Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Amera N16 - kompleksowe pytanie


Guest Pyzik
 Share

Recommended Posts

Witam!

Będzie długo i trochę lamersko, sorry...

 

Jakiś miesiąc temu witałem się na forum, informując jednocześnie o moim zakupie - Almerze 1.5 N16 prod. X. 2002 (3 latka właśnie stukneły).

Samochód jest kupiony od zaufanego człowieka, który sprowadził go niecałe 2 lata temu z Niemiec i ze względów osobistych właśnie musiał sprzedać.

Samochód jest o tyle nietypowy, że jak na swoje 3 lata nie ma wogóle przebiegu tzn. 16.500 km, bo przez ostatni rok praktycznie nie był używany. Wiem, że licznik nie był kręcony.

To tak tytułem wstępu.

Teraz dalej... Samochód, z tego co wiem, nie miał przeglądu po 15.000 km i nie miał od sprowadzenia z Niemiec wymienianego całkowicie oleju.

 

Jako, że nawet taki laik jak ja wie, że raz na rok olei trzeba by wymienić, to chcę to zrobić jak najszybciej. Problem w tym, ze nie wiem jaki obecnie w tym samochodzie olej jest, bo poprzedni właściciel niestety (nie ze złej woli) nie jest w stanie mi na to pytanie odpowiedzieć.

 

Co w związku z tym mi radzicie?

Wymienić na jakiś dobry sytetyk w jakimś znajomym nieautoryzowanym warsztacie, czy lepiej udać się do autoryzowanej stacji Nissana (najbliżej mam w Wawie na Oczapowskiego) i poprosić o płatny przegląd po 15.000, by przy okazji dowiedzieć się jak najwięcej o tym samochodzie (powymieniać także drobiazgi np. filtr w klimie)?

 

Przy okazji myslę o założeniu jakiejś blokady zapłonu albo odcięcie paliwa, cobym go za szybko nie stracił... :D

 

I druga sprawa... gdzie w Almerze montowane są boczne poduszki powietrzne?

Uff to na razie tyle. Jakby ktoś mógł cos konstruktywnego poradzić, to będę zobowiązany.

Link to comment
Share on other sites

Silnik z takim przebiegiem jest właściwie nowy. Spokojnie lej syntetyk (nie wypłucze ci nagarów i nie rozszczelni silnika, bo skąd miałyby się wziąć zanieczyszczenia w samochodzie o małym przebiegu)?

Ja nie wiedząc na jakim oleju jeździła moja alma, którą kupiłem z przebiegiem 110 000 tyś km. zalałem full syntetykiem 5W40 SHELL. Jest super. Nie bierze ani grama. Co do filtrów to wymień sobie komplet ( to niewielkie pieniądze ) i masz samochód gotowy do drogi. Potem regularny serwis i jest git.

Co do ASO to gwarancji i tak nie masz więc polecam sensownego mechanika, który wie co robi. Ta robota to szczerze mówiąc żadna filozofia.

Poduszki boczne masz w fotelach, w zewnętrznej części lewego podparcie (kierowca) i odwrotnie u pasażera. Rozepnij zamek pokrowca to się przekonasz :)

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze gratuluje dobrego wybory auta. Na pewno bedzie służył długie lata. Jeśli chodzi o olej to wymienić warto. Co do marki to juz twój wybór. Paramenty oleju, które zaleca przynajmniej ASO w Olsztynie to 5W-40. Filtr klimy to mały wydatek, możesz kupić np. Filtrona. Wymienić na pewno warto. No i przeglądu nie musisz robić w ASO. Gwarancja się już skończyła wiec nie trzeba tobie zadnych pieczątek w karcie gwarancyjnej. A boczne poduszki poznasz to czyms ala metka wszytej w przednich fotelach w zewnętrznym szfie.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze gratuluje dobrego wybory auta. Na pewno bedzie służył długie lata.

 

Dzięki za radę. Zrobiłem tym samochodem co prawda dopiero z 700 km, ale musze powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony. O zaletach nie ma co pisać, bo są powszechnie wiadome w tym gronie, a z wad (raczej tego co mi przeszkadza) to mógłbym wymienić:

 

- brzęczące prawe drzwi (chyba w okolicy głośnika), - drażniący drobiazg,

- brak kontrolki włączonych świateł mijania. Dość często zdarza mi się wyłączyć silnik i nie wychodzić z samochodu..., no i aku cierpi. :-)

- brak kontrolki zaciągniętego hamulca ręcznego. Trzeba kupić cuś na skleroze :-)

 

i to by było na tyle, czyli jednymsłowem drobiazgi :-)

Link to comment
Share on other sites

O zaletach nie ma co pisać, bo są powszechnie wiadome w tym gronie, a z wad (raczej tego co mi przeszkadza) to mógłbym wymienić:

 

- brzęczące prawe drzwi (chyba w okolicy głośnika), - drażniący drobiazg,

- brak kontrolki włączonych świateł mijania. Dość często zdarza mi się wyłączyć silnik i nie wychodzić z samochodu..., no i aku cierpi. :-)

- brak kontrolki zaciągniętego hamulca ręcznego. Trzeba kupić cuś na skleroze :-)

U mnie też to było. Wygłuszyłem drzwi matami i nastała cisza. Co do braku kontrolki to mi to osobiście nie przeszkadza. Tylko czemu nie masz piszczałki włączonych świateł przy otwieraniu drzwi :?:

No i jak to nie ma kontrolki zaciągnięcia hamulca ręcznego :?: Ja mam :!: :!:

Link to comment
Share on other sites

Tylko czemu nie masz piszczałki włączonych świateł przy otwieraniu drzwi :?:

No i jak to nie ma kontrolki zaciągnięcia hamulca ręcznego :?: Ja mam :!: :!:

 

Piszczałkę mam, jest w porzo, pod warunkiem, że po zatrzymaniu wozu się otwiera drzwi. Ja dość często (szczególnie fotografując wschody słońca) wyłączam silnik i nie wychodzę z wozu obserwując teren czy jest sens się rozkładać ze sprzetem... a światełka się cały czas dzielnie palą... :D

 

Co do kontrolki hamulca, to dzięki za info że takowa w N16 jest. Muszę więc organoleptycznie podrążyć temat. Może się po prostu spaliła...

Link to comment
Share on other sites

Guest kmich76
Co do kontrolki hamulca, to dzięki za info że takowa w N16 jest. Muszę więc organoleptycznie podrążyć temat

 

No niestety nie wszystkie mają. Moja na ten przykład nie :roll: Było już na forum. Poszukaj.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...