colins Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 Forumowy szyderco, w Twoim przypadku można uznać, że faktycznie miałeś wadliwe napinacze rozrządu. Jednak w przypadku zamieszczonego wyżej filmu rozrząd przejechał 230000 km do wymiany. Można więc uznać, że nastąpiło po prostu normalne zużycie eksploatacyjne tego rozrządu (a w tym napinacza). Co nie zmienia faktu, że w nowoczesnych silnikach o jakość i poziom oleju należy dbać szczególnie, bo to bardzo delikatne i kapryśne na podawany olej zabawki. Dodam jeszcze, a w sumie wysunę kolejną teorię spiskową , że raczej nie bez powodu Renault porzuciło produkcję tego silnika po zaledwie kilku latach na rynku. No bo ile on był produkowany - 4 czy 5 lat? Moim zdaniem mogą wciskać klientom kit, że powodem wprowadzenia nowego silnika 1.3 TCe była konieczność dostosowania do wyśrubowanych norm emisji spalin. Jednak prawda zapewne leży gdzieś po środku i przypuszczam, że silnik 1.2 TCe (DIG-T) nie był jednak do końca tak cudowny jak nam go na początku przedstawiano m.in. na TYM FILMIKU, którym swego czasu i ja się jarałem. I w związku z tym nie przeprojektowano go i dostosowano do nowych norm (jak często się zdarza), tylko wprowadzono nowy motor. Ciekawe czym on nas zaskoczy w perspektywie czasu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 To, że ten silnik to pomyłka konstrukcyjna - to i ja wiem... niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Panowie a może nie ma co szukać spisku i faktycznie o normy chodziło (a domontowanie GPF musiało jakiś wpływ na konstrukcję wywrzeć). Koncern zaczynający się na literę V silnik o pojemności 1,2 radykalnie przekonstruował i zostawił jako 1,2 z taką samą nazwą, więc biedny klient musiał się zastanawiać czy tego lepszego czy tego zawodnego kupuje. Nie oszukujmy się - ukochana Unia robi niespodzianki i czasem producentów stawia wręcz pod ścianą. Zresztą czy to nie jest tak, że 1,3 to w zasadzie przekonstruowany 1,2 o zwiększonej pojemności? Jakoś nie widziałem (poza GPFem) żadnych radykalnych zmian w tym silniku. W dniu 18.01.2020 o 11:56, Karminadel napisał: To, że ten silnik to pomyłka konstrukcyjna - to i ja wiem... niestety... Polemizowałbym. Podejrzewam, że gdyby powiedzieć o naszych problemach właścicielom Ecoboostów, TSI, N52 czy THP to po usłyszeniu słów o pomyłce konstrukcyjnej najpewniej popukaliby się w głowę i uznali nas za marudnych ludzi. Owszem, olej bierze, ale tak samo bierze lub brały: TSI, TFSI, Ecotec, D-4D, VVtI (nawet więcej). Rozrząd się psuje? Tak samo psują się lub psuły: TSI, Ecotec, 1,3 JTD, Puretech czy THP (tam chyba nawet bardziej). Moim zdaniem to po prostu choroby wieku dziecięcego, które z czasem (czyli po 2017 r.) systematycznie usuwano, czego o silnikach innnych producentów powiedzieć nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmel Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 Charakterystyczny odgłos przy 55 000 km Wymieniony łańcuch rozrządu (koszt+/- 500zł) Ponadto wymiana oleju filtrów, tarcze+klocki przód, klocki tył. Za robociznę wzięte 750zł. Chyba mnie naciągnął? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 23 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2020 750? Naciągnął? Za takie pieniądze to wielu z domu nawet nie wychodzi - a tu się babrał przy silniku. Bierz pod uwagę, że jest 2020 i rządy rozdawnictwa partii: Populizm i Socjalizm, a szczególnie próba ustawowego wprowadzenia dobrobytu robi swoje hehehe. Mi z nowym rokiem koszty wrosły o 15% - to klientom zrobiłem podwyżkę o 20-25% (pojedynczym 30%) by mieć większy zapas. Najfajniejsze, że nikt się nie rzucał i tylko z zrozumieniem kiwał głową - bo robił to samo u siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmel Opublikowano 25 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2020 Nie znam cen warsztatowych a też poważniejszych napraw u niego nigdy nie robiłem. Zazwyczaj obsługa (olej filtry) plus coroczne punkty wg książki serwisowej zatem stąd pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Ciekawe właśnie jakie ceny będą w Aso. Póki co ftyzjer mi podniósł o 5 zł strzyżenie. Prąd mi podniesli o 30 zł. Jak córce urodziny robiłem to cenę tortu cukiernia o 35 zł podniosła... To tylko znikomy ułamek tego co zdrożało. Nie zdziwiłbym się jakby w aso robotogodzinę o 50 zł podniesli. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmel Opublikowano 26 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2020 Poszło wszystko w górę o 15-20% Wracając do tematu: Podaję index łańcucha gdyby komuś był przydatny 13 0C 123 45R Nissan J11 2014r Silnik 1,2 benzyna 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 A jest gdzieś na pudełku napisane, kto to produkuje? Mi na stronie jednego ze sklepów pokazało, że to Febi ale pytanie czy faktycznie tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radex9 Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 (edytowane) Jest jakaś różnica miedzy rozrządem (zestaw) Renault 1.2 Tce 115 a Nissan 1.2 dig-T 115 ?? Edytowane 12 Września 2020 przez Radex9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr S. Opublikowano 4 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2023 (edytowane) U mnie też wymiana rozrządu po przejechaniu 79650 km Nissan z 2014r listopad od nowości w moich rękach, koszt wymiany poza ASO z wymianą oleju, pompy oleju napinaczy oraz świec 4600 zł. u mnie objawiło się tum że na postoju przy otwartych oknach było słychać stuki metaliczne takie kastaniety , przy zamkniętych oknach nic nie było słychać, z tego co się dowiedziałem w serwisie Renault to rozrząd potrafi rozsypać się po 50000 km. to zależy czy jest jazda po mieście czy po trasie i zależy od oleju mi mechanik powiedział że po wymianie jest OK ale jeszcze trzeba zobaczyć i obserwować jakieś 1000 - 2000 km czy będzie dobrze. zauważyłem dość szybko. rozrząd był rozciągnięty napinacze trzymały słabo i zaczął się ocierać o obudowę tak że jak macie przebieg powyżej 80000 km to zastanowiłbym się nad wymaną. Edytowane 4 Września 2023 przez Piotr S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsw Opublikowano 3 Października 2024 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2024 a namiar na dobry serwis do wymiany łańcucha rozrządu do silnika 1.2 dig-t ktoś zapoda ? Okolica: Legnica- Lubin- Głogów- Leszno- Zielona Góra z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.