Juchas Posted November 3, 2017 Share Posted November 3, 2017 Witam . Pytanie dotyczy zmiany amortyzatorow na +2cale ale zostaje przy sprzezynach ori plus podkładki, ze względu na to ze sprężyny akcesoryjne są dużo bardziej twardsze . No i mam pytanie czy muszę przy tym obniżasz skrzynie i zmieniać drążek ? Spotkałem się z opiniami ze bez modyfikacji samochód wpada w wibracje a inni mówią ze bez ruszania czegokolwiek przy takim lifcie jest Oki i śmigają już kilka lat . Proszę o opinie . Będę rozbierał mojego maluszka do zera i chciał bym zrobić to raz a dobrze . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 4, 2017 Share Posted November 4, 2017 To zależy Przy długim nie zawsze trzeba opuszczać belkę skrzyni przy krótkiej ramie niebezpiecznie zwiększają się kąty pracy wału (-ów) Belka jest mocowana od spodu łap, teoretycznie podkładki/dystanse powinny wystarczyć ... oczywiście dłuższe śruby o odp. twardości Ale ... zwróć uwagę na tylną ścianę silnika, czy nie zacznie opierać się o gródź kabiny no i wiatrak wiskozy względem obudowy chłodnicy musisz obserwować. Jeszcze główny przewód hamulcowy, od ramy do przedniego mostu (może trzeba będzie go "uwolnić" z jakiejś zapinki z tyłu nie pamiętam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juchas Posted November 4, 2017 Author Share Posted November 4, 2017 (edited) Dzięki kolego za odpowiedz. Mówisz o wiatraku i silniku żeby nie obcierał . Ale ja nie robię bodylit tylko zawieszenia . Wiec z góra nic się nie zmieni a opuszczając 1,5 cm skrzynie to raczej nie będzie ocierać nigdzie . Bardziej chodzi mi o reduktor i wały napędowe .dodam jeszcze ze to krótki y61 Edited November 4, 2017 by Juchas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 No wiem Ale silnik tworzy jeden zespół ze skrzynią i reduktorem a przez to poduszka skrzyni jest jego 3-im punktem podparcia, kumasz? Jeśli opuścisz tylko o 1,5 cm to nie będzie problemu ale gdyby więcej to poobserwuj odległość między silnikiem i grodzią (fobiłem krótkiego parcha) ... robiłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juchas Posted November 5, 2017 Author Share Posted November 5, 2017 Wiec powiedz mi ile mam opuścić żeby wszystko było Oki ? Doradź co i jak. Mówisz ze motales trochę wiec masz pojęcie . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 5, 2017 Share Posted November 5, 2017 (edited) Po kolei: (silnik, poduszka skrzyni przed pasem - przyjmijmy że na każdy opuszczony 1cm tył silnika zbliży się do grodzi o 0,5cm wiatrak wiskozy, jeśli nie wchodzi głęboko w osłonę to nie będzie z nim problemu ale intercooler nie będzie pasował w otwór w masce - podobno można tam jakieś gumki wyregulować) (tutaj na springach +2" ale bez ciężaru budy, powiększ zdjęcie i zobacz kąty krzyżaków) (tak stoi po lifcie zawiasu o 2") (tylny wał po opuszczeniu budy) Robiłem ramę bo po wrzuceniu tych springów +2" tylne kielichy wbiły się w podłogę - standart Tak więc poskładałem to później do kupy i było ok Ale z czasem wyszły jakieś wibracje, ja już nie miałem czasu więc kumpel sam opuścił belkę o 2cm niby przerwa między grodzią a silnikiem jeszcze była Wibracje od krzyżaków ustały, ale na zimnym silniku intercooler wpadał w rezonans i napitalał o maskę ... no bo nie zgrywał się z uszczelką. Ot, cała historia Edited November 5, 2017 by lemmy69 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juchas Posted November 6, 2017 Author Share Posted November 6, 2017 Dzięki za wyczerpująca odpowiedz. Wiele mi to pomoże . A tak na marginesie to mam identycznego patrola te same kolory tez podniesiony dach te same felgi , progi . Tylko gumy mam kobry . Wiem ze to nie na temat ale powiedz mi jeszcze jakie są problemy ze zdjęciem budy. I co po takim zabiegu trzeba wymienić ? Bo raczej z węży hamulcowych nic nie zostanie wiec pierwsze co mi przychodzi na myśl . Podrzuć temat jak to wyglada , Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 Nie no, musisz poczekać aż temat o podnoszeniu parcha Pretora uruchomię Na razie jest tylko tytuł Ale dobra wiadomość jest taka że jesteś pierwszy w kolejce Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juchas Posted November 7, 2017 Author Share Posted November 7, 2017 Pierwszy w kolejce? Nie czaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lemmy69 Posted November 11, 2017 Share Posted November 11, 2017 A teraz ? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/108780-patrol-y61-pretora-od-go%C5%82ej-ramy-vvi2016-fotorelacja/?do=findComment&comment=1186569 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.