Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Muli mi na wysokoch obrotach :(


Guest Maras
 Share

Recommended Posts

Założyłem niedawno instalację LPG II gen. Dynamika oczywiście nieco spadła w odniesieniu do benzyny, ale ogólnie nie narzekam. Tylko zauważyłem, że na gazie dużo mocy stracił na wyskokich obrotach (5-6 tys). Duuużo wolniej się wkręca, a po przełączeniu na benzynę dynamika w tym zakresie powraca.

A że to automat, to w praktyce przyspieszanie wygląda tak: przycisnę - redukuje bieg i wchodzi na obroty, wolno się rozpędza - wrzuca wyższy bieg, obroty spadają i wyrywa do przodu. Trochę to kuriozalne, że lepsze przyspieszenie ma na wyższym biegu, na niższych obrotach...

 

Stąd pytanie do fachowców :) Jaka może być tego przyczyna? Co mogę z tym zrobić?

Przejrzałem forum, widzę że warto przyspieszyć zapłon, ale to chyba wpłynie na pracę w całym zakresie obrotów, a nie tylko na wysokich? Dodam jeszcze, że świece były wymieniane ok pół roku temu, filtr powietrza jakiś rok temu, tylko kable WN chyba od nowości (mają logo Nissana).

W poniedziałek jadę na pierwszy przegląd i regulację instalacji gazowej, więc chciałbym wiedzieć co mogę powiedzieć gazownikom.

 

Za każdą pomoc będę wdzięczny.

Pozdro :)

Link to comment
Share on other sites

poprostu powiedz im o tym muleniu, zapewne zmienią skład mieszanki i będzie ok, nie ma powodów odrazu do wymiany czegokolwiek, jak idzie na benzynie to i na gazie ma iść, poregulacji powinno być ok, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No ja mam nadzieję, że wystarczy regulacja :)

A jak na wysokich obrotach muli, to znaczy że mieszanka jest wtedy zbyt uboga?

 

To co opisujesz może wskazywać na zbyt ubogą mieszankę. Jeśli przy tym pali ci prawie tyle samo gazu co benzyny i temp. silnika masz nieznacznie wyższą to bez regulacji na bogatszą mieszankę się nie obejdzie. A przy tym silnik zacznie lepiej ciągnąć i gniazd zaworowych ci nie wypali

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobnie - auto powyżej 3 tys. obrotów przestawało przyspieszać i ledwo jechało pod górkę.

Regulacja składu mieszanki u gazowników i wszystko wróciło do normy.

Link to comment
Share on other sites

mysle zem regulacja to jest to ale radze wymiienic swieczki koniecznie i kable tez. gaz nusi miec silny prad .inwestycja sie oplaca bo mozesz uniknac strzalow w filtr a to czasem oznacza rozerwanie puszki od filtra pow.wiem bo przekonalem sie na wlasnej skorze na poprzednim aucie. dziwie sie ze gazownicy nie zalecili wymiany. mysle ze po wymianie tego sprzetu dopiero regulacja bedzie poprawna.

.ps polecam brisk silwer15zl, platynowe 35 . u mnie sie dobrze sprawdzaja .dobieral je gosc co zna sie na temacie. powodzenia

Link to comment
Share on other sites

ee tam zaraz świeczki i kable - świeczki jak dawno nie wymieniane tak - kable - tylko wtedy jak przebicia mają. Niech chłopaki biora sie za regulację. A jak ta nie pomoże - trzeba założyc wiekszy mixer.

Link to comment
Share on other sites

Guest cadilak

kurcze tez odczuwam zblizony problem tez 2-litrow primera LPG 2gen i tez ciezko mu z przyspieszaniem a jest dopiero co kupiony wiec obczajam w ogóle co i jak w nim jest ale ostatnio jade sobi wyprzedzam busa ledwo sie rozpedza doszedl do 80km/h i nie chce jechac dalej caly czas 80 normalnie mnie to mocno zdziwilo szczegolnie ze potem wieczorem juz jechalem po miescie no to calkiem niezle mu szlo wiec nie wiem co jest ale mam nadzieje ze tez regulacja bo wolalbym sie nie dowiedziec ze to cos powaznego ;] ale ogolnie to musze jeszcze przeglad porzadny zrobic i tak - tzn ojciec musi - on rzadzi kasą 8)

Link to comment
Share on other sites

Jak pisałem swiece były nie tak dawno wymieniane. A po kablach też nie czuć zużycia.

 

Ale do rzeczy: pojechałem na regulację, powiedziałem w czym rzecz i co się okazało - komputer sterujący ustawia mieszankę za pomocą silniczka krokowego (o skali od 0 do 200 jakiś tam jednostek) w oparciu o wskazania sondy lambda (którą dopiero co wymieniłem, wydałem sporo kasy więc musi być sprawna :wink: ). I nie wiem czemu, ale gazownicy pierwotnie ustawili ograniczenie że silniczek krokowy nie może przyjąć większej wartości niż 150% wskazania sondy. Np sonda wskazuje 100 to max silniczka jest 150 (a w rzeczywistośći mogłoby być 200). No więc zdjeli mi to ograniczenie i powiedzieli że będzie git.

Wczoraj na trasie sprawdzałem jak to teraz wygląda i było lepiej, ale ciągle nie wkręcał się tak daleko jak na benzynie. Kręcił się lepiej ale przy ok 5,5 tys obrotów jeszcze trochę się przymulał. Już się zacząłem irytować i zamierzałem udać się do innych "fachowców" od gazu, ale że zbiornik mi się opróżnił to zatankowałem gazu. I co? I chodzi dobrze :D

Lekko się zdziwiłem, bo zalałem teraz Orlen (na stacji Auchan :!: ) a poprzednio na Lotosie. Czyżby aż taka różnica w gazie? Dziś znowu długa trasa to jeszcze potestuję.

Wynika stąd jedno - automat gorzej znosi słaby gaz 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest ciderrunner

Witam. Mam gaz w primerze od dwóch dni i identyczny problem. Nie chce jechac wiecej niz 120km/h a przy 4500-5500 obrotów silnik wyje a auto nie przyspiesza. Jade do gazowni żeby mi to zrobili i mam nadzieje, że będzie gut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...