berater Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 (edited) Proszę o sugestie skąd ten dźwięk ? Na wolnych obrotach, praktycznie niesłyszalny. Żeby nic nie sugerować, powiem tylko, że pojawił się po ostatniej wizycie w warsztacie, w trakcie której zleciłem wymianę rozrządu (moim zdaniem bez związku), czyszczenie EGR, czyszczenie całego dolotu (od wlotu powietrza na pasie przednim, aż do turbiny), wymianę odmy. Od razu zaznaczę, że nie obserwuję spadku mocy, nie sypie błędami, nie ma innych niepokojących objawów. Stojąc przodem do komory silnika, lokalizuję ten dźwięk zdecydowanie po prawej stronie, gdzieś w okolicy akumulatora, filtra powietrza, bliżej grodzi niż pasa przedniego. Być może się to przenosi z innego miejsca, ale tak to słyszę. Co ciekawe, ten obcy dźwięk jest inny przy wzroście obrotów i inny w trakcie schodzenia z nich. Nagrałem i załączam ten dźwięk w 3 odsłonach: 1. Obroty od 750 do ok. 2200 o/min 2. Obroty od 750 do ok 3300 o/min 3. Obroty średnie, przy na chwilę wyjętym filtrze powietrza. Mnie kojarzy się to tylko z pracą dolotu, na niezbyt dobrze dobranym stożku. 1.mp32.mp33.mp3 Edited October 17, 2017 by berater Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
i am Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 Najczęściej w t31 takie buczenie przy schodzeniu z obrotow wydaje dolot, zepnij opaskami i sprawdź czy to coś zmieni, u mnie pomogło: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted October 17, 2017 Author Share Posted October 17, 2017 (edited) No właśnie. Mnie też się wydaje, że jest to fala dźwiękowa, z zaburzonego przepływu powietrza. Problem w tym, że przed oddaniem do warsztatu i po, nic nie było grzebane w kanale dolotowym, poza czyszczeniem/myciem. Skąd i gdzie powstają tak duże zaburzenia ? W niektórych, poprzednich samochodach miałem tłumik fali, swoisty anty rezonator, który miał za zadanie tłumienie rezonansu przepływającego powietrza. Nie wiem czy nie nazywało się to "tłumik szmerów ssania". Nie wiem czy u nas takie ustrojstwo występuje, jeśli tak to gdzie i czy mogli go "popsuć" przy czyszczeniu ? Przed wizytą w warsztacie, takich efektów nie było, albo raczej były na tyle wytłumione, że nie przeszkadzały. Edited October 17, 2017 by berater Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
i am Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Typowego dużego rezonatora nie ma u nas, to raczej nie są zaburzenia tylko po prostu rura wpada w wibracje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted October 18, 2017 Author Share Posted October 18, 2017 Ale miałeś wcześnie takie same lub podobne dźwięki, co u mnie ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesio Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Mam dokładnie to samo. Plastikowa rura wpada w wibracje i to powoduje taki dźwięk przy schodzeniu z obrotów. Najciekawsze jest to że czasami samo się "naprawia" ale myślę że po prostu rura się inaczej ułoży. Oglądałem ten element i nie wiem co z tym zrobić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted October 18, 2017 Author Share Posted October 18, 2017 Obcy dźwięk pojawia się nie tylko podczas schodzenia obrotów, ale także podczas wzrostu. Z tym, że to są dwa różne dzwięki. O innym natężeniu i barwie. W desperacji podjechałem na komputer, żeby sprawdzić ciśnienie doładowania turbawki, Przy maksymalnym fabrycznym, ok. 2,73 moja daje 2,57 mbara. Czyli w normie. Szukam dalej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manix Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Sprawdź czy masz prawidłowo założoną pokrywę filtra powietrza i sam filtr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
i am Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Podobny dźwięk miałem, pospinałem opaskami jak na zdjęciu i przeszło. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted October 19, 2017 Author Share Posted October 19, 2017 Sprawdź czy masz prawidłowo założoną pokrywę filtra powietrza i sam filtr. Wiem, że pod latarnią najciemniej , ale sprawdziłem to jako pierwszą rzecz. Podobny dźwięk miałem, pospinałem opaskami jak na zdjęciu i przeszło. U mnie nic to nie dało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzegorzMX Posted February 5, 2018 Share Posted February 5, 2018 czasami ten rezonator co jest pod rurą jest odłamany. on ma swoje dziury ale tam gdzie oni to zaprojektowali. u mnie lekko pęknięty - przez jakiś warsztat klejony, ale ja uszczelniłem to taśmą szeroką izolacyjną czarną - ten efekt to też kwestia jakości filtra powietrza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berater Posted February 5, 2018 Author Share Posted February 5, 2018 Jeździłem na K&N. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris02 Posted March 3, 2018 Share Posted March 3, 2018 Filtry K&N to są chyba te sportowe, bawełniane nasączane specjalnym olejem które stawiają mniejsze opory przepływu. Czy taki filtr masz? Może spróbuj założyć standardowy filtr papierowy (filtr powietrza tłumi też odgłosy zasysania powietrza przez silnik). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.