amigancik Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 W połowie 2015 r. zostałem zaproszony listem przez Nissan-a do: "Przeprogramowania modułu sterującego silnikiem w celu ograniczenia maksymalnych osiąganych obrotów silnika. W rezultacie, silnik nie będą pracował w warunkach dużego obciążenia i wysokich prędkości obrotowych, które mogą powodować przedwczesne zużycie łożysk." Mój Nissan Qashqai +2 2.0 dCi nigdy nie palił zbyt mało, jednak po tej "akcji" zaczął palić średnio jeszcze ok 20% więcej to jest latem w cyklu mieszanym ok 10l / 100km. Przed akcją spokojnie mieścił się przy tych warunkach w 8l/100km. Założenie jest takie "CHCE UZYSKAĆ NA POWRÓT MNIEJSZE SPALANIE" Na prośbę o powrót do wcześniejszej wersji oprogramowania, odpowiedzieli: "W kwestii powrotu do starego oprogramowania nie jest to możliwe. Mamy tylko możliwość wprowadzania nowego oprogramowania. Odradzałbym nawet powrót do starego poprawki maja zawsze na celu usprawnienie pracę układu napędowego." Rozumiem że w pewnym sensie "lepiej" jak silnik wchodzi na wyższe obroty, ale ja nie ciągam przyczep, ani nie wożę trylinek w bagażniku... Proszę tylko o sensowne odpowiedzi, bo za, "ja bym tego nie ruszał" czy "skoro tak powiedzieli w serwisie..." uprzejmie dziękuję z góry, proszę darować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2017 Ja miałem podobna aktualizacje w 1.5 dci, tez spowodowała zwiększenie zużycia paliwa (ma chronic DPF przed czymś tam) Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Jakieś konkretne propozycje ? kogoś kto specjalizuje się w Nissanie, Qashqai-u ? Pn-wsch Polska? Może da się to zrobić "zdalnie", na przykład płacąc z góry + wpłacając kaucje na wypożyczenie "interfejsu" w celu wrzucenia sobie takiego softu? Nie chce eksperymentować u lokalnych magików "od cudów i wszystkiego" bo auto mam od nowości i poza przydużym spalaniem, nie mam z nim problemów i chciałbym aby tak zostało... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 hmmm... muszę sprawdzić czy mój miał to robione za poprzedniego właściciela, bo też jest z salonu PL faktycznie silnik się niżej wkręca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Przeciez fabrycznie samochody nie sa hamowane, przy aktualizacji tez nie. W ASO sa wrzucane standardowe softy wraz z kolejnymi zmianami (aktualizacjami). Pewnie jak wyslesz kompa takiemu magikowi to po prostu Ci wgra soft z wersją, która miałeś wcześniej. Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Nie ma co sie spierać a na śląsku jak czipujesz (mozna w nawet nowe auto) to dostajesz możliwość powrotu do fabrycznego softu, który dostajesz na płytce jeśli chcesz. Tak robiłem w BMW 1, ktore było na gwarancji, wyciągnąłem tylko kompa, zawiozlem do tunera i wgrywal fabryczny soft. Aby nie przyczepili się na serwisie. Przykład z życia. Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Tyle, że miałeś skopiowany ten fabryczny soft, a teraz nie masz - prawda? Prawda ale nawet go nie wiozlem bo jechałem z kompem prosto z lawety :-) Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.