Gramek Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Cześć. Jak w temacie zna ktoś albo wie gdzie można znaleźć informację na temat procedury dokręcania głowicy w VG 3.0 i ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Jak masz nową uszczelkę to powinna być w niej instrukcja. Dzisiaj mam wolne ale jutro mogę sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 W jakiejś radzieckiej srrwisówce mam ... Tylko gdzie ona jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Każde dokręca się tak samo chyba. Od środka, po ślimaku takim wg wskazówek zegara A odkręca w odwrotnie, od zewnętrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 (edytowane) Mam, nawet po angielskiemu głowice vg30i oraz vg30e mają tę samą procedurę z lewej str. jest przód auta na dole rys. info o różnej długości śrub numery oznaczają kolejność dokręcania opis: 18. ble ble ble 19. "... śruby 4, 5, 12 i 13 mają 5" (127mm) długości i są dłuższe od pozostałych. Pozostałe mają 4,17" (106mm) 20. "dokręć śruby w odpowiedniej kolejności, w następujących etapach: A- dokręć kolejno wszystkie śruby z siłą 29Nm B- ----------------------"------------------------- 59Nm C- poluzuj wszystkie śruby D- dokręć znowu .................................. 29Nm E- dokręć .............................................. 54-64Nm. Lub, jeśli masz klucz dynamometryczny dokręć je o 60-65 stopni 21. ble ble ble Ponoć to normalna procedura przy śrubach z "długim ciałem" pkt. E rozumiem tak, że albo dokręcasz z siłą 64Nm albo o 65 stopni ... a nie i jedno i drugie! Tłumaczyłem na tyle ile kumam angielski ale "or" na pewno znaczy "lub" , a nie "następnie" Powodzenia Gramek i daj znać jak poszło A propo's ... mam 3 szt. Vg30e + kszynkę w automacie (może bym spieniężył ... kiedyś) Edytowane 30 Października 2017 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Lub, jeśli masz klucz dynamometryczny dokręć je o 60-65 stopni[/b] Klucz z kątomierzem. Po za tym nie spodziewałem się że aż tak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Dokładnie czyli powinno być coś w stylu: "jeśli kluczem dynamometr. to dokręcasz do 64 Nm jeśli nie masz, to kluczem z kątomierzem i do 65 stopni" Dzięki za wsparcie Kuba Aha, powyżej była jeszcze informacja żeby podkładki leżały płaską stroną na głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 Lemmy mały fix nie 22Nm a 29Nm,a ja jutro jeszcze w DATA sprawdze co napisano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 (edytowane) Nie ma za co. W sumie, 64 Nm jak na głowicę to mało, zazwyczaj jest to coś koło 90~100 jak już w czymś robiłem.Może ktoś bardziej ogarnięty w angielskim by to Nam przetłumaczył, bo może trzeba 64Nm+65stopni?Po za tym polecam dać nowe śruby, jeśli są dostępne. To właśnie ich dotyczy ta procedura. Na starych śrubach dokręca się zazwyczaj "do oporu" na żeliwnym bloku i wg Nm na aluminiowym, ale i tak mówi się, że to około 2 lata pojeździ i uszczelka do wymiany. EDIT Aczkolwiek moja Autodata mówi podobnie do Twojej procedury Lemmy. Poniżej zdjęcie. Edytowane 30 Października 2017 przez Badger1s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 No fakt, czeski błąd Robercie, poprawię od razu Hugh by się przydał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 30 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2017 U mnie jest 29 Nm, później 59Nm, luzujemy 360 stpni, dokręcamy 29nNm i później 54-64Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Czyli to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 31 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 Ja mam te same dane w DATA ,Tak że możesz działać Gramek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 31 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2017 dzięki wielkie Panowie. W załączniku jego nowy dom;-) Jak ktoś z okolic Bydgoszczy to zapraszam na dziękczynną 0,7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2017 Działaj działaj W sumie to mógłbyś zdać jakąś relację po zabiegu bo też chciałbym kiedyś zrobić taki manewr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 będzie wszystko. Będzie na bieżąco bo trochę tego na jeden raz za dużo. Jutro blok jedzie do gruntownego mycia i odbiór głowic (po regeneracji). Przy okazji wymiana uszczelniacza pompy olejowej wygląda dosyć niepewnie. Potem wymiana panewek korbowodowych strasznie porysowane i głównych. Nowe pierścienie. Będę Was męczył o procedure ustawienia rozrządu i tych magicznych oznaczeń na głównym kole pasowym do ustawiania zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 No to Cię q.... załamę Mam nadzieję że zaznaczyłeś sobie na zębach lub kupiłeś pasek ze znacznikami To co pokazują w instrukcji ni kuta - nie można ustawić znacznik na kole wału jest z tyłu (a tam go nie dojrzysz z kolei ) lewy wałek rozrządu jest w pozycji "spoko" ... ale za to prawy w pozycji "że jak motyl usiądzie to zawory klepną w tłoki ... chyba 1 i 5 No i napinacz, w dziwny sposób się go naciąga ... wbrew logice Aaaa ... Zakula z Bagien się odnalazł na fejsie najlepiej to jakbym Ci jakoś podesłał serwisówkę, bo jak znowu zacznę tłumaczyć po swojemu to go nie poskładasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 No to Cię q.... załamę Mam nadzieję że zaznaczyłeś sobie na zębach lub kupiłeś pasek ze znacznikami To co pokazują w instrukcji ni kuta - nie można ustawić znacznik na kole wału jest z tyłu (a tam go nie dojrzysz z kolei ) lewy wałek rozrządu jest w pozycji "spoko" ... ale za to prawy w pozycji "że jak motyl usiądzie to zawory klepną w tłoki ... chyba 1 i 5 No i napinacz, w dziwny sposób się go naciąga ... wbrew logice Aaaa ... Zakula z Bagien się odnalazł na fejsie najlepiej to jakbym Ci jakoś podesłał serwisówkę, bo jak znowu zacznę tłumaczyć po swojemu to go nie poskładasz Nie jest aż tak źle pasek ma oznaczenia kola zębate też i trafiłem na taka super lekturę polecam każdemu zainteresowanemu. Tylko to ustawienie pierwszego tłoka przy max odchylonym na lewo znaczniku tego nie kumam ale może jeszcze mnie oświeci ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 No właśnie mnie też to wybiło z rytmu Na dole jest jeszcze jakichś 5 czy 6 oznaczeń ale nie wiem do czego i nie piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 (edytowane) jak dobrze to zrozumiałem to przy prawidłowo założonym pasku po założeniu dolnej osłony wskaźnik będzie wskazywał skrajny lewy znacznik. I wtedy jest ok Edytowane 5 Listopada 2017 przez Gramek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 5 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 to po kiego są te pozostałe znaczniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2017 to po kiego są te pozostałe znaczniki? jak silnik jest włączony to po użyciu specjalnego urządzenia taka lampka będzie pokazywać czy prawidłowo est ustawiony kont wyprzedzenia zapłonu. Jak obejrzysz to w 3 czesci filmu co wrzuciłem gość tłumaczy o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2017 Aaa, stroboskopem No chyba że tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 11 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2017 Głowice już zrobione ale jak to w starych autach i różnych ich poprzednich właścicielach bywa różowo nie jest. Po rozebraniu popychaczy znalazłem przyczynę uszkodzenia 4 z nich. Koszt nowych horrendalny i postanowiłem otworzyć resztę tych zastałych i zregenerować. Niestety 4 są nazwę to rozchlastane totalnie i niestety przysłowiowe pincet pęknie a gdyby było 12 szt to az strach pomyśleć. I tu Panowie znowuż zwracam się z prośbą czy może ktoś udostępnić rysunek głowic z momentami dokręcenia wałków rozrządu a także panewek głównych i na korbach. Będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 13 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2017 Zaraz poszukam, możę znajdę Niestety się nie dokopałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.