Guest misiek_83 Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Mam pytanko,wymienialem swiece i przykrecilem fest nic sie nie spierdzieli??Slyszalem ze najpierw trzeba recznie a pozniej pol obrotu kluczem,jezeli tak to zajefajnie.Moglo sie cos stac??Gwintu nie przekrecilem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ruda Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 jak nie puścił gwint to OK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest misiek_83 Posted November 6, 2005 Share Posted November 6, 2005 Mam nadzieje ze nie przedobrzylem z tymi swiecami. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lotnik Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Nie wszystko ok. Jak się gwint nie zerwał to nic sie nie dzieje. Swiece powinny być dobrze zakręcone, aby nie było żadnej szczeliny. A co najwyżej jak będziesz odkrecął po jakimś czasie to trochę wiecej siły użyjesz 8) PZD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maglev Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 dobrze że ktoś poruszył ten temat, wydaje mi się że też za bardzo czucia w rękach nie mam, jutro zaciągam z neta klucz dynamometryczny (około 100 zł), moment dokręcania świec zapłonowych wynosi 25 Nm lub jak kto woli ~2,5 kGm pozdrawiam :D/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest primeraW10 Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 dobrze że ktoś poruszył ten temat, wydaje mi się że też za bardzo czucia w rękach nie mam, jutro zaciągam z neta klucz dynamometryczny (około 100 zł), moment dokręcania świec zapłonowych wynosi 25 Nm lub jak kto woli ~2,5 kGm pozdrawiam :D/ 2,5 kilo to mozesz sobie radio przykrecic. na kazdym opakowaniu swiecy jest instrukcja jak ja dokrecac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 Witam Ja zrobiłem jak w książkach napisano. Wkręciłem świece do oporu bez użycia przedłużki. Dokręciłem jeszcze 3/4 obrotu - dał się wyczyć spory opór. Na razie nie ma prolemów. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maglev Posted November 8, 2005 Share Posted November 8, 2005 dobrze że ktoś poruszył ten temat, wydaje mi się że też za bardzo czucia w rękach nie mam, jutro zaciągam z neta klucz dynamometryczny (około 100 zł), moment dokręcania świec zapłonowych wynosi 25 Nm lub jak kto woli ~2,5 kGm pozdrawiam :D/ 2,5 kilo to mozesz sobie radio przykrecic. na kazdym opakowaniu swiecy jest instrukcja jak ja dokrecac zajrzyj sobie do instrukcji obsługi swojej nyski tam jest napisane jakim momentem dokręcać i nie 2 i pół kilo bo nie mówimy o masie tylko momencie (siła razy ramię) :wink: , zresztą na dniach zamawiam świece to zobaczymy jakie będą różnice :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 W instrukcji obsługi do P11.144 jest napisane, że moment dokręcania świecy to 20 - 29 N.m (2,0 - 3,0 kg.m) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rebus Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 ziomki coscie powariowali,klucze dynamometryczne do swiec?jak kleme w akumulatorze przykrecasz to tez go uzywasz?panowie troche czucia w łapach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Raf4rb Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 ziomki coscie powariowali,klucze dynamometryczne do swiec?jak kleme w akumulatorze przykrecasz to tez go uzywasz?panowie troche czucia w łapach. Dokłanie to samo miałem miałem powiedzieć, niejedną głowicę dokręcałem bez klucza dynamometrycznego i do dzisiaj chłopaki jeżdżą a świece to chyba przesada, nawet w serwisie nie widziałem żeby takim kluczem dokręcali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Nigdy nie dokręcałem świec kluczami dynamometrycznymi, ale wydawało mi się, ze dyskusja jest na temat momentu dokręcania, a nie narzędzi służących do dokręcania. Napisałem tylko co jest w instrukcji obsługi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maglev Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 Dokłanie to samo miałem miałem powiedzieć, niejedną głowicę dokręcałem bez klucza dynamometrycznego No to ja bym się nie odważył oddać do Ciebie samochodu do naprawy :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gray5 Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 ja raz urwalem gwint od pokrywy zaworów w alfie , naszczescie tylko kawalek , dalej byl dobry dałem dłuższą śrube (ale juz nie ja przykrecałem:P heheh za duzo siły Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest macallan Posted November 26, 2005 Share Posted November 26, 2005 co innego świece, a co innego głowica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rebus Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 ksiazke napisał czlowiek-a ten jest omylny he.wiec jak mozesz dokrecic kilka srub z podobna sila to na co ci klucz(pokrywa zaworow)do glowicy to raczej go uzywam,szczegolnie po planowaniu do przesady,bo wtedy uszczelke wypierdzi moment.to chyba tyle w temacie uzywania klucza dynamometrycznego do swiec..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.