Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Hamulce - problem po wymianie


Guest Kamillo88
 Share

Recommended Posts

Guest Kamillo88

Witam wszystkich klubowiczów,

mam takie pytanie, zmienilem klocki w swojej primerce z tylu i odpowietrzylem caly uklad na zgaszonym silniku i na odpalonym i denerwuje mnie ze jest tak niski pedal czy to tak musi byc????? czy jest cos nie tak???????

Link to comment
Share on other sites

Niski pedał świadczy o złym odpowietrzeniu układy hamulcowego. Spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć od najdalszego do najblizszego koła. Oczywiście jezeli wszystko jest ok z montazem nowych klocków. Odpoweitrz wszystkie koła

 

PZD

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy teoria od najdalszego do najblizszego jest dobra spróbuj na koniec odpowietrzyć jeszcze raz pierwszy od którego zaczynałeś miałem kiedyś coś takiego w innym autku i pomogło

Link to comment
Share on other sites

a jak odpowietrzałeś to przypadkiem nie podniosłeś tyłu?? bo jak tak to korektor sił hamowania zadziałał i tak na prawdę nie odpowietrzyłeś....

Link to comment
Share on other sites

Guest Kamillo88

Odpowietrzalem w kanale i pedal jest dalej mieki dopiero jak drugi raz nacisne na hamulec dopiero jest twardy a jak za pierwszym razem jest miekki. to tak musi byc ???????????

Link to comment
Share on other sites

Nie tak nie powinno być! Po odpowietrzeniu hamulców, od razu pedał powinien łapać. Bo inaczej zabijesz sie w czasie jazdy. Odpowietrzałeś przy otwartym zbiorniczku z płynem hamulcowym-oczywiście. Moze trzeba gdzieś bezpiecznie pojeżdzić aby klocki sie ułozyły.

 

PZD

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Jestem pewny ze masz zle odpowietrzone hamulce.Napisz czy masz ABS, bo to tez ma wplyw na odpowietrzanie.Nie wiem po co odpowietrzales hamulce przy wymianie klockow i nie wiem po co odpowietrzales hamulec przy odpalonym silniku.Hamulce powinno sie odpowietrzac na zgaszonym silniku,poniewaz wtedy nie pracuje serwo i nie ma wspomagania haulcow a to tez ma wplyw na odpowietrzenie.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Kamillo88

Ma ABS a odpowietszalem bo mial niski pedal a na odpalonym silniku bo mi podpowiedzial mechanik i nie wiem czy to powinno tak byc

hamowac hamuje ale pedal jest moim zdaniem zbyt niski. kumpel ma tako samo i u niego jest twardy

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Sprobuj odpowietrzyc tak:

(na zgaszonym silniku)

Lewy tył

Prawy przód

Prawy tył

Lewy przód.

 

Jeśli to nie pomoże to pisz i daj znać co i jak.Jak nie pomoze to bedziemy kombinowac dalej.

Aha i kazde kolo odpowietrzaj przynajmniej po 10 razy.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

TOMEK, PO NASZYCH DZIAŁANIACH TEŻ JEST MIĘKKI PEDAŁ. NIC NIE MÓWIŁEM, BO ZAWSZE BYŁ TAKI... ALE CHYBA JEDNAK COŚ JEST NIE TAK SĄDZĄC PO WYPOWIEDZIACH W TYM WĄTKU :?

Link to comment
Share on other sites

Guest Griszka

Dżodżo kolejność podałeś jak najbardziej prawidłową :-)

Ja tylko przytoczę jeszcze tekst znaleziony kiedyś w necie (nie pamiętam gdzie), który przesyłałem swojemu znajomemu. Tekst dobry, bo bardzo łopatologicznie opisuje cały proces :-)

 

Jeśli już mamy płyn hamulcowy, znajdujemy naczynie (butelka,słoik) na płyn,który będziemy spuszczać. Trzeba również pamiętać że płyny hamulcowe są żrące więc nie należy się ubierać jak na WESELE przy kontakcie z nimi. Dobrze jest też mieć wężyk który włożymy na śrubkę odpowietrzającą a koniec wężyka do naczynia. Należy przed przystąpieniem do odpowietrzania sprawdzić w zbiorniku wyrównawczym czy jest jeszcze płyn,jeśli nie ma uzupełniamy,jeśli tego nie sprawdzimy układ zapowietrzy się na nowo .

Gdy naczynie jest podłożone w miejscu spuszczania płynu, zaczynamy odpowietrzać POWOLI naciskając dźwiginkę hamulca i trzymając ją naciśniętą do oporu odkręcamy śrubkę odpowietrzającą, trzymiąc nadal do oporu dźwignię (która powinna dojść do końca) zakręcamy śrubkę widząc że już nic z niej nie leci,( często przy odpowietrzaniu pojawiają się bańki albo słychać powietrze, zamiast płynu wtedy widać od razu że hamulec był zapowietrzony) . Następnie odpuszczamy powoli dźwigienkę do pozycji pierwotnej, a czyność tę powtarzamy kilkakrotnie. Czasem duży odcinek jest zapowietrzony, więc trzeba dłużej czynność tę powtarzać. I do tego trzeba ciągle kontrolować poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku, tak żeby układ był zasilany płynem anie powietrzem . Najlepiej jeśli przy odpowietrzaniu są dwie osoby wtedy jedna zajmuje się uzupełnianiem płynu w zbiorniczku i dociskaniem dźwigienki, a druga odpowiednio odkręca i zakręca śrubkę.

 

qwasar a może masz już zużyte uszczelnienia tłoka w cylindrze pompy hamulcowej?

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo
TOMEK, PO NASZYCH DZIAŁANIACH TEŻ JEST MIĘKKI PEDAŁ. NIC NIE MÓWIŁEM, BO ZAWSZE BYŁ TAKI... ALE CHYBA JEDNAK COŚ JEST NIE TAK SĄDZĄC PO WYPOWIEDZIACH W TYM WĄTKU :?

 

Musiałbym sie przejechac i zobaczyc. W niedziele na spociku zobaczymy jak u Ciebie hamuje.Ale jak pamietam to wszystko bylo okey jak wyjechales z garazu po tamtej robocie.Trzeba bedzie to zbadac i w razie czego poprawic.Nic sie nie martw wszystko da sie zrobic.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Maniek-ol

A czy koniec wężyka , który wchodzi do słoiczka był zanużony w płynie? To też jest ważne , bo jeśli nie to przy późnym zakręceniu odpowietrznika może zassać powietrza kiedy odpuszcza się pedał hamulca.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Hamulec odpuszcza sie po dobrym dokreceniu odpowietrznika wiec koniec rurki nie musi byc zanurzony w plynie.Ja odpowietrzam bez rurki, przykladam jakas obcieta butelke i do niej sobie wszystko zlatuje.

Podpowiem tez zeby nie lac spuszczonego plynu ponownie do zbiorniczka.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

a moje zdanie jest takie że, hamulce są dobrze odpowietrzone tylko klocki muszą sie ułożyć i dotrzec

jestem po wymianie klocków i przetoczeniu tarcz i też miałem miękki pedał i kiepskie hamulce ale po przejechaniu około 100 km wszystko wróciło do normy

Link to comment
Share on other sites

Guest aron_27

Spróbuj na postoju podciągnąć ręczny i dopiero nacisnąć,jeśli będzie ok. musisz dobrać się do cyliderków. Czy przy wymianie wkręcałeś cylinderki,czy odkręcałeś odpowietrznik żeby je wcisnąć? Jeśli tak,to cylinderek cofa się od klocka i pierwsze naciśnięcie to jałowa praca.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...