Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak wylaczyc ABS ??


Gość Remoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w Sunnym N14 wylaczyc ABS?? Podobno powinno dac sie poprzez wyjecie bezpiecznika od absu ale gdzie on jest? Bo w puszce pod kierownica nie ma takowego? Gdzie szukac? Pod maska a moze kolo komputera od ABSu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod maską jest skrzynka z przekażnikami ,właściwie to jest ich kilka,chodzi o tę pod szybą od strony pasażera ,tam gdzie pompa abs,drugi przekaźnik od szyby na 90 procent ,nie mam jak w tej chwili sprawdzić po 15 strzele edit,w każdym razie powinno się wtedy zaświecić na desce no cyba że i tak ci świec,potem trzeba zdemontować deske i wjąć żaroweczke po daje po oczach :lol: :!: :!: :!: :!: :!: pomyłka :!: :!: :!: :!: :!: nie chodzi o skrzynke z przekaźnikami tylko wiązke miejsce to samo nad pompą abs pod maską ,wyłącz pierwszą od szyby po prawej ,z czterema kabelkami,u mnie jest wyłączona od miesiąca tzn., odkąd go mam :wink: po włączeniu abs działa ale raz dobrze a raz odbija samoczynnie prawie i zapowietrza układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej polecam usuniecie tego swinstwa bo tylko denerwuje, szczegolnie glupieje na deszczu i sniegu, po paru hamowaniach z predkosci 30 km/h i zatrzymaniu sie po 15 albo 20 metrach na lodzie stwierdzilem ze gowno wart jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka UWAGA nie wyłączaj przekaźników tylko pierwszą wiązkę pod szybą to taka kwadratowa kostka z czterema bodajrze przewodami obok niej jest z pojedyńczym kablem :wink:,jak coś to odezwij się na gg to Ci wkleje fotke bo tu nie umiem , :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ze to ustrojstwo dziwnie reaguje .. potrafu zglupiec rowniez na nierownosciach przed skrzyzowaniem i spowodowac ze ciezko zahamowac na swiatlach :twisted: A teraz mu zupelnie glupieje i dziala nawet na suchym powodujac ze auto w ogole nie hamuje :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie chodzi OK, chociaz fakt nie mam duzego doswiadczenia w autkach wyposazonych w ABS.

 

Nierownosci przed swiatlami? - fakt u mnie jest tak samo -- to efekt twardego zawieszania :D

 

Juz dwa razy uratowal mi tylek...

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wyłączać jakieś kostki. Obok akumulatora jest skrzynka bezpieczników i tam jest jeden oznaczony ABS coś tam. W zupełności wystarcza. Ja mam abs i działa bardzo dobrze szczególnie po tym jak ostatnio wyregulowałem hamulce. Jeśli są takie objawy jak piszecie to radze najpierw pojechać na diagnostykę i dokładnie skontrolować hamulce (ale nie na rolkach bo to nic nie da!!!), Dokładnie chodzi tu o stosunek rozdziału sił przód tył. Powinno być 80 - 20. Takie objawy jak piszecie to są powodowane min nieprawidłowym rozdziałem sił, więc może przed wyłączeniem abs warto usunąć przyczynę a nie skutek.

 

2 sprawa. Załączanie na nierównościach przed światłami świadczy o nadmiernym zużyciu amortyzatorów. Układ działa PRAWIDŁOWO !!!! koło podskakuje na nierównościach i przy hamowaniu gdy amorki nie trzymają natychmiast się zatrzymuje jak nie ma kontaktu z asfaltem => skutek => reakcja układu abs

 

Panowie zadbajcie o swoje i innych bezpieczeństwo. Najpierw amorki i hamulce a potem bierzcie się za ABS

 

Ja ABS wyłączyłem tylko raz jak uszkodził mi się amortyzator. Miałem takie objawy jak pisze KeriSR i Remoo, bałem się, że komuś w tyłek wjadę i miałem wyłączony do czasu wymiany amorków. Potem jak ręką odjął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Panowie,

 

nowikg ma racje - najperw sprawdźcie amortyzatory. A jeżeli chodzi o tarkę przed skrzyżowaniami to niestety musimy brac poprawkę na fizjonomię 'naszych' dróg.

Jest jeszcze jedna kwestia - jak wyłączycie ABS to na śliskiej nawierzchni może przy hamowaniu obrócić autko - zawieszenie w GTi jest twarde i jak tył auta się niewystarczająco podniesie to mechaniczne regulatory ciśnienia mogą nie zmniejszyć siły hamowania tylnych kół, a w konsekwencji wyłączonego ABS'u kała zostaną zablokowane.

To tyle.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak działa ABS to chyba wiemy ,jeśli komuś przeszkadza jego brak to oczywiście należy to naprawić ,ja wolę jeździć bez ,swego czasu przejeździłem zime motorem z przednim hamulcem tarczowym bez ABS :wink: ,kiedyś nie było ABS-u ,opon zimowych i innych wynalazków ,jeśli ktoś ma w miare poukładane w głowie to da sobie rade bez tego systemu i myślę że często nawet lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza "ABS MTR" a co "ABS SOL" w puszce bezpiecznikow ?

 

EDIT:

Wylaczylem oba .. postkutkowalo ;)

 

A amorki mam w dobrym stanie 80% i nie jakies badziewie ale oryginalne Kayaby. Po prostu zawieszenie jest tak twarde ze ABS potrafi zglupiec i nie jest to wina stanu technicznego auta. Jak ktos nie ma GTI to po prostu nie wie o czym mowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...