jak powinna to robić. By to sprawdzić możesz pomiędzy sprężynę a obudowę ramienia włożyć mały śrubokręt, kawałek druta sztywnego bądź gwoździa choćby wówczas sprężyna zostanie naciągnięta i zobaczysz czy będzie przylegać. Jak okaże się że pomogło to wymiana ramienia powinna załatwić sprawę, choć jeśli mam być szczery to w notkach te wycieraczki dociskają jakby chciały a nie mogły.

Włożyłem jednak cienki gwóźdź tak jak wspomniałeś i wszystko działa jak należy. Dzięki za radę.

 

Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garażowe patenty najlepiej się sprawdzają, zabezpiecz sobie końcówki w tym gwoździu by się nie pokaleczyć przy pastowaniu, choćby.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie udało mi się znaleźć na forum innego tematu, który byłby bardziej odpowiedni. Dlatego postanowiłem, że odnowie temat, a raczej dołączę się do niego z innym problemem dotyczącym wycieraczki tylnej szyby.

Otóż właśnie tej wycieraczki używalem dość sporadycznie, najczęściej przy włączeniu wstecznego przecierala szybkę. Jakiś czas temu nie uruchomiła się, sprawdziłem czy działa w normalnym trybie pracy. Działa, lecz inaczej jak zazwyczaj. Zamiast raz przetrzeć szybę i ponownie za kilka sekund, wyciera ją 3-4 razy a następnie zatrzymuje się w różnych pozycjach wyjściowych (pionowo, poziomo lub ukośnie). Następnie nie mogę jej uruchomić przez kolejne kilka minut. Po upływie tego czasu powtórka z rozrywki czyli 3-4 razy wytrze i losowo się zatrzyma. Sprawdzałem co piszą na ten temat w serwisówce lecz niczego podobnego się nie doszukałem. Dodam, że i czujnik deszczu coś szwankuje bo wysyła sygnał wytarcia tylko jak samochód doświadcza bocznych przeciążeń czyli przy zakrętach. Tylna wycieraczka nie jest obecnie sterowana z tego czujnika jak to miało miejsce wcześniej.

Miał ktoś podobnie i jak sobie z tym poradził? Jakieś pomysły lub podpowiedzi od czego zacząć poszukiwania?

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez marcin3006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczął bym od sprawdzenia wszystkich połączeń z modułem sterującym, może któraś z kostek się wypiela a potem zajął bym się samym modułem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też już o tej wiazce gdzieś było. Muszę zerknąć tam tylko nie chce zniszczyć tej gumy osłonowej.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger, miałeś rację! Jeden kabel przerwany a w trzech zniszczona izolacja (dołączone zdjęcie przed naprawą). Przerwany kabel tymczasowo połączony kostką zaciskową. Wszystko wróciło do normy ale zamierzam poprawić to w przyszłości i zrobić wstawię z kostkąmi stykowymi po obu stronach gumy i uniknąć występujących w tym miejscu naprężeń.

Rozumiem samochód budżetowy, ale aż do tego stopnia oszczędzają na kabelkach. 0f08f7e526ed8527122bd07ac952335d.jpg

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerwała się linka, pozostałe to 2 linki i 1 drut (pełny).

Dziwne że w ogóle dają druty do samochodów.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger, miałeś rację! Jeden kabel przerwany a w trzech zniszczona izolacja (dołączone zdjęcie przed naprawą). Przerwany kabel tymczasowo połączony kostką zaciskową. Wszystko wróciło do normy ale zamierzam poprawić to w przyszłości i zrobić wstawię z kostkąmi stykowymi po obu stronach gumy i uniknąć występujących w tym miejscu naprężeń.

Rozumiem samochód budżetowy, ale aż do tego stopnia oszczędzają na kabelkach. 0f08f7e526ed8527122bd07ac952335d.jpg

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Niezbyt rozsądnie,wszystko w jednym kolorze,już Polski maluch miał na kolorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie projektowalem :) Tutaj na tym zdjęciu jest to niewidoczne ale co kawałek (10-15 cm) jest kolorowy marker, który ułatwia rozpoznawanie poszczególnych przewodów. Dopiero po odslonieciu większego kawałka widać te markery. Kolejna sprawa, wszystko zależy od producenta i stosowanego standardu. Niekiedy stosuje się do przewodów izolazje kompozytową która ma większą temperaturę topnienia a zastosowanie barwników obniża ta temperaturę i z tego względu markery w postaci kropek kolorowych lub cyferki (nadruk laserowy) są nanoszone co pewien kawałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...