lemmy69 Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) Impossible is nothing ... ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------UWAGA: Logo "Spartan garage EZG" , zdjęcia nim opatrzone oraz treść artykułów stanowią moją własność prywatną, publikuję je za zgodą Administracji Forum NKP tylko ja oraz Administracja i osoby przez nią wyznaczone jako odpowiedzialne za promocję NKP (np. na FB) mają prawo do publikacji ich treści poza Forum.(Część materiałów jest widoczna tylko dla zalogowanych) Lemmy69, Aleksandrów EZG, 04.11.2017 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Witam ponownie Kolejny temat i kolejne auto, tym razem króciak "Rammstein" Pretora (notabene, moderatora Jeep.org ) obecnie auto ujeżdża już inny kierownik Problem? Nooo ... ten sam, niezmienny i znany większości terenowców Działaliśmy wspólnie z Danielem, mw. maj/czerwiec 2016 1. https://photos.app.goo.gl/O6GQyMJ7yT35w09x2 rozkręcamy parcha, właściwie to rozkręcał go Daniel bo ja kończyłem jeszcze "Połamane Pajero" i tylko z doskoku zaglądałem na tylne podwórko W międzyczasie dopinałem szczegóły z nowym/przyszłym/obecnym pracodawcą i ... i wtedy właśnie zaczęło brakować czasu na prowadzenie naszego fotokonkursu (równocześnie cały czas pracowałem na 3 zmiany w starej pracy) Album nie jest kompletny, ale też nie było czasu na pstrykanie zdjęć 2. https://photos.app.goo.gl/jM3N9iNoa2QdgbX33 standardzik ... rusztowanie, pasy i lecimy w górę"Krótki parch był ... zbyt krótki" żeby podłożyć pasy w standardowych miejscach, trzeba było trochę pogłówkować Udało się, poszliśmy za ciosem i wykombinowaliśmy by wykorzystać lewy słupek rusztowania do podniesienia Terrano @Plitza (o tym w innym temacie) Tak więc Patrol z "chińską czapą" (to określenie Pretora dot. holenderskiej nadbudówki na dachu) wylądował na oponach, skończone Pajero przeparkowałem na tył a ramę Patrola po umyciu przeholowaliśmy na drugą stronę domu ... takie manewry były. ------------------------------------------------------------------------------------------------ 15.XI.2017r 3. https://photos.app.goo.gl/HYTIUtno9BHxpBpJ3 Hehe, niepozorne to autko Widoczne są kielichy ... nienaturalnie odgięte ku górze To "zasługa" mocniejszych springów do zgnitej ramy ... ku przestrodze Niestety, nie było sensu reanimować starego szkieletu, jedynie poduszki silnika musiałem odzyskać W sumie to demontaż Patrola jest o wiele prostszy niż Terrano: - wszystkie śruby łączące ramę z budą są wkręcane od spodu - mniej dźwigania (to zasługa sztywnego mostu z przodu) - mniej zabawy z wahaczami - nie trzeba demontować drążków kierowniczych, wszystko zostaje przy moście Zespół silnik-skrzynia-reduktor podnieśliśmy w całości a odciążoną już ramą mogliśmy manewrować do bólu Edytowane 23 Stycznia 2019 przez lemmy69 korekta po zm. edytora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Yurku, ja się nie znam, ale czy ten lift budy nie jest trochę za duży? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Wg mnie musi być taki. Jest niezbędny po swapie na takowy silniczek https://pl.m.wikipedia.org/wiki/A8C22#/media/Plik%3AEbmw17.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 18 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 (edytowane) Oj tam oj tam Lift dodaje mocy w terenie ... przecież ---------------------------------------------------------------------------- 4. https://photos.app.goo.gl/TsvTRch5poYmStpw2 Rama rozebrana a więc malujemy podczas demontażu nie udało się odkręcić jednej śruby przedniego wahacza Na szczęście mieliśmy już na forum @Snake'a 4x4 ... telefon, zamówienie i nazajutrz kurier dostarczył nową tuleję no i pytam: opłaca się być na forum? Ale do rzeczy: co prawda właściciel nie nalegał ale nie mogłem odmówić sobie przyjemności pomalowania/zakonserwowania mostów i elementów zawieszenia użyliśmy podkładu i nawierzchniówki chlorokauczukowej ... wiem, że brzmi to mało profesjonalnie ale podkreślam że była to moja inicjatywa ... i moje koszty (a kto bogatemu zabroni?) W międzyczasie złapał nas deszcz ale w sumie to się przydał: pomógł spłukać ślady odrdzewiacza z kostki ... wszystkie elementy najpierw zostały oczyszczone, oskrobane a następnie potraktowane odrdzewiaczem i dopiero 2 warstwy farby. Narka ---------------------------------------------------------------- 5. https://photos.app.goo.gl/OAKUAr7D3dzj0aC03 A więc montaż Takie składanie pomalowanych, odświeżonych i przede wszystkim pasujących do siebie "klocków" to czysta przyjemność Oczywiście trafiły się też przeszkody, np. z rozpędu wspawałem profil mający wzmocnić kielichy sprężyn (fot.6) Ale że oryginalna wiązka przewodów paliwowych była zdrowa ... no i stalowa, przeto nie byłbym w stanie jej uformować aby ominąć górą profil (zawsze wymieniam przewody paliwowe, całe wiązki, na miedziane dedykowane do LPG; również są w koszulkach i do tego łatwo można nadać im krzywizny i inne cuda - czyli plastyczne) Przypomniałem też sobie inny szczegół z podnoszenia budy: parch jak to parch - jest doskonale, fabrycznie przystosowany do większych kapci innymi słowy: nie wymaga liftu budy ... a ta akurat nad podłużnicami/kielichami osadzona jest dosyć nisko i nie zmieściłbym profilu a wiązką nad nim Właściciel nie chciał liftu ... więc musiałem odciąć wzmocnienie Po drodze jeszcze szybka naprawa lewarka reduktora ... wystarczyło wymyć i nasmarować Najlepsze miało dopiero nadejść: " Wiesz co ... windę byś mi zamontował ... bo kupiłem ... płyta pod windę? Spoko, przywiozę ceownik" "Ceownik ??!! A co ja z tego wystrugam?! Aha, nigdy nie montowałem wyciągarki" "No to potrenujesz na mojej" ".........." "... i Twoją starą też" Nooo, tośmy się ugadali Edytowane 23 Stycznia 2019 przez lemmy69 korekta po zm. edytora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Chodzi o ten ceownik z czegoś co na pewno w latach świetności było sprzętem wojskowym min. klasy T54 który mi pokazywałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 (edytowane) Uhm ----------------------------------------------------- 26.11.2017r No i tydzień zleciał ... kolejny stracony, a miało być tak pięknie Kontynuujmy: 6. https://photos.app.goo.gl/oXAZ0peHSainIsYF2 czyli parę fotek uwieczniających to czego później nie da się już zobaczyć ... podwozie na gotowo , oraz buda w towarzystwie koleżanki @Plitza 7. https://photos.app.goo.gl/Mr8E2xp34MddI06g2 ostatnie poprawki przy ramie, montaż konstrukcji rusztowań i mogliśmy opuszczać oczywiście nie mogło zabraknąć nektaru ... a że pod ręką był wiatrak wiskozy to udało się popełni pikczer pod tytułem: "Jaki kraj - taka statua" przy okazji wykombinowałem (właściwie to już wcześniej) nowe ujścia dla odpowietrzników tylnego mostu i zbiornika paliwa Auto miało jeździć w prawdziwym terenie a nie tylko forsować uliczne kałuże, fabryczne dreny kończą się w komorze silnika na wysokości ok. 1 m ... moje rozwiązanie (wcale nie autorskie) polegało na wprowadzeniu drenów do tylnego słupka nadwozia ... pod sam dach Ale to jeszcze nie wszystko, zobaczycie w którymś z kolejnych albumów Koniec końców, buda majestatycznie spoczęła na ramie 8. https://photos.app.goo.gl/tXOPWlPGuvTmabsg1 montaż końcowy cz. 1 ... Wcale nie było tak prosto. Dlaczego? Ano dlatego, że jak pisałem na początku tematu robiliśmy to we dwóch W międzyczasie Danielowi niespodziewanie skomplikowała się sytuacja rodzinna, spakował się i wyjechał Zostałem z Patrolem sam na sam ... a przypomnę, że demontażem głównie zajmował się Daniel Niby to diesel, niby prosty ale trochę po omacku szedł mi ten montaż Rozebrałem rusztowanie i teraz wypadało by przetoczyć parcha na przód podwórka Jak na złość, nie było nikogo pod ręką ... zapiąłem hol do Tomkowego Tyrana i ... ... i samodzielnie wyjechałem zestawem na ulicę Wcześniej poskręcałem kolumnę kierowniczą i zablokowałem stacyjką koła na wprost Mieszkam w narożnej posesji, po wyjeździe na ulicę musiałem zatoczyć więc łuk 270st. i wholować Patrola przed garaż drugą bramą Co parę metrów wysiadałem z "holownika" i korygowałem skręt parcha ... przed rogiem jednak napotkałem na problem: ulica trochę "opada" ku skrzyżowaniu Na szczęście zjawił się kumpel wożący Vitarą dziecko ("noo ... żeby zasnęło") ... we dwóch pokonaliśmy zakręt i odjechał Zacumowałem przed bramą, przecisnąłem się Tyranem na tył Patrola, umocowałem oponę na orurowaniu i wepchnąłem go na podjazd ... po czym sam sobie biłem brawa Mogłem kontynuować skręcanie bestii Potężna 80-cio cm chłodnica montowana na jednej nodze ... ale czad W ogóle to jakiś "za krótki" jestem do tego auta 9. https://photos.app.goo.gl/PsgepUiXPdZCNJ7D2 Montażu część kolejna Na ostatnich zdjęciach widać odpowietrzniki (dreny) o których pisałem wcześniej Zakończyłem je filterkami od LPG, tak na wszelki wypadek 10. https://photos.app.goo.gl/7xsIUUw7ywjOPb6W2 Montaż właściwie zakończony, chociaż sporo jeszcze zostało to "Rammstein" mógł samodzielnie wyjechać na rundę próbną Po drodze spotkanie "twarzą w twarz" z biemdablju (co to "zakręty bokiem zbiera") Doskonale widać TO co sprawia że jadąc terenówką czuję się na drodze bezpieczniej niech nikogo nie zmylą kruche plastikowe zderzaki, to co kryje się pod spodem jest kwintesencją potęgi Patrola potężny taran ma ochronić chłodnicę auta przed drzewem, ma chronić jego kierowcę i pasażerów przy zderzeniu czołowym i wbić się w maskę "przeciwnika" demolując pewnie pokrywę głowicy W albumie poświęconym ramie tego auta widać że wyciąłem rurę łączącą podłużnice ramy ... zastąpiłem ją owym "ceownikiem" (chyba z mostu rzecznego) o którym wspomniał Arek ... to na nim miała spocząć wyciągarka Wymiary: 20 x 8 x 1cm ... kilkanaście kg stali Na złomie cięli go palnikiem Szablon z kartonu, przymiarki, trochę rzeźby i mogłem spawać Odłączyłem baterię, wyjąłem kluczyki, spawanie na raty żeby nie przegrzać ramy ... gotowe Niestety, po podłączeniu klem zamki zablokowały drzwi, mechanizm "z kluczyka" nie działał już wcześniej a pilot zastrajkował Właściciel zamówił zawodowego koncesjonowanego włamywacza (na usługach policji) ... po mw kwadransie i kilku niedanych próbach wytrychami gość odgiął drzwi mini poduszką pneumatyczną i sforsował wnętrze ... uff. No i tutaj, niestety kończy się sesja zdjęciowa Patrola ... Krzysiek odebrał auto, podłączył windę, zlikwidował "chińską czapę" ... i sprzedał "Rammsteina" Jego dalsze losy wykuwa Dziara z teamu ADV 4x4 https://www.youtube.com/channel/UCoNEjoaK4syUhZ3jrtLgXIg THE END Ale by nie kończyć tematu ponurym akcentem dodam też że Patrol około rok temu posłużył jako ciągnik lawety na której przywieźliśmy do mnie nową zabawkę Saydacka ... Navarę D22. Edytowane 23 Stycznia 2019 przez lemmy69 korekta po zm. edytora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 taka mała uwaga do fotek, (znak wodny) logo na całej strasznie utrudnia oglądanie lepiej małe widoczne w rogu jak na pierwszej fotce w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 (edytowane) No właśnie chodziło o to by był to przeźroczysty znak wodny a nie stempel Od dzisiaj zmieniłem wartość "przeźroczystości" z 20 do 10% ... już nie powinno tak bić po oczach Ruszamy do Navary Edytowane 23 Stycznia 2019 przez lemmy69 korekta po zm. edytora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 no ja wiem jaki jest zamysł tylko za ciemne i się rozmywa co nieco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 20 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2018 (edytowane) Ha, to jeszcze nie koniec opowiastki o Patrolu wczoraj, przypadkiem odnalazłem zaginione zdjęcia dokumentujące demontaż ramy Rammsteina Oto one:https://photos.app.goo.gl/cr25BdJmnOoxbwSv1 "chronologicznie" należałoby go umieścić gdzieś pomiędzy pkt. 3 i 4 (czyli na końcu 1-go wpisu) Edytowane 23 Stycznia 2019 przez lemmy69 korekta po zm. edytora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 10 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2020 Kolejne odnalezione foty 12. https://photos.app.goo.gl/QmNgKXsyaEcLQkey5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.