heckler1 Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Witam, jak w temacie, czy sprawdził ktoś ile kilometrów można jeszcze przejechać od czasu kiedy zapali się kontrolka paliwa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Ja po zapaleniu rezerwy bez obaw jeżdżę jeszcze 50 km. Ale raz życie mnie zmusiło, że musiałem pokonać ponad 90 km. Pierwsze 50 km to była normalna jazda, a pozostałe 40 km to już eko-technika (nie przekraczałem 80 km/h, nie używanie hamulca, itp.). Przejechałem te 90 km i do baku weszło niecałe 56 litrów. Więc myślę, że przy spokojnej jeździe na rezerwie można przekroczyć 100 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heckler1 Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 dzięki za odpowiedź. Zauważyłem że wskazówka poziomu paliwa w momencie zaświecenia się kontrolki ma jeszcze daleką drogę do ogranicznika a nigdy nie odważyłem się sprawdzić na ile km to starczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark_75 Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Z moich obserwacji na różnych nissan'ach wynika, że mamy z reguły ogromną rezerwę - około 15l. Ja bym raczej obstawiał 10l. Przynajmniej w moim T30 tak to wygląda - przejechałem ostatnio około 50km na rezerwie, zatankowałem 5l, kontrolka zgasła, ale po kilku km znów świeciła, a pali mi obecnie około 9l/100km (+-0.5l). Ponieważ "w porywach" spalanie osiągało mi kiedyś 12l/100km to boję się ciągnąć więcej niż 50km (wtedy wiem, że pozostaje mi jeszcze minimum 10-20km na wypadek braku stacji w okolicy). Zawsze jest tak, że jak trzeba tankować bo w baku pozostają niemal same opary, to nie ma gdzie. Nie wiem czemu tak się dzieje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JBCool Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Po zaswieceniu sie pomaranczowej lampki zatankowalem 46l paliwa, wiec rzeczywiscie wychodzi, ze rezerwa jest w granicach 15l i nie trzeba sie silnie stresowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 nie polecam jazdy do "głębokiej" rezerwy bo jeśli w baku jakimś cudem jest syf to pójdzie do pompy a potem do wtrysków. Efektów nie muszę chyba tłumaczyć. Piszę to z doświadczenia, czasem warto zajrzeć jak wygląda w zbiorniku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 nie polecam jazdy do "głębokiej" rezerwy bo jeśli w baku jakimś cudem jest syf to pójdzie do pompy a potem do wtrysków. Efektów nie muszę chyba tłumaczyć. Piszę to z doświadczenia, czasem warto zajrzeć jak wygląda w zbiorniku. Z tym syfem to jest mit, zanieczyszczenia w zbiorniku paliwa w znacznej większości są cięższe od samego paliwa co oznacza ,że osiadają na dnie. Pompa paliwa ZAWSZE zasysa paliwo z dna zbiornika więc to czy mamy pełen bak czy rezerwę w żaden sposób nie wpływa na zaciąganie brudów przez pompę. Poza tym po drodze przeważnie jest sitko w zbiorniku no i filtr paliwa. Jazda na zaawansowanej rezerwie może jedynie spowodować ,że przy nierównościach terenu zassie powietrze i przy dłuższej przerwie w zasysaniu paliwa zapowietrzą się wtryski. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceniakenzo Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 nie zapomnijmty ze w benzynowych silnikach pompa paliwa dostaje w dupe przy pustym zbiorniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 (edited) Z tym syfem to jest mit, zanieczyszczenia w zbiorniku paliwa w znacznej większości są cięższe od samego paliwa co oznacza ,że osiadają na dnie. Pompa paliwa ZAWSZE zasysa paliwo z dna zbiornika więc to czy mamy pełen bak czy rezerwę w żaden sposób nie wpływa na zaciąganie brudów przez pompę. Poza tym po drodze przeważnie jest sitko w zbiorniku no i filtr paliwa. Jazda na zaawansowanej rezerwie może jedynie spowodować ,że przy nierównościach terenu zassie powietrze i przy dłuższej przerwie w zasysaniu paliwa zapowietrzą się wtryski. W rodzinie jest auto które właśnie przez takie coś miało dwa razy robione wtryski, więc to nie mit. Auto jeździło elegancko i zawsze było tankowane zanim zapaliła się rezerwa - taki zdrowy nawyk przy dieslu. Ale był dzień gdzie auto wracało z trasy i zostało kilka km do miejsca docelowego a rezerwa się już zapaliła. Po dojechaniu do miejsca docelowego auto już było nie do jazdy... No to do warsztatu i diagnoza wtryski. Zostały wszystkie naprawione i auto jeździło jak nowe przez pół roku, aż znów auto zeszło do "głębokiej" rezerwy - sytuacja się powtórzyła, auto przestało jechać. Powrót do tego samego warsztatu i diagnoza że znów wtryski do wymiany. Zasugerowałem żeby w warsztacie zajrzeli do baku. Tak też zrobili a na dnie czarna maź a sitko lekko naderwane. Po wyczyszczeniu baku, wymianie ssaka i wtrysków auto lata już drugi rok i ma się świetnie. Druga sprawa o której wspomniałeś to zapowietrzanie się układu na wzniesieniach i zjazdach - pompa CR i wtryski są smarowane ropą, więc jak dopuścisz do zapowietrzenia układu to pozbawiasz układ wtryskowy smarowania. Więc chyba nie warto... Edited January 12, 2013 by zeshky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartezm Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Nie wiem jak X ale widziałem w navarze jak po wymianie filtra paliwa zapowietrzył się układ. Zapalił na kilka sekund, zdechł, pochechłał-pochechłał i odpalił. Czyli sam się odpowietrzył. Oczywiście przy pustym baku dostaje pompa paliwa więc jest to niewskazane. Ja zrobiłem 80km i zatankowałem 55,6l - wskazówka już była niebezpiecznie nisko, lekko pod zerem. Średnie spalanie miałem 8,65 lub 9.49 (nie pamiętam jak motostat liczy...) ogólnie polecam: motostat.pl moja stronka z Xem: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/50921/page/1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pumiak Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Facet,który naprawiał pompę w aucie mojej żony wyraźnie odradzał jazdę na rezerwie i mówił dokładnie to samo o czym pisał kolega zeshky.Mnie taka jazda na głębokiej rezerwie i zatankowanie na Statoilu kosztowała 3 tyś.Wszystkie gidy z dna baku i fatalna ropa poszły na pompę i tyle.Był nowy filtr paliwa i nic nie pomógł.Po zatankowaniu ujechałem zaledwie 70 km i auto padło Do kolegi Bartezm: Dzisiaj tankowałem po powrocie z nart.Spokojna jazda bo sporo śniegu na drogach i wyszło 6.4 na setkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartezm Posted January 13, 2013 Share Posted January 13, 2013 Mi dziś wyszło 9,05.... ale ja mam 35km do roboty z czego 20 w terenie zabudowanym, sporo podjazdów a ostatnie 10 to wspinaczka z 240mnpm na 640. Jesienią wychodziło około 8,5 teraz tak 9-9,5. W trasie tak około 7, z tym że jestem na kapciach 225/70/16. Co do rezerwy - ja tankuje co tydzień w niedzielę i mi starcza, robie około 450-550km a w bagażniku mam 3l w zapasie Raz na jakiś czas (co 2-3miechy) ją zalewam i tankuje świeżynke - takie przyzwyczajenie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał X-trail Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Witam U mnie kontrolka od rezerwy zapala sie na dwa razy.Pierwszy raz zapala jak spada wskazówka do zera i pali się średnio przez kilkanaście kilometrów po czym gaśnie i przejeżdżam jeszcze ok 30 km i zapala się ponownie i pali już cały czas aż do zatankowania.Mam to auto niecałe 3 miechy i za każdym razem jest tak samo.Czy u Was jest tak samo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek_ku Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 U mnie kontrolka od rezerwy zapala sie na dwa razy.Pierwszy raz zapala jak spada wskazówka do zera i pali się średnio przez kilkanaście kilometrów po czym gaśnie i przejeżdżam jeszcze ok 30 km i zapala się ponownie i pali już cały czas aż do zatankowania.Mam to auto niecałe 3 miechy i za każdym razem jest tak samo.Czy u Was jest tak samo? U mnie dokładnie tak samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 24, 2017 Share Posted October 24, 2017 Czy w X Trailu zupala się jakaś kontrolka rezerwy paliwa ? Jak zbliża się wskazówka do czerwonego natychmiast szukam nerwowo stację paliw ☺ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted October 24, 2017 Share Posted October 24, 2017 Zapala się, raz tego doświadczyłem przy dojeżdżaniu na piknik NKP na Kaszubach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 24, 2017 Share Posted October 24, 2017 (edited) Tak pytam, bo dawno temu w Tawri (taki bolid Ukraiński chyba ) czekałem aż się zapali i nie doczekałem się ... Bolid przestał współpracować w środku lasu i 7 km . miałem po paliwo. A to był benzyniak i nie było problemu z zapamietrzeniem . Edited October 24, 2017 by fonir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strus251 Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 z doświadczenia podpowiem . W Xksie jest "dwukomorowy" zbiornik paliwa. Ma on zewnętrzną pompkę której zadaniem jest przerzucanie paliwa z komory prawej do lewej (z lewej jest zasilanie silnika i powrót). W monecie kiedy pompka jest niesprawna (niestety dopadło mnie to na A1 gdy jechałem z kempingiem) okazuje się, że od czasu zaświecenia się rezerwy do czasu całkowitego zgaśnięcia silnika jest 3 km . Od tamtej pory wożę ze sobą 8l w karnisterku . Pompka juz wymieniona ale w razie "w" wiem, że mam . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted November 16, 2017 Share Posted November 16, 2017 A nie na odwrót ? zasilanie jest z prawej komory a pompka pompuje z lewej do prawej ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
strus251 Posted November 17, 2017 Share Posted November 17, 2017 hmm, no nie, zasilanie jest z lewej a pompka pompuje z prawej (od pasażera) do lewej (za kierowcą). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.