ROBERTJ Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Witam.Głupie pytanie:czy w murano można robic BT tak jak w autach na jedną oś ?Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkar Posted October 10, 2017 Share Posted October 10, 2017 Witaj. Co to znaczy, czy można? Ja miałem tak badane auto w 3 stacjach ( w tym jedna referencyjna). Wygląda to dość zabawnie gdy samochód próbuje wyskoczyć z rolek. Diagności robią mądre miny i jest OK. pozdrawiam wkar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eryk_wl Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 śmiesznie to mgło być jak przemielił by Ci przekładnie kątową albo tylni most, naszych samochodów nie powieno się badać na rolkach tylko na stacjach wyposażonych w takie płyty najazdowe , bo efekt na rolkach bedzie taki ze wjedzie przednią osią zablokuje hamulce a mechanizm dołączania uzna że przednia oś wpadła w poślizg i dołączy tył który jak tylko obróci kołami to mały pikuś gorzej jak coś się zwali w przeniesieniu napędu na tył . Link to comment Share on other sites More sharing options...
OsobaNN Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 W Polsce stacja powinna posiadać urzdzenia certyfikowane przez ITS do pomiaru pojazdu z napędem 4x4.... z tego co wiem to ne ema ich za wiele. Jesli uszkodzą pojazd bo podjeli się badania, a nie posiadają sprzętu to można na drodze sądowej uzyskać odszkodowanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eryk_wl Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 kiedyś jak kupiłem sobie CR-V to pojechałem na stację (PZM) gdzie robiłem przeglądy wszystkich osiek i pan mi powiedział że on mi nie sprawdzi bo się boi uszkodzić napęd tj. wjechał na rolki przodem i tym obrócił kołami od razu odpuścił i prosił mnie abym jechał do innej stacji PZM która ma takie płyty najazdowe . Tych stacji już trochę jest to są takie stacje gdzie zamiast rolek są płyty z blachy perforowanej zawieszone na czymś i najeżdzając na nia i hamując czujniki badaja siłe hamulców ta sama płyta słuzy do sprawdzenia zawieszenia w tedy rusza się na boki albo drży jak sprawdzaja amorki . Link to comment Share on other sites More sharing options...
wkar Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Witam. To jakieś nieporozumienie. Nie mówimy przecież o badaniach na hamowni. Śmieszny jest moment wjechania na rolki napędzane do kontroli hamulców. Samochód od hamowania nie może się zepsuć ! Poza tym Murano nie jest przecież autem klasycznie 4 napędowym ( gdzie jest mechanizm różnicowy). Tylne koła dołączane są TYLKO przy ruszaniu i powolnej jeździe ( do ok.20km/h). I to przez sprzęgło wiskotycze. Awarie spowodowane mogą być WYŁĄCZNIE przez niesprawności układów napędowych. Tak, że nie ma co się przejmować. Pozdrawiam wkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
utras Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 Bylem na przeglądzie i Pan diagnosta tylko zapytał: "cztery"? Odpowiedzialem, ze tak. I robil jakos tak, ze po jednym kole załączał rolki. Wszystko było bez żadnego problemu. W sumie, to przod chyba razem a tyl pojedynczo załączał. Poza tym sprawdzanie hamulców raczej robił na N, bo to rolki napędzają koła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.