Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

stukanie przegłub ?? hm


Guest Vaiu
 Share

Recommended Posts

w wiec podczas ruszania wystepuje tak jakby stukanie jakbycos sie lekko gniotlo czy cos i takze podczas hamowania ale mnie czyzby przegluby do wymiany jesli tak to jakie ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Dżodżo
Mi też zaczyna coś terkotać przy skręcie,tylko pytanie jak sprawdzić,który przgub terkocze tzn.prawy czy lewy.

 

Skrec do konca w lewo kolami i ruszaj tak zwawiej-jesli pyka to przegub prawy, natomiast jesli pyka jak kola sa skrecone w prawo, to pada przegub lewy.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest schulla

Już po sprawie.Tak jak podejrzewałem strzelał prawy.Wymieniony i nie strzela.Tak apropo strzelania,to oczywiście najgłosniej było słychać przy skręcie w lewo,ale w prawo było słychać również.

W każdym razie dzięki za pomoc.

Mam nadzieję,że autor tego tematu też już rozwiązał swój problem.

Link to comment
Share on other sites

wymienilem gumy stabilizatorów i jest ok a teraz pytanko jak jest zomno to strzeszczy mi kokpit jak juz sie troche nagrzeje to przestaje macie jakies sposoby ostatnio zauwazylem ze silikon pomaga na wszelkiego rodzaju trzaski oczywiscie ten w spraju no i tak polka tylnia porazka napie... ze szok jak z tym sobie poradziliscie czy po prostu glosniej muzyka :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo
Mam takie pytanie czy temperatura ma wplyw na poziom halasu przegubow?

W zimie chyba slychac je bardziej...

 

pozdrawiam

 

Raczej nie, ale wszystko jest mozliwe :):):):):)

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Kondzio
wymienilem gumy stabilizatorów i jest ok a teraz pytanko jak jest zomno to strzeszczy mi kokpit jak juz sie troche nagrzeje to przestaje macie jakies sposoby ostatnio zauwazylem ze silikon pomaga na wszelkiego rodzaju trzaski oczywiscie ten w spraju no i tak polka tylnia porazka napie... ze szok jak z tym sobie poradziliscie czy po prostu glosniej muzyka :P

 

Ja od oparów silikonu juz nie mogę wytrzymać a dalej trzeszczy ;)

Natomiast na tylną pólkę to faktycznie albo radyjko na max, albo ... wyjąć pólkę :D Ja raz musiałem coś przewieźć, wyjąłem ją i problem zniknął, ale nie kontynuuję tego drastycznego eksperymentu :)[/img]

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest mario

Witam!

Dołączam się do pytania powyżej...

I jeszcze coś ode mnie:

1. jaki będzie koszt zakupu przegubów zew.?(istnieją zamienniki czy montaż tylko oryginałów?)

2. czy to dużo roboty jest przy wymianie? ( jakieś specjalistyczne narzędzia?)

Pytam, bo czeka mnie wymiana i chciałbym wiedzieć, ile mnie to będzie kosztować i czy jest sens samemu się za to zabierać...

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Guest wszok

teoretycznie jak nie bedziesz palil buta czy ostro przyspieszal na skreconych kolach to i rok moga wytrzymac albo i wiecej:) ( mi stukal przez 2 lata zanim wymienilem, ale trzeba jezdzic z glowa:P)

Link to comment
Share on other sites

Witam sredecznie

 

przy hamowaniu, również może być slychać "trykające" przegumy - prędkość obrotowa półosiek i całego mechanizmu różnicowego jest hamowana przez tarcze, więć mają prawo trykotać- najczęściej jednak obiawia się to przy ruszaniu na skręconych kołach...

 

Pozdraiwm

Link to comment
Share on other sites

Guest Hermol

ja mialem tak wyjebany lewy przegub zewn....ze:

najpierw ale doslownie stukal przy skreconcyh kolach i w lewo, w prawo oczywiscie bardziej,

denerwowalo mnie ze przy przyspieszaniu szczegolnie na 3-jce cos stukalo jakby krasnal siedzial stukal mloteczkiem coraz szybciej im wieksza predkosc obrotowa silnika, hehe

myslalem ze to przeguby wewnetrzne, po dluzszym czasie podnioslem caly przod druga osoba odpalila i przyhamowywala na biegu to co zobaczylem sklonilo mnie ze na drugi dzien mialem juz nowy przegub zewn

po prostu az wyginelo(no bez przesady) na boki przy gaz-hamulec gaz hamulec, uznalem ze to jest powodem stukanai podczas jazdy na wprost,

po wymainie ->spokoj

pod koniec zywotu przy depnieciu 1 2 ogien to pukanie bylo juz starszne-myslalem ze w koszu wewn przegubu jest z 0,5 cm luzu

zaraz po tym wymienilem drugi przegub zewn, leciukto pukal skret kola na lewo- ale zeby miec spokoj po tygodniu zalozylem tez nowy

z powodu ograniczonych funduszy kupilem przeguby po 170 zl za sztuke Hart w sklad kompletu smar osona opaski zimering, osolona - nie polecam jakas mala i objetosciowa duzo mniejsza, mniejsze te "zwoje"

zostawilem "stare" osolony JC wymeinione pol roku wczesniej

 

oczywiscie nie deptalem go na skreconych kolach itp, ani na zakretach

 

wymiana jak dla mnie prosta, ale brudna, u mechnika to z 50zl od sztuki

najlepiej jest wykrecic kolumne albo koncowke drazka, przegub wybic drewnianym mlotkiem, trzymajac polos aby nie wyszla ze skrzyni, przy zalozeniu dobrze zacisnac opaski , wcisnac dobrze smaru, trzeba pozniej idealnie zalozyc tak samo kolumne jesli ja wyciagalismy, minimalna roznica w zalozeniu zmieni zbieznosc

 

pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odswiezam temat:

mam N14 '92 1.4 automat.

Moje przeguby klekocza przy skrecaniu makabrycznie (slychac je juz, gdy delikatnie przyspieszam na kierownicy skreconej o 1/3). Ba! slychac je juz na prostych kolach!!

Co sie moze niebezpiecznego stac, gdy taki przegub mi sie zerwie? wole wiedziec, bo jezdze duzo na trasie (praktycznie tylko), i to w dodatku nie sam.

Slyszalem, ze wtedy kolo zaczyna "latac" jak mu sie podoba, co przy duzej predkosci moze byc niefajne (da sie go utrzymac bez problemow na trasie?).

Oczywiscie orientuje sie, ze wtedy auto staje i do przodu nie pojedzie.

 

Ponadto: czy takie przeguby z allegro daja rade?

http://moto.allegro.pl/item346383069_nissa..._kompletny.html

ja jako student nie mam kasy na takie po 170, a zdaje sie, ze musze wymienic oba.

 

Dodam, ze gdy na parkingu manewruje (oczywiscie bez gazowania), przy mocnym skreceniu czuje klekotanie na kierownicy (delikatnie, ale jednak).

 

Mam automat - przeguby te same? //zdaje sie, ze tak, ale pytam dla pewnosci.

 

Pozdro! i z gory dzieki za odpowiedz!

Potrzebuje pilnej porady.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest g-adam

To i ja może zapytam.

 

Co to może być, że jak samochód toczy się ze wciśniętym sprzęgłem to słychać czasami (nie zawsze) takie lekkie stukanie? Miał ktoś taką przypadłość?

Link to comment
Share on other sites

Co sie moze niebezpiecznego stac, gdy taki przegub mi sie zerwie? wole wiedziec, bo jezdze duzo na trasie (praktycznie tylko), i to w dodatku nie sam.
ok. to po zabawie. Przegub zerwany, rozlecial sie na czesci,

Na szczescie pod garazem <lol> :)

I teraz jakie wybrac?

No to już wiesz co sie może stać :one: przyjrzyj się jak wygniecione są gniazda przez kulki.

Przy dużym zużyciu przegubów jak stukają to kulki przetaczają się przez wygniecenia i przegub bije na boki obciążając nadmiernie łożysko w piaście i przyspiesza jego zużycie.

Ja nie sprawdzałem tych z allegro kupiłem 2 lata temu HDK 210zł

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest sergiej

ja jezdze z pol roku na zaminniku tylko ze zaplacilem za niego jakies 140 zl a teraz widze ze na allegro mozna juz za 54 zl kupic a wlasnie mi chyba prawy idzie i nie wiem czy zaryzykowac takiego taniego ...moze ktos ostatnio montowal cos taniego ...??najgorzej ze borsk juz za 4 dni i chyba nie zdarze wymienic i bede takim stukaczem jecal na zlot ...

Link to comment
Share on other sites

Guest markuzz

Witam

 

Mam parę zapytań odnośnie almerki

Niedawno zaczął wali mi lewy przegub juz przy nie wielkim skręcie.

Pojechałem na kanał i oczom mym ukazała sie popękana guma na przegubie.

 

Moje pytanie do Was jest nastepujące

co mogę z tym zrobic

 

Czy wystarczy że kupię na allegro przegub http://allegro.pl/item360932063_przegub_ze...mera_sunny.html

i wymienię czy tez jestem juz zmuszony wymienić całą półośkę

 

Czy dam rade sam to wymieni może ktoś ma jakiś manual do wymiany.

Sprawdzałem też stan gumy z drugiej strony i stwierdziłem ze nie jest najlepszy. Gdzie mogę dostać samą gumę i smar żeby zapobiec sytuacji przegubu z lewej strony (który już klamocze przy małym skręcie)

 

 

kolejna sprawa która spędza mi sen z powiek to falowanie obrotów. Mam instalację gazową na mieszalniku i nie zawsze ale ostatnio często silnik zmienia sobie obroty od 500 do 1500 obr/ min dzieje sie to zarówno na gazie jak i na paliwie.

Przypuszczam że może to by sonda lambda, nie mniej jednak 2 miesiące temu wymieniłem na oryginał z salonu i nadal mam te objawy czy może mi ktoś podsunąć pomysł co to może by i jak się tego pozbyć Ps świece też wymieniłem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...