Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z klimatyzacją


krzychu174
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. jestem nowy i potrzebuje porady. otóż kupiłem niedawno nissan x-trail t30 benzyna i nie włącza mi sie wogule klima nie słychać tego cyknięcia, czy może być za mało czynnika chłodzącego żęby sie nie włączala? jak odkręce korek na aluminiowej rurce i wcisne troche to syczy znaczy że cos tam jest ale ile nie wiem.

 

Miałem podobnie u siebie, czyli włączałem klimę i cisza. Nabicie u mnie nic nie pomogło, ale zacząłem szperać w okolicy chłodnicy klimy. Po jej prawej stronie jest "rurka" (nie wiem co to jest) a na jej wierzchu jest nasadka z 2 kablami. Przy zapalonym silniku i włączonej klimie, w czasie poruszenia nasadką sprężarka zaskoczyła. Może warto sprawdzić. :)

 

pozdrawiam

Krzysiek

Edytowane przez krzysiekp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. dziś po wizycie u mechanika i sprawdzeniu szczelności wygląda to tak. klima działa jak należy ale jest mały wyciek gazu na dole chłodnicy po lewej stronie wchodzi cienka rurka i tam się poci bo był wpuszczany jakiś zielony płyn i pod lampą uv widać wyciek, ale jest naprawdę mały bo na podcisnieniu nic nie wykazało dopiero jak nabił gaz i po około 20min jazdy pokazał sie wyciek także mechanik musi usunąć przeciek i nabić klimę jeszcze raz bo ten gaz wypompował.

Dziękuję wszystkim za pomoc a szczególnie koledze zeshky. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odświeżę temat troszkę.

Z włączoną klimatyzacją poruszam się cały czas. Od początków wiosny po zapaleniu samochodu słychać było dźwięk paska. Po wyłączeniu nawiewu (pozycja off) dźwięk się kończył. Po nagrzaniu auta również nie było słychać charakterystycznego "pisku". W wakacje klima z dnia na dzień przestała działać. Doraźnie nabiłem czynnik i sprawdziłem bezpieczniki. Wszystko ok. Oddałem auto w Łodzi do magików od klima ze śląskiej i jest winowajca - kompresor. Dziś go chłopaki wyjmują i zobaczymy czy da się coś zrobić z tym faktem. Ceny nowego/regenerowanego lekko przerażają.

 

Piszę ten post jako przestrogę bo gdybym zareagował wcześniej to może dałoby się problem mniejszym kosztem załatwić, a tak to pozostaje jedynie czekać na telefon od mechanika z wyrokiem 

 

edit:

 

już po telefonie - kompresor w środku cały rozpieprzony. Zamówiłem regenerowany już. Do tego w układzie tylko 360g, a jak pisałem nabiłem pełne 550g. Oby się nie okazało, że jeszcze jakaś nieszczelność jest. 9 lat bezobsługowej jazdy i taki bonus. Pięknie  :|

Edytowane przez Szmiglo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondolencje. Najważniejsze, że jest winowajca. Po jakim przebiegu to się stało? U mnie 105 tys. i działa. Używam klimy non stop.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu powstaje pytanie o profilaktykę. Czy: co roku nabijać, uszczelniać za 200 (minimum 100 za nabicie), czy: po 4 latach (4x20tys) wymieniać kompresor i osprzęt za ok. 1500?

 

Napisz jakie to były ostatecznie koszty..

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresor zamówiony. Regenerowany - z wysyłką 730. Do tego robocizna 130. Znalezienie do benzyny to jakiś dramat po prostu. Oby pasował i oby udało się po weekendzie sprawę zakończyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem o tym napisać wieczorem, ale skoro wywołałeś temat to cóż mi pozostaje niż dać post teraz. 

 

Oprócz nowego kompresora, którego ceny bałem się sprawdzić w Aso dostępne są dwa rozwiązania. Używki z rozbitych oraz kompresory regenerowane.

 

Różnica w cenie około 400zł. Na kompresor regenerowany co najmniej 6 miesięcy gwarancji, ale zazwyczaj przez kolejne lata nic się z nim nie dzieje. 

 

Przed dwa dni nie mogłem znaleźć regenerowanego, więc szukałem używek. Nadziałem się miedzy innymi na japanparts czyli olbrzymi szrot japońców w Łodzi, gdzie facet powiedział, że za 450 zł jest używka w super stanie, a jak pojechali mechanicy z serwisu klimy sprawdzić i kupić to okazało się, że jest nieszczelny. Podobnie rozmowy wyglądają z resztą tych wystawiających z allegro. Auta stoją na placu jakiś czas i gość nie ma zielonego pojęcia co sprzedaje i jedynym wyjściem przed zakupem takiego jest jego sprawdzenie na miejscu. Oczywiście istnieje możliwość złapania takiej okazji, ale ja nie miałem na to czasu i możliwości. Zamierzam o x-a zadbać i pobrykać nim jeszcze jakiś czas, więc zdecydowałem się na regenerowany. Kupić cieknącą używkę i opchnąć samochód też by pewnie można, ale to nie w moim stylu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem o tym napisać wieczorem, ale skoro wywołałeś temat to cóż mi pozostaje niż dać post teraz. 

 

Oprócz nowego kompresora, którego ceny bałem się sprawdzić w Aso dostępne są dwa rozwiązania. Używki z rozbitych oraz kompresory regenerowane.

 

Różnica w cenie około 400zł. Na kompresor regenerowany co najmniej 6 miesięcy gwarancji, ale zazwyczaj przez kolejne lata nic się z nim nie dzieje. 

 

Przed dwa dni nie mogłem znaleźć regenerowanego, więc szukałem używek. Nadziałem się miedzy innymi na japanparts czyli olbrzymi szrot japońców w Łodzi, gdzie facet powiedział, że za 450 zł jest używka w super stanie, a jak pojechali mechanicy z serwisu klimy sprawdzić i kupić to okazało się, że jest nieszczelny. Podobnie rozmowy wyglądają z resztą tych wystawiających z allegro. Auta stoją na placu jakiś czas i gość nie ma zielonego pojęcia co sprzedaje i jedynym wyjściem przed zakupem takiego jest jego sprawdzenie na miejscu. Oczywiście istnieje możliwość złapania takiej okazji, ale ja nie miałem na to czasu i możliwości. Zamierzam o x-a zadbać i pobrykać nim jeszcze jakiś czas, więc zdecydowałem się na regenerowany. Kupić cieknącą używkę i opchnąć samochód też by pewnie można, ale to nie w moim stylu ;)

dobrze prawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto dziś odbieram. Gotowe było na poniedziałek, ale byłem w rozjazdach.

 

Regenerowany kompresor - 730 zł (700 sprężarka, 30 kurier)

Wyjęcie i włożenie - 150 zł

Nabicie czynnika - 100 zł

 

Dowiedziałem się również, że sprężarki mimo, że regenerowane to docierają w różnym stanie i wcale nie jest to tak w 100% gwarant sprawności. Jako, że moja wygląda całkiem nieźle czuje się zobligowany podać tutaj nazwę firmy, która miała jedną, jedyną do kupienia. http://www.auto-klimat.info/

 

za tydzień mam być na sprawdzenie szczelności układu.

 

Nie jest źle, chociaż prawie tysiąc na naprawę zawsze boli ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przekaźnik też sprawdziłeś? Znajdziesz go po lewej stronie pod maską, przy wlewie płynu od spryskiwacza. Oznaczony jako E5.

 

PS.

Co do bezpieczników to nie wiem ile ich sprawdziłeś ale są 4 - numery: 15, 19, 24, 28.

Witam,

mam podobne problemy ze sprężarką (nie włącza się). Czynnik ok, ciśnienie ok, układ szczelny. Nie mogę znaleźć bezpieczników o tych numerach ani przekaźnika. U mnie są jakieś inne oznaczenia (x-trail 2,2 dci 2005 r.). Bardzo proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...