Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] B. szybko ubywający płyn chłodniczy


Gość Niedzwiedziu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Niedzwiedziu

Witam ponownie, mam chyba mały roblem - jakies 500 km temu dolalem do max w zbiorniczku wyrownawczym plynu do chlodnicy. Dzisiaj sobie otworzylem maske, sprawdzam a tam niespodzianka - plynu w zbiorniczku brak! :cry: poszukalem ale zadnych wylewow sie nie doopatrzylem a i zadnego osadu niegdzie nie ma... czy ktos cos moze podpowiedziec??

 

a wskaznik tem podczas jazdy zawsze troche ponizej polowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radze abys jednak znalazl wyciek bo jak nie to moze byc uszczelka pod glowica. czy samochod jest slabszy lub kopci na bialo? (para wodna) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Niedzwiedziu

Nie przygladalem sie - ale jak wyjade to bede czujny. czy jak dolalem na zimno do zbiorniczka wyrownawczego i tak stal przez 24 h i nie stwierdzilem ze cos ucieklo (ten sam poziom) to to cos moze znaczyc czy tez musze go troche przegonic??

Pewnie to dla Forumowiczow glupie pytania ale ja sie dopiero ucze (zupelnie od podstaw) :oops:

Dzieki za zainteresowanie, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. czy jak dolalem na zimno do zbiorniczka wyrownawczego i tak stal przez 24 h i nie stwierdzilem ze cos ucieklo (ten sam poziom) to to cos moze znaczyc

 

no to raczej uszczelka pod głowicą :cry: :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem za tym że to uszczelka pod głowica miałem taki przypadek że pekła uszczelka pod głowicą w taki sposób że płyn przedostawała się do jednego z cylindrów i tam poprostu był spalany, a co dziwne nie przedostawał się do oleju. Oczywiście niestety była również głowica do planowania.

Jeszcze możesz sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bombelki jak tak to uszczelka.

Pozdrawiam i zycze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie ma zadnych wyciekow,to plyn idzie do silnika.Sprawdzales nagrzewnice??Ja kiedys przez takie cos musialem wymienic caly silnik,gdzies bylo malutkie pekniecie i nie mozna go bylo zlokalizowac.Naprawa tego nie byla oplacalna,taniej wyszlo wstawienie drugiej jednostki.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem za tym że to uszczelka pod głowica miałem taki przypadek że pekła uszczelka pod głowicą w taki sposób że płyn przedostawała się do jednego z cylindrów i tam poprostu był spalany, a co dziwne nie przedostawał się do oleju. Oczywiście niestety była również głowica do planowania.

Jeszcze możesz sprawdzić czy w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bombelki jak tak to uszczelka.

Pozdrawiam i zycze powodzenia

 

podejrzewam ze sie woda nie dostawala do oleju bo nie był duzy wyciek i spalala sie w cylindrze.

 

 

A co do samego tematu:

 

Mysle ze czeka cie przyjrzenie sie silnikowi. Jak nigdzie nie wycieka to bedzie uszczelka pod glowica prawdopodobnie, a to chyba spory wydatek.

 

No wlasnie? ile kosztuje uszczelka do P10 ?

 

Trzeba to zrobic w miare szybko bo jesli woda dostaje sie do oleju to nie ma on odpowiedniego smarowania i mozna go uszkodzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie, po pierwsze sprawdź czy masz pyn w samej chłodnicy pod korek, jeśli masz to nie przejmuj się zbiorniczkiem bo to znaczy że masz taki jak ja i jeszcze kilku innych (wywala nadmiar poza ukad i już nie uzupełnia) kiedyś były takie w starszych japońcach i np w polonezach i ten typ tak ma mieć, dopiero jak nie masz płynu w samej chłodnicy zacznij szukać wycieków, sprawdź szczelność przewodów, samego korka chłodnicy itd, jeśli są ok to uszczelka pod głowicą raczej napewno, pęknięcia gowicy raczej małoprawdopodobne, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Niedzwiedziu

Sytuacja przedstawia sie tak: nie kopci na bialo, nie ma spadku mocy, brak babelkow w zbiorniczku wyrownawczym. :?

A i chyba to nie ten silnik w ktorym wywala nadmiar poza uklad (P10 z 96 Invitation).

 

No wiec czy ktos mimoze podpowiedziec ja sprawdzic ta pompe wody i nagrzewnice.

dzieki bardzo

 

PS zauwazylem ze na dywanik od strony pasazera mi leci :cry: ale co z tym zrobic juz sie dokopalem na forum 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość macias-1981

Ty no ja nie wiem. U mnie bylo to samo. Dolewałem i dolewałem do zbiorniczka, aż w końcu przestałem i nigdzie nic nie ucieka. Mam pusty zborniczek wyrównawczy ale w chłodnicy pełno. Nie dolewam już do zbiorniczka i dałem na luz. Zrobiłem tak już 30 tysięcy km i jest git. Nie ma co sie przejmowac bo ponoc primerki nie trzymają płynu w zbiorniczku wyrównawczym, taka wada. Ja zrobiłem tak i jest wszystko ok a Ty zrobisz jak uważasz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej obserwować takie wycieki na rozgrzanym silniku, bo jak jest płyn chłodzący ciepły to wzrasta jego ciśnienie i wtedy coś możesz zauważyć. Także radze uzupełnić płyn w zbiorniczku i po nagrzaniu otworzyc maske i poprzygladać sie dokładnie chłodnicy i wszystkim przewodą, zwłaszcza w okolicach obejm, bo tam najcześciej przewody się niszczą. Wyciek może być bardzo niewielki. Ja osobiście też miałem problem z wyciekaniem płynu, ale u mnie było to spowodowane rozszczelnieniem się chłodnicy na samej górze (tego plastiku od metalowej części chłodnicy) i też nie było to łatwe do zlokalizowania bo płyn wyrzucało jednak ściekał po gorącej chłodnicy i zanim doleicał do ziemi to cały parował (wyciek był mały) i zresztą występował tylko wtedy kiedy była duza ilosć płynu w chłodnicy, jak już go troche ubyło to jeszcze mniej był zauważalny. No ale skoro piszesz, że masz mokro w środku, to moze to być wyciek z nagrzewnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Niedzwiedziu

Temperatura - specjalnie wyjechalem na miasto Poznan o 15.30 (poznaniacy wiedza co toznaczy) :lol: i temperatura zawsze ponizej polowy.

macias-1981 - dzieki za istrukcje jutro sprawdze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z uciekającym płynem .I najllepiej sprawdzać przecieki na rozgrzanym silniku a i oczywiście sterowanie ogrzewaniem w samochodzie na full.Wtedy płyn jest doprowadzany też do nagrzewnicy.U mnie płyn uciekał przez zaworek do odpowietrzania na wężu idącym do nagrzewnicy,przeciek powstał na łączeniu trzpienia zaworku z gumą .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Niedzwiedziu
Mauzer: Napisz wreszcie czy masz płyn w chłodnicy, bo że w zbiorniczku nie ma to już wiemy, pozdrawiam

 

W chlodnicy mam po korek (caly czas).

 

Przez ostatnie 2 tyg zrobilem 1500 km (mialem troche pracy :) ) no i ubylo mi tylko jakies 1,5cm w zbiorniczku wyrownawczym :lol: NO wiec z nastaniem zimniejszej aury mniej ginie tego plynu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pojawil mi sie dzisiaj takim sam problem , ucieka mi niemilosiernie pkyd od chlodnicy z zbiorniczka a na dodatek pojawil sie w nim olej :o

Uszczelka pod glowica czy cos innego ?

Jezeli uszczelka to ile kosztuje mniej wiecej calosc (robocizna i uszczelka)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...