Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

MR20DE - bierze olej


Matteo000
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowicze

Posiadam silnik w swoim Renault Clio 3 lift 2.0 benzyna 139km oznaczenie silnika M4R (MR20DE oznaczenie Nissana). Niestety na forum renault informacji jak na lekarstwo. Czy ten silnik ma jakąś dopuszczalną normę jesli chodzi o spalanie oleju?. Silnik mam suchutki nie kopci przebieg 76000km , aktualnie zalany jest olejem Fuchs XTL 5w40 . Widzę po bagnecie że na jakieś 1000km muszę dolać około 0,5L oleju . Czy to normalne zjawisko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmień olej na gęstszy, może mniej weźmie...

 

policz też ile kosztuje remont silnika, a ile bańka 5l oleju z uwzględnieniem Twoich rocznych przebiegów... czasem remont nie ma sensu, zwłaszcza jak za jakiś czas znowu Ci będzie brał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ten Fuchs co mam aktualnie zalany to koszt 110zł za 5L. Roczny przebieg to tak 12-15tys kilometrów. nie mam pojęcia ile może kosztować remont jestem zielony w tych sprawach. Uważasz że 10W40 to dobra zmiana bedzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy auto masz od nowości? Jesteś pewien przebiegu?

Z doświadczenia z tymi silnikami wiem, że 1 litr na 15 tys., to był max nawet jak auta z napędem 4x4 śmigały w terenie. Wszystkie miały przebiegi do 200 tys.

Sugeruję zmianę oleju na pół syntetyk i obserwację, co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem 3 właścicielem auta. Co do przebiegu no nie weryfikowałem go . Kupiłem go od starszego faceta co do pracy sobie nim śmigał. Jeździł nim półtorej roku i nic nie gadał ze cos nie tak. wczesniej zalewał go olejem ELF LLX 5w30 tyle wiem. no właśnie kupiłem go z przebiegiem 69 tys zrobiłem nim 5 tys i komputer bach mi w czasie drogi wywala zebym olej uzupełnił. zatrzymałem sie odczekałem z 30min sprawdzam stan a tam ledwo na bagnecie go widac. Dolałem z litr i 200ml zeby byl poziom miedzy kreskami. zaobserwowałem ze rura wydechowa jest lekko opkopcona i czuć woń zapach oleju z wydechu gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.


zostało mi jeszcze prawie Litr tego Fuchsa pojeżdzę jeszcze troszke i bede obserwował czy znika dalej czy nie . w nastepnym tyg czeka mnie dłuzsza trasa około 1000km zobaczymy co bedzie . co do przejscia na półsyntetyk jakiś polecasz?


teraz miedzy 74 a 76 tys km wlałem około litra juz oleju a stan jest dalej blizej minimalnego stanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

69/76kkm to trochę mało na to by silnik brał olej. Zwłaszcza że to są dobre silniki.

Sprawdzałeś historie tu?  https://historiapojazdu.gov.pl/o-usludze

Działa od niedawna, ale może coś się dowiesz?

Zmiana oleju na gęściejszy może pomóc lecz nie musi. Zaczną się problemy z katem.

Mogą być zapieczone pierścienie zgarniające i czeka Cię przez to robota góry silnika.


Tematy do poczytania:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82517-p12-20-benzyna-kopci-i-okropnie-bierze-olej/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81568-nissan-p12-20-benzyna-bierze-olej/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72561-x-trail-20-benz-bierze-olej-i-to-duzopomocy/

 

To tak na szybko znalezione ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który to rok auta ?

 

zalej 10W40 Lotos ,podobny i zobacz co się dzieje, a może nawet 15W40

 

może zmaleje wyraźnie branie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy w P12 primerze nie było SR20De ??

Faktycznie było jak piszesz :)

Nt MR20 palącego olej, zwłaszcza przy tak niskim przebiegu nic nie ma.

Podrzuciłem to co było z dwulitrowym benzyniakiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowanie:

rocznik 2009 - czyli auto ma 8 lat 

przebieg z lipca 2017 - 72 tys.

 

równanie: 72.000/ 8 = 9.000 tys./ na rok

 

W sumie jest możliwy tak niski przebieg roczny ale:

1. Autko powinno być w idealnym stanie. 

2. Czy auto w idealnym stanie miałoby trzeciego właściciela ? 

3. Z doświadczenia z tymi silnikami ( X'trail - 6 szt. oraz QQ) wiem, że nie ma problemu z tak dużym zużyciem oleju

 

Mam jeszcze pytania:

1. Czy auto jest z polskiego salonu?

2. Czy jest kontynuacja wpisów w książce serwisowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pojazd jest sprowadzony to może trafił na magiczną granice i przebieg się zmienił. Ten silnik nie powinine brać dużej ilości oleju nawet po 150 000 km... to nie 1,8 co pił więcej oleju niz benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest z Francji sprowadzony w 2010 roku (taki wpis jest w karcie pojazdu). Co do stanu technicznego na prawde nie ma sie do czego przyczepić wszystkie funkcje działają fotele nie sa poprzeciereane, skóra nie popękana (wersja Initiale Paris) pod wzgledem mechanicznym wiem ze bylo robione zawieszenie a sam wymieniłem komplet hamulców przód i tył (tarcze + klocki) i świece zapłonowe. Ksiazki serwisowej do niego nie dostałem. Zacząłem jeździć ciut ekonomiczniej więc zobaczymy jak ze zużyciem oleju czy sie zmieni czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróciłbym uwagę na częstotliwość wymian oleju - stosowane przez Ciebie należą do olejów tzw. Longlife (ich producenci zalecają dla normalnych warunków eksploatacji wymianę co 30 tkm/12miesięcy). Jednak praktyka wskazuje, że tak duży interwał wymiany oleju silnikowego jest zabójczy dla silnika - bardziej odpowiedni jest 10-15 tkm bądź rok. 

Dla silnika MR20 Nissan, zaleca oleje o lepkości 5w30, API SL lub SM i tych zaleceń bym przestrzegał - szczególnie SAE30, bardziej odpowiedni dla układów ze zmiennymi fazami rozrządu. Jednak Renault dla silnika M4R  miał chyba inny zalecany olej - sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kazdym aucie jakim mialem czy to diesel czy benzyna wymieniam olej co 10 tys km . VIN: VF1BRCC0641056359.

ps. uzytkowniku horte. Akurat samochód badany czujnikiem lakieru i jakos na całym aucie wszystko waha sie 90-130 mikronów.

Polo32: a jaki olej polecasz do tego silnika czy ten Fusch XTL 5w40 nie spełnia norm dla tego konkretnego silnika? M4R nie ma zmiennych faz rozrządu z tego co się orientuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla silnika M4R, Renault zalecał Elf 5W40 (wymiana po 30 tkm lub 2 lata) i podejrzewam, że tak był serwisowany, zanim trafił w Twoje ręce. Zarówno stosowany wcześniej Elf 5W30, jak i obecny Fuchs 5W40 spełniają normę Renault RN700 (RN710) dla niewysilonych silników benzynowych, więc pozostaje tylko wymieniać w krótszym interwale.

Niewielki przebieg raczej wyklucza w tym silniku typowe problemy związane z braniem oleju (zapieczone pierścienie lub zużyte uszczelniacze zaworów) - chociaż sprawdzenie kompresji z próbą olejową mogłoby coś powiedzieć.

Wymieniając świece, jaki ich był stan? (jak jeszcze je posiadasz obejrzyj w nich stan izolatora przy elektrodzie środkowej). Sprawdź, wygląd (barwę) obecnie pracujących w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego

Jakoś nie wierzę w to, że z Francji można kupić ROCZNE auto, które nie miało jakieś przygody. Tak jak wcześniej pisałem, po doświadczeniach z X'trailami i qashqai jednoznacznie mogę powiedzieć, że problem z olejem nie istniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...