WIWAN Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Witam mam problem po wymianie wiskozy. Ciągle pracuje, w aucie słychać tylko wiatrak wisko. Co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2017 Badziewne wisko założyłeś. U mnie tylko na początku pracuje później cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIWAN Opublikowano 15 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2017 Już mam przyczynę. Uszkodzony termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIWAN Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 W dniu 14.09.2017 o 20:55, sq9mcs napisał: Badziewne wisko założyłeś. U mnie tylko na początku pracuje później cisza. Witam. Nadal mam kłopot z wiskozą teraz działa non stop, wymieniana była już dwa razy termostat rownież ale bez skutku teraz mam włożony oryginalny OEM i wiatrak nadal zasuwał jak opętany. Jakie mogą być jeszcze przyczyny takiego zachowania viskozy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Uszkodzone sprzęgło (zasprzęglone na "sztywno" = np. uszkodzony bimetal), olej lub układ jego sterowania. Wiatrak sprawnej wiskozy na zimnym silniku ma lekko obracać się, natomiast na gorącym obracać się z oporem - w obu przypadkach silnik wyłączony i kluczyk stacyjki w kieszeni (wiatrak obracać najlepiej jakimś narzędziem). Ponadto obroty sprawnej wiskozy są niezależne od obrotów silnika (przegazowanie silnika nie zwiększa obrotów wiatraka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIWAN Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 7 godzin temu, polo32 napisał: Uszkodzone sprzęgło (zasprzęglone na "sztywno" = np. uszkodzony bimetal), olej lub układ jego sterowania. Wiatrak sprawnej wiskozy na zimnym silniku ma lekko obracać się, natomiast na gorącym obracać się z oporem - w obu przypadkach silnik wyłączony i kluczyk stacyjki w kieszeni (wiatrak obracać najlepiej jakimś narzędziem). Ponadto obroty sprawnej wiskozy są niezależne od obrotów silnika (przegazowanie silnika nie zwiększa obrotów wiatraka). Czyli sądzisz że trzy nowe sprzęgła były uszkodzone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Nie wiem. Podałem sposób sprawdzania wiskozy (trzeciego nie podam na ogólnym forum ze względów bezpieczeństwa). Nawet sposób magazynowania (położenia) ma wpływ na jej trwałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIWAN Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 3 godziny temu, polo32 napisał: Nie wiem. Podałem sposób sprawdzania wiskozy (trzeciego nie podam na ogólnym forum ze względów bezpieczeństwa). Nawet sposób magazynowania (położenia) ma wpływ na jej trwałość. Na zimnym silniku swobodnie obracam wiatrakiem, więc nowa wiskoza jest ok. Zauważyłem że wiatrak jest delikatnie wyszczerbiony, czy to może mieć jakiś wpływ na pracę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Żadnego - widocznie ktoś nieumiejętnie dokręcał nakrętę wiskozy .Na zimnym OK (olej spłynął), a jak na rozgrzanym? Wiatrak stawia opór, przegazowanie ma wpływ na obroty wiskozy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIWAN Opublikowano 5 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 W dniu 3.01.2019 o 16:54, polo32 napisał: Żadnego - widocznie ktoś nieumiejętnie dokręcał nakrętę wiskozy .Na zimnym OK (olej spłynął), a jak na rozgrzanym? Wiatrak stawia opór, przegazowanie ma wpływ na obroty wiskozy? Na rozgrzanym silniku wiatrak również nie stawia większych oporów. Przy przegazowaniu wiatrak również mocno przyspiesza. Byłem już u trzech mechaników i żaden nie może sobie z tą sytuacją poradzić. Szum wiskozy jest irytujący, wystarczy lekko dodać gazu i robię hałas jak ciągnik siodłowy. Zastanawiam się nad wyjęciem wiskozy i zamontowanie elektrycznego wiatraka od Murano, czy to jest trudny zabieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diosxxx Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 Witam, mam podobny problem, czy udało się rozwiązać zagadkę wiskozy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.