Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd P1272


NISSAN SCARAB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie Wszystkich Użytkowników Nissanów

Mam problem z Nissanem Pathfinderem z roku 2007 moc 120kw - przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, samochód wpada w tryb awaryjny i traci moc. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wraca do normy. W ostatnim czasie wymieniłem filtr paliwa oraz zawór czujnika na pompie SCV - po przeprowadzeniu adaptacji czujnika oraz pompy nie przyniosło to żadnej poprawy. Wiem że temat był wertowany wielokrotnie,ale może w ostatnim czasie ktoś uporał się z tym problemem. Czytając różne fora internetowe przyczyną zazwyczaj był zawór SCV. Bardzo proszę o rady i ewentualne naprowadzenie, gdzie jeszcze szukać awarii.

Pozdrawiam Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina, jej "kierownice", sterowanie....tzw N75

wpierw sprawdziłbym cisnienie doładowania, jeśli przeładowuje ECU poprostu wchodzi w tryb awaryjny, odcina paliwo.

Opis wskazuje na powyzszą usterkę, dosyć częsta przypadłosć w grupie VAG , szczegolnie jeśli ktoś prowadzi "PSJ"  :devil:  wtedy pierścień kierujący łopatkami się zapieka i turbina przekracza ustalone max. wartości doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina, jej "kierownice", sterowanie....tzw N75

wpierw sprawdziłbym cisnienie doładowania, jeśli przeładowuje ECU poprostu wchodzi w tryb awaryjny, odcina paliwo.

Opis wskazuje na powyzszą usterkę, dosyć częsta przypadłosć w grupie VAG , szczegolnie jeśli ktoś prowadzi "PSJ"  :devil:  wtedy pierścień kierujący łopatkami się zapieka i turbina przekracza ustalone max. wartości doładowania.

Dziękuje za podpowiedz, będę naprowadzać mechanika na ten trop. Pojadę jeszcze do serwisu nissana aby przeprowadzili na ich sprzęcie całą diagnostykę samochodu. Dam znać co oni powiedzą :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1272 jest błędem informującym o zbyt wysokim ciśnieniu na listwie paliwowej. Problem jest w jednym z dwóch czujników:

1. to zawór SCV. Który nie wymaga adaptacji tylko skasowania zapisów jego pracy w ECM, problem był szeroko opisywany na naszym forum, sam napisałem obszerny temat co gdzie i jak zrobić.

2. to czujnik ciśnienia listwy paliwowej. Sprawdzenie wymaga demontażu i kontroli jego wskazań względem zadanego ciśnienia.

 

Jest jeszcze trzecia ewentualność a mianowicie wyciek lub nieszczelność za pompą paliwa. O sprawdzeniu złącz i instalacji nie wspomnę. Jak dla mnie problem dalej tkwi w zaworze SCV, podejrzewam że nie skasowano jego zapisów w ECM silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Byłem wczoraj u dwóch magików i drugi rozwiązał - mam nadzieje problem :) Mianowicie poprzedni właściciel próbował podnieść trochę moc w nissanku i nie dziwie się bo ma tylko 120KW, ktoś ingerował w komputer i podniósł ciśnienie na listwie do chorych granic. Po ustawieniach fabrycznych nissan jedzie normalnie i można spokojnie wciskać gaz do oporu. Mocy stracił bo to czuć ale silnik zrobił się dużo cichszy i chyba będę musiał do tego się przyzwyczaić - szkoda bo 15-20km by się przydało. Ponadto ten, który rozwiązał problem stwierdził że nie do końca  jest też dobrze z czujnikiem na listwie, więc jak będę miał okazję to go wymienię na nowy.

Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję jeszcze raz za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...