Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl
lemmy69

Terrano - projekt SPARTAN (czyli szewc bez butów) ... 2015/..? (fotorelacja)

Rekomendowane odpowiedzi

lemmy69
Napisano (edytowane)

No comments :( ...   post-48849-0-44398500-1508528172_thumb.jpg


19.02.2018
Na początek formułka:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 UWAGA:
Logo "Spartan garage EZG" , zdjęcia nim opatrzone oraz treść artykułów stanowią moją własność prywatną,
publikuję je za zgodą Administracji Forum NKP  
tylko ja oraz Administracja i osoby przez nią wyznaczone jako odpowiedzialne za promocję NKP (np. na FB) mają prawo do publikacji ich treści poza Forum.
(Część materiałów jest widoczna tylko dla zalogowanych)

Lemmy69, Aleksandrów EZG, 04.11.2017 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A teraz mogę ponownie, po dłuższej absencji powitać grono klubowiczów :)
W tym dziale przedstawię najdłuższą chyba historię zmagań człowieka z autem, w międzyczasie doczekała się nawet tytułu (w nazwie tematu) oraz szeregu mniej lub bardziej uszczypliwych wersji ("Zmagania człowieka z kwietnikiem" "Alien vs Terrano" "Od pomnika do kwietnika" tudzież "...jak Lemmy z popiołów"

Narodziny projektu historycy datują na rok ... 2015 :D
Wtedy to, w sumie przypadkiem zaświtało mi w głowie aby odświeżyć trochę auto ... no to może by ... wymienić budę??
Gdzieś tam zacząłem to nawet opisywać. Niestety, poległem z codziennymi relacjami :(
Teraz, kiedy są już pierwsze efekty powracam do relacjonowania (częściowo retrospektywnego) tego projektu
Wątek nadwozia póki co pomijam ... są fajniejsze klimaty :)

1. Rama
ierwsze albumy pochodzą ze stycznia'2016

A - zakupy
rama od "anglika" ... uzbrojona, ale co najważniejsze: z przekładnią kier.
https://photos.app.goo.gl/8F3XwCbmi6ZFpPEy2

B - demontaż ... wszak tyle cennych gratów 
https://photos.app.goo.gl/o14F8cNkoW93hwp12

C - ... a teraz "leżakowanie" do maja/czerwca'2016
wtedy, razem z dwoma pozostałymi zawieźliśmy je do piaskowania
ok. 70 km w jedną stronę, ale opłaciło się ... 500 zeta za 3 sztuki ( w Łodzi 600 za jedną)
https://photos.app.goo.gl/JTB1wTQa0XLpnojc2

Edytowane przez lemmy69
korekta po zm. edytora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Badger1s
Napisano (edytowane)

Zdecydowanie robienie swojego ZAWSZE jest odkładane, bo coś jest ważniejsze. Mam tak samo ;D ;D

Edytowane przez Badger1s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69
Napisano (edytowane)

Oj Kuba 
Ważniejsze? Chyba nie. 
Dokładnie dzisiaj przekonałem się jak postrzegają mnie inni :(
Mam dystans do siebie i wiem że czasami przeginam, ale reakcje szczególnie 2 osób dla których zrobiłem najwięcej zabolały najbardziej ... 
Nie pierwszy raz zresztą ... ale jakoś wcześniej nie przywiązywałem do tego uwagi
No trudno, mam nauczkę ... robić swoje, a inni niech przełykają ślinę
Zresztą, mam nadzieję że kiedy ukończę dzieło to im szczęki opadną ;)

Dobra, koniec żali ... wracamy do tematu
Tak więc ramy po przywiezieniu z piaskowni zakonserwowałem Cortaninem (oprócz jednej, tę historię opiszę w temacie @Plitza)
... no i czekały prawie rok, zakonserwowane i przykryte

Przenieśmy się zatem do kwietnia roku 2017
Opisałem to już w temacie "konwersji ramy T2 do T1" ale przypomnę: Andrzej i Bartek (@BartAn) oraz Radek "Połamaniec" przyjechali w niedzielny poranek i się zaczęło:

Na pierwszy ogień poszła Saydackowa Navara (temat znany) , następnie obiad a później mój "trytkowóz"
Nie ma zdjęć z operacji, ale wszystko odbyło się standardowo: rusztowanie, piwo i ...

 

                                  post-48849-0-05711200-1519165145_thumb.jpg

                                            "orzeł wylądował"

Kolejny dzień to już zdejmowanie silników, po kolei:
- z mojego drugiego Terrano
- z Navary
- oraz z mojego dzika
ale wpierw trzeba było je porozręcać ... i o tym traktuje ten album:


D - https://photos.app.goo.gl/CM2zPK5cwU2x4PAm1
Rama została dokładnie umyta karcherem
Tak jak się spodziewałem, była to jedna z nielicznych oryginalnych ram T1 w stanie niemalże idealnym ... a nie mówiłem? :)

Edytowane przez lemmy69
korekta po zm. edytora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Badger1s

Ale w końcu i ja zakupiłem większość potrzebnych części i mam nadzieję, że do połowy roku wrócę na drogi, po chyba już 3 latach nieobecności :D

 

Jak ukończysz to wszystkim opadną :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69
Napisano (edytowane)

No dobra, kontynuujmy
Od kwietnia do lipca 2017 budowałem wtedy jeszcze nie-niebieski barakowóz @Saydacka, następnie Terrano @Wilmanka oraz ramę @Bartana
Dwie relacje już poznaliście, a trzecią zaprezentuję wkrótce ;)

Nadszedł w końcu dzień, kiedy na placu boju pozostałem sam na sam z moim autem, od teraz mogłem poświęcić mu cały wolny
czas ... co za uczucie

31 lipca 2017
Ea - demontaż ramy
https://photos.app.goo.gl/RxziPirhp8J3sJWy1

He he, nie ma zbyt wielu zdjęć ... byłem zbyt zaangażowany w pracę żeby marnować czas na pstrykanie
Zresztą, poszło całkiem normalnie, bez sensacji. Klamoty spoczęły w garażu.
Widać też część zeszłorocznego "urobku".

Eb - to już wypalanie tulei wachaczy ... tak właśnie to robię, w ognisku przy piwie :)

Sierpień'17

Fa - przygotowywanie (nowej) ramy 
odcinanie łap
https://photos.app.goo.gl/Humj6csKjSywZaBJ2

-----------------------------------------------------------------------
24 II 2018

Fb - przespawywanie mocowań zbiornika ... 
https://photos.app.goo.gl/ShOFAFsTvpieAYA82

Fc - spawanie łap/uchwytów nadwozia
Uchwyty projektu i wykonania @Wilmankaprima sort 
https://photos.app.goo.gl/LvA5Mx75lry3HQw43

Fd - rama jest w 100% zdrowa, ale głupotą byłoby nie wykorzystanie okazji żeby ją wzmocnić "na zaś"
tak więc dodałem poprzeczkę nad kielichy tylnych sprężyn
powinna zachodzić na podłużnice ale nie miałem dłuższego profilu 20x50 ... (całe żelastwo kupuję w 6-metrowych sztangach :) )
... i tak będzie lepiej niż w oryginale
https://photos.app.goo.gl/pHDagTPZUcScA2EF2

Fe - nowe miseczki drążków reakcyjnych dolnych wahaczy 
 projekt i wykonanie @azm-61 ... klasa klasa klasa ...  :spoko:  (dzięki Andrzeju)
https://photos.app.goo.gl/BrgGUfu2BxoL3uWR2

Tak więc rama konstrukcyjnie była gotowa, mogłem ją przetransportować do innego garażu
Dzięki wózkowi większość takich operacji mogę wykonywać samodzielnie (pomimo problemów z kręgosłupem :( )Ff - https://photos.app.goo.gl/mmzjXcE95jMpZzN52

Aha, opróżnianie zbiornika za pomocą aparatury do odpowietrzania hamulców ... da się?? 
Fghttps://photos.app.goo.gl/7EWpl84qVNQ4rpvZ2

W jakim celu przewoziłem ramę ? ... Potrzebowałem miejsca na eksperymenty z kabiną do piaskowania ;)

Edytowane przez lemmy69
korekta po zm. edytora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rethempthoor

Profi robota, miło się to ogląda. Gratuluję i czekam na dalsze odcinki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69
Napisano (edytowane)

Jutro zacznę w końcu przyjemniejsze klimaty ... malowanie :)

------------------------------------------------------------------------

27 II 2018

No tak, obiecałem relację z malowania ale żeby trzymać się chronologii robót powinienem dokończyć wątek o przygotowywaniu
elementów do niniejszego
A zatem ... regeneracja lub też lifting tudzież dozbrajanie wahaczy
Ga, Gb
https://photos.app.goo.gl/KABNsuLtFYILIuq13
Wahacze górne: użyłem zestawu wymyślonego i wykonanego w pracowni HCD Custom Devices naszego Huberta @Hugh H
namiary: http://www.hcd-customdevices.pl/
Zestaw jest zrobiony z 2-3mm blachy, zawiera szczegółową instrukcję dopasowania i montażu
Hubercie ... chapeau bas  :)
(dodam, że górne wahacze w naszych autach mogą się różnić w zależności od modelu i rocznika, Hubert przewidział wszystko, dlatego wzmocnienia już po dogięciu należy precyzyjnie dopasować aby przy spawaniu nie tworzyć niepotrzebnych naprężeń)
Ostatecznie osiągnąłem porządany efekt i mogłem zająć się wahaczami dolnymi
Tutaj to właściwie już tylko kosmetyka:
- wspawanie gniazd stabilizatora
- nakrętka amortyzatora
Wypiaskowane, naprawione ... czyli gotowe

Kolejna z zapomnianych w ferworze walki czynności było wypiaskowanie przedniego mostu i zbiornika
Korzystając z pogody zrobiłem to "pod chmurką"
Aha, wszystkie elementy przed malowaniem (zgodnie z lakierniczymi kanonami) zostały odtłuszczone :)
Gc, H0 - https://photos.app.goo.gl/xMBTrryHrcAD2wfV2

Uff, dobrnąłem do momentu kiedy naprawdę zacząłem być dumny ... Meine Damen und Herren:

 

 

                                 Malowanie ramy

 

Ha - I-sza warstwa podkładu:
https://photos.app.goo.gl/64WGgFryx2xoR9J03
Zestaw farb to oczywiście produkty z zaprzyjaźnionej z naszym forum firmy Kamicor http://www.kamicor.pl/ (oferta zniżek na stronie klubowej)
podkład epoksydowy Interplus 256 mieszany w zalecanych proporcjach (ale zamiast 10-u dodałem 30% rozcieńczalnika !)
Po pomalowaniu wierzchu odwróciliśmy ramę "na plecy" i zabezpieczyłem podbrzusze  :)
Na szybko zaaranżowana "kuchnia farb" ... no przecież uprzedzałem że to spartański garaż :D

Hb - II-ga warstwa podkładu:
https://photos.app.goo.gl/zuBI01IsL3Kk2cff2
Tym razem zacząłem od brzuszka a rama ostatecznie spoczęła na boku
Spokojnie, wszystkie zakamarki ogarnąłem w pierwszym położeniu ... nie ma miejsca w które nie dotarłem z pistoletem
Jejuu ... ile ja się naklęczałem przy tych manewrach
Suszenie nagrzewnicą, blaszak nadal stoi więc można ;)

Hc - to już ostatnia faza użycia podkładu
https://photos.app.goo.gl/jsSHGSOjflMv4ksu1
Wszystkie gwinty i gumy zabezpieczone taśmą malarską
wszystkie elementy zawieszone wcześniej pod dachem
Jedna warstwa wystarczy, nie są to przecież tak newralgiczne rzeczy jak rama
Poza tym, wszystkie one będą w jakiś sposób umocowane ze sobą i zbyt gruba powłoka mogłaby być wręcz przeszkodą, prawda?
No i najważniejsze: wykorzystałem już cały podkład.
Na koniec oczywiście suszenie.

Hd - I-sza warstwa farby nawierzchniowej Interthane 990
https://photos.app.goo.gl/6lOeyN53XK8RJTf62
Kolejne ujęcia z "atelier"
Ważne!!! okleiłem pole numerowe aby uniknąć "zalania" VIN-u 
Tym razem znowu zacząłem od wierzchu ramy i skończyłem na boku
Drobnicę spod sufitu umocowałem trytkami w poziomie tuż po pierwszym "kontakcie" z czołem :)
Farba mieszana w zalecanych proporcjach lecz znów musiałem rozcieńczyć ją w 30%-tach
"Drobnicy" nie malowałem.
Na koniec tradycyjnie suszenie.

He - II-ga warstwa nawierzchni
https://photos.app.goo.gl/VJXNju7401wRzCK92
Zacząłem od wierzchu, by skończyć w położeniu bocznym (potrzebowałem wszak miejsca do uwolnienia z trytek "drobnicy"
Ważne!!! odsłoniłem pole numerowe (tak więc finalnie jest ono zabezpieczone pojedynczo ... taki ukłon w stronę diagnosty ;) )
Tak więc wszystkie:
- wahacze, mosty, belki
- stabilizatory, drążki
- amortyzator skrętu XJ
- podkładki p. wahacze
- drążki reakcyjne + podkładki, kolumna kierownicza
- drążek środkowy
- wały, sprężyny
- mocowania stabilizatorów
- sprężyny
- flansze drążków skr.
- poduszki skrzyni i przedniego mostu
- sworznie i podkładki g. wahaczy
- wlew paliwa
- oraz niektóre śruby
... wszystkie te pierdoły zostały finalnie zabezpieczone jedną warstwą podkładu oraz jedną farby nawierzchniowej
Tradycyjnie odpaliłem dmuchawę i mogłem zdjąć "maskę"
Prawda, że przyjemnie popatrzeć ...

Edytowane przez lemmy69
korekta po zm. edytora
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej G

Sam bym się nie odważył podjąć takich wyzwań, ale za taki elaborat, daję plusa i "przerywnik"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kubalon

Pełen szacun, ogrom pracy jakiej nie da się przełożyć na pieniądz, to jest czysta miłość do tego co chce się mieć i satysfakcja z tego co się zrobiło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

Się staram się :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rethempthoor

Teraz to węgiel przeżyje taki zabezpieczony :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

Kolejna część sagi "Spartan"
 
W listopadzie'17 mogłem wreszcie rozpocząć 

                                                     Składanie podwozia

 I - montaż polibuszy
https://photos.app.goo.gl/FgNcKEo5V7RFtOIE3
Polibusze ("poliuretany") zakupione tam gdzie zawsze ... http://www.elast-pol.pl/
(zniżki dla klubowiczów na stronie klubowej)
Czas operacyjny ok. 1 godz. 
dopasowanie niemal idealne, nie rozumiem więc komentarzy malkontentów
Jedynie "gumy" w drążku Panharda wymagały skrócenia
Kosmetyki mogą wymagać też polibusze stabilizatorów ... ale póki co nie ma paniki :)

 ------------------------------------------------------
5 III 2018

 

Niestety, na żadnym z 2 tylnych mostów nie było też ... wróć!
Jeszcze raz
Niestety, żaden używany fartuch/guma pod sprężyny nie był godny by spocząć na moim odnowionym pięknym moście ... o, tak lepiej :D
Niby żadna filozofia, ale pokażę com zmotał ;)
Jhttps://photos.app.goo.gl/KtLth2EB3uzOmjDg1
Przecież liczy się każdy szczegół ...

Edytowane przez lemmy69
korekta po zm. edytora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Badger1s

"Niestety, żaden używany fartuch/guma pod sprężyny nie był godny by spocząć na moim odnowionym pięknym moście ... o, tak lepiej :D

 

Niby żadna filozofia, ale pokażę com zmotał ;)

 

Przecież liczy się każdy szczegół ..."

 

No i takie podejście się ceni! Świetna robota :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

Montaż tylnego zawieszenia:
L(a)https://photos.app.goo.gl/07wtroLtuO9WWLY23
Zdjęcia wykonane później, już przy skręcaniu "na gotowo"
Wcześniej powstał film na dowód że można to zrobić w pojedynkę ... w 30 minut :)
 

kolej na wahacze:
L(B)https://photos.app.goo.gl/g12BR8RsIUKkXK0D3

belka i drążki skrętne:
L©https://photos.app.goo.gl/AXG2wDRKYh70qhmh1

L(d)https://photos.app.goo.gl/phaoobMmBGj3PBm72
Oczywiście drążki nie są naciągnięte ... do tego potrzebne jest obciążenie wahaczy kołami, a więc i piasty
I o tym w kolejnym rozdziale ;)

Edytowane przez lemmy69
korekta po zm. edytora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Badger1s

Wielki podziw. :-P

 

"Coś jebł*, ale nic tam" no mistrz :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

N(a) - kolejna odsłona z piaskarką w roli głównej
https://photos.app.goo.gl/zoH4VGEQYY4G3JGt1

N(B) - malowanie elementów piast i zacisków 
https://photos.app.goo.gl/VwdfqNBWYbCUdDH63

N© - gotowe :)
https://photos.app.goo.gl/89GjlxT6q9r7P3OD2
Zawczasu wyjaśnię że starałem się regenerować wszystko co było oryginalnie w aucie, w międzyczasie dotarły jednak części od Snake'a i najbardziej zużyte podzespoły mogłem zastąpić nowymi. Dotyczy to uszczelniaczy piasty i ślizgów hamulcy (te miałem niezużyte w drugim aucie ;) )

Edytowane przez lemmy69
korekta po zm. edytora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PITGW

dobra robota :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Jurku, czy dam radę samodzielnie tylne wahacze i panharda obrobić? (plus stabilizator)

 

Polibusze zakupione, trzeba wymieniać.

Są tam jakieś miny na które trzeba uważać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

Panhard ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zolwik_Tuptus

Aaa - to pamiętam, nie zdejmować pod obciążeniem, bo będzie wesoło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

Dokładnie :)
... adrenalinka :D

Edytowane przez lemmy69
korekta po zm. edytora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DINO

ja bym tak tylko chciał zaznaczyć :D, że dość dawno nic nowego się nie pojawiło i zaczynam się niepokoić o stan zdrowia :D bo nie widzę innego wytłumaczenia na tak zaistniałą sytuację :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69

Bo to jest tak że do prawidłowego funkcjonowania tej mojej maszynki potrzebuję korzystnego układu pięciu zmiennych :
- pogoda
- czas
- zdrowie
- humor
- piwo
O ile nareszcie doczekałem się wiosny i w krzyżu nie chrupie to teraz nie ma czasu
a przez to i piwo niepotrzebne ... no to i humor kiepski
Tylko łikendami podganiam, ale też kiepsko idzie bo dopiero w sobotni wieczór zacząłem.
Eeeech życie :(

Edytowane przez lemmy69
korekta po zm. edytora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69
Napisano (edytowane)


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

27 stycznia 2019
Witam ponownie po ....... (bardzo dłuższej) przerwie :)
Dlaczego? Dużo by mówić, pisać ... BYŁO ŹLE, nawet bardzo źle ... rozważałem sprzedaż całego majdanu
w takim stanie jak jest ... wszystko. Ktoś sam zaproponował kupno.
Tylko jakoś tak głupio, nie fair wobec siebie ... ciężko mi było wyobrazić sobie "że tego nie mam" 
W końcu ileś tam lat, część życia, spędziłem wśród tych gratów ... :(
Suma sumarum , nie i już!
Na kolanach, ale skończę ten projekt ... 
Co będzie później, nie wiem ... czas pokaże; przedwczoraj 14 raz odmówiłem podjęcia się remontu czyjegoś auta.
Starość a może zimna kalkulacja ... zresztą sam po sobie widzę że coraz bardziej mi się nie chce ... po prostu.
Dobra, koniec dyrdymałów ... kontynuujemy ;)

                  Wymiana łożysk i uszczelniaczy piasty

O(a) - https://photos.app.goo.gl/EgatxRU4dKCpjYTf7
Jak widać łożyska są 3 ... wśród nich małe (igiełkowe) o którym z reguły się zapomina.
Uprzedzając pytania ... tak, jest różnica w wymiarach pomiędzy 2,7td a 3,0 benz.
W benzynowych są większe, tamte nie wchodzą na półoś choć na zewnątrz są takie same.
Ale sklep Partmax 4x4 @Snake'a dał radę z wymianą na właściwe :)
Kolejna sprawa to uszczelniacze tarczy kotwicznej
Próbowałem je reanimować, ale też dało radę załatwić nowe, więc ...

Oczywiście, że to nie wszystko ... jeszcze dzisiaj kolejne albumy z łożyskami ;)




 

Edytowane przez lemmy69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lemmy69
Napisano (edytowane)

------------------------------------------------------------
parę godzin później ...

O(b) - https://photos.app.goo.gl/3dJ4KYnuFvuRt3yDA
czyli operacji ciąg dalszy :)
W tym albumie zobaczycie krok po kroku, zdjęcie po zdjęciu co i jak należy zrobić aby uszczelnić piastę
3 łożyska i trzy uszczelniacze
smary, silikony i ... napoje :D

cdn ... za godzinę ;)

Edytowane przez lemmy69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×