Gramek Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Cześć. Jak w temacie zna ktoś albo wie gdzie można znaleźć informację na temat procedury dokręcania głowicy w VG 3.0 i ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Jak masz nową uszczelkę to powinna być w niej instrukcja. Dzisiaj mam wolne ale jutro mogę sprawdzić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 W jakiejś radzieckiej srrwisówce mam ... Tylko gdzie ona jest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Każde dokręca się tak samo chyba. Od środka, po ślimaku takim wg wskazówek zegara A odkręca w odwrotnie, od zewnętrznej. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 (edited) Mam, nawet po angielskiemu głowice vg30i oraz vg30e mają tę samą procedurę z lewej str. jest przód auta na dole rys. info o różnej długości śrub numery oznaczają kolejność dokręcania opis: 18. ble ble ble 19. "... śruby 4, 5, 12 i 13 mają 5" (127mm) długości i są dłuższe od pozostałych. Pozostałe mają 4,17" (106mm) 20. "dokręć śruby w odpowiedniej kolejności, w następujących etapach: A- dokręć kolejno wszystkie śruby z siłą 29Nm B- ----------------------"------------------------- 59Nm C- poluzuj wszystkie śruby D- dokręć znowu .................................. 29Nm E- dokręć .............................................. 54-64Nm. Lub, jeśli masz klucz dynamometryczny dokręć je o 60-65 stopni 21. ble ble ble Ponoć to normalna procedura przy śrubach z "długim ciałem" pkt. E rozumiem tak, że albo dokręcasz z siłą 64Nm albo o 65 stopni ... a nie i jedno i drugie! Tłumaczyłem na tyle ile kumam angielski ale "or" na pewno znaczy "lub" , a nie "następnie" Powodzenia Gramek i daj znać jak poszło A propo's ... mam 3 szt. Vg30e + kszynkę w automacie (może bym spieniężył ... kiedyś) Edited October 30, 2017 by lemmy69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Lub, jeśli masz klucz dynamometryczny dokręć je o 60-65 stopni[/b] Klucz z kątomierzem. Po za tym nie spodziewałem się że aż tak to wygląda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Dokładnie czyli powinno być coś w stylu: "jeśli kluczem dynamometr. to dokręcasz do 64 Nm jeśli nie masz, to kluczem z kątomierzem i do 65 stopni" Dzięki za wsparcie Kuba Aha, powyżej była jeszcze informacja żeby podkładki leżały płaską stroną na głowicy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Lemmy mały fix nie 22Nm a 29Nm,a ja jutro jeszcze w DATA sprawdze co napisano. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 (edited) Nie ma za co. W sumie, 64 Nm jak na głowicę to mało, zazwyczaj jest to coś koło 90~100 jak już w czymś robiłem.Może ktoś bardziej ogarnięty w angielskim by to Nam przetłumaczył, bo może trzeba 64Nm+65stopni?Po za tym polecam dać nowe śruby, jeśli są dostępne. To właśnie ich dotyczy ta procedura. Na starych śrubach dokręca się zazwyczaj "do oporu" na żeliwnym bloku i wg Nm na aluminiowym, ale i tak mówi się, że to około 2 lata pojeździ i uszczelka do wymiany. EDIT Aczkolwiek moja Autodata mówi podobnie do Twojej procedury Lemmy. Poniżej zdjęcie. Edited October 30, 2017 by Badger1s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 No fakt, czeski błąd Robercie, poprawię od razu Hugh by się przydał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 U mnie jest 29 Nm, później 59Nm, luzujemy 360 stpni, dokręcamy 29nNm i później 54-64Nm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Czyli to samo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fikolek2 Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Ja mam te same dane w DATA ,Tak że możesz działać Gramek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gramek Posted October 31, 2017 Author Share Posted October 31, 2017 dzięki wielkie Panowie. W załączniku jego nowy dom;-) Jak ktoś z okolic Bydgoszczy to zapraszam na dziękczynną 0,7. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 1, 2017 Share Posted November 1, 2017 Działaj działaj W sumie to mógłbyś zdać jakąś relację po zabiegu bo też chciałbym kiedyś zrobić taki manewr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gramek Posted November 5, 2017 Author Share Posted November 5, 2017 będzie wszystko. Będzie na bieżąco bo trochę tego na jeden raz za dużo. Jutro blok jedzie do gruntownego mycia i odbiór głowic (po regeneracji). Przy okazji wymiana uszczelniacza pompy olejowej wygląda dosyć niepewnie. Potem wymiana panewek korbowodowych strasznie porysowane i głównych. Nowe pierścienie. Będę Was męczył o procedure ustawienia rozrządu i tych magicznych oznaczeń na głównym kole pasowym do ustawiania zapłonu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 No to Cię q.... załamę Mam nadzieję że zaznaczyłeś sobie na zębach lub kupiłeś pasek ze znacznikami To co pokazują w instrukcji ni kuta - nie można ustawić znacznik na kole wału jest z tyłu (a tam go nie dojrzysz z kolei ) lewy wałek rozrządu jest w pozycji "spoko" ... ale za to prawy w pozycji "że jak motyl usiądzie to zawory klepną w tłoki ... chyba 1 i 5 No i napinacz, w dziwny sposób się go naciąga ... wbrew logice Aaaa ... Zakula z Bagien się odnalazł na fejsie najlepiej to jakbym Ci jakoś podesłał serwisówkę, bo jak znowu zacznę tłumaczyć po swojemu to go nie poskładasz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gramek Posted November 5, 2017 Author Share Posted November 5, 2017 No to Cię q.... załamę Mam nadzieję że zaznaczyłeś sobie na zębach lub kupiłeś pasek ze znacznikami To co pokazują w instrukcji ni kuta - nie można ustawić znacznik na kole wału jest z tyłu (a tam go nie dojrzysz z kolei ) lewy wałek rozrządu jest w pozycji "spoko" ... ale za to prawy w pozycji "że jak motyl usiądzie to zawory klepną w tłoki ... chyba 1 i 5 No i napinacz, w dziwny sposób się go naciąga ... wbrew logice Aaaa ... Zakula z Bagien się odnalazł na fejsie najlepiej to jakbym Ci jakoś podesłał serwisówkę, bo jak znowu zacznę tłumaczyć po swojemu to go nie poskładasz Nie jest aż tak źle pasek ma oznaczenia kola zębate też i trafiłem na taka super lekturę polecam każdemu zainteresowanemu. Tylko to ustawienie pierwszego tłoka przy max odchylonym na lewo znaczniku tego nie kumam ale może jeszcze mnie oświeci ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 No właśnie mnie też to wybiło z rytmu Na dole jest jeszcze jakichś 5 czy 6 oznaczeń ale nie wiem do czego i nie piszą Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gramek Posted November 5, 2017 Author Share Posted November 5, 2017 (edited) jak dobrze to zrozumiałem to przy prawidłowo założonym pasku po założeniu dolnej osłony wskaźnik będzie wskazywał skrajny lewy znacznik. I wtedy jest ok Edited November 5, 2017 by Gramek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 to po kiego są te pozostałe znaczniki? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gramek Posted November 5, 2017 Author Share Posted November 5, 2017 to po kiego są te pozostałe znaczniki? jak silnik jest włączony to po użyciu specjalnego urządzenia taka lampka będzie pokazywać czy prawidłowo est ustawiony kont wyprzedzenia zapłonu. Jak obejrzysz to w 3 czesci filmu co wrzuciłem gość tłumaczy o co chodzi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 Aaa, stroboskopem No chyba że tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gramek Posted November 11, 2017 Author Share Posted November 11, 2017 Głowice już zrobione ale jak to w starych autach i różnych ich poprzednich właścicielach bywa różowo nie jest. Po rozebraniu popychaczy znalazłem przyczynę uszkodzenia 4 z nich. Koszt nowych horrendalny i postanowiłem otworzyć resztę tych zastałych i zregenerować. Niestety 4 są nazwę to rozchlastane totalnie i niestety przysłowiowe pincet pęknie a gdyby było 12 szt to az strach pomyśleć. I tu Panowie znowuż zwracam się z prośbą czy może ktoś udostępnić rysunek głowic z momentami dokręcenia wałków rozrządu a także panewek głównych i na korbach. Będę wdzięczny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badger1s Posted November 13, 2017 Share Posted November 13, 2017 Zaraz poszukam, możę znajdę Niestety się nie dokopałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.