Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czujnik zmiennych faz rozrządu


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie,pacjent przejechał bez problemu kilkaset kilometrów po kupnie,Po przyjeździe silnik mi podpadł bo zbyt mocno go tyrpało,ale palił,mial moc i wchodzil na obroty.Po pewnym czasie zapaliła się kontrolka silnika(żółta).Odczyt P0011...czujnik.Nowy tylko w serwisie,cena szok.Kupiony używany sprawdzony przed założeniem działa.

Po założeniu chec zaświecił się znowu po kilkudziesięciu km.Bawił się ktoś tym w K13???

Myślę też nad rozrządem,ale  do K13 baaardzo ciężki orzech do kupienia! Nie psują się czy co???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czujnik wywalił drugi raz błąd to skłaniał bym się ku sprawdzeniu rozrządu :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myslę,ale dzisiaj zrobione z młodą ponad 50km i nic!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna Dino! :D Córka! :0recourse:  :0recourse:  :0recourse:  :laie_67:  :laie_67:  :laie_67:


A więc ,sprawy mają się tak!

Czujnik faz wyjąłem,Czujnik ma dwa piny,więc podłączyłem go do akumulatora i okazało się ,że przestał działać,więc:Wpiąłem w imadło i odgiąłem zawalcowaną część korpusu która trzymała część z czujnikiem.Po rozgięciu i wyjęciu tej części(uwaga ! Nie można zgubić oringu który jest pod obsadą czujnika!) dostałem się do "wnętrza" gdzie jest obsadzony tłoczek,działający jako rdzeń elektromagnesu.Tłoczek nie dał się wyjąć nawet siłą persfazji.Wypłukałem więc w czystej benzynie i zalałem na noc wyrobem K2 "VULCAN" (coś w rodzaju WD40) Nazajutrz tłoczek wyszedł,ale z użyciem cęgów  i siły.Był mocno przytarty.Do średnicy tulei w korpusie elektromagnesu dopasowałem wiertło (ale chodziło mi o uchwyt wiertła) i nawinąłem papier wodny 500 i ręcznie kilkanaście minut czyściłem tuleję.Następnie tłoczek umocowałem we wkrętarce aku(jest go za co złapać) i takim samym papierem szlifowałem go na obrotach blisko godzinę.Pewnie można by było i krócej robiąc to grubszą gradacją papieru,ale chodziło mi o poler,wręcz lustro! Po tych zabiegach tłoczek wchodził na sucho i poruszał się bez oporów.Zakropiony kilkoma kroplami oleju cylinder złożyłem z tłoczkiem i czujnikiem i zaklepałem tą zawalcowaną część.Próba na akumulatorze i banan na gębie czujnik klika bez oporów.Założony do Micry,błąd skasowany i zrobione blisko 200km bez niespodzianki! Wszystko działa!!! Nawet silnik chodzi lepiej nie tyrpie nim!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za wiedzę i cierpliwość, brawo Ty  :)  :)

Ciekawe czy w innych autkach można taką operacje przeprowadzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szacunek za wiedzę i cierpliwość, brawo Ty  :)  :)

Ciekawe czy w innych autkach można taką operacje przeprowadzić .

Jeżeli działa to tak jak ten czujnik  zero-jedynkowo,włącz wyłącz,a da się rozebrać,to myślę że tak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozna  zaoszczędzić sporo grosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej...zapieczony osad z oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy to się urwał przy próbie wyjęcia.Drugi działał przed założeniem,ale po kilkukilometrowej jeździe złapało go i to dość solidnie.Być może winowajcą był olej którym zalana była Micra (5W40) a na którym przyjechała z Niemiec.Teraz ma 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 6 tys,ale prawie rok od przekulania stała wystawiona na sprzedaż,więc trudno powiedzieć czy to wina oleju,czy naturalnego zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Problem z czujnikiem znowu sie powtórzył,tzn świeci.Skasowany pojawia się co jakiś czas.Chodziła mi po głowie wymiana rozrządu,ale ich ceny zwalają z nóg,a nikt nie da pewności że problem nie wyjdzie znowu.

Co sądzicie o takiej perełce? Zamiast grzebać się z rozrządem,wymienić wszystko na nowe :D

http://allegro.pl/silnik-1-2-hr12-nissan-micra-k13-lift-2016-0km-i6768104439.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to faktycznie nówka nie śmigania to warto, warto też byłoby osobiście podjechać i pomacać żeby potem nie bujać się ze zwrotem no i oko fachowca prawdę powie a i zobaczy czy w środku bebechy ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z nimi rozmawiałem,990 zł goły słupek a 1400 kompletny cały z zerowym przebiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę warto pytać, w opisie nie było że golas. Niemniej ja podjechałbym i pooglądał a golasa nie brałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za piękne aby to było prawdziwe - nowy silnik za taką cenę!!! Negatywy w komentarzach mówią aby być ostrożnym.


Gwarancję rozruchową daje? Pod jakimi warunkami?


Ewentualny zwrot - kto ponosi koszty montażu/demontażu i wysyłki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 tys pozytywów i tylko 7 nega,poza tym już rozmawiałem z nimi i to jest real.Taka cena,tylko prawdopodobnie trzeba jechać po niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...