Guest j4r0 Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Czy ktos z Was zamiast wymiany sprężyn wkładał gumy utwardzajace zawieszenie i czy to wogole ma sens. Wydaje mi sie ze moja Primerka ciut za nisko ma tyl - na moja oko jakies 2 cm. Gumki o ktorych mowamozna kupic np przez allegro za ok 3-4 pln za sztuke, co czyni koszt takiej operacji na ok 20 PLN plus ok 1 godzinki na wlasnoreczny montaz. Co Wy o tym sadzicie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Juz kiedys tez o to pytalem no forum i wniosek z tego ze moze byc to nawet bardzo niebezpieczne i nie polecam takiej operacji. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Robi S. Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Witam. Znajomy kupił na alegro i założył do Hondy Civic.Też było za nisko. Efekt : nic to nie dało , a wręcz pogorszyło jazdę.Nadodatek te gumy zaczeły wchodzić ze sprężyną w reakcje skrzypienia na nierównoiściach. Odgłosy były straszne.Skończyło sie wymianą amortyzatorów + sprężyn. Moje zdanie nie warto,ale może komuś lepiej to wyszło i posłużyło. Pozdr. Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest b3ck Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 dobrze piszecie, bo wlasnie mialem sobie takie sprawic dla ciekawosci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 mialem takie z tylu w almerze z koniecznosci - dizeki nim przestala dobijac na dziurach i tyl sie podniosl jakies pol centymetra do gory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest BRS Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 proponuje poszukac gdie indziej niz alegro... jesli kupisz sobie z troche lepsego tworzywa... (w krkw cena ok 20pln) to nuiebedziesz mial adnych problemow z ocieraniem.. ale trzeba dodac ze to niezbyt podnosi (3-4mm to max) aa jedzi sie o wiele gorzej... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piotrek503 Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Miałem założone w P10 i autko zrobiło sie o wiele sztywniejsze, podobny efekt jak przy założeniu sportowych sprężyn gdzie też nie można mówić o konforcie a koszt zdecydowanie mniejszy. Założyłem je ze względu na wożenie sporych ciężarów w bagażniku, pod tym względem gumy sprawdziły sie idealnie. Obecnie również ich używam ponieważ moje autko ma bardzo miękki tył, wasze P11.144 HB też? Czy musze wymienić już amorki? W każdym bądz razie u mnie pomogło i sprawuje sie bardzo dobrze. Tak jak napisał BRS nie podnoszą wiele, dostępne są w prawie każdym sklepie motoryzacyjny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piomal Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Na pewno takie sztuczne utwardzenie wpływa na szybsze zużycie amortyzatorów, łączników, tulei i innych ruchomych części. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piotrek503 Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Zgodze sie że wpływa to na szybsze zużycie tulei ale nie amortyzatorów, w tym wypadku amortyzatory najwięcej na tym korzystają. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vaiu Posted November 9, 2005 Share Posted November 9, 2005 mam takie gumy z tylu malo odczuwalne zmiany a jak juz ktos bedzie je zakladal to najlepiej wkrecac do oporu na gore sprezyny i przymocowac sznurkami do sprezyny mocno bo sie zeslizguja na dol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MPTABLE Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Jeśli chodzi o te gumki to chcąc delikatnie "usztywnić" zawieszenie to by było nawet wskazane. Powstają jednak problemy gdy będziesz śmigać po naszych polskich drogach.... mimo że będzie sztywniejszy to środek zacznie ci wariować, wszystkie plastiki aż krzyczą łącznie z deską rozdzielczą. j.w koledzy napisali amorki + sprężyny szybciej się zużywają. Wniosek? jak chcesz usztywnić zawieszenie to sportowe amorki + sprężyny. Podwyższyć tył? inne sprężyny bo gumy tylko pogorszą komfort jazdy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johny_n16 Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Ja przejechałem z takimi gumami około 100 ooo km i jestem zadowolony. Jaki dają efekt ? Jeśli ktoś chce mieć sztywniejsze zawieszenie bez obniżania, to jest to bardzo fajne rozwiązanie. Nie sądze, żeby reszta zawieszenia zużywała się szybciej przez te gumy w sposób zauważalny. Mankamentem jest mniejszy skok zawieszenia, albo podobny, ale z taką progresją skoku, że praktycznie mniejszy. Komfort ? Samochód jest na pewno dużo sztywniejszy i dużo bardzo czuć wszelkie nierówności, ale nie ma tragedii. Da się normalnie tym jeździć. Do tego jest świadomość, że zawieszenie jest mocniejsze niż w serii. Gumy nie wypadają i przez tyle km nie spotkałem się z jakąś niebezpieczną sytuacją. Auto nie podpiera się klamką w zakrętach i nie nurkuje przy dynamicznych zmianach prędkości, kierunku. Jeśli chodzi o eksploatację to raz po raz wyjąć, umyć i miejsca styku potraktować choćby woskiem do karoserii, po czym przepolerować. Na sucho także nie skrzypią. Jeśli chodzi o zsuwanie się to faktycznie zsuwają się i dlatego warto je zainstalować jak najniżej, byle wszędzie równo. Gumy nie wypadną, bo nawet trudno się je wyjmuje i wkłada przy podniesionym przecież aucie. Jeśli zaniedba się czyszczenie gum od czasu do czasu, to w rynienkach zbiera się piach i rysuje powoli sprężynę. Gumy są też bardzo trwałe. U mnie zawieszenie wyglądają tak, że są te gumy, jest olej o zwiększonej lepkości w amorach i są rozpórki. Jeśli ktoś nie chce obniżania, to jest to bardzo fajnie działąjący zestaw za małe pieniądze. Zawieszenie jest sztywniejsze, przez co nie nurkuje i trzyma poziom przy wszelkich dzikowaniach. Z rozpórkami jest większa precyzja prowadzenia i łatwiej wyczuć kiedy zaczyna się ślizgać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arkadio M Posted December 2, 2012 Share Posted December 2, 2012 w poprzednim autku odrobine mi obcierały nadkola o felgi, bo załozyłem większe fele.. i właśnie te gumy pomogły mi, dały własnie te 0,5 cm, którego potrzebowałem ,auto juz tak nie dobijało z tyłu. Potwierdzam, że jedynym minusem jest to że sie zsuwają na dół, nie potwierdzam, że skrzypią myśle ze nie usztywniają zawieszenia jakoś specjalnie, ale napewno chronią przed dobijaniem na nierównościach. pozdro! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nrb Posted December 7, 2012 Share Posted December 7, 2012 Miałem takie gumy w poprzednim samochodzie (nie Nissan) i byłem bardzo zadowolony. Żadnych oznak szybszego zużycia elementów zawieszenia, auto podniosło się o 3-4 cm - w końcu stało równo - i nieznacznie poprawiła się sztywność. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted December 16, 2012 Share Posted December 16, 2012 Ja miałem w 4 sprężynach w golfie III i zdawały egzamin. Nie skrzypiały nie wpływały jakoś specjalnie na jazde prócz tego że było twardo. Jedyny minus to przejeżdżanie przez leżących policjantów. Auto zdawało się jakby skakało. Teraz mam sportowy zawias w moim Nissmo i mimo że trzepie cholernie jak wjade na gorsza droge to na lepszej jakości nawierzchni płyne a nie jade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted December 18, 2012 Share Posted December 18, 2012 fajnie że po latach temat ożył ,,, nagrody przyznane ,, złoty szpadel ..johny_n16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted December 19, 2012 Share Posted December 19, 2012 złoty szpadel .johny_n16 hahahha Potrafisz mnie rozbawić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest CZAJNIK Posted December 20, 2012 Share Posted December 20, 2012 chcesz podnieść tył? wymonyuj spręzyny daj do firmy zajmującej się spręzynami i resorami niech rozciągną na konkretna długość i będzie wszystko jak należy. gumy do spręzynto patent z PRL-u jak niczego nie było i nic nie można było zrobić. moim zdaniem ten produkt można wrzucić do lamusa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.