Farmer Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 WItam. Proszę o poradę co może być przyczyną metalicznego piłowania w skrzyni podczas ruszania gdy sprzęgło puszczone jest do połowy zakresu i zaczyna zasprzęglać. Po całkowitym zasprzęgleniu chrobotanie ustaje, tyrek normalnie jedzie. Biegi ładnie wchodzą w czasie jazdy nic się nie dzieje. Z góry dzięki za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 (edytowane) Póki jeszcze się nic nie stało, to ściągaj skrzynie i dokładnie obejrzyj docisk, tarczę i łożysko. Obstawiam łożysko, lub słoneczko na docisku. Edytowane 30 Września 2017 przez ferguson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 Póki jeszcze się nic nie stało, to ściągaj skrzynie i dokładnie obejrzyj docisk, tarczę i łożysko. Obstawiam łożysko, lub słoneczko na docisku. Opiszę krótko w jakich okolicznościach się to stało. Auto kupiłem 2 tyg temu. (jako drugie -long) Pojechałem nim nad jezioro zatargałem przyczepę - włączyłem 4x4 z redukotrem. Po powrocie na naped tylnej osi zaczęło piłować przy ruszaniu. Auto kupiłem od leśnika który miał go 11 lat. Wymieniał sprzęgło, skrzynię po regeneracji(tylko nie wiem kiedy) Biegi wchodzą jak w masełko, sprzęgło też. Zastanawiam się czy te zgrzyty nie dobiegają z reduktora. Poprzedni właściciel jeżdził nim do lasu. Robił nim 2000 km rocznie. Podejrzewam że rzadko lub prawie nigdy nie zapinał reduktora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 (edytowane) A jak tam krzyżaki na wale? Edytowane 30 Września 2017 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 A jak tam krzyżaki na wale? Krzyżaki ok, bez luzów. Luz na krzyżakach objawiałby się raczej stukotem. U mnie piłowanie zębów przy ruszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 Lakonicznie zapytam: w jaki sposób włączałeś 4L ? Czy podczas włączania i wyłączania auto stało w miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 . U mnie piłowanie zębów przy ruszaniu. Tak więc reduktor nie jest w pozycji całkowicie odłączonego napędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Lakonicznie zapytam: w jaki sposób włączałeś 4L ? Czy podczas włączania i wyłączania auto stało w miejscu? Tak, podczas załączania auto stało. Po ruszeniu słychać było że sprzęgiełka (automaty) się zapieły. Po ustawieniu przyczepy, załączyłem napęd na 1 oś i cofnąłem kilka metrów aby sprzęgiełka się rozpieły. Czy to może być możliwe że piłowanie dobiega z reduktora? Skoro wał napędowy z niego wychodzi więc jakieś tryby w nim muszą się obracamćmimo wyłączonego 4L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Oczywiście że się obracają, zawsze oprócz poz. N 4x2 napęd jest przenoszony jedynie "na wprost" 4H i 4L ... załącza poprzez łańcuch część boczną (wał przedni) oprócz tego w poz. 4L uruchamia się reduktor (przyjmijmy że w stos. 1:2) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 3 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Myślę że to w reduktorze dobiegają te odgłosy. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela. Nigdy nie zapinał reduktora a raz na 3 lata tylko napęd na 4. Jeśli mi się to stało po załączeniu 4L więc tam musi być przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Zatem sprawdź czy w reduktorze jest olej (i jak się miewa) to samo ze skrzynią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Oleje sprawdzone. Czyściusienkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 5 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2017 Odepnij dźwignię przy reduktorze i przestaw ręcznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Piłowanie jak było tak jest. Wali po zębach na 2x4 4x4 4x4L. Ciężko mi określić skąd dochodzi ten dzwięk. Sprzęgeło, skrzynia, reduktor. Nawinie będzie myślenie ze wymiana oleju coś pomorze? Zmianą oleju nie naprawi się usterki, przynajmniej takiej jak u mnie. Nikt nie miał takiego przypadku? Narazie odpada zwalanie skrzyni - nie mam zaplecza a nikomu nie dam bo nie ufam mechanikom. Lekka załamka. ;-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 A olej sprawdzałeś przez korek wlewowy czy spuściłeś .stwiałbym na coś ze sprzęgłem bo piszesz że występuje tylko przy ruszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 A przy maksymalnie wciśniętym pedale też chrobocze? Jak wygląda zmiana biegów podczas jazdy? Gładko, czy też są te dźwięki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 13 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 Może być też że tarcza jest lekko przypieczona po targaniu przyczepy i teraz wyje w specyficzny sposób przy ruszaniu. Jak możesz nagraj filmik i wrzuć gdzieś posłuchamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 13 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 link do filmiku https://drive.google.com/open?id=0B8MWSvQ7nkTXUU9OUkJEaDlCY00 Na początku filmiku słychac zgrzyty. Pozniej gdy probowałem ruszac juz ich nie było. nie ma reguły kiedy wystepuje. Biegi w czasie jazdy wchodzą jak w masełko. Sprzęgło też chodzi płynnie i leciuktko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 13 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2017 To jednak nie tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 (edytowane) Ja bym jeszcze zdjął przedni wał. Jeżeli będzie dalej ten objaw, to zdejmowałbym skrzynię. Edytowane 14 Października 2017 przez ferguson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Dzięki wszystkim za zaangażowanie w temat. W przyszłym tygodniu odkręcę przedni wał i dam znać. Ja bym jeszcze zdjął przedni wał. Jeżeli będzie dalej ten objaw, to zdejmowałbym skrzynię. Ferguson, sugerujesz że to przedni most hałasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 (edytowane) Nie. Pisałeś, że problem powstał po zapięciu obu napędów, więc albo coś w reduktorze, albo w skrzyni się dzieje. Po zdjęciu przedniego wału reduktor nie będzie blokowany i gdy nie będzie tych zgrzytów, obstawiłbym reduktor, a jak problem pozostanie, to skrzynia biegów. Edytowane 14 Października 2017 przez ferguson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Ale poco ściągać przedni wał jak kolega na filmie nawet nie ruszył tylko wcisnoł sprzęgło i uzyskach hwilowy metaliczny dźwięk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 14 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Ano po to, aby nie było blokowania na przednim moście, nawet podczas popuszczania sprzęgła. Ja zauważyłem, że dźwięk występuje podczas popuszczania sprzęgła, a nie podczas wciśnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Dzwięk dochodzi podczas puszczania sprzęgła - jak zaczyna łapać i auto zaczyna jechać. Jak zasprzęgli do końca zgrzyt ustępuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.