amigancik Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 (edytowane) Witam, w zasadzie od paru lat obserwowałem stopniowe coraz wolniejsze, "cięższe" zamykanie się szyby kierowcy... Dziś jednak z rana kiedy chciałem przez otwarcie i zamkniecie szyby oczyścić ją z rosy, po całkowitym otwarciu najpierw w ogóle nie chciała drgnąć do góry, a potem przez 10 min "zamykałem" ja po 1cm przez klikanie przycisku zamknij, jednak w odstępach ok 30 sekund, jakby musiała "nabierać ciut siły" Efekt podobny jakby akumulator słaby, jednak akumulator mam z zeszłego roku nowy. Pozostałe szyby się zamykają, choć nie tak jak za nowości, w sumie pasażera zamyka się trochę gorzej, wolniej, ciężej od tylnych... Wniosek jaki mi się nasuwa to im bardziej "używana" szyba a przy niej uszczelka!? w sensie zamykania, tym ciężej się zamyka, jednak dzisiejsze zamykanie 10 min zaniepokoiło mnie do tego stopnia aby napisać tego posta, po prostu obawiam się że za kolejnym razem może w ogóle nie dać się zamknąć. Czy chodzi tylko o to żeby krawędzie uszczelki potraktować spray-em silikonowym do uszczelek ? Na oko nie widać żeby uszczelka powodowała ten problem... Edytowane 8 Listopada 2017 przez amigancik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Chyba nie obejdzie się bez zdjęcia boczku.Trzeba zobaczyć czy prowadnice nie są zanieczyszczone,może prowadnica spuchła od korozji i ścisnęła uszczelkę.W każdym bądź razie,boczek na bok,czyszczenie i smarowaniem suchym smarem silikonowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 8 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 (edytowane) Chyba nie obejdzie się bez zdjęcia boczku.Trzeba zobaczyć czy prowadnice nie są zanieczyszczone,może prowadnica spuchła od korozji i ścisnęła uszczelkę.W każdym bądź razie,boczek na bok,czyszczenie i smarowaniem suchym smarem silikonowym. Jakaś instrukcja ze zdjęciami ?, bo znalazłem tylko do wymiany klamki w J10, ale tu chyba potrzebuję o szerszym zakresie... https://drive.google.com/file/d/0B57YYqyXqZ83Rko2SUlZVFJsZXM/view Edytowane 8 Listopada 2017 przez amigancik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Witam, w zasadzie od paru lat obserwowałem stopniowe coraz wolniejsze, "cięższe" zamykanie się szyby kierowcy... Dziś jednak z rana kiedy chciałem przez otwarcie i zamkniecie szyby oczyścić ją z rosy, po całkowitym otwarciu najpierw w ogóle nie chciała drgnąć do góry, a potem przez 10 min "zamykałem" ja po 1cm przez klikanie przycisku zamknij, jednak w odstępach ok 30 sekund, jakby musiała "nabierać ciut siły" Efekt podobny jakby akumulator słaby, jednak akumulator mam z zeszłego roku nowy. Pozostałe szyby się zamykają, choć nie tak jak za nowości, w sumie pasażera zamyka się trochę gorzej, wolniej, ciężej od tylnych... Wniosek jaki mi się nasuwa to im bardziej "używana" szyba a przy niej uszczelka!? w sensie zamykania, tym ciężej się zamyka, jednak dzisiejsze zamykanie 10 min zaniepokoiło mnie do tego stopnia aby napisać tego posta, po prostu obawiam się że za kolejnym razem może w ogóle nie dać się zamknąć. Czy chodzi tylko o to żeby krawędzie uszczelki potraktować spray-em silikonowym do uszczelek ? Na oko nie widać żeby uszczelka powodowała ten problem... Ja tam bym nic nie sciągał. Kupujesz olej silikonowy w spray (np w Lidlu czasem bywa) wkładasz ten dziubek w uszczelki prowadzące szyby, naciskasz na spray i powoli całą uszczelkę zlewa az cieknie. Pierwsze dwa trzy raz szyba będzie się podnosiła wolno, potem powinna sie naprawić, zlewasz jeszcze z raz i jest Ok. Qashqai to pierwsze auto w którym te uszczelki muszę smarować w ten sposób (profilaktycznie raz do roku) w innych nie było takiej konieczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amigancik Opublikowano 8 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 (edytowane) Ja tam bym nic nie sciągał. Kupujesz olej silikonowy w spray (np w Lidlu czasem bywa) wkładasz ten dziubek w uszczelki prowadzące szyby, naciskasz na spray i powoli całą uszczelkę zlewa az cieknie. Pierwsze dwa trzy raz szyba będzie się podnosiła wolno, potem powinna sie naprawić, zlewasz jeszcze z raz i jest Ok. Qashqai to pierwsze auto w którym te uszczelki muszę smarować w ten sposób (profilaktycznie raz do roku) w innych nie było takiej konieczności. Nie wiem czy dobrze rozumiem, chodzi przy schowanej na maksa szybie "po wierzchu i do środka w szparę skąd wysuwa się szyba" spryskać sprayem silikonowym jak przy malowaniu te dwie krawędzie gumowe poziome na dolnym brzegu "okna szyby" miedzy którymi wychodzi szyba ? na oko nie wygląda że tu leży problem, bo nawet jak próbowałem ręcznie pomóc wysunąć się szybie to NIC to nie pomagało. Czy szyba nie idzie w jakiś "prowadnicach" pionowych "ce-ownikach" / "rynienkach" które powodują ten problem ? Edytowane 8 Listopada 2017 przez amigancik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 (edytowane) Jakaś instrukcja ze zdjęciami ?, bo znalazłem tylko do wymiany klamki w J10, ale tu chyba potrzebuję o szerszym zakresie... https://drive.google.com/file/d/0B57YYqyXqZ83Rko2SUlZVFJsZXM/view Rozebranie boczków to nie problem. Problem zaczyna się gdy trzeba dostać się do mechanizmu podnoszenia szyb. Trzeba szybę zablokować bo spadnie itd. Proponuje na początek sylikon jak napisał "scanik". Nie przesadzał bym jednak z ta ilością oleju sylikonowego. Opuść szyby i staraj się wcisnąć końcówkę rurki pomiędzy szybę a uszczelkę. Wprowadź sylikon z obu stron. Powtórz to kilka razy aż szyba zacznie chodzić swobodnie. Jeśli to nie pomoże to problem będzie poważniejszy i wtedy trzeba będzie dostać się do mechanizmu. Edytowane 8 Listopada 2017 przez Author53 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Nie wiem czy dobrze rozumiem, chodzi przy schowanej na maksa szybie Najogólniej rzecz ujmując, opuszczasz szybę na max'a i smarujesz uszczelkę (prowadnicę szyby) od samej góry do dołu. Następnie kilka razy podnosisz i opuszczasz szybę. Powinno pomóc. Jeżeli to nie rozwiąże problemu, to czeka Cię "grubsza" robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Najogólniej rzecz ujmując, opuszczasz szybę na max'a i smarujesz uszczelkę (prowadnicę szyby) od samej góry do dołu. Następnie kilka razy podnosisz i opuszczasz szybę. Powinno pomóc. Jeżeli to nie rozwiąże problemu, to czeka Cię "grubsza" robota. Z ust mi to wyjąłeś :-) głęboko zlej ta uszczelkę, najlepiej spray silikonowy z taka rurka z min 1.5cm długa Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Dobry jest też olej teflonowy, wprawdzie w sprayu nie widziałem ale i takim po kropelce można dawkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Do takich celów można użyć nawet oliwki przeznaczonej do pupci niemowlaka. Natomiast jak się człek zaopatrzy w coś takiego http://www.technicqll.pl/index.php/pl/produkty/preparaty-smaruj%C4%85ce/80-olej-silikonowy , to nie tylko szybki w prowadnicach będą śmigały jak łyżwy na lodzie, ale i uszczelki w drzwiach, pokrywie silnika i bagażnika nie przymarzną nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Raz psiknięte i rozprowadzone kawałkiem gąbeczki po w/w elementach i spokój na lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 Każdy spray do kokpitu (do plastyków), będzie dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 8 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2017 (edytowane) Każdy spray do kokpitu (do plastyków), będzie dobry. W życiu. Plaki itp pozostawiają zadchnieta warstwę, delikatnie sklejona. Co bardzo często powoduje skrzypienie plastików. Absolutnie do prowadnic szyb nie stosować. Tylko olej SILIKONOWY, nie brudzi a pozostawiony film olejowy po nim łatwo usunąć zwykła szmatka. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Listopada 2017 przez scanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Chyba "olej silikonowy"? Silnikowy bardzo brudzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 9 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2017 Chyba "olej silikonowy"? Silnikowy bardzo brudzi. Tak, tak SILIKONOWY, z telefonu pisałem, Dzięki za korektę - już poprawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.