Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Podświetlenie zegarów


mar-pu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

musze wymienic u siebie podswietlenie zegarow polowa nie swieci druga polowa wyglada jakby zaraz miala nie swiecic

pytanie czy ktos juz z Was wymienial podswietlenie jezeli tak to moze ma jakies zdjecia i informacje ile i jakich nowych lampeczek mialbym kupic?

pytam bo chcialbym tylko raz bawic sie w rozkrecanie calosci i wymiane

z gory dzieki za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

musze wymienic u siebie podswietlenie zegarow polowa nie swieci druga polowa wyglada jakby zaraz miala nie swiecic

pytanie czy ktos juz z Was wymienial podswietlenie jezeli tak to moze ma jakies zdjecia i informacje ile i jakich nowych lampeczek mialbym kupic?

pytam bo chcialbym tylko raz bawic sie w rozkrecanie calosci i wymiane

z gory dzieki za informacje

 

Witam! ostatnio na forum ktoś rzucił 'nissan4u.parts catalog' czy jakoś tak??? fajny podgląd na budowę x-a.

Osobicie rozbierałem deskę T 30 z 2006r , by wymienić żarówkę ze schowka. nic trudnego - jak już nie ma śróbek tzw. torx, to trzeba rwać plastiki do siebie. Obnaza sie gole pryedpole do dalsyej obrobki! powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam zgasla mi zarowka od podswietlenia temp silnika pare razy stukalem i dzialalo ale teraz juz nie bardzo czy wymiana takiej zaroweczki wymaga jakis umiejetnosci wybitnych?

Edytowane przez Glorusek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest podświetlane diodami ?  Przynajmniej w poliftowym nie widziałem z tyłu zegarów oprawek do zmiany żarówki poza dwoma czy trzema kontrolkami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie potrzeba specjalnych umiejętności

a obsługa śrubokręta??? i to jeszcze PH2 (albo T25... nie pamiętam)

Edytowane przez Bartezm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra śle ja nigdy nie robiłem tego, czy są tam żaróweczki do wymiany czy trzeba coś litować? Bo oglądałem z ciekawości z innego auta i tam lutowali a to już się nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są żarówki, które ciężko dostać przynajmniej ja szukałem w wielu sklepach i nic nie dobrałem. Demontaż jest łatwy: demontujesz 2 listwy ozdobne na zaczepach, dalej odkręcasz 2 śruby obudowy licznika i następnie ciągniesz ją do siebie żeby zeszła z zaczepów, później pozostaje odkręcić śruby mocujące licznik. Całość na 15 min. roboty.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.

Oprócz żarówek wymiennych są też malutkie diody (?) od info na panelu licznika.

Czy ktoś bawił się w wymianę ?

Jak je sprawdzić jeśli powinna a się nie świeci ?

I jaki typ szukać jak by co...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 diody w miejscach kontrolek  typu smd do wlutowywania. Zapewne nikt nie próbował wymiany bo te diody się nie psują.   

 

Spaloną diodę ( w co wątpię ) często można poznać wizualnie lub podpinając jej bezpośrednie napięcie.  Troche rozbierania zegarów żeby się do nich dostać. 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągasz daszek na wciskach , Wykręcasz zegary i odłączasz wtyczki,  z tyłu zegarów masz plastik osłaniający i go również ściągasz, z przodu na zatrzaskach masz szybkę zegarów ( ściagasz ją ) .  Odkręcasz obrotek i prędkościomierz i wyciągasz. Następnie odkręcasz całą płytkę od tyłu. kładziesz jąna stół i masz gotowe do wylutowania diody. 

 

 

Sprawdzałeś w rozpisce instalacji czy sterowanie interesującą cie diodą jest prosto poprzez któryś z przewodów we wtyczce czy szynę CAN ? Jeśli którymś przewodem to sprawdzisz bezproblemowo czy prąd dochodzi do zegarów. Jeśłi przez CAN to po rozkręceniu zegarów podłączasz  płytkę i miernikiem sprawdzasz czy na diodę podawane jest napięcie. Ewentualnie na stole podajesz napięcie 1-3v na diodę i będziesz wiedział czy działa. 

 

A te smd nie są takie całkiem miniaturowe, da radę zwykłą kolbową moim zdaniem. Nie jest tam jęsto upchane tylko trzeba to rozkręcić żeby dojście było. 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręcenie zajmuje mi do 5-ciu minut - bez problemu.

Staje na licznikach ,bo wskazówka nie pozwala .

Nie wiem czy jest wciśnięta i mam ją mocno ciągnąć.?

Boję się uszkodzić licznik.

 

Tak żeczywiście jeśli czujnik podłączę w miejscu styku tych smd powinienem wiedzieć czy prąd dochodzi .

Sprawdzę najpierw na działającej diodzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może zamieścić fotkę panelu licznika zaraz po przekręceniu kluczyka atacyjki .

Ile i które kontrolki powinny się zapalić ?

 

Mam obawy ,że u mnie był wymieniany licznik i być może jest uszkodzony lub z modelu samochodu w którym nie było wszystkich opcji.

post-107566-0-08252400-1509094934_thumb.jpg

Edytowane przez fonir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary są takie same dla wszystkich opcji, a co komu się zaświeci zależy od tego czy ma benzyniaka/diesla/esp/4wd/ 

 

Jak nie sprecyzujesz o którą kontrolkę Ci chodzi to nic Ci nie da pierwsze lepsze zdjęcie. A zapewne chodzi Ci o ESP

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Esp to wiem że u mnie się nie pali.

Mam Ful opcje po Vinie.

Diesel wiadomo...

Ale na przykład czy po przekręceniu kluczyka na krótko -co się zapala .?

Bo kilka kontrolek gaśnie po chwili.

Na przykład kontrolka rezerwy czy zapala się po przekręceniu i zaraz gaśnie jak stan oczywiście paliwa jest większy.?

 

Poprzedni właściciel okazało się ,że wymieniał całe zegary i może być tak ,że przyszły z modelu gdzie nie było jakiś funkcji (jak na przykład Esp) i mogą kontrolki nie działać ?

Edytowane przez fonir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwa nie zapala się po przekręceniu kluczyka . 

Zapalają się te co dałeś na zdjęciu. ( przypuszczam ,że esp również jak jest  ale nie mam więc nie wiem ) 

 

Rozbierałem swoje zegary i diody są wszędzie wlutowane nawet w tempomat i esp których nie mam ( a w moim modelu jeszcze nawet nie montowali tempomatu i do komputera nie dochodzą dodatkowe przewody do niego ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...