Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] B. szybko ubywający płyn chłodniczy


Guest Niedzwiedziu
 Share

Recommended Posts

Guest Niedzwiedziu

Witam ponownie, mam chyba mały roblem - jakies 500 km temu dolalem do max w zbiorniczku wyrownawczym plynu do chlodnicy. Dzisiaj sobie otworzylem maske, sprawdzam a tam niespodzianka - plynu w zbiorniczku brak! :cry: poszukalem ale zadnych wylewow sie nie doopatrzylem a i zadnego osadu niegdzie nie ma... czy ktos cos moze podpowiedziec??

 

a wskaznik tem podczas jazdy zawsze troche ponizej polowy

Link to comment
Share on other sites

przyczyn może być wiele było wałkowane na forum poszukaj :wink: :wink:

Link to comment
Share on other sites

radze abys jednak znalazl wyciek bo jak nie to moze byc uszczelka pod glowica. czy samochod jest slabszy lub kopci na bialo? (para wodna) ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Niedzwiedziu

Nie przygladalem sie - ale jak wyjade to bede czujny. czy jak dolalem na zimno do zbiorniczka wyrownawczego i tak stal przez 24 h i nie stwierdzilem ze cos ucieklo (ten sam poziom) to to cos moze znaczyc czy tez musze go troche przegonic??

Pewnie to dla Forumowiczow glupie pytania ale ja sie dopiero ucze (zupelnie od podstaw) :oops:

Dzieki za zainteresowanie, Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

. czy jak dolalem na zimno do zbiorniczka wyrownawczego i tak stal przez 24 h i nie stwierdzilem ze cos ucieklo (ten sam poziom) to to cos moze znaczyc

 

no to raczej uszczelka pod głowicą :cry: :cry:

Link to comment
Share on other sites

Też jestem za tym że to uszczelka pod głowica miałem taki przypadek że pekła uszczelka pod głowicą w taki sposób że płyn przedostawała się do jednego z cylindrów i tam poprostu był spalany, a co dziwne nie przedostawał się do oleju. Oczywiście niestety była również głowica do planowania.

Jeszcze możesz sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bombelki jak tak to uszczelka.

Pozdrawiam i zycze powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Guest misiek_83

Jezeli nie ma zadnych wyciekow,to plyn idzie do silnika.Sprawdzales nagrzewnice??Ja kiedys przez takie cos musialem wymienic caly silnik,gdzies bylo malutkie pekniecie i nie mozna go bylo zlokalizowac.Naprawa tego nie byla oplacalna,taniej wyszlo wstawienie drugiej jednostki.Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Też jestem za tym że to uszczelka pod głowica miałem taki przypadek że pekła uszczelka pod głowicą w taki sposób że płyn przedostawała się do jednego z cylindrów i tam poprostu był spalany, a co dziwne nie przedostawał się do oleju. Oczywiście niestety była również głowica do planowania.

Jeszcze możesz sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bombelki jak tak to uszczelka.

Pozdrawiam i zycze powodzenia

 

podejrzewam ze sie woda nie dostawala do oleju bo nie był duzy wyciek i spalala sie w cylindrze.

 

 

A co do samego tematu:

 

Mysle ze czeka cie przyjrzenie sie silnikowi. Jak nigdzie nie wycieka to bedzie uszczelka pod glowica prawdopodobnie, a to chyba spory wydatek.

 

No wlasnie? ile kosztuje uszczelka do P10 ?

 

Trzeba to zrobic w miare szybko bo jesli woda dostaje sie do oleju to nie ma on odpowiedniego smarowania i mozna go uszkodzic.

Link to comment
Share on other sites

spokojnie, po pierwsze sprawdź czy masz pyn w samej chłodnicy pod korek, jeśli masz to nie przejmuj się zbiorniczkiem bo to znaczy że masz taki jak ja i jeszcze kilku innych (wywala nadmiar poza ukad i już nie uzupełnia) kiedyś były takie w starszych japońcach i np w polonezach i ten typ tak ma mieć, dopiero jak nie masz płynu w samej chłodnicy zacznij szukać wycieków, sprawdź szczelność przewodów, samego korka chłodnicy itd, jeśli są ok to uszczelka pod głowicą raczej napewno, pęknięcia gowicy raczej małoprawdopodobne, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Niedzwiedziu

Sytuacja przedstawia sie tak: nie kopci na bialo, nie ma spadku mocy, brak babelkow w zbiorniczku wyrownawczym. :?

A i chyba to nie ten silnik w ktorym wywala nadmiar poza uklad (P10 z 96 Invitation).

 

No wiec czy ktos mimoze podpowiedziec ja sprawdzic ta pompe wody i nagrzewnice.

dzieki bardzo

 

PS zauwazylem ze na dywanik od strony pasazera mi leci :cry: ale co z tym zrobic juz sie dokopalem na forum 8)

Link to comment
Share on other sites

no wiec masz sprawe jasną. nagrzewnica. kupa roboty ale mniejsze szkody niz uszczelka :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest macias-1981

Ty no ja nie wiem. U mnie bylo to samo. Dolewałem i dolewałem do zbiorniczka, aż w końcu przestałem i nigdzie nic nie ucieka. Mam pusty zborniczek wyrównawczy ale w chłodnicy pełno. Nie dolewam już do zbiorniczka i dałem na luz. Zrobiłem tak już 30 tysięcy km i jest git. Nie ma co sie przejmowac bo ponoc primerki nie trzymają płynu w zbiorniczku wyrównawczym, taka wada. Ja zrobiłem tak i jest wszystko ok a Ty zrobisz jak uważasz. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej obserwować takie wycieki na rozgrzanym silniku, bo jak jest płyn chłodzący ciepły to wzrasta jego ciśnienie i wtedy coś możesz zauważyć. Także radze uzupełnić płyn w zbiorniczku i po nagrzaniu otworzyc maske i poprzygladać sie dokładnie chłodnicy i wszystkim przewodą, zwłaszcza w okolicach obejm, bo tam najcześciej przewody się niszczą. Wyciek może być bardzo niewielki. Ja osobiście też miałem problem z wyciekaniem płynu, ale u mnie było to spowodowane rozszczelnieniem się chłodnicy na samej górze (tego plastiku od metalowej części chłodnicy) i też nie było to łatwe do zlokalizowania bo płyn wyrzucało jednak ściekał po gorącej chłodnicy i zanim doleicał do ziemi to cały parował (wyciek był mały) i zresztą występował tylko wtedy kiedy była duza ilosć płynu w chłodnicy, jak już go troche ubyło to jeszcze mniej był zauważalny. No ale skoro piszesz, że masz mokro w środku, to moze to być wyciek z nagrzewnicy.

Link to comment
Share on other sites

Guest macias-1981

Niedzwiedziu możesz jeszcze sprawdzić pompę wodną. Są w niej widoczne na wierzchu dwa małe otworki. Jak pompa jest do bani to tymi otworkami wyrzuca płyn. Luknij na to.

Link to comment
Share on other sites

Guest Niedzwiedziu

Temperatura - specjalnie wyjechalem na miasto Poznan o 15.30 (poznaniacy wiedza co toznaczy) :lol: i temperatura zawsze ponizej polowy.

macias-1981 - dzieki za istrukcje jutro sprawdze

Link to comment
Share on other sites

Też miałem problem z uciekającym płynem .I najllepiej sprawdzać przecieki na rozgrzanym silniku a i oczywiście sterowanie ogrzewaniem w samochodzie na full.Wtedy płyn jest doprowadzany też do nagrzewnicy.U mnie płyn uciekał przez zaworek do odpowietrzania na wężu idącym do nagrzewnicy,przeciek powstał na łączeniu trzpienia zaworku z gumą .

Link to comment
Share on other sites

lisek, co czlowieka straszysz, przeciez woda na dywaniku od strony pasazera, to temat stary jak swiat i nie ma zadnego zwiazku z plynem w ukladzie chlodzniczym!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Niedzwiedziu
Mauzer: Napisz wreszcie czy masz płyn w chłodnicy, bo że w zbiorniczku nie ma to już wiemy, pozdrawiam

 

W chlodnicy mam po korek (caly czas).

 

Przez ostatnie 2 tyg zrobilem 1500 km (mialem troche pracy :) ) no i ubylo mi tylko jakies 1,5cm w zbiorniczku wyrownawczym :lol: NO wiec z nastaniem zimniejszej aury mniej ginie tego plynu.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest Mordasz

Witam

Pojawil mi sie dzisiaj takim sam problem , ucieka mi niemilosiernie pkyd od chlodnicy z zbiorniczka a na dodatek pojawil sie w nim olej :o

Uszczelka pod glowica czy cos innego ?

Jezeli uszczelka to ile kosztuje mniej wiecej calosc (robocizna i uszczelka)

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...