krzychu174 Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 witam. jestem nowy i potrzebuje porady. otóż kupiłem niedawno nissan x-trail t30 benzyna i nie włącza mi sie wogule klima nie słychać tego cyknięcia, czy może być za mało czynnika chłodzącego żęby sie nie włączala? jak odkręce korek na aluminiowej rurce i wcisne troche to syczy znaczy że cos tam jest ale ile nie wiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 duża doza prawdopodobieństwa, że nie ma czynnika - klima w x-ksie załącza się charakterystycznie, słyszałbyś, na sam początek sprawdź to, a jak juz będziesz w serwisie to Ci wszystko wyjaśnią, bo to raczej wróżenie z fusów :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Na początek sprawdź bezpieczniki. Potem sprawdź czy masz pasek klinowy napedzający sprężarkę klimy - pod maską po lewej stronie powinny być dwa paski, jedne dla alternatora, drugi dla klimy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Na początek sprawdź bezpieczniki. Potem sprawdź czy masz pasek klinowy napedzający sprężarkę klimy - pod maską po lewej stronie powinny być dwa paski, jedne dla alternatora, drugi dla klimy. bezpieczniki ok pasek napędza klimę ale nie załacza się. co mogę jeszcze samodzielnie sprawdzić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 (edited) Przekaźnik też sprawdziłeś? Znajdziesz go po lewej stronie pod maską, przy wlewie płynu od spryskiwacza. Oznaczony jako E5. PS. Co do bezpieczników to nie wiem ile ich sprawdziłeś ale są 4 - numery: 15, 19, 24, 28. Edited April 20, 2013 by zeshky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 tego akuurat nie sprawdzałem. jak mam go sprawdzić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 (edited) tego akuurat nie sprawdzałem. jak mam go sprawdzić? odłącz przewód od kompresora klimy, podłącz do niego Voltomierz. Uruchom silnik, włącz klimę. Na woltomierzu powinno pokazać napięcie akumulatora czyli coś z przedziału 12-14V. Jak nie pokaże to przekaźnik do wymiany. Pod warunkiem że wcześniej sprawdziłeś wszystkie cztery bezpieczniki. Uważaj tylko żeby Ci nic nie powciągało jak będziesz uruchamiał silnik. PS. Komp pokazuje jakieś błędy? Przy uruchamianiu klimy zapala się dioda? Edited April 20, 2013 by zeshky 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 byłem teraz sprawdzić ale nie ma tam zadnych opisów tych przekazników i nie wiem który to. bezpieczniki sprawdzałem wszystkie wyjmując i oglądając czy nie są spalone. komp nie pokazuje błedów tylko raz po myjni wyskoczył mi błąd P1706 ale go usunołem i narazie nic nie pokazuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 byłem teraz sprawdzić ale nie ma tam zadnych opisów tych przekazników i nie wiem który to. bezpieczniki sprawdzałem wszystkie wyjmując i oglądając czy nie są spalone. komp nie pokazuje błedów tylko raz po myjni wyskoczył mi błąd P1706 ale go usunołem i narazie nic nie pokazuje. Nie musisz go szukać, sprawdzisz go sposobem który opisałem wyżej, odłączając przewód od sprężarki klimy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Nie musisz go szukać, sprawdzisz go sposobem który opisałem wyżej, odłączając przewód od sprężarki klimy. tak dioda sie zapala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadekKol Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Witam. U mnie też klima nie załączała do momentu jak nie nabiłem do pełna czynnika.Za małe było ciśnienie.Od tamtej pory wszystko gra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chudson Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Sprawdź na zaworku od czynnika czy w ogóle syknie jak go wciśniesz, Może masz zero czynnika. Sprzęgło w sprężarce najłatwiej na krótko do aku podpiąc i będzie wiadomo czy zaskakuje. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 Sprawdź na zaworku od czynnika czy w ogóle syknie jak go wciśniesz, Może masz zero czynnika. Sprzęgło w sprężarce najłatwiej na krótko do aku podpiąc i będzie wiadomo czy zaskakuje. na zaworku sprawdzałem i coś tam syknie ale ile jest nie wiem. witam. dziś sprawdzałem i nie dochodzi prąd do sprężarki a bezpieczniki są ok wiec to może być przekaznik ale który proszę o pomoc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 (edited) Przekaźnik masz tu: Ale nie jestem pewien czy sprawdzenie probówką jest miarodajne - to jest przyżąd do sprawdzania prądu zmiennego 230V. Postaraj się sprawdzić jeszcze miernikiem, jeśli go nie masz to możesz podłączyć do przewodów żarówkę samochodową (np. taką jak do kierunkowskazów), powinna zaświecić. Edited April 21, 2013 by zeshky 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 Przekaźnik masz tu: przekaznik.jpg Ale nie jestem pewien czy sprawdzenie probówką jest miarodajne - to jest przyżąd do sprawdzania prądu zmiennego 230V. Postaraj się sprawdzić jeszcze miernikiem, jeśli go nie masz to możesz podłączyć do przewodów żarówkę samochodową (np. taką jak do kierunkowskazów), powinna zaświecić. ale ja sprawdzałem probówką taką na 12v samochodową i nie zaswieciła sie. ale ja sprawdzałem probówką taką na 12v samochodową i nie zaswieciła sie. a czy można go zastąpić innym przekaźnikiem tak na chwile dla sprawdzenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 ale ja sprawdzałem probówką taką na 12v samochodową i nie zaswieciła sie. a czy można go zastąpić innym przekaźnikiem tak na chwile dla sprawdzenia? No to git jeśli 12V. Jak znajdziesz taki sam to można. NIestety nie jestem w stanie Ci lokalizować identycznego, musisz szukać. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robotek Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 No to ja mam trafa włanie mój jest w tej chwili na naprawie gwarancyjnej , powód "walnięta" sprężarka od klimy. Strasznie mnie to zdziwiło, ale stwierdzili że walnięta jest spreżarka, ponoc nie ma sprężania. A miesiąc wcześniej coś mi z silnika zaskrzypiało poszedł dym i taki zapach jak spalony tekstolit. Kurde autko ma zaledwie półtora roku, i taki cios. Najgorsze to to że nowa sprężarka jest w Japoni, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 No to git jeśli 12V. Jak znajdziesz taki sam to można. NIestety nie jestem w stanie Ci lokalizować identycznego, musisz szukać. dziś sprawdziłem sprężarkę na krótko pod akumulator i i coś tam zaskakuje ale chłodu nie daje wiec może być też za mało czynnika. ale najgorsze jest to że prąd nie dochodzi do sprężarki a sprawdzałem też przekaźniki bo są tam trzy identyczne o którym pisałeś i je zamieniałem miejscami ale nic to nie dało nadal prądu nie ma a chyba trzy nie są spalone chyba że jakiś inny jeszcze jest. nie mam już pomysłów co zrobić!!! No to ja mam trafa włanie mój jest w tej chwili na naprawie gwarancyjnej , powód "walnięta" sprężarka od klimy. Strasznie mnie to zdziwiło, ale stwierdzili że walnięta jest spreżarka, ponoc nie ma sprężania. A miesiąc wcześniej coś mi z silnika zaskrzypiało poszedł dym i taki zapach jak spalony tekstolit. Kurde autko ma zaledwie półtora roku, i taki cios. Najgorsze to to że nowa sprężarka jest w Japoni, no to naprawdę porażka, ale dobrze że poszła na gwarancji a nie po. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 (edited) Spokojnie... Czyli wiemy już że: 1. bezpieczniki 15, 19, 24, 28 - są OK 2. przekaźnik - OK 3. sprężarka - OK Brakuje nam prądu między bezpiecznikiem a sprężarką. Sprawdź czy jest napięcie na bezpiecznikach - tą probówką 12V. Oglądałem schemat klimatronika w X-T i jest bardzo skomplikowany... jak coś znajdę to dopisze. Update: Jest czujnik, który pilnuje żeby ciśnienie w układzie nie był za wysokie oraz za niskie - jak będzie to nie pozwala na załączenie się sprężarki, taka ochrona. Więc śmigaj jutro na nabicie klimy z badaniem szczelności i powinno hulać. Mądre te nasze auta Edited April 22, 2013 by zeshky 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Spokojnie... Czyli wiemy już że: 1. bezpieczniki 15, 19, 24, 28 - są OK 2. przekaźnik - OK 3. sprężarka - OK Brakuje nam prądu między bezpiecznikiem a sprężarką. Sprawdź czy jest napięcie na bezpiecznikach - tą probówką 12V. Oglądałem schemat klimatronika w X-T i jest bardzo skomplikowany... jak coś znajdę to dopisze. Update: Jest czujnik, który pilnuje żeby ciśnienie w układzie nie był za wysokie oraz za niskie - jak będzie to nie pozwala na załączenie się sprężarki, taka ochrona. Więc śmigaj jutro na nabicie klimy z badaniem szczelności i powinno hulać. Mądre te nasze auta ok jutro jadę nabić klime. Mam jeszcze pytanie z innej beczki. czy można zresetować kompa w x-trail bez podpinania sie do komputera w razie jak by zapalił sie check bo raz mi sie zapalił i był błąd-P1706 a gdzieś wyczytałem że to jakiś czujnik w skrzyni biegów ale jet mało ważny a jak raz sie zapalił to może się powtarzać a nie chciał bym za każdym razem jeździć do mechanika żeby go kasować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 ok jutro jadę nabić klime. Mam jeszcze pytanie z innej beczki. czy można zresetować kompa w x-trail bez podpinania sie do komputera w razie jak by zapalił sie check bo raz mi sie zapalił i był błąd-P1706 a gdzieś wyczytałem że to jakiś czujnik w skrzyni biegów ale jet mało ważny a jak raz sie zapalił to może się powtarzać a nie chciał bym za każdym razem jeździć do mechanika żeby go kasować. Można, przeczytaj tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87965-how-to/ Znajdziesz tu procedurę resetu pompy paliwa ale tak samo kasuje się błędy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguh Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 co do klimatyzacji - tak jak zeshky napisał, zabezpieczenie jest takie, że jak brak czynnika to nie włączy się sprężarka, bo by się zatarła ... ot co, większość aut tak ma - np. w peugeocie w ogóle klima się nie włączy ponizej 3 st C .. czyli "a nie mówiłem?" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robotek Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 no to naprawdę porażka, ale dobrze że poszła na gwarancji a nie po. Tak, nowa sprężarka w ASO Rzeszów 7 tyś złotych !! .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzychu174 Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Dopiero w piątek ewentualnie w czwartek bede miał nabitą klimę bo mechanik dopiero bedzie miał czas dam znać jak już nabije czy jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 No to czekam i trzymam kciuki! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.