mar-pu Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 witam musze wymienic u siebie podswietlenie zegarow polowa nie swieci druga polowa wyglada jakby zaraz miala nie swiecic pytanie czy ktos juz z Was wymienial podswietlenie jezeli tak to moze ma jakies zdjecia i informacje ile i jakich nowych lampeczek mialbym kupic? pytam bo chcialbym tylko raz bawic sie w rozkrecanie calosci i wymiane z gory dzieki za informacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kizior Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 witam musze wymienic u siebie podswietlenie zegarow polowa nie swieci druga polowa wyglada jakby zaraz miala nie swiecic pytanie czy ktos juz z Was wymienial podswietlenie jezeli tak to moze ma jakies zdjecia i informacje ile i jakich nowych lampeczek mialbym kupic? pytam bo chcialbym tylko raz bawic sie w rozkrecanie calosci i wymiane z gory dzieki za informacje Witam! ostatnio na forum ktoś rzucił 'nissan4u.parts catalog' czy jakoś tak??? fajny podgląd na budowę x-a. Osobicie rozbierałem deskę T 30 z 2006r , by wymienić żarówkę ze schowka. nic trudnego - jak już nie ma śróbek tzw. torx, to trzeba rwać plastiki do siebie. Obnaza sie gole pryedpole do dalsyej obrobki! powodzenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeonMP Posted November 4, 2012 Share Posted November 4, 2012 Obudowę licznika masz na klipach. Czyli szarpiesz z uwagą za całosć do siebie. Potem masz cztery srubki do odkręcenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorusek Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 (edited) Witam zgasla mi zarowka od podswietlenia temp silnika pare razy stukalem i dzialalo ale teraz juz nie bardzo czy wymiana takiej zaroweczki wymaga jakis umiejetnosci wybitnych? Edited January 3, 2017 by Glorusek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 A to nie jest podświetlane diodami ? Przynajmniej w poliftowym nie widziałem z tyłu zegarów oprawek do zmiany żarówki poza dwoma czy trzema kontrolkami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 nie potrzeba specjalnych umiejętności Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorusek Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Ale to są lutowane diody czy żaróweczki? Ma ktoś opis jak to zrobić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartezm Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 (edited) nie potrzeba specjalnych umiejętności a obsługa śrubokręta??? i to jeszcze PH2 (albo T25... nie pamiętam) Edited January 4, 2017 by Bartezm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 A no jak tak to tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glorusek Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 No dobra śle ja nigdy nie robiłem tego, czy są tam żaróweczki do wymiany czy trzeba coś litować? Bo oglądałem z ciekawości z innego auta i tam lutowali a to już się nie znam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spidłej Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Są żarówki, które ciężko dostać przynajmniej ja szukałem w wielu sklepach i nic nie dobrałem. Demontaż jest łatwy: demontujesz 2 listwy ozdobne na zaczepach, dalej odkręcasz 2 śruby obudowy licznika i następnie ciągniesz ją do siebie żeby zeszła z zaczepów, później pozostaje odkręcić śruby mocujące licznik. Całość na 15 min. roboty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 25, 2017 Share Posted October 25, 2017 Witam. Oprócz żarówek wymiennych są też malutkie diody (?) od info na panelu licznika. Czy ktoś bawił się w wymianę ? Jak je sprawdzić jeśli powinna a się nie świeci ? I jaki typ szukać jak by co...? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted October 25, 2017 Share Posted October 25, 2017 (edited) diody w miejscach kontrolek typu smd do wlutowywania. Zapewne nikt nie próbował wymiany bo te diody się nie psują. Spaloną diodę ( w co wątpię ) często można poznać wizualnie lub podpinając jej bezpośrednie napięcie. Troche rozbierania zegarów żeby się do nich dostać. Edited October 25, 2017 by chudson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 25, 2017 Share Posted October 25, 2017 A o co ja pytam ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karibox1 Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 Nie da się tego w warunkach warsztatowych wymienić. To jest smd. To się robi w ostateczności stacja roboczą z długopisem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 (edited) Mam takową . Tylko pytam ,bo może ktoś to robił i wie na ten temat - co i jak Edited October 26, 2017 by fonir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 (edited) Ściągasz daszek na wciskach , Wykręcasz zegary i odłączasz wtyczki, z tyłu zegarów masz plastik osłaniający i go również ściągasz, z przodu na zatrzaskach masz szybkę zegarów ( ściagasz ją ) . Odkręcasz obrotek i prędkościomierz i wyciągasz. Następnie odkręcasz całą płytkę od tyłu. kładziesz jąna stół i masz gotowe do wylutowania diody. Sprawdzałeś w rozpisce instalacji czy sterowanie interesującą cie diodą jest prosto poprzez któryś z przewodów we wtyczce czy szynę CAN ? Jeśli którymś przewodem to sprawdzisz bezproblemowo czy prąd dochodzi do zegarów. Jeśłi przez CAN to po rozkręceniu zegarów podłączasz płytkę i miernikiem sprawdzasz czy na diodę podawane jest napięcie. Ewentualnie na stole podajesz napięcie 1-3v na diodę i będziesz wiedział czy działa. A te smd nie są takie całkiem miniaturowe, da radę zwykłą kolbową moim zdaniem. Nie jest tam jęsto upchane tylko trzeba to rozkręcić żeby dojście było. Edited October 26, 2017 by chudson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 Rozkręcenie zajmuje mi do 5-ciu minut - bez problemu. Staje na licznikach ,bo wskazówka nie pozwala . Nie wiem czy jest wciśnięta i mam ją mocno ciągnąć.? Boję się uszkodzić licznik. Tak żeczywiście jeśli czujnik podłączę w miejscu styku tych smd powinienem wiedzieć czy prąd dochodzi . Sprawdzę najpierw na działającej diodzie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted October 26, 2017 Share Posted October 26, 2017 wskazówka jest na wcisk, czasami siedzi baaaardzo mocno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 27, 2017 Share Posted October 27, 2017 (edited) Czy ktoś może zamieścić fotkę panelu licznika zaraz po przekręceniu kluczyka atacyjki . Ile i które kontrolki powinny się zapalić ? Mam obawy ,że u mnie był wymieniany licznik i być może jest uszkodzony lub z modelu samochodu w którym nie było wszystkich opcji. Edited October 27, 2017 by fonir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 (edited) Zegary są takie same dla wszystkich opcji, a co komu się zaświeci zależy od tego czy ma benzyniaka/diesla/esp/4wd/ Jak nie sprecyzujesz o którą kontrolkę Ci chodzi to nic Ci nie da pierwsze lepsze zdjęcie. A zapewne chodzi Ci o ESP Edited October 28, 2017 by chudson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fonir Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 (edited) Esp to wiem że u mnie się nie pali. Mam Ful opcje po Vinie. Diesel wiadomo... Ale na przykład czy po przekręceniu kluczyka na krótko -co się zapala .? Bo kilka kontrolek gaśnie po chwili. Na przykład kontrolka rezerwy czy zapala się po przekręceniu i zaraz gaśnie jak stan oczywiście paliwa jest większy.? Poprzedni właściciel okazało się ,że wymieniał całe zegary i może być tak ,że przyszły z modelu gdzie nie było jakiś funkcji (jak na przykład Esp) i mogą kontrolki nie działać ? Edited October 28, 2017 by fonir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted October 28, 2017 Share Posted October 28, 2017 Rezerwa nie zapala się po przekręceniu kluczyka . Zapalają się te co dałeś na zdjęciu. ( przypuszczam ,że esp również jak jest ale nie mam więc nie wiem ) Rozbierałem swoje zegary i diody są wszędzie wlutowane nawet w tempomat i esp których nie mam ( a w moim modelu jeszcze nawet nie montowali tempomatu i do komputera nie dochodzą dodatkowe przewody do niego ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.