Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Co wybrać pod turbo: 4x4, RWD, manual, automat - potrzebna porada


infans
 Share

Recommended Posts

Witam, koledzy jeżdżę od kilku lat g35 revup w manualu. W autku mam jakaś wkładkę filtra, z-tube, mrev, spacer, decaty i lepsze sprzęgło. Nie jeżdżę bokiem, często lecę sobie w okolicy 2000-2500 obr, przebieg roczny auta to z 12 kkm, czasem jednak przydało by się czymś przycisnąć i tu, jak wiadomo, brakuje mocy.

 

Poszukuję jakiegoś dobrego rozwiązania na przyszły rok. Chciałem się poradzić Was, co byłoby najlepszym wyjściem. Docelowo auto musi mieć 4 miejsca, stąd koniecznie musi być to infiniti. Autem przejadę docelowo max 100.000km, stąd zastanawiam się, czy warto tam ładować gaz, ale pewnie się pojawi. Zimą również będę nim jeździł, to będzie moje podstawowe auto na co dzień. Miło byłoby mieć w okolicy 4,5 s do setki, może mniej, czy tu 450-500hp wystarczy? Czy lepszy będzie manual czy automat, o ile rynek pozwoli wybrać?

 

Myślę, że dostępne opcje mam takie:

 

1) uturbić moje g35, ale nieco mi się już opatrzyło

2) kupić g37 RWD coupe i uturbić, zawsze to auto nieco nowsze, w perspektywie jeżdżenia nim przez kolejne 5 lat, może być to ważna kwestia, choć g35 będzie już takim miłym nastoletnim klasykiem ;)

3) kupić g37x np 4-drzwiowe ( np coś w ten deseń: http://allegro.pl/show_item.php?item=6950515913 ), moze się i takie przydać w rodzinie, i uturbić; tutaj być moze wystarczyłaby mniejsza moc, bo jest napęd na 4 i w teorii powinny być lepsze starty. Czy ktoś ma doświadczenie z 4x4 turbo? Jest cięższe ~80kg od rwd. Z gazem będzie ważyć pewnie w okolicy 1800kg.

4) zastanawiałem się jeszcze nad fx37 turbo, ale to chyba nie jest najlepszy pomysł.

 

Cenę podstawowej operacji turbo znam, ale co w przypadku większych mocy, niż te, które wytrzymuje seryjna jednostka, a pewnie docelowo potrzeba będzie więcej, jaki może być przybliżony koszt zakucia silnika, co z hamulcami, dwumasą, sprzęgłem, czy o czymś zapomniałem? Zawieszenie seryjne dla moich potrzeb pewnie wystarczy, nie może być zbyt twarde.

 

Generalnie: którą opcję byście wybrali, jakie modyfikacje należałoby wykonać i jaki może być ich przybliżony koszt? Czy taki samochód staje się poźniej bardziej awaryjny, czy wymaga jakiejś specjalnej obsługi ze strony np "tunera" ?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

pozdrawiam

Edited by infans
Link to comment
Share on other sites

Do wyścigu najlepsze 4x4, automat. Do zarzucania dupka rwd manual. Jak chcesz turbo i 500 koni plus najlepiej zakuj od razu. Nie ma co ryzykować że korba wyjdzie bokiem. Do tego lepsze sprzęgło bo seryjne nie wytrzyma. Zmiana wałków rozrządu pod turbo. Jak chcesz wyżej kręcić warto pomyśleć o sprezynach zaworowych. Na pewno opony będą do wymiany bo seria będzie się strasznie slizgac przy rwd. Hamulce docelowo też pewnie przydałby się przeszczep.

Jasne ze jest bardziej awaryjne

Link to comment
Share on other sites

Moj tatko G37x coupe ma do sprzedania chyba juz za stary jest :D

5.7 do setki w serii fajnie do niego by bylo biturbo zapakować i dmuchnac tak by ok 450KM bylo i jakies 550Nm.

Link to comment
Share on other sites

 

Generalnie: którą opcję byście wybrali, 

prawdopodobnie dla Ciebie juz wysoka półka cenowa, ale ja bym brał

 

Infiniti Q50/Q60

 

z  3.0 L VR30DDTT twin-turbo V6

 

ja myślę że jak by dobrze poszukał to można coś używanego znaleźć w USA za 30, może 30 parę tysięcy zielonych

 

nic nie uturbiam, mam 405 lub 304 (można podkręcić )

 

trochę młode auta, jak będa już 3-4 latki to całkiem cena będzie zajefana za używkę 

Link to comment
Share on other sites

 

Infiniti Q50/Q60

 

A jak z awaryjnością? Zwykle im młodsze, tym serwis bardziej się cieszy. Ja cenię auta robione wg starej szkoły - na lata.

Ale powiem Ci Kazik, że to rzeczywiście może być dobry wybór, Q60 świetne, choć wykracza poza moje możliwości finansowe obecnie.

Edited by infans
Link to comment
Share on other sites

Problem q50/60 to niestety cena ktora wynika z mlodosci tego auta. A awaryjnosc mysle ze i tak jest lepiej niz konkurencja bmw czy merca. A ten silnik to przyszlosc nissana i mysle ze on trafi do nowej Zetki. Wspominales o fx37 masz jeszcze swietny fx50 prawie 400kucy jak by to zagazowac dla taniosci ....( nie pamietam czy to mpi czy fsi, unikac awaryjnego fx45

Edited by Kazik_R52
Link to comment
Share on other sites

Fx50 również się lubią przekręcić. Ideałem byłoby swapować G wkładając silnik z fx50. Moment, dźwięk V8 i zasadniczo seria. Ale to chyba nieprzetarty szlak.

 

Czy ten motor z q50/60 to taki "wykastrowany" o 0,8 litra gtr?

Link to comment
Share on other sites

Moj tatko G37x coupe ma do sprzedania chyba juz za stary jest :D

5.7 do setki w serii fajnie do niego by bylo biturbo zapakować i dmuchnac tak by ok 450KM bylo i jakies 550Nm.

jest gdzieś wystawiony do internetu? Jeśli nie to mógłbym prosić o jakieś szersze info na priv? 

Link to comment
Share on other sites

Czy ten motor z q50/60 to taki "wykastrowany" o 0,8 litra gtr?

DD w nowym silniku oznacza wtrysk bezpośredni a to już duża różnica , nawet VQ35DD ma dużo różnic w stosunku do VQ35DE 

 

to są różne silniki, założenia jakieś wspólne są, bo VR to rozwiniecie silnika VQ  oraz zastosowanie Twin Turbo, ale to nie jest wykastrowany 3.8, to inny silnik nowocześniejszy niż 3.8, nowy blok, głowica zintegrowana z kolektorami, sporo mniejsze tarcia

 

Nissan pracował nad nowym projektem 550, więc jest przypuszczenie, że to ten silnik i jego projektowa docelowa moc. 

 

możliwe (przypuszczenia), że ten silnik będzie w R36 i właśnie miał moc łączną 550KM w jednostce hybrydowej.

 

Prawdopodobnie VR30 będzie też w nowej zetce, jako następca serii VQ.

 

Póki co jest dostępny w Q50/60 w wersji 304KM lub z dwoma pompami wody i mocy 405KM.

Edited by Kazik_R52
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mógłby mi ktos napisać jakie przyspieszenia 0-160/0-200 i czas na 1/4 może zapewnić taki 450/500-konny nissan (infiniti) z napędem na 1 oś? Czy macie jakieś problemy, awarie zwiazane z użytkowaniem takiego motoru?

Link to comment
Share on other sites

Fx50 również się lubią przekręcić. Ideałem byłoby swapować G wkładając silnik z fx50. Moment, dźwięk V8 i zasadniczo seria. Ale to chyba nieprzetarty szlak.

 

Czy ten motor z q50/60 to taki "wykastrowany" o 0,8 litra gtr?

Problem tych silników polega na tym że zalewane są olejem 5w30...

No i są ciężkie i długie przez co auto będzie się słabo prowadzić i będzie miało problemy z rozpędzaniem się/trakcją...

 

Przykład masz Soft turbo 400KM w silniku RevUp:

20170723_190048.jpg?m=1505371957

 

Na Płycie lotniska na świeżej oponie R888 275.40R18 takie 400KM i 510Nm doposażone w procedure startu oraz Flat Shifta

ogarniętego z seryjnego ECU robi 0-100 w ok 4,5 sek a 1/4 mili w 12,9sek osiągając przy tym 175km/h

chmielu.jpg?m=1505371787

Automat G35 Coupe z silnikiem DE 470KM i 560Nm, zwykłe drogowe opony Michelin 245.45R18

0-100 w 4,8 sek

0-200 w 14,4 sek

1/4 mili w 12,8 @ 186km/h

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zimą to już pewnie lekki hardcor, ale po deszczu ja czasem sobie jeżdżę i jest ok - po prostu trzeba uważać z gazem

Link to comment
Share on other sites

Turbo potrzebuje wcisniecia duzo gazu by zaladowalo, dajesz malo to spalanoe i osiagi masz jak na wolnossaku

Link to comment
Share on other sites

Panowie a czy jest na forum ktoś ze Śląska, okolic Łodzi lub Opola, kto przewiózłby mnie takim doładowanym nissanem i trochę powiedział na temat użytkowania takiego auta? Ułatwiło by mi to znacznie podjęcie decyzji o budowie lub zakupie takiego pojazdu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...