Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

procedura dokręcania głowic


Gramek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam, nawet po angielskiemu :D

głowice vg30i oraz vg30e mają tę samą procedurę ;)   post-48849-0-46068000-1509391045_thumb.jpg

 

z lewej str. jest przód auta

na dole rys. info o różnej długości śrub

numery oznaczają kolejność dokręcania

 

opis:   post-48849-0-28800700-1509391298_thumb.jpg

 

18. ble ble ble

19. "... śruby 4, 5, 12 i 13 mają 5" (127mm) długości i są dłuższe od pozostałych. Pozostałe mają 4,17" (106mm)

20. "dokręć śruby w odpowiedniej kolejności, w następujących etapach:

    A- dokręć kolejno wszystkie śruby z siłą 29Nm

    B- ----------------------"-------------------------  59Nm

    C- poluzuj wszystkie śruby

    D- dokręć znowu ..................................  29Nm

    E- dokręć ..............................................  54-64Nm. Lub, jeśli masz klucz dynamometryczny dokręć je o 60-65 stopni

21. ble ble ble

 

Ponoć to normalna procedura przy śrubach z "długim ciałem" :)

pkt. E rozumiem tak, że albo dokręcasz z siłą 64Nm albo o 65 stopni ... a nie i jedno i drugie! 

 

Tłumaczyłem na tyle ile kumam angielski ale "or" na pewno znaczy "lub" , a nie "następnie" 

Powodzenia Gramek i daj znać jak poszło

A propo's ... mam 3 szt. Vg30e + kszynkę w automacie (może bym spieniężył ... kiedyś) :D

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 30.10.2017 o 19:46, lemmy69 napisał:

Lub, jeśli masz klucz dynamometryczny dokręć je o 60-65 stopni[/b]

 

Klucz z kątomierzem.

 

Po za tym nie spodziewałem się że aż tak to wygląda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :)

czyli powinno być coś w stylu:

"jeśli kluczem dynamometr. to dokręcasz do 64 Nm 

jeśli nie masz, to kluczem z kątomierzem i do 65 stopni"

 

Dzięki za wsparcie Kuba ;)


Aha, powyżej była jeszcze informacja żeby podkładki leżały płaską stroną na głowicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co. :D

W sumie, 64 Nm jak na głowicę to mało, zazwyczaj jest to coś koło 90~100 jak już w czymś robiłem.
Może ktoś bardziej ogarnięty w angielskim by to Nam przetłumaczył, bo może trzeba 64Nm+65stopni?

Po za tym polecam dać nowe śruby, jeśli są dostępne. To właśnie ich dotyczy ta procedura. Na starych śrubach dokręca się zazwyczaj "do oporu" na żeliwnym bloku i wg Nm na aluminiowym, ale i tak mówi się, że to około 2 lata pojeździ i uszczelka do wymiany.

 

EDIT

 

Aczkolwiek moja Autodata mówi podobnie do Twojej procedury Lemmy. Poniżej zdjęcie.

post-77556-0-77978000-1509397224_thumb.jpg

Edytowane przez Badger1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działaj działaj

W sumie to mógłbyś zdać jakąś relację po zabiegu bo też chciałbym kiedyś zrobić taki manewr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie wszystko.


Będzie na bieżąco bo trochę tego na jeden raz za dużo. Jutro blok jedzie do gruntownego mycia i odbiór głowic (po regeneracji). Przy okazji wymiana uszczelniacza pompy olejowej wygląda dosyć niepewnie. Potem wymiana panewek korbowodowych strasznie porysowane i głównych. Nowe pierścienie. Będę Was męczył o procedure ustawienia rozrządu i tych magicznych oznaczeń na głównym kole pasowym do ustawiania zapłonu.

post-35810-0-84321500-1509901652_thumb.jpg

post-35810-0-64935100-1509901704_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Cię q.... załamę

Mam nadzieję że zaznaczyłeś sobie na zębach lub kupiłeś pasek ze znacznikami

To co pokazują w instrukcji ni kuta - nie można ustawić :(

znacznik na kole wału jest z tyłu (a tam go nie dojrzysz z kolei :D )

lewy wałek rozrządu jest w pozycji "spoko"

... ale za to prawy w pozycji "że jak motyl usiądzie to zawory klepną w tłoki ... chyba 1 i 5

No i napinacz, w dziwny sposób się go naciąga ... wbrew logice :D

 

Aaaa ... Zakula z Bagien się odnalazł na fejsie  :bicycleaccident:

 

najlepiej to jakbym Ci jakoś podesłał serwisówkę, bo jak znowu zacznę tłumaczyć po swojemu to go nie poskładasz  :0recourse:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.11.2017 o 19:42, lemmy69 napisał:

No to Cię q.... załamę

Mam nadzieję że zaznaczyłeś sobie na zębach lub kupiłeś pasek ze znacznikami

To co pokazują w instrukcji ni kuta - nie można ustawić :(

znacznik na kole wału jest z tyłu (a tam go nie dojrzysz z kolei :D )

lewy wałek rozrządu jest w pozycji "spoko"

... ale za to prawy w pozycji "że jak motyl usiądzie to zawory klepną w tłoki ... chyba 1 i 5

No i napinacz, w dziwny sposób się go naciąga ... wbrew logice :D

 

Aaaa ... Zakula z Bagien się odnalazł na fejsie  :bicycleaccident:

 

najlepiej to jakbym Ci jakoś podesłał serwisówkę, bo jak znowu zacznę tłumaczyć po swojemu to go nie poskładasz  :0recourse:

 

Nie  jest aż tak źle pasek ma oznaczenia kola zębate też i trafiłem na taka super lekturę 

polecam każdemu zainteresowanemu. Tylko to ustawienie pierwszego tłoka przy max odchylonym na lewo znaczniku tego nie kumam ale może jeszcze mnie oświeci ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mnie też to wybiło z rytmu :(

Na dole jest jeszcze jakichś 5 czy 6 oznaczeń ale nie wiem do czego i nie piszą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze to zrozumiałem to przy prawidłowo założonym pasku po założeniu dolnej osłony wskaźnik będzie wskazywał skrajny lewy znacznik. I wtedy jest ok

Edytowane przez Gramek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 5.11.2017 o 21:08, lemmy69 napisał:

to po kiego są te pozostałe znaczniki?

jak silnik jest włączony to po użyciu specjalnego urządzenia taka lampka będzie pokazywać czy prawidłowo est ustawiony kont wyprzedzenia zapłonu. Jak obejrzysz to w 3 czesci filmu co wrzuciłem gość tłumaczy o co chodzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice już zrobione ale jak to w starych autach i różnych ich poprzednich właścicielach bywa różowo nie jest. Po rozebraniu popychaczy znalazłem przyczynę uszkodzenia 4 z nich.   Koszt nowych horrendalny i postanowiłem otworzyć resztę tych zastałych i zregenerować. Niestety 4 są nazwę to rozchlastane totalnie i niestety przysłowiowe pincet pęknie a gdyby było 12 szt to az strach pomyśleć. 


I tu Panowie znowuż zwracam się z prośbą czy może ktoś udostępnić rysunek głowic z momentami dokręcenia wałków rozrządu a także panewek głównych i na korbach. Będę wdzięczny

post-35810-0-60988000-1510414287_thumb.jpg

post-35810-0-98602000-1510414308_thumb.jpg

post-35810-0-59737300-1510414328_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...