Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Metaliczne piłowanie w skrzyni T2 2.7 TD podczas ruszania


Farmer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItam.

Proszę o poradę co może być przyczyną metalicznego piłowania w skrzyni podczas ruszania gdy sprzęgło puszczone jest do połowy zakresu i zaczyna zasprzęglać. Po całkowitym zasprzęgleniu chrobotanie ustaje, tyrek normalnie jedzie. Biegi ładnie wchodzą w czasie jazdy nic się nie dzieje.

 

Z góry dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki jeszcze się nic nie stało, to ściągaj skrzynie i dokładnie obejrzyj docisk, tarczę i łożysko. Obstawiam łożysko, lub słoneczko na docisku.

Edytowane przez ferguson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki jeszcze się nic nie stało, to ściągaj skrzynie i dokładnie obejrzyj docisk, tarczę i łożysko. Obstawiam łożysko, lub słoneczko na docisku.

Opiszę krótko w jakich okolicznościach się to stało.

 

Auto kupiłem 2 tyg temu. (jako drugie -long)

 

Pojechałem nim nad jezioro zatargałem przyczepę - włączyłem 4x4 z redukotrem. Po powrocie na naped tylnej osi zaczęło piłować przy ruszaniu.

 

Auto kupiłem od leśnika który miał go 11 lat. Wymieniał sprzęgło, skrzynię po regeneracji(tylko nie wiem kiedy)

Biegi wchodzą jak w masełko, sprzęgło też. Zastanawiam się czy te zgrzyty nie dobiegają z reduktora. 

 

Poprzedni właściciel jeżdził nim do lasu. Robił nim 2000 km rocznie. Podejrzewam że rzadko lub prawie nigdy nie zapinał reduktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tam krzyżaki na wale?

Krzyżaki ok, bez luzów. Luz na krzyżakach objawiałby się raczej stukotem. U mnie piłowanie zębów przy ruszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakonicznie zapytam: w jaki sposób włączałeś 4L ?


Czy podczas włączania i wyłączania auto stało w miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lakonicznie zapytam: w jaki sposób włączałeś 4L ?

Czy podczas włączania i wyłączania auto stało w miejscu?

Tak, podczas załączania auto stało. Po ruszeniu słychać było że sprzęgiełka (automaty) się zapieły. Po ustawieniu przyczepy, załączyłem napęd na 1 oś i cofnąłem kilka metrów aby sprzęgiełka się rozpieły.

Czy to może być możliwe że piłowanie dobiega z reduktora?

Skoro wał napędowy z niego wychodzi więc jakieś tryby w nim  muszą się obracamćmimo wyłączonego 4L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że się obracają, zawsze oprócz poz. N

4x2 napęd jest przenoszony jedynie "na wprost"

4H i 4L ... załącza poprzez łańcuch część boczną (wał przedni)

oprócz tego w poz. 4L uruchamia się reduktor (przyjmijmy że w stos. 1:2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to w reduktorze dobiegają te odgłosy. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela. Nigdy nie zapinał reduktora a raz na 3 lata  tylko napęd na 4.

Jeśli mi się to stało po załączeniu 4L więc tam musi być przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piłowanie jak było tak jest. Wali po zębach na 2x4 4x4 4x4L.

Ciężko mi określić skąd dochodzi ten dzwięk. Sprzęgeło, skrzynia, reduktor.

 

Nawinie będzie myślenie ze wymiana oleju coś pomorze? 

Zmianą oleju nie naprawi się usterki, przynajmniej takiej jak u mnie.

 

Nikt nie miał takiego przypadku?

 

Narazie odpada zwalanie skrzyni - nie mam zaplecza a nikomu nie dam bo nie ufam mechanikom.

 

Lekka załamka. ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

link do filmiku https://drive.google.com/open?id=0B8MWSvQ7nkTXUU9OUkJEaDlCY00


Na początku filmiku słychac zgrzyty. Pozniej gdy probowałem ruszac juz ich nie było. nie ma reguły kiedy wystepuje.

 

Biegi w czasie jazdy wchodzą jak w masełko. Sprzęgło też chodzi płynnie i leciuktko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temat.

W przyszłym tygodniu odkręcę przedni wał i dam znać.


Ja bym jeszcze zdjął przedni wał. Jeżeli będzie dalej ten objaw, to zdejmowałbym skrzynię.

Ferguson, sugerujesz że to przedni most hałasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Pisałeś, że problem powstał po zapięciu obu napędów, więc albo coś w reduktorze, albo w skrzyni się dzieje. Po zdjęciu przedniego wału reduktor nie będzie blokowany i gdy nie będzie tych zgrzytów, obstawiłbym reduktor, a jak problem pozostanie, to skrzynia biegów.

Edytowane przez ferguson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano po to, aby nie było blokowania na przednim moście, nawet podczas popuszczania sprzęgła. Ja zauważyłem, że dźwięk występuje podczas popuszczania sprzęgła, a nie podczas wciśnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...