Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

wymiana silnika


Guest Pythonek

Recommended Posts

Guest Pythonek

witam wszystkich mam dosc powazny problem z silnkiem

tzn poszla glowica i nie moge w poblizu znalezc dobrej w znosnym stanie

 

zastanawiam sie nad zmiana silnika

ale

czy bedzie bez problemu pasowac i czy oprucz silnika nie bede musial czegos zmieniac

 

dodam ze mam sunny 90 n13

silnik to e16i

a chce wladowac diesla 2.0 lub ewentualnie jezeli to duzy problem to 1,7

albo jakis silnik duzo nowszy benz powiedzmy 1.4 16 z almery

 

raczej chodzi o oszczednosc niz power :)

 

z gory dzieki za odpowiedzi

Link to comment
Share on other sites

do diesla będą spore zmiany łącznie z elektryką. Wszystko da sie zrobić to tylko kwestia ceny. Jak chcesz nowszy silnik to potrzebujesz wszystko od modułu sterowania po skrzynię prawdopodobie i przeguby. W tych modelach był chyba montowany silnik cd17 może taki będzie pasował bez poważniejszych zmian (elektryka napewno)

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Mam caly silnik do Twojego samochodu GA16i na jednopunkcie za symboliczne pieniadze... naprawde. W calosci oddam Ci go za grosze. Bedziesz mial kupe czesci na zapas. Jezeli jestes zainteresowany daj znac na PW albo zadzwon 605-397-948

 

Dodam ze silnik jest z N13 z 1990 wiec chyba idealnie bedzie pasowal do Twojego bolida.

Link to comment
Share on other sites

zwias z przodu też chyba trzeba by zmienić silnik 2.0D nie jest cięższy?trochę dużo tego będziesz miał oszczędności dopiero po niezłym przebiegu za nim to na siebie zpracuje,coś tak jak z gazem mało robię kilometrów to się w gaz nie pcham

:D

Link to comment
Share on other sites

Przeglądałem dane katalogowe oto pozostałe różnice:

- sprężynach przednie są o 0.5 mm grubsze i trochę wyższe

- mamy inne hamulce (17 mm większa średnica z przodu i tarcze + korektory z tyłu)

- skrzynia biegowa ma inne przełożenia

- jest większa chłodnica (na 2 wentyl.)

- inne przeguby

- stabilizator wykonany jako pręt pełny a nie rurka

- o 4 mm większa średnica tłoczyska w amortyzatorach

- inna pompa hamucowa

- inny alternator, rozrusznik i większy akumulator

- inne zegary na tablicy rozdzielczej

- inna instalacja elektryczna

- inny moduł montowany do zbiornika paliwa

- dodatowy przewód paliwowy i pompka ręczna z filtrem

- inny układ dolotowy powietrza z 2 tłumikami

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Olaboga! Juz chyba pythonek bedziesz szukal takiego samego jak ma tyle ze u gebelsow bo tam mozna to kupic za psie pieniachy... Swapik na 2.0D odpada... na 1.7D tez lepiej sie nie zapedzac... lepiej kupic agregat e16i albo calosc na kolkach z takowym agregatem i jeszcze kupe klamotow bedzie do kolekcji :D

Link to comment
Share on other sites

Fakt. Najtaniej wyjdzie kupić takiego samego nawet na części i zamienić silniki. Według mnie najtaniej takiego nissanka to dostaniesz w Anglii albo Irlandii. Jak jest kierownica nie z tej strony i trzeba ciąć ścianę grodziową żeby zarejestrować (jak w sunnym) to nikt sie tego nie podejmuje i cena tych aut nie jest sztucznie windowana w górę, jak w rajchu za normalnego. Sporo takich w super stanie stoi w kraju na szrotach.

Z drugiej strony sporo tego co napisałem na temat różnic można sobie darować, bo to są tylko drobne zmiany ze względu na większą masę silnika. Gdyby wstawić tam lżejszy silnik CD17, poza koniecznymi zmianami do sterowania podgrzewaniem i układem paliwowym, można by pozostawić resztę bez zmian. Technologicznie silniki te niewiele sie różnią poza mocą (np. wtryskiwacze są te same). Poza tym chyba nawet blok jest podobny co w 1,6

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...