RoboolLFC Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 Moje auto silnik 1.2 wymiana całego rozrządu przy 15tkm czyli auto nowe, ponownie 30tkm ten sam objaw i już wymiana nie całego rozrządu tylko napinacza. Za te rozrządy w tym silniku powinni iść do Częstochowy na kolanach i prosić o wybaczenie..............masakra jakaś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 A widoczne były jakieś wcześniejsze objawy? Zapocenie wycieki itp na silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoboolLFC Opublikowano 7 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2019 nic nie zauważyłem, nie wiem jak pod spodem bo nigdy nie sprawdzałem objawem był taki metaliczny dźwięk silnika,tak jak by coś ocierało się,zgrzyt pomiędzy 2-3 tys obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 (edytowane) W dniu 6.03.2019 o 11:15, Conan1979 napisał: Jacko orientujesz sie jakie koszty?? i co odrazu za to sie brac?? jak to jest z aso skoro jest niewymienialny ?? Powtórzę jak mantra - nie czytałeś instrukcji :-P Bo w mojej wyraźnie jest napisane, że wymienia się co 300 tys. km. Więc normanie wymienialny jak każdy inny. Mi jak robili na gwarancji to pytałem o cenę poza gwarancją - to usłyszałem około 7 tys. Robili to 3 dni robocze, po wcześniejszej diagnozie i przyjazd do ASO dopiero po zamówieniu części. Co do objawów - to u mnie też był metaliczny dźwięk i też tylko przy pewnym zakresie obrotów od ok. 1400 do 1900. Dźwięku nie słyszałem będąc w kabinie - zauważyłem to jak mnie żona podwiozła pod pracę i zaczęła manewrować na parkingu. Słychać było tez jak potem stanąłem przy ścianę i dźwięk się odbijał. Edytowane 8 Marca 2019 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 To pieknie Cię wrobili w cenę.Komplet rozrządu do 1.2 to nie więcej jak 500 zł+ robocizna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 (edytowane) Karminadel trzy dni wymieniali Ci rozrząd? To musieli być wybitni fachowcy Edytowane 8 Marca 2019 przez rafsty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nori76 Opublikowano 8 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2019 Stąd ta cena, tyle roboty...Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 (edytowane) 17 godzin temu, JACKO29 napisał: To pieknie Cię wrobili w cenę.Komplet rozrządu do 1.2 to nie więcej jak 500 zł+ robocizna W nic mnie nie wyrobili - bo wymienili na gwarancji. A cenę pytałem z ciekawości. Bo wiadomo jakie te francuskie Nissany to guano - więc może kolejna wymiana rozrządu będzie poza gwarancją (któa mam jeszcze do końca roku) 14 godzin temu, rafsty napisał: Karminadel trzy dni wymieniali Ci rozrząd? To musieli być wybitni fachowcy Tak powiedzieli już przed naprawą. Czy 3 dni robili to nie wiem - 3 dni było u nich auto. Pierwszego dnia (poniedziałek) przywiozłem rano i go zostawiłem, trzeciego dnia (środa) przed zamknięciem ASO dzwonili po odbiór. Na czas naprawy oczywiście gratis zastępczy Qashqai 1.6 Z ustnych informacji uzyskałem odpowiedź, że tyle to zajmuje bo wg procedur nissana trzeba wyjąc cały silnik, ale Pan powiedział, że my sobie radzimy inaczej. Edytowane 9 Marca 2019 przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 28 minut temu, Karminadel napisał: Z ustnych informacji uzyskałem odpowiedź, że tyle to zajmuje bo wg procedur nissana trzeba wyjąc cały silnik, ale Pan powiedział, że my sobie radzimy inaczej. Karminadel to Ci robili w Bytomiu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Hehe,....hehe...zdejmuje się prawe przednie koło,wszystkie plastiki łacznie,(nadkole,osłona silnika...) Ijest dostęp do rozrządu.Mały bo mały ale jest ,i tak robią w serwisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 1 godzinę temu, rafsty napisał: Karminadel to Ci robili w Bytomiu? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafsty Opublikowano 9 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2019 Więc jednak trzeba ich unikać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan1979 Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 nie mam polskiej instrukcji więc się tak nie wgłębiałem :) ale nawet 300tys to dla mnie przynajmniej 20 lat jeżdżenia :) jutro jadę na diagnostykę i przyśpieszony przegląd, zobaczymy co im wyjdzie na słuch powiedział mechanior z ASO (pierwsze pytanie było po tym jak im powiedziałem że grzechocze czy 1.2 :) że łańcuch. Koszt wymiany powiedzieli koło 3tys (części i robocizna). Chyba się zdecyduje jak będzie to bądź co bądź to pewna później gwarancja na robotę. Czas na robotę przewidują 1 dzień. Karminadel tak jak piszesz też nic nie słyszałem w środku, jak byłem na mcdrivie to usłyszałem przy schodzeniu z obrotów grzechotanie a mógłbym przysiąc że 2 tygodnie wcześniej tego nie było. Jaki przebieg miałeś? wymienili cały rozrząd czy tylko napinacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 12 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2019 Wykrycie przy 43700km, wymiana przy 44256km A co robili - to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Conan1979 Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 no i temat załatwiony, wymiana rozrządu komplet w ASO Rzeszów - 7 godzin roboty i po sprawie nastała błoga cisza :). Cena: Robocizna 1200zł Komplet rozrządu niecałe 700 Waz wysokiego ciśnienia (nie wiem czy coś tam jeszcze wyszło przy okazji) plus kilka jak nie kilkanaście uszczelek do różnych elementów :) 600zl całość 2500zl chyba nie tak źle a wszystko oryginał (podobno zmodyfikowany rozrząd ), gwarancji itp 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 W czasie IV przeglądu następuje wymiana paska napędu osprzętu, i tu pytanie do tych którzy mają już to za sobą - czy stwierdziliście głośniejszą pracę paska osprzętu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2019 Samego paska nie ale rodek tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POL Opublikowano 11 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2019 Zapytałem, bo ja po wymianie dostrzegłem różnicę w głośności pracy paska , rolek. Po przejechaniu ok 2 tys. km wybrałem się do serwisu w celu kontroli. Mechanik stwierdził, że jest coś na rzeczy. Umówiono następną wizytę, zamówiono nowy komplet paska osprzętu. Trochę to trwało, a skończyło się powtórną wymianą na nowy komplet ( w ramach gwarancji na części). Powód wymiany - rozwarstwienie paska, zniszczona powierzchnia styku paska z rolkami napędowymi. MM Rybnik stanął na wysokości zadania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daw1m Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Co do darmowej wymiany rozrządu w 1,2 dig-t 5 m-c po gwarancji to nie ma czegoś takiego w Olsztynie. Tłumaczenie serwisu co do zużycia się rozrządu po 40 tyś km to jakieś pier-do-lenie kocapałów na temat stanu oleju w silniku(jak by łańcuch był smarowany metodą rozbryzgową z miski olejowej) jak oni tacy fachowcy to lepiej ich omijać z daleka. Nissan pierwsze i ostatnie moje auto!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2019 Poszukaj tu na forum,ktoś wrzucił info,że silniki 1.2 są objęte przez nissana 5 letnią gwarancją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BassPlayer Opublikowano 13 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2019 (edytowane) Widzę, że hałasujący rozrząd to znana i częsta przypadłość 1.2 DiG-T. Niestety mnie też to dopadło po 50 tys. km spokojnej, delikatnej eksploatacji. Jak tylko pojawiło się grzechotanie, szybko umówiłem się w ASO przy Jasnogórskiej w Krakowie, a doradca właściwie od razu po odpaleniu silnika, nawet bez wysiadania z auta (!) stwierdził, że to pewnie napinacz rozrządu. Wygląda na to, że to dla serwisów chleb powszedni. Oczywiście taką diagnozę potwierdzili potem mechanicy. Acha, olej w normie, tzn. bliżej stanów niskich, ale wciąż w normie — czyli mój egz. nie żłopie oleju, jak to podobno 1.2 DiG-T mają w zwyczaju. Doradca szybko sam zdecydował, że zwróci się do Nissana o udział w kosztach naprawy, na razie czekamy na odpowiedź — bardzo jestem ciekawy, co na to centrala... To musi być poważna wada konstrukcyjna tych siników i nie widzę innej możliwości niż wzięcie przez producenta tego feleru na klatę. Pomyśleć, że moje poprzednie auto - Citroen C2 1.4 HDi — nie dość, że Francuz, to jeszcze turbodiesel common rail — ma już na liczniku 300 tys. km (auto zostało w rodzinie), a silnik przez 14 lat nie miał żadnej awarii. Edytowane 14 Czerwca 2019 przez BassPlayer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daw1m Opublikowano 19 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2019 Cytat Panowie może się orientujecie czy potrzebne są blokady do rozrządu w 1.2 i ewentualnie jakie, bo co szukam po necie to mi wyskakują do 1,6 lub 2,0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daw1m Opublikowano 22 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2019 Witam Panowie na własne pytanie mogę odpowiedzieć już sam czyli czy potrzebne są blokady na rozrząd do silnika 1.2 dig-t hra2 j11 lub oznaczenie reno1.2 tce h5f . Otóż nie dolne koło jest na klinie i ustawiamy na znaki na łańcuchu i kołach . Przyczyna stukania łańcucha o obudowę przy 1700 a 2000 obr/min (tak jak na filmiku na YouTubie) był zapieczony napinacz rozrządu, łańcuch po 50 tys był wyciągnięty około 8mm (może przez to że napinacz nie dociskał albo taki materiał ). Czas wymiany około 8 h. Najwięcej zabawy z odkręceniem pokrywy zaworów, tyle tego na przypinali nad nią żeby umilić człowiekowi życie. Potrzebne części to rozrząd ,silikon, uszczelka pod pokrywę zaworów , olej . Jak by dobrze poszukać koszt 500 zł jak z marżami to z 800 zł. Ps - Nie czekać z wymianą bo będzie dziura w obudowie a jak przeskoczy łańcuch to Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BassPlayer Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 W dniu 13.06.2019 o 23:24, BassPlayer napisał: Doradca szybko sam zdecydował, że zwróci się do Nissana o udział w kosztach naprawy, na razie czekamy na odpowiedź — bardzo jestem ciekawy, co na to centrala... Właśnie odebrałem auto z serwisu — Nissan przeprowadził naprawę na swój koszt. Wymieniono wadliwy napinacz łańcucha rozrządu i kilka drobiazgów — okazało się, że łańcuch nie jest rozciągnięty, więc został oryginalny. Auto jest po gwarancji — ma 4 lata i 50 tys. km przebiegu. Muszę bardzo pochwalić serwis przy Jasnogórskiej w Krakowie i pilotującego sprawę p. Michała — profesjonalne podejście do tematu, sprawnie załatwiona sprawa z centralą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2019 Sprawnie,bo Nissan wydłużył gwarancję na silniki 1.2 do 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.