Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Podświetlenie zegarów


mar-pu
 Share

Recommended Posts

witam

musze wymienic u siebie podswietlenie zegarow polowa nie swieci druga polowa wyglada jakby zaraz miala nie swiecic

pytanie czy ktos juz z Was wymienial podswietlenie jezeli tak to moze ma jakies zdjecia i informacje ile i jakich nowych lampeczek mialbym kupic?

pytam bo chcialbym tylko raz bawic sie w rozkrecanie calosci i wymiane

z gory dzieki za informacje

Link to comment
Share on other sites

witam

musze wymienic u siebie podswietlenie zegarow polowa nie swieci druga polowa wyglada jakby zaraz miala nie swiecic

pytanie czy ktos juz z Was wymienial podswietlenie jezeli tak to moze ma jakies zdjecia i informacje ile i jakich nowych lampeczek mialbym kupic?

pytam bo chcialbym tylko raz bawic sie w rozkrecanie calosci i wymiane

z gory dzieki za informacje

 

Witam! ostatnio na forum ktoś rzucił 'nissan4u.parts catalog' czy jakoś tak??? fajny podgląd na budowę x-a.

Osobicie rozbierałem deskę T 30 z 2006r , by wymienić żarówkę ze schowka. nic trudnego - jak już nie ma śróbek tzw. torx, to trzeba rwać plastiki do siebie. Obnaza sie gole pryedpole do dalsyej obrobki! powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Obudowę licznika masz na klipach. Czyli szarpiesz z uwagą za całosć do siebie. Potem masz cztery srubki do odkręcenia.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Witam zgasla mi zarowka od podswietlenia temp silnika pare razy stukalem i dzialalo ale teraz juz nie bardzo czy wymiana takiej zaroweczki wymaga jakis umiejetnosci wybitnych?

Edited by Glorusek
Link to comment
Share on other sites

A to nie jest podświetlane diodami ?  Przynajmniej w poliftowym nie widziałem z tyłu zegarów oprawek do zmiany żarówki poza dwoma czy trzema kontrolkami 

Link to comment
Share on other sites

Ale to są lutowane diody czy żaróweczki? Ma ktoś opis jak to zrobić?

Link to comment
Share on other sites

nie potrzeba specjalnych umiejętności

a obsługa śrubokręta??? i to jeszcze PH2 (albo T25... nie pamiętam)

Edited by Bartezm
Link to comment
Share on other sites

No dobra śle ja nigdy nie robiłem tego, czy są tam żaróweczki do wymiany czy trzeba coś litować? Bo oglądałem z ciekawości z innego auta i tam lutowali a to już się nie znam

Link to comment
Share on other sites

Są żarówki, które ciężko dostać przynajmniej ja szukałem w wielu sklepach i nic nie dobrałem. Demontaż jest łatwy: demontujesz 2 listwy ozdobne na zaczepach, dalej odkręcasz 2 śruby obudowy licznika i następnie ciągniesz ją do siebie żeby zeszła z zaczepów, później pozostaje odkręcić śruby mocujące licznik. Całość na 15 min. roboty.  

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Witam.

Oprócz żarówek wymiennych są też malutkie diody (?) od info na panelu licznika.

Czy ktoś bawił się w wymianę ?

Jak je sprawdzić jeśli powinna a się nie świeci ?

I jaki typ szukać jak by co...?

Link to comment
Share on other sites

 diody w miejscach kontrolek  typu smd do wlutowywania. Zapewne nikt nie próbował wymiany bo te diody się nie psują.   

 

Spaloną diodę ( w co wątpię ) często można poznać wizualnie lub podpinając jej bezpośrednie napięcie.  Troche rozbierania zegarów żeby się do nich dostać. 

Edited by chudson
Link to comment
Share on other sites

Nie da się tego w warunkach warsztatowych wymienić. To jest smd. To się robi w ostateczności stacja roboczą z długopisem.

Link to comment
Share on other sites

Mam takową .

Tylko pytam ,bo może ktoś to robił i wie na ten temat - co i jak

Edited by fonir
Link to comment
Share on other sites

Ściągasz daszek na wciskach , Wykręcasz zegary i odłączasz wtyczki,  z tyłu zegarów masz plastik osłaniający i go również ściągasz, z przodu na zatrzaskach masz szybkę zegarów ( ściagasz ją ) .  Odkręcasz obrotek i prędkościomierz i wyciągasz. Następnie odkręcasz całą płytkę od tyłu. kładziesz jąna stół i masz gotowe do wylutowania diody. 

 

 

Sprawdzałeś w rozpisce instalacji czy sterowanie interesującą cie diodą jest prosto poprzez któryś z przewodów we wtyczce czy szynę CAN ? Jeśli którymś przewodem to sprawdzisz bezproblemowo czy prąd dochodzi do zegarów. Jeśłi przez CAN to po rozkręceniu zegarów podłączasz  płytkę i miernikiem sprawdzasz czy na diodę podawane jest napięcie. Ewentualnie na stole podajesz napięcie 1-3v na diodę i będziesz wiedział czy działa. 

 

A te smd nie są takie całkiem miniaturowe, da radę zwykłą kolbową moim zdaniem. Nie jest tam jęsto upchane tylko trzeba to rozkręcić żeby dojście było. 

Edited by chudson
Link to comment
Share on other sites

Rozkręcenie zajmuje mi do 5-ciu minut - bez problemu.

Staje na licznikach ,bo wskazówka nie pozwala .

Nie wiem czy jest wciśnięta i mam ją mocno ciągnąć.?

Boję się uszkodzić licznik.

 

Tak żeczywiście jeśli czujnik podłączę w miejscu styku tych smd powinienem wiedzieć czy prąd dochodzi .

Sprawdzę najpierw na działającej diodzie .

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś może zamieścić fotkę panelu licznika zaraz po przekręceniu kluczyka atacyjki .

Ile i które kontrolki powinny się zapalić ?

 

Mam obawy ,że u mnie był wymieniany licznik i być może jest uszkodzony lub z modelu samochodu w którym nie było wszystkich opcji.

post-107566-0-08252400-1509094934_thumb.jpg

Edited by fonir
Link to comment
Share on other sites

Zegary są takie same dla wszystkich opcji, a co komu się zaświeci zależy od tego czy ma benzyniaka/diesla/esp/4wd/ 

 

Jak nie sprecyzujesz o którą kontrolkę Ci chodzi to nic Ci nie da pierwsze lepsze zdjęcie. A zapewne chodzi Ci o ESP

Edited by chudson
Link to comment
Share on other sites

Esp to wiem że u mnie się nie pali.

Mam Ful opcje po Vinie.

Diesel wiadomo...

Ale na przykład czy po przekręceniu kluczyka na krótko -co się zapala .?

Bo kilka kontrolek gaśnie po chwili.

Na przykład kontrolka rezerwy czy zapala się po przekręceniu i zaraz gaśnie jak stan oczywiście paliwa jest większy.?

 

Poprzedni właściciel okazało się ,że wymieniał całe zegary i może być tak ,że przyszły z modelu gdzie nie było jakiś funkcji (jak na przykład Esp) i mogą kontrolki nie działać ?

Edited by fonir
Link to comment
Share on other sites

Rezerwa nie zapala się po przekręceniu kluczyka . 

Zapalają się te co dałeś na zdjęciu. ( przypuszczam ,że esp również jak jest  ale nie mam więc nie wiem ) 

 

Rozbierałem swoje zegary i diody są wszędzie wlutowane nawet w tempomat i esp których nie mam ( a w moim modelu jeszcze nawet nie montowali tempomatu i do komputera nie dochodzą dodatkowe przewody do niego ) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...