Guest Radzio Posted November 4, 2005 Share Posted November 4, 2005 Witam! Zauważyłem, że nie świeci mi się kontrolka od rezerwy. Zanim dobiorę się do żarówki, chciałem się upewnić cz to napewno żarówka. Pod tylną kanapą znalazłem dwie wtyczki, które były pod metalową pokrywką - jedna od poziomu paliwa a druga od rezerwy. Odłączyłem wtyczkę od rezerwy i połączyłem kablem oba końce wtyczki i nie zapaliła się lampka. Na innym forum wyczytałem, że trzeba do jednego z końców wtyczki dołączyć masę, ale też bez skutku. Czy to oznacza, że żarówkę szlag trafił, czy coś źle podłączałem? Dzisiaj sprawdziłem miernikiem i okazuje się, że we wtyczce pod siedzenim nie ma żadnego napięcia. W drugiej wtyczce (od poziomu paliwa) jest 12v. Gdy połącze oba końce wtyczki od kontroli, które są w baku, to miernik pokazuje 1.6 Ohm. Biorąc pod uwagę ilośc paliwa, to raczej powinna już się palić rezerwa. Ma ktoś jakiś pomysł? Żarówka jest ok, bo sprawdziłem ją. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Żupol Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 podobna sytuacje mial moj tatko w sanny powodem braku rezerwy były pourywane kabelki przy pływaku w zbiorniku który znajduje sie pod tylna kanapa. moze równiez byc to ze te osadzenia kabelków w pływaku pourywały sie w środku-trzeba wyjąć pływak i zobaczyc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wielkimisiek Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 Witam ja mam ten sam problem i okazało sie ze to czujnik który znajduje sie w pływaku...POZDRAWIAM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Radzio Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 Dzięki za podpowiedzi . Jak będę miał chwilę czasu, to być może zajrzę jeszcze raz pod kanapę. Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alexwa Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Mam to samo - mechanik zaczął naprawiać czujnik rezerwy i w pewnym momencie mówi - o k...... urwało się. Nigdzie nie mogę dokupić takiego czujnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Żupol Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 co do tego czujnika-myślę że można go naprawić tylko trzeba troszkę pokombinować z lutownica :502: i powinno być ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted May 7, 2006 Share Posted May 7, 2006 Mam to samo - mechanik zaczął naprawiać czujnik rezerwy i w pewnym momencie mówi - o k...... urwało się. Nigdzie nie mogę dokupić takiego czujnika Bo to nie wystepuje jako osobna czesc tylko trzeba to kupic wraz z cala pompa i czujnikiem poziomu paliwa. Nie wiem jak jest w P11 ale w N13 czujnikiem jest termistor do ktorego dochodzi napiecie 12V i jest w szeregu z zaroweczka... jezeli jest zanurzony w cieczy ktora go chlodzi to nie przewodzi pradu, gdy natomiast wynurzy sie z cieczy to sie nagrzewa (dosc mocno tak ze nie mozna go dotknac) i zarowka zaczyna swiecic... najpierw slabiej... potem coraz mocniej az do pelnego swiecenia jak juz nic go nie obmywa. Koszt termistora to 1zl... trzeba wiedziec tylko jaka ma opornosc bo sa rozne. Najepiej dobrac eksperymentalnie bo zalezne to jest tez od zaroweczki jaka siedzi w desce rozdzielczej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest alexwa Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 A w jakich granicach powinien być termistor i jakiego typu - nie wiem od jakiego zakresu zacząć. A kontrolka rezerwy przydałaby się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maciejka_sz Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 A w jakich granicach powinien być termistor i jakiego typu - nie wiem od jakiego zakresu zacząć. A kontrolka rezerwy przydałaby się. NTC rezystancja meleje wraz ze wzrostem temperatury. Trzeba dobrac... zacznij od 1K PS: Temat juz by kiedys walkowany: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9315 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Korba Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Witam! Mam podobne objawy tzn. Wskaźnik na desce rozdzielczej działa i kontrolka też. Tylko trochę "świruje" wskazówka. Mam teraz ok. pół baku a wskazuje 1 kreskę. Po jakimś czasie będzie wskazywać, że trzeba zatankować a jak będzie mniej paliwa to wskazówka wogóle się położy. A może też wskazać prawidłowy poziom. Nigdy nie wskazuje więcej niż jest paliwa. Zanim zajrzę do baku proszę o jakąś radę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.