Badger1s Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 A jeszcze jedno pytanko, bo na filmie wrzucałeś wsteczny, tak się dzieje również, jakbyś chciał ruszyć z 1 czy 2? Czy tylko na wstecznym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 15 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 A jeszcze jedno pytanko, bo na filmie wrzucałeś wsteczny, tak się dzieje również, jakbyś chciał ruszyć z 1 czy 2? Czy tylko na wstecznym? Wrzucałem wsteczny bo w garażu nie mam możliwości jechania do przodu ;-) Nie ma znaczenia z jakiego biegu się rusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 To jak dla mnie skrzynia odpada, wszystkie biegi po za wstecznym są na synchronizatorach i nie ma prawa nic tak zgrzytać. Zostaje sprzęgło i reduktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Podobne odgłosy miałem przy pękniętym słoneczku docisku (ale nie wyjechanym przez łożysko oporowe, tylko pękniętym po obwodzie) Po zdjęciu docisku nawet nie było tego widać, po prostu słoneczko przy mocowaniu do docisku miało w jednym miejscu jakby rysę. Okazało się, że to pęknięcie. Może tu tkwi przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 16 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Dziękuję koledzy za sugestię. Niebawem weryfikacja. Dam znać jak coś się wyjaśni. Pany, jakby co wymiana samego reduktora jest możliwa bez zwalania całości na glebę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Wydaje mi się, że może być ciężko odkręcić górne śruby, zawsze zrzucałem skrzynie z reduktorem razem, jak zrzucisz wszystko to od razu sprzęgło sobie zweryfikujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Tak jak kolega wyżej pisze, górne śruby od reduktora są nie do odkręcenia, bez specjalistycznego narzędzia i także trzeba by było odkręcać zawieszkę skrzyni, aby ją trochę opuścić. Jest to ryzykowna operacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Zrzucisz reduktor bez większego problemu robiłem to kilka razy bez wyciągania skrzyni natomiast pierw sprawdź sprzęgło więc skrzynka i tak na glebę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 23 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 Podobne odgłosy miałem przy pękniętym słoneczku docisku (ale nie wyjechanym przez łożysko oporowe, tylko pękniętym po obwodzie) Po zdjęciu docisku nawet nie było tego widać, po prostu słoneczko przy mocowaniu do docisku miało w jednym miejscu jakby rysę. Okazało się, że to pęknięcie. Może tu tkwi przyczyna? Na dniach wjade na kanał żeby zweryfikować skąd dobiega zgrzyt. Jeśli byłoby to sprzęgło to myslę zę zgrzytałoby podczas wciskania i puszczania na stojącym aucie na luzie. A zgrzyta na zapiętym jakimkolwiek biegu. Ostatnio podczas jazdy zgrzytnie gdy zredukuje z 5 na 4 (podczas puszczania sprzęgła) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 23 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 (edytowane) Tak jak kolega wyżej pisze, górne śruby od reduktora są nie do odkręcenia, bez specjalistycznego narzędzia i także trzeba by było odkręcać zawieszkę skrzyni, aby ją trochę opuścić. Jest to ryzykowna operacja. No bez defetyzmów ... nasadka 14-ka Problem tkwi w czym innym: - najpierw radzę spuścić olej z reduktora - kolejny etap to odpięcie wtyczek (spryskaj np, WD i wydmuchaj kompresorem) - jeśli masz tam linkę prędkościomierza to wykręcasz tylko dużą okrągłą wtyczkę (chyba klucz 22) ... nawet nie próbuj odkręcać całego gniazda na "10-kę" bo urwiesz i po ptokach jeśli zamiast linki jest wtyczka to się ciesz - odkręć wybierak reduktora od skrzyni - przed odkręceniem śrub na flanszach wałów i mostów zaznacz sobie korektorem wspólną kreskę (nie zaszkodzi a wręcz pomoże ) - niektóre śruby są wkręcone od przodu, inne od tyłu - zacznij od górnych śrub, ale tylko je poluzuj - następnie wykręcaj kolejne np. zgodnie z ruchem wskazówek zegara (układaj je po kolei - ułatwi to montaż) ... mają różne długości - przyda się młotek i drewniany klocek do "pobijania" ... cholerstwo jest mocno spasowane ze skrzynią - kiedy już odseparujesz reduktor od skrzyni będziesz miał tylko parę cm luzu do tyłu (belka drążków skr.) ... musisz go unieść (ok. 40 kg) - przygotuj zawczasu jakieś deski i klocki bo wyląduje na dnie kanału Tak ogólnie to nigdy nie zdejmowałem samego reduktora, zawsze razem ze skrzynią ... baa, nawet budę zdejmowałem do wymiany skrzyni I nie daj się dowcipasom podpuścić ... to wcale nie jest taki pikuś, ale zdjęcie całości ze skrzynią jest jeszcze trudniejsze pomocne foto: Hmm, cały czas uzupełniam ten dział ... może zdążę nim zaczniesz, byłoby łatwiej http://forum.nissanklub.pl/index.php/forum/230-%C5%9Bwiat-wed%C5%82ug-lemmego-czyli-spartan-garage-ezg/ ------------------------------------------------- Aha, coś jeszcze - jeśli poluzujesz poduszkę skrzyni biegów to będzie Ci gorzej "bujać" reduktorem na boki podczas próby odseparowania - jeśli ją całkiem wyjmiesz to tył silnika oprze się o gródź kabiny, oprócz tego reduktor wraz ze skrzynią opadną o parę cm i będzie gorzej unieść go nad belką drążków - jedyna zaleta to łatwiejszy dostęp do górnych śrub Edytowane 23 Października 2017 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 23 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2017 A jeszcze wcześniej spuść olej ze skrzyni, bo jak tylko zaczniesz rozpinać reduktor to się wyleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Dzięki lemmy za fajną instrukcję- przyda się w przyszłości. Bowiem, byłem na kanale i ewidentnie zgrzyta ze sprzęgła. Stawiamy że łożysko oporowe się przyciera. Da się cofnąć skrzynię na tyle żeby dostać się do bebechów sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Hmm.. Wg mnie łożysko oporowe najbardziej powinno być słychać przy wciśniętym sprzęgle, wtedy powinno szumieć, buczeć, skrzypieć ewentualnie metalicznie rzęzić jak się rozsypuje już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 28 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Ewidentnie hałas dobiega ze sprzęgła. Jak chwyciłem ręką wysprzęglik to wyczuwalne było drganie w rytmie tego chrobotania. Skrzynia do zwalenia lub odsunięcia żeby zweryfikować stan sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 No to ściągaj skrzynię razem z reduktorem, do rozpięcia jeszcze parę wtyczek. Zdemontuj też panel środkowy w kabinie, będzie dostęp do górnych śrub. Przed odkręceniem rozrusznika zdejmij klemy z aku. i kluczyki miej w kieszeni a nie w stacyjce Jeszcze jedna ważna rzecz: W wale silnika jest otwór a w nim tulejka z "samosmaru" ... Kup nową bo stara może już być zużyta (to przez nią padają łożyska w skrzyni) Ja do V6-ki zakładałem od T2 2,7 - pasuje ... być może we wszystkich silnikach jest ten sam wymiar Aaa, jeszcze ... W sprawie części polecam @Snake'a 4x4 z Krainy Podziemnych Pomarańczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 28 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 No to ściągaj skrzynię razem z reduktorem, do rozpięcia jeszcze parę wtyczek. Zdemontuj też panel środkowy w kabinie, będzie dostęp do górnych śrub. Przed odkręceniem rozrusznika zdejmij klemy z aku. i kluczyki miej w kieszeni a nie w stacyjce Jeszcze jedna ważna rzecz: W wale silnika jest otwór a w nim tulejka z "samosmaru" ... Kup nową bo stara może już być zużyta (to przez nią padają łożyska w skrzyni) Ja do V6-ki zakładałem od T2 2,7 - pasuje ... być może we wszystkich silnikach jest ten sam wymiar Aaa, jeszcze ... W sprawie części polecam @Snake'a 4x4 z Krainy Podziemnych Pomarańczy A da się wymienić sprzęgło bez glebowania całości. W jakiś innych postach wiara pisze że odsująć można skrzynie na tyle żeby dostać się do sprzęgła. Co to za tulejka? Możesz podesłać jakiś skan z katalogu gdzie ona się znajduje. Oczywiście że jak już będzie dostęp do ją wymienię jesli jest taka wazna. Dostanę ją u kolegi snake? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) Chodzi o tulejke stabilizującą wałek sprzęgłowy ,jest wprasowana w wał silnika.Jak chcesz ją wymienić to trzeba skrzynię zwalić,samo odsunięcie na to nie pozwoli. Jeśli się nie mylę to taki ma nr. 32202-B9500 Edytowane 28 Października 2017 przez fikolek2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 28 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Skoro jest wprasowana to da się ją wyjąć i wymienić bez specjalnych narzędzi lub rozbierania dodatkowych elementów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) ... W jakiś innych postach wiara pisze ... Wiara pisze, wiara wymienia padniętą skrzynię na sprawną nie usuwając przyczyny awarii (czyt. tulejki) Ja też przy wymianie skrzyni nie wiedziałem nawet o istnieniu tejże bo ktoś pomysłowy zastąpił ją w moim silniku tulejką stalową ... i zwyczajnie nie rzucała się w oczy (lub kiedyś, kiedyś mój silnik współpracował ze skrzynią automatyczną - tam tulejka jest chyba st Tulejka (nr 13) ... poniżej rysunku kliknij na numer katalogowy części i dowiesz się w jakich innych autach dana część występuje http://nissan4u.com/parts/terrano/el_wd21/1990_1/type_6/engine_mechanical/piston_and_crankshaft_and_flywheel/ Jakiś czas później przy okazji wymiany silnika wymieniłem w końcu tulejkę (razem z Hugh ) - stalowa - pęknięta w "nowym" silniku - nówka (czyli "Tolkien dla ubogich" ) - już wymieniona w silniku Ad. samej wymiany: no nie jest to takie proste, Hugh przywiózł specjalny ściągacz to takich pierdół ale się popsuł ... jakoś jednak daliśmy radę Na jutro przygotuję relację z wymiany tej tulejki w innym aucie ... i innym sposobem Edytowane 28 Października 2017 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) Gwintujesz, wkręcasz śrubę i pulerem wybijasz, ot cały patent. Można też przez szerszą tulejkę na śrubę nakręcać nakrętkę i ta tulejka z wału wyjdzie. Edytowane 28 Października 2017 przez ferguson 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Dokładnie ten drugi sposób, czcigodny Fergusonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Dokładnie jak mówisz wodzu ten drugi patent jest najlepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) Lemmy STALOWĄ!miałeś szczęście że sie wałek nie zatarł w niej.Kiedyś miałem taki przypadek. Gość robił sobie sprzęgło i po taniości zrobił stalową,dobrze dopasowaną. Wytrzymało to miesiąc a dwa dni kombinacji jak skrzynie od silnika oderwać. Tak że Farmer jak by ci przyszło do głowy skorzystać z usługi tokarza,to tylko brąz samosmarny(cynowo-fosforowy). Edytowane 28 Października 2017 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) Ano widzisz mocno "wychechłana" była ... dlatego jakoś to działało, ale z kolei zbyt luźna bo skrzynia i tak padła Drodzy parafianie ... tutaj znajdziecie relację z wymiany w/w tulejki (w aucie @Wilmanka) http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/108872-wymiana-tulejki-ustalaj%C4%85cej-w-wale-korbowym-silnika-terrano-27td/ (podziękowania dla Administracji za umożliwienie podzielenia się z Wami doświadczeniem Edytowane 28 Października 2017 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 29 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2017 Tulejki zamówiłem ( 2szt) na zapas. Mam też drugiego tyrka (3 dzwiowego) przyda się na zaś ;-) Po zdjęciu skrzyni zobaczy się co tam chroboli w sprzęgle i odpowiednie części wtedy zamówię. Tylko może trochę potrwać zanim skrzynia zobaczy glebę. Dzięki Lemmy za zaangażowanie się w mój problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.