Tomaszo Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Witam wszystkich! Kupilem wczoraj Almerke n15 z '97 roku i z tylu mam chamulce bębnowe. I moje pytanie jest nastepujace czy ona posiada ABS?? Jak przekrecam kluczyk to kontrolka siezapala i gasnie(nie moge jeszcze przetestowac na drodze bo niezarejestrowana ) w ksiazce serwisowej wyczytalem że zeby byl ABS to musza byc tarcze z tylu (i zglupialem). Prosze o mala podpowiedz bo sie jeszcze gubie w tym samochodziku (a to moj pierwszy) Pozdrawiam wszystkich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Witam wszystkich!Kupilem wczoraj Almerke n15 z '97 roku i z tylu mam chamulce bębnowe. I moje pytanie jest nastepujace czy ona posiada ABS?? Jak przekrecam kluczyk to kontrolka siezapala i gasnie(nie moge jeszcze przetestowac na drodze bo niezarejestrowana ) w ksiazce serwisowej wyczytalem że zeby byl ABS to musza byc tarcze z tylu (i zglupialem). Prosze o mala podpowiedz bo sie jeszcze gubie w tym samochodziku (a to moj pierwszy) Pozdrawiam wszystkich Powiedz jaką masz wersję. Czy to 1.4 czy 1.6. Czy GX czy coś bogatszego. AFIAK wszystkie N15 z ABS'em miały z tyłu tarcze, ale może były jakieś hybrydy... pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszo Posted November 7, 2005 Author Share Posted November 7, 2005 Hmm silniczek to jest 1.4 a z tylu co pamietam to jest znaczek S (chyba) autko jest przywiezione z niemiec i ma wszyskie bajery lacznie z el szyberdachem (ale bez el. szyb a lusterka sa el.) jakas dziwna wersja. I dlatego zglupialem bo pisza o tych tarczach z tylu jak jest ABS. Ale tak jak mowilem kontrolka sie pali jak sie kluczyk przekreci a potem gasnie. Wiec juz zam nie wiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 Hmm silniczek to jest 1.4 a z tylu co pamietam to jest znaczek S (chyba) autko jest przywiezione z niemiec i ma wszyskie bajery lacznie z el szyberdachem (ale bez el. szyb a lusterka sa el.) jakas dziwna wersja. I dlatego zglupialem bo pisza o tych tarczach z tylu jak jest ABS. Ale tak jak mowilem kontrolka sie pali jak sie kluczyk przekreci a potem gasnie. Wiec juz zam nie wiem S to taka lekko usportowiona ( wyposażeniem ) wersja. Ma kubełkofe fotele ( mniam ) fajny zderzaczek z przodu i często fajną lotkę na klapie z tyłu. Ale szybki na korbkę się zdarzają. Z tego co wiem, jednak nie ma ABS'u... Trzeba by to zweryfikować, ale te bębny z tyłu raczej przesądzają sprawę... pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomaszo Posted November 7, 2005 Author Share Posted November 7, 2005 ok! dzieki obadam to niebawem jak tylko papiery odbiore . To w takim razie po diabla sie pali ta kontrolka?? czy to jest normalne? (bez abs-u tez powinna sie zapalac i gasnac??) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 ok! dzieki obadam to niebawem jak tylko papiery odbiore . To w takim razie po diabla sie pali ta kontrolka?? czy to jest normalne? (bez abs-u tez powinna sie zapalac i gasnac??) Bez ABS'u nie powinno jej być. Jak już bedziesz miał autko i papiery to podaj VIN, a wszystko stanie się jasne pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 nie ma cudów, jeżeli jest kontrola ABS, to jest i sam system. Jak już go zarejestrujesz, to sprawdź jak hamuje. Przy ABS-ie słychać szum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Scyzor Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 nie ma cudów, jeżeli jest kontrola ABS, to jest i sam system. Jak już go zarejestrujesz, to sprawdź jak hamuje. Przy ABS-ie słychać szum. Chyba jesteś kolego zbyt ufny A mało to aut jeździ po kraju z różnymi przeszczepami i kombinacjami? Nie mów że nie widziałeś aut, które mają wszczepiony układ wprowadzający opóźnienie gaśnięcia kontrolki AIRBAG'u czy właśnie ABS'u podczas gdy ich w aucie po prostu nie ma. Może kolega Tomaszo dysponuje numerem VIN już teraz, to ustalilibyśmy to bez najmniejszych wątpliwości? pzd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 nie ma cudów, jeżeli jest kontrola ABS, to jest i sam system. Jak już go zarejestrujesz, to sprawdź jak hamuje. Przy ABS-ie słychać szum. Chyba jesteś kolego zbyt ufny A mało to aut jeździ po kraju z różnymi przeszczepami i kombinacjami? Nie mów że nie widziałeś aut, które mają wszczepiony układ wprowadzający opóźnienie gaśnięcia kontrolki AIRBAG'u czy właśnie ABS'u podczas gdy ich w aucie po prostu nie ma. Może kolega Tomaszo dysponuje numerem VIN już teraz, to ustalilibyśmy to bez najmniejszych wątpliwości? pzd Jasne, że są oszustwa. Ale numerem vinu ich nie wykryjesz. Jeżeli w aucie fabrycznie był ABS - to wyjdzie z VINU, jeżeli jednak auto jest po przeszczepach to brak ABS-u nie wyjdzie z VIN-u. Bo go można było wymnontować i tyle. Dlatego - upieram się - najlepiej sprawdzić metodą zwykłego testu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jarroturro Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 A nie prościej spróbować poszukać pompy ABS-u w komorze silnika? W Almerce jest po lewej stronie, jeśli mnie panmięć nie myli - rzadko zaglądam pod maskę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest saki Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 A nie prościej spróbować poszukać pompy ABS-u w komorze silnika? W Almerce jest po lewej stronie, jeśli mnie panmięć nie myli - rzadko zaglądam pod maskę można też tak, bo VIN naprawdę nic nie daje, przynajmniej w Polsce, która - jak to mawiał klasyk - to dziwny kraj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.