stasziek Opublikowano 14 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2019 nikt z Was nie probowal radzic sobie ze skrzypieniem tym sposobem? (silikon w sprayu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 15 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2019 9 godzin temu, stasziek napisał: nikt z Was nie probowal radzic sobie ze skrzypieniem tym sposobem? (silikon w sprayu) Próbowałem, pomaga na krótko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 (edytowane) Jeśli ktoś myśli o wyciszeniu auta, a jest na etapie kupna opon, to proponuje poszukać cichych opon. Ostatnio wymieniłem opony w Mercedesie z fabrycznych letnich Continental na nowo zakupione zimowe Pirelli. Kupiłem sobie Pirelli o głośności 67dB. Naprawdę nie spodziewałem się, że wymiana opon może dać tak odczuwalny efekt. Nie wiem ile miały głośności letnie Continental- ale patrząc na inne podobne opony tego producenta, to mają około 71dB. Ale gdy założyłem Pirelli o głośności 67dB to przestałem słyszeć koła. Naprawdę. Po założeniu opon, jak dziecko jeździłem po mieście, czasami rozpędzałem się do 70-80 tylko po to żeby opony usłyszeć. No w szoku byłem. Wiec zanim ktoś wyda pieniądze na jakieś inwestycje w wyciszenie a myśli Też o kupnie opon- to niech popatrzy przy ich wyborze na parametr głośności . Efekt u mnie jest wręcz kosmiczny. Edytowane 21 Listopada 2019 przez gregson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 Ja też po kupnie i założeniu Nokianów WR D4 69dB byłem mega zadowolony. Ciche i miękkie. Ale rok minął, opony się trochę zestarzały i już tego efektu w tym roku nie ma. Stały się twardsze, a przy ciśnieniu 2,6 bara to trochę już czuć twardość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek74 Opublikowano 21 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 Słabe opony robią dużo hałasu ale , w QQ sporo różnego rodzaju dźwięków dostaje się przez nie małe przerwy dylatacyjne między elementami karoserii . Z tego też powodu warto zainwestować w uszczelki do drzwi . Po za tym wyciszenie samochodu bardzo poprawia odsłuch audio . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasziek Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 W dniu 1.11.2019 o 19:20, Wojtek74 napisał: Jak najbardziej pozytywne , szczególnie w odsłuchu muzyki . Co do dźwięków z zewnątrz różnica także spora , została mi jeszcze do wygłuszenia podłoga , ale to grubsza sprawa . Po za zastosowaniem mat i pianki dołożyłem uszczelki w drzwiach w szczeliny między nimi oraz stałymi elementami karoserii . Pokazalbys na zdjeciu jak poprowadziles te dodatkowe uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 a jaki konkretnie model pirelli? zawsze uważałem że są ( dla mnie ) za miękkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek74 Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 2 godziny temu, stasziek napisał: Pokazalbys na zdjeciu jak poprowadziles te dodatkowe uszczelki? Nie ma problemu . Na środku typ B , z przodu i tył typ Z . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregson Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 1 hour ago, Brzyk said: a jaki konkretnie model pirelli? zawsze uważałem że są ( dla mnie ) za miękkie Pirelli Cinturato Winter 96T 215/60 R17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahtew Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 czy ktoś ma pomysł co to za wypełniacz? chciałbym 'to' zdrapać; pod profilem i rurą przeprowadzić matę a następnie odtworzyć 'To coś'. tylko nie mam pojęcia co to za materiał. coś jak na tym filmie (tylko tutaj chyba nie odtworzyli) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Daruj sobie,możesz sobie narobić większego problemu niż masz.To jest pasta głusząca .A matę wyklej na profile bez zdrapywanie tej pasty.Nawet firmy zajmujące się profesjonalnie wygłuszaniem nie wydłubują tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek74 Opublikowano 10 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2019 Podetnij tylko na równo z profilem , ale nie usuwaj bo dopiero wtedy zobaczysz jak mogą rezonować blachy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahtew Opublikowano 16 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2019 (edytowane) ostatecznie nic nie podcinałem i zostawiłem tak jak jest. docinki zrobiłem z maty. powiedzcie mi jak wam się udaje zrobić tylne i przednie drzwi w dwa dni :DD ? przez dwa dni (od 10do20, specjalnie z tytułu wygłuszania samochodu zrobiłem sobie wolne:) udało mi się wyłożyć od środka parę przednich. trzeci dzień pójdzie na wyłożenie od strony boczków. co prawda okropnie się z tym 'pierniczę' ale i tak schodzi się długo. i teraz pytanie. 1) tą dużą dziurę usztywniam (drzwi pod audio). wspornikami będą płaskowniki aluminiowe, na płaskowniki blacha alu STP a na to mata bitumiczna. płaskowniki skręcone śrubami z blachą drzwi. chciałbym zminimalizować ryzyko korozji elektrolitycznej (allu-stal) oraz zabezpieczyć blachę przed wodą. co sądzicie o: płaskowniki w miejscu styku z blachą chcę przemalować podkładem dla met.nieżelaznych; śrubę przed skręceniem zamoczę w masie do zabezpieczania podwozi. 2)czym posmarować prowadnicę od szyby przed zamknięciem drzwi? kilka zdjęć poniżej Edytowane 16 Grudnia 2019 przez mahtew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2019 Smar silikonowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek74 Opublikowano 16 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2019 9 godzin temu, mahtew napisał: ostatecznie nic nie podcinałem i zostawiłem tak jak jest. docinki zrobiłem z maty. powiedzcie mi jak wam się udaje zrobić tylne i przednie drzwi w dwa dni :DD ? przez dwa dni (od 10do20, specjalnie z tytułu wygłuszania samochodu zrobiłem sobie wolne:) udało mi się wyłożyć od środka parę przednich. trzeci dzień pójdzie na wyłożenie od strony boczków. co prawda okropnie się z tym 'pierniczę' ale i tak schodzi się długo. i teraz pytanie. 1) tą dużą dziurę usztywniam (drzwi pod audio). wspornikami będą płaskowniki aluminiowe, na płaskowniki blacha alu STP a na to mata bitumiczna. płaskowniki skręcone śrubami z blachą drzwi. chciałbym zminimalizować ryzyko korozji elektrolitycznej (allu-stal) oraz zabezpieczyć blachę przed wodą. co sądzicie o: płaskowniki w miejscu styku z blachą chcę przemalować podkładem dla met.nieżelaznych; śrubę przed skręceniem zamoczę w masie do zabezpieczania podwozi. 2)czym posmarować prowadnicę od szyby przed zamknięciem drzwi? kilka zdjęć poniżej W otwory technologiczne można zastosować maty aluminiowe takie jak te https://www.bitmat.pl/pl/p/Mata-aluminiowa-na-otwory-technologiczne-STP-ALUM/155 Co do czasu wykonania to jest to indywidualne podejście do tematu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterros Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Chciałbym podrążyć temat częściowego wyciszenia QQ J11 poprzez inwestycję w cichsze opony np 69dB. Przy założeniu, że wymieniam najpierw tylko jedną parę opon, doradźcie proszę na którą oś powinny trafić w pierwszej kolejności nowe -cichsze od fabrycznych continentali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 (edytowane) 41 minut temu, piterros napisał: Chciałbym podrążyć temat częściowego wyciszenia QQ J11 poprzez inwestycję w cichsze opony np 69dB. Przy założeniu, że wymieniam najpierw tylko jedną parę opon, doradźcie proszę na którą oś powinny trafić w pierwszej kolejności nowe -cichsze od fabrycznych continentali? To chyba wie nawet każde dziecko, że nowe (lepsze) opony w samochodach 2x4 montujemy zawsze z tyłu, a w samochodach 4x4 wymieniamy zawsze wszystkie opony w jednym czasie. Zaś, jeśli chodzi o zmniejszenie hałasu we wnętrzu, to teoretycznie będzie tak głośno, jakie jest najgłośniejsze źródło dźwięku, więc wymiana tylko jednej pary opon nie da sensownego efektu. Także nie napisałeś, czy chcesz ciszej bardziej w przodu, czy z tyłu, ale to co napisałem na górze i tak obliguje ewentualną wymianę z tyłu. Są w handlu opony 68 dB i cichsze. Edytowane 21 Czerwca 2021 przez aquariusmax 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Michelin Primacy 4 67db,na tylną oś,bo stamtąd idzie największy szum 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 5 godzin temu, aquariusmax napisał: To chyba wie nawet każde dziecko, że nowe (lepsze) opony w samochodach 2x4 montujemy zawsze z tyłu, a w samochodach 4x4 wymieniamy zawsze wszystkie opony w jednym czasie. Chyba że decydujemy się na całoroczne, wtedy nie ma przeproś - wymieniamy komplet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 54 minuty temu, Andrzej G napisał: Chyba że decydujemy się na całoroczne, wtedy nie ma przeproś - wymieniamy komplet Dobre całoroczne będą droższe i nie wiem, czy równie ciche, ale jak ktoś mało jeździ (poniżej 20 tyś. km rocznie), to wyjdzie ekonomiczniej. Może lepiej założyć dodatkową matę z tyłu w nadkolu od strony koła i gumę od środka na nadkolu oraz dołożyć uszczelki w drzwiach (jest w tym temacie chyba wątek) i będzie ciszej, a opony dobrać najbezpieczniejsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 jakby nie patrzeć według wskaźnika najbezpieczniej wychodzą Miśki czy 3 czy 4... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Miśki może ciche.Ale odbiegając od ciszy.Dla mnie w qq na przodzie kiepskie.Nie trzymają na zakrętach nawet na sucho.Zużycie 2 sezony przy 15 tys rocznie całkowitego przebiegu.Zużycie 2x szybciej niż Ori Continental a. Poza ciszą nie mam plusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 Mam wręcz odwrotne doświadczenia z Miśkami Brzyku,miałem w poprzedniej Kaśce ,kupione używane,ja przejechałem 3 sezony bezproblemowo,i jeszcze ze sporym zapasem gumy poszły do ludzi.Dla tego teraz mam czwórki i jak dla mnie rewelka.Mam kilka zjazdów ze ślimaka gdzie na nowych Conti jechać 40 /h to było strach bo uciekały,a na Miśkach 65 zaliczone bez problemu.Mówię o czystym asfalcie,bo może miałeś piasek pod kołami? Contimemtala nie kupię już nigdy.Śliskie ! Twarde! i nie trzymają w zakrętach.To samo mogę powiedzieć o Bridgestonach. Nie wiem jak Ty jeździsz,skoro ja mam średnio 18 tys rocznie i po dwóch sezonach zużycia nie widzę,przynajmniej jakiegoś nadmiernego.Chyba troszkę przesadziłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 (edytowane) hehe nie jeżdżę jakoś agresywnie. Na deszczowym ślimaku autostradowym - Ok 60 czuć już zrywanie . Mam tylko M na przodzie , ori conti z tyłu . Tam to w ogóle nie ma zużycia. Auto ma obecnie ok 64 kkm. Poszukam zaraz foty z oim super miernikiem Oczywista oczywistość żę przód będzie się mocniej ścierał . Edytowane 22 Czerwca 2021 przez Brzyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiaczek7311 Opublikowano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2023 W dniu 29.09.2017 o 07:37, TESTER 1956 napisał: Kolega ma całkowitą rację, dużo daje solidne wygłuszenie samej maski nawet a rynienka to nic innego jak pudło rezonansowe wzmacniające odgłosy silnika. WItam i m W dniu 26.09.2017 o 19:46, drds napisał: Szarpnąłem się ostatnio na poważną inwestycję, ale nie żałuję. Zainwestowałem w wygłuszenie QQłki. Jest znacznie ciszej i nie słychać tak mocno szumu kół i opływu powietrza, a miłym plusem jest dźwięk zamykanych drzwi, które wydają fajne klepnięcie. W załączeniu kilka fotek. Teraz, misiaczek7311 napisał: WItam i m Teraz, misiaczek7311 napisał: WItam i m Witam i mam pytanie związane z wyciszeniem tylnych drzwi j11 Czy w tylnych drzwiach do jakieś czujniki np.od poduszek lub inne na które zwrócic uwagę przy klejeniu mat dzeki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.