mar-pu Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 witam musze wymienic u siebie podswietlenie zegarow polowa nie swieci druga polowa wyglada jakby zaraz miala nie swiecic pytanie czy ktos juz z Was wymienial podswietlenie jezeli tak to moze ma jakies zdjecia i informacje ile i jakich nowych lampeczek mialbym kupic? pytam bo chcialbym tylko raz bawic sie w rozkrecanie calosci i wymiane z gory dzieki za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kizior Opublikowano 2 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 witam musze wymienic u siebie podswietlenie zegarow polowa nie swieci druga polowa wyglada jakby zaraz miala nie swiecic pytanie czy ktos juz z Was wymienial podswietlenie jezeli tak to moze ma jakies zdjecia i informacje ile i jakich nowych lampeczek mialbym kupic? pytam bo chcialbym tylko raz bawic sie w rozkrecanie calosci i wymiane z gory dzieki za informacje Witam! ostatnio na forum ktoś rzucił 'nissan4u.parts catalog' czy jakoś tak??? fajny podgląd na budowę x-a. Osobicie rozbierałem deskę T 30 z 2006r , by wymienić żarówkę ze schowka. nic trudnego - jak już nie ma śróbek tzw. torx, to trzeba rwać plastiki do siebie. Obnaza sie gole pryedpole do dalsyej obrobki! powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Obudowę licznika masz na klipach. Czyli szarpiesz z uwagą za całosć do siebie. Potem masz cztery srubki do odkręcenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 (edytowane) Witam zgasla mi zarowka od podswietlenia temp silnika pare razy stukalem i dzialalo ale teraz juz nie bardzo czy wymiana takiej zaroweczki wymaga jakis umiejetnosci wybitnych? Edytowane 3 Stycznia 2017 przez Glorusek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 A to nie jest podświetlane diodami ? Przynajmniej w poliftowym nie widziałem z tyłu zegarów oprawek do zmiany żarówki poza dwoma czy trzema kontrolkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 nie potrzeba specjalnych umiejętności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Ale to są lutowane diody czy żaróweczki? Ma ktoś opis jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 (edytowane) nie potrzeba specjalnych umiejętności a obsługa śrubokręta??? i to jeszcze PH2 (albo T25... nie pamiętam) Edytowane 4 Stycznia 2017 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 A no jak tak to tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glorusek Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 No dobra śle ja nigdy nie robiłem tego, czy są tam żaróweczki do wymiany czy trzeba coś litować? Bo oglądałem z ciekawości z innego auta i tam lutowali a to już się nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spidłej Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Są żarówki, które ciężko dostać przynajmniej ja szukałem w wielu sklepach i nic nie dobrałem. Demontaż jest łatwy: demontujesz 2 listwy ozdobne na zaczepach, dalej odkręcasz 2 śruby obudowy licznika i następnie ciągniesz ją do siebie żeby zeszła z zaczepów, później pozostaje odkręcić śruby mocujące licznik. Całość na 15 min. roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 Witam. Oprócz żarówek wymiennych są też malutkie diody (?) od info na panelu licznika. Czy ktoś bawił się w wymianę ? Jak je sprawdzić jeśli powinna a się nie świeci ? I jaki typ szukać jak by co...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 (edytowane) diody w miejscach kontrolek typu smd do wlutowywania. Zapewne nikt nie próbował wymiany bo te diody się nie psują. Spaloną diodę ( w co wątpię ) często można poznać wizualnie lub podpinając jej bezpośrednie napięcie. Troche rozbierania zegarów żeby się do nich dostać. Edytowane 25 Października 2017 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 A o co ja pytam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Nie da się tego w warunkach warsztatowych wymienić. To jest smd. To się robi w ostateczności stacja roboczą z długopisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 (edytowane) Mam takową . Tylko pytam ,bo może ktoś to robił i wie na ten temat - co i jak Edytowane 26 Października 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 (edytowane) Ściągasz daszek na wciskach , Wykręcasz zegary i odłączasz wtyczki, z tyłu zegarów masz plastik osłaniający i go również ściągasz, z przodu na zatrzaskach masz szybkę zegarów ( ściagasz ją ) . Odkręcasz obrotek i prędkościomierz i wyciągasz. Następnie odkręcasz całą płytkę od tyłu. kładziesz jąna stół i masz gotowe do wylutowania diody. Sprawdzałeś w rozpisce instalacji czy sterowanie interesującą cie diodą jest prosto poprzez któryś z przewodów we wtyczce czy szynę CAN ? Jeśli którymś przewodem to sprawdzisz bezproblemowo czy prąd dochodzi do zegarów. Jeśłi przez CAN to po rozkręceniu zegarów podłączasz płytkę i miernikiem sprawdzasz czy na diodę podawane jest napięcie. Ewentualnie na stole podajesz napięcie 1-3v na diodę i będziesz wiedział czy działa. A te smd nie są takie całkiem miniaturowe, da radę zwykłą kolbową moim zdaniem. Nie jest tam jęsto upchane tylko trzeba to rozkręcić żeby dojście było. Edytowane 26 Października 2017 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Rozkręcenie zajmuje mi do 5-ciu minut - bez problemu. Staje na licznikach ,bo wskazówka nie pozwala . Nie wiem czy jest wciśnięta i mam ją mocno ciągnąć.? Boję się uszkodzić licznik. Tak żeczywiście jeśli czujnik podłączę w miejscu styku tych smd powinienem wiedzieć czy prąd dochodzi . Sprawdzę najpierw na działającej diodzie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 wskazówka jest na wcisk, czasami siedzi baaaardzo mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) Czy ktoś może zamieścić fotkę panelu licznika zaraz po przekręceniu kluczyka atacyjki . Ile i które kontrolki powinny się zapalić ? Mam obawy ,że u mnie był wymieniany licznik i być może jest uszkodzony lub z modelu samochodu w którym nie było wszystkich opcji. Edytowane 27 Października 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) Zegary są takie same dla wszystkich opcji, a co komu się zaświeci zależy od tego czy ma benzyniaka/diesla/esp/4wd/ Jak nie sprecyzujesz o którą kontrolkę Ci chodzi to nic Ci nie da pierwsze lepsze zdjęcie. A zapewne chodzi Ci o ESP Edytowane 28 Października 2017 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) Esp to wiem że u mnie się nie pali. Mam Ful opcje po Vinie. Diesel wiadomo... Ale na przykład czy po przekręceniu kluczyka na krótko -co się zapala .? Bo kilka kontrolek gaśnie po chwili. Na przykład kontrolka rezerwy czy zapala się po przekręceniu i zaraz gaśnie jak stan oczywiście paliwa jest większy.? Poprzedni właściciel okazało się ,że wymieniał całe zegary i może być tak ,że przyszły z modelu gdzie nie było jakiś funkcji (jak na przykład Esp) i mogą kontrolki nie działać ? Edytowane 28 Października 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Rezerwa nie zapala się po przekręceniu kluczyka . Zapalają się te co dałeś na zdjęciu. ( przypuszczam ,że esp również jak jest ale nie mam więc nie wiem ) Rozbierałem swoje zegary i diody są wszędzie wlutowane nawet w tempomat i esp których nie mam ( a w moim modelu jeszcze nawet nie montowali tempomatu i do komputera nie dochodzą dodatkowe przewody do niego ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.