Matteo000 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Witam forumowiczePosiadam silnik w swoim Renault Clio 3 lift 2.0 benzyna 139km oznaczenie silnika M4R (MR20DE oznaczenie Nissana). Niestety na forum renault informacji jak na lekarstwo. Czy ten silnik ma jakąś dopuszczalną normę jesli chodzi o spalanie oleju?. Silnik mam suchutki nie kopci przebieg 76000km , aktualnie zalany jest olejem Fuchs XTL 5w40 . Widzę po bagnecie że na jakieś 1000km muszę dolać około 0,5L oleju . Czy to normalne zjawisko ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
areks343 Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 U mnie w tym silniku też mr20de ale 141 km , około 0,5 litra ale na 10tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matteo000 Opublikowano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 czyli wychodzi na to ze silnik bedzie czekał remont. Może ktoś jeszcze się wypowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 zmień olej na gęstszy, może mniej weźmie... policz też ile kosztuje remont silnika, a ile bańka 5l oleju z uwzględnieniem Twoich rocznych przebiegów... czasem remont nie ma sensu, zwłaszcza jak za jakiś czas znowu Ci będzie brał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matteo000 Opublikowano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 no ten Fuchs co mam aktualnie zalany to koszt 110zł za 5L. Roczny przebieg to tak 12-15tys kilometrów. nie mam pojęcia ile może kosztować remont jestem zielony w tych sprawach. Uważasz że 10W40 to dobra zmiana bedzie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Czy auto masz od nowości? Jesteś pewien przebiegu? Z doświadczenia z tymi silnikami wiem, że 1 litr na 15 tys., to był max nawet jak auta z napędem 4x4 śmigały w terenie. Wszystkie miały przebiegi do 200 tys. Sugeruję zmianę oleju na pół syntetyk i obserwację, co się będzie działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matteo000 Opublikowano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 jestem 3 właścicielem auta. Co do przebiegu no nie weryfikowałem go . Kupiłem go od starszego faceta co do pracy sobie nim śmigał. Jeździł nim półtorej roku i nic nie gadał ze cos nie tak. wczesniej zalewał go olejem ELF LLX 5w30 tyle wiem. no właśnie kupiłem go z przebiegiem 69 tys zrobiłem nim 5 tys i komputer bach mi w czasie drogi wywala zebym olej uzupełnił. zatrzymałem sie odczekałem z 30min sprawdzam stan a tam ledwo na bagnecie go widac. Dolałem z litr i 200ml zeby byl poziom miedzy kreskami. zaobserwowałem ze rura wydechowa jest lekko opkopcona i czuć woń zapach oleju z wydechu gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. zostało mi jeszcze prawie Litr tego Fuchsa pojeżdzę jeszcze troszke i bede obserwował czy znika dalej czy nie . w nastepnym tyg czeka mnie dłuzsza trasa około 1000km zobaczymy co bedzie . co do przejscia na półsyntetyk jakiś polecasz? teraz miedzy 74 a 76 tys km wlałem około litra juz oleju a stan jest dalej blizej minimalnego stanu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 69/76kkm to trochę mało na to by silnik brał olej. Zwłaszcza że to są dobre silniki. Sprawdzałeś historie tu? https://historiapojazdu.gov.pl/o-usludze Działa od niedawna, ale może coś się dowiesz? Zmiana oleju na gęściejszy może pomóc lecz nie musi. Zaczną się problemy z katem. Mogą być zapieczone pierścienie zgarniające i czeka Cię przez to robota góry silnika. Tematy do poczytania: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/82517-p12-20-benzyna-kopci-i-okropnie-bierze-olej/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/81568-nissan-p12-20-benzyna-bierze-olej/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72561-x-trail-20-benz-bierze-olej-i-to-duzopomocy/ To tak na szybko znalezione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matteo000 Opublikowano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 no wg histori 07.2016 roku miał 54 tys a 07.2017r miał 72 tys wiec wydaje sie realny przebieg a czy w P12 primerze nie było SR20De ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 który to rok auta ? zalej 10W40 Lotos ,podobny i zobacz co się dzieje, a może nawet 15W40 może zmaleje wyraźnie branie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 a czy w P12 primerze nie było SR20De ?? Faktycznie było jak piszesz Nt MR20 palącego olej, zwłaszcza przy tak niskim przebiegu nic nie ma. Podrzuciłem to co było z dwulitrowym benzyniakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matteo000 Opublikowano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 rocznik 2009 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Podsumowanie: rocznik 2009 - czyli auto ma 8 lat przebieg z lipca 2017 - 72 tys. równanie: 72.000/ 8 = 9.000 tys./ na rok W sumie jest możliwy tak niski przebieg roczny ale: 1. Autko powinno być w idealnym stanie. 2. Czy auto w idealnym stanie miałoby trzeciego właściciela ? 3. Z doświadczenia z tymi silnikami ( X'trail - 6 szt. oraz QQ) wiem, że nie ma problemu z tak dużym zużyciem oleju Mam jeszcze pytania: 1. Czy auto jest z polskiego salonu? 2. Czy jest kontynuacja wpisów w książce serwisowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Jeśli pojazd jest sprowadzony to może trafił na magiczną granice i przebieg się zmienił. Ten silnik nie powinine brać dużej ilości oleju nawet po 150 000 km... to nie 1,8 co pił więcej oleju niz benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matteo000 Opublikowano 14 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2017 Samochód jest z Francji sprowadzony w 2010 roku (taki wpis jest w karcie pojazdu). Co do stanu technicznego na prawde nie ma sie do czego przyczepić wszystkie funkcje działają fotele nie sa poprzeciereane, skóra nie popękana (wersja Initiale Paris) pod wzgledem mechanicznym wiem ze bylo robione zawieszenie a sam wymieniłem komplet hamulców przód i tył (tarcze + klocki) i świece zapłonowe. Ksiazki serwisowej do niego nie dostałem. Zacząłem jeździć ciut ekonomiczniej więc zobaczymy jak ze zużyciem oleju czy sie zmieni czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 15 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2017 Hmm.....Roczny samochód z Francji = 99% pogniecona puszka lub „amfibia”Zawieszenie robione na 70tys., to trochę szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Podaj VIN, Sprawdze jaki by ostatni zarejestrowany przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Zwróciłbym uwagę na częstotliwość wymian oleju - stosowane przez Ciebie należą do olejów tzw. Longlife (ich producenci zalecają dla normalnych warunków eksploatacji wymianę co 30 tkm/12miesięcy). Jednak praktyka wskazuje, że tak duży interwał wymiany oleju silnikowego jest zabójczy dla silnika - bardziej odpowiedni jest 10-15 tkm bądź rok. Dla silnika MR20 Nissan, zaleca oleje o lepkości 5w30, API SL lub SM i tych zaleceń bym przestrzegał - szczególnie SAE30, bardziej odpowiedni dla układów ze zmiennymi fazami rozrządu. Jednak Renault dla silnika M4R miał chyba inny zalecany olej - sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matteo000 Opublikowano 17 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 w kazdym aucie jakim mialem czy to diesel czy benzyna wymieniam olej co 10 tys km . VIN: VF1BRCC0641056359.ps. uzytkowniku horte. Akurat samochód badany czujnikiem lakieru i jakos na całym aucie wszystko waha sie 90-130 mikronów.Polo32: a jaki olej polecasz do tego silnika czy ten Fusch XTL 5w40 nie spełnia norm dla tego konkretnego silnika? M4R nie ma zmiennych faz rozrządu z tego co się orientuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 Dla silnika M4R, Renault zalecał Elf 5W40 (wymiana po 30 tkm lub 2 lata) i podejrzewam, że tak był serwisowany, zanim trafił w Twoje ręce. Zarówno stosowany wcześniej Elf 5W30, jak i obecny Fuchs 5W40 spełniają normę Renault RN700 (RN710) dla niewysilonych silników benzynowych, więc pozostaje tylko wymieniać w krótszym interwale. Niewielki przebieg raczej wyklucza w tym silniku typowe problemy związane z braniem oleju (zapieczone pierścienie lub zużyte uszczelniacze zaworów) - chociaż sprawdzenie kompresji z próbą olejową mogłoby coś powiedzieć. Wymieniając świece, jaki ich był stan? (jak jeszcze je posiadasz obejrzyj w nich stan izolatora przy elektrodzie środkowej). Sprawdź, wygląd (barwę) obecnie pracujących w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 Kolego Jakoś nie wierzę w to, że z Francji można kupić ROCZNE auto, które nie miało jakieś przygody. Tak jak wcześniej pisałem, po doświadczeniach z X'trailami i qashqai jednoznacznie mogę powiedzieć, że problem z olejem nie istniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.