Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nieprawidłowo działające wycieraczki przednie i tylna.


wrzostek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Kolegów forumowiczów.

Jestem nowym użytkownikiem forum i  to mój pierwszy post.

Od niedawna jestem posiadaczem Nissana Primery P11.144.

Przejrzałem mnóstwo tematów, ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.

Problem polega na nieprawidłowym działaniu wycieraczek przednich i tylnej.

Gdy włączę tryb czasowy to wycieraczki dochodzą do połowy szyby i zatrzymują się,

minie kilka sekund, wycieraczki ruszają dalej do końca szyby, wracają i znowu zatrzymują się tak mniej więcej w 2/3 szyby, znowu po kilku sekundach ruszają i zatrzymują się w pozycji zero i tak wygląda cykl pracy przednich wycieraczek. Dodam jeszcze że na innych trybach wycieraczki pracują normalnie.

Natomiast tylna wycieraczka pracuje w ten sposób, że po jej włączeniu zatrzymuje się w około 1/3 szyby, żeby zrobiła pełny cykl muszę ją włączyć i wyłączyć około sześciu razy. Bardzo proszę o pomoc, bo przy aktualnych pogodach można dostać szału z tymi wycieraczkami.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie wycieraczki w pierwszym położeniu są w trybie czasowym. Jest kilka powodów zacinania się ich podczas pracy, wszystkie dotyczą silniczka na podszybiu.

 Nadmiar smaru dostał się na bieżnie ślizgu bądź skorodowały blaszki styków od wilgoci (bardziej prawdopodobne). Naprawa polega na roznitowaniu pokrywy silniczka i ostrożnym umyciu wnętrza. Opisy gdzieś były w necie.

Co do tylnej wycieraczki - prawdopodobnie skorodowała ośka silniczka w tulei w obudowie klapy - musisz wyjąć, przeczyścić i nasmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Schodzę do garażu i biorę się za rozkręcanie najpierw tylnej wycieraczki. Napisze później jakie są efekty. 


Kolego polo32 zrobiłem z tylną wycieraczką tak jak mówiłeś. Wykręciłem silniczek, roznitowałem, rozwierciłem, wyczyściłem, nasmarowałem, skręciłem z powrotem na normalne śrubki i dalej to samo. Wycieraczka zbiera skokami tak jak poprzednio. Dodam jeszcze że ośka jest w idealnym stanie, zero korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ośka obraca się swobodnie w tulei ? Nie musiałeś rozwiercać silniczka (to tyczy się przedniej wycieraczki).

Jeśli tak, to prawdopodobnie masz w takim przypadku przełamane przewody w lewej harmonijce u góry klapy - zsuń tą gumę z wiązki, ale tak aby jej nie uszkodzić (da się nawet ją wsunąć do klapy) i z pewnością jeden z nich (oby tylko jeden) wisi na włosku. Lutowanie w tym miejscu da tylko krótkotrwały efekt (usztywni jeszcze bardziej wiązkę). Najpierw sprawdź ciągłość przewodów w harmonijce (jasnozielono/czerwony oraz ciemnoniebieski), stan pinów we wtyczce (śniedzieją) oraz stan masy (czarny) wewnątrz tylnej klapy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ośka w tulei obraca się bez najmniejszego problemu. Gdybym nie rozwiercił pokrywy silniczka to nie mógłbym dostać się do środka, wyczyścić i nasmarować bo pokrywa była nitowana, ale mniejsza z tym. Co do Twojej rady to już idę zobaczyć.


Ośka w tulei obraca się bez najmniejszego problemu. Gdybym nie rozwiercił pokrywy silniczka to nie mógłbym dostać się do środka, wyczyścić i nasmarować bo pokrywa była nitowana, ale mniejsza z tym. Co do Twojej rady to już idę zobaczyć.

Ściągnąłem tą lewą harmonijkę. U dołu tej harmonijki przy słupku kable są na wierzchu, odnalazłem te o których pisałeś i tak wzrokowo to wszystko z nimi ok, ale u góry tej harmonijki od strony klapy te kable są już izolowane, wchodzą w klape i nic nie widać. Czy jest jakiś dokładniejszy sposób aby to sprawdzić? Wtyczka jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij harmonijkę w dół, odwiń kilka zwojów izolacji i sprawdź ich przebieg -  a cofania i p/mgielne są ?

Połączenie z masą sprawdzałeś? Odkręć i przeczyść.

Jeśli to wszystko w porządku, to może być problem z manetką przy kierownicy lub czasówką. Masz miernik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cofania i p/mgielne są. Połączenie z masą jest. Miernika nie mam ale mogę pożyczyć w każdej chwili.

Co sprawdzić miernikiem? Gdzie dotknąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostań się do silniczka t.wycieraczki i sprawdź jak zachowuje się napięcie na obu przewodach zasilających podczas całego cyklu pracy ramienia wycieraczki (mierzysz względem masy).

Pisałeś, że wycieraczka  zatrzymuje się w 1/3 cyklu i dalej nie pracuje.

Masz napięcie na niebieskim przewodzie podczas całego cyklu pracy wycieraczki?

Masz wiadomość w skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...