colins Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 No to ziomal od Falubazów ja napiszę, że mi nigdy czyli przez prawie 3 lata QQ ani jego akumulator (mimo że był to Fiamm) nie zdechł. Czyżbym sprzedał QQ w porę? Być może. Bo przyznać muszę, że mając z nim do czynienia, miałem też świadomość jego delikatności i denerwujących niedoróbek. Bałem się więc chyba trochę, że da mi popalić po gwarancji. I to był chyba właśnie jeden z głównych powodów sprzedaży przed końcem gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike83 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 (edytowane) Facebookowy profil Nissana zaatakowałem. Przeglądnijcie proszę komentarze pod ich ostatnimi postami i polubcie mój komentarz na temat aku, na pewno go nie przeoczycie. Możecie też opisać swoje historie, gdzie Wam kasztan zdechł ;-) To że zdechł to jeszcze pół biedy... każdy z moich poprzednich samochodów gdzieś padł, raz aku, w drugim silnik się zalał więc niestety wiem co się z tym wiąże i póki co zawsze ludzie pomogli. Po pustyni nie jeżdżę więc wydaje mi się że kolejnym razem też się uda . Z drugiej strony takie rzeczy nowym aucie to trochę skandal ale cóż... Gorzej z tym hamulcem. Nie można tego w ASO jakoś odblokować? Albo po prostu wyrobić sobie nawyk zwalniania go po zatrzymaniu o ile się da. Nie pamiętam czy można go tak zwolnić nie włączając ponownie silnika... Edytowane 12 Stycznia 2018 przez Mike83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Da się.Nie wyjmujesz kluczyka i zwalniasz hampel,a później wyjmujesz klucz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike83 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Dzięki, zawsze to jakaś opcja.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Lub zaraz po zgaszeniu hebel w dół w tych bezkluczykowych 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 A niema tak jak np. w Renault, że można po zablokowaniu ręcznie odblokować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Jak widać te QQłki są predefiniowane do sklerotyków, by po wyłączeniu auta nie zapomnieli zaciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Przecież od dawna pisałem, że to wóz dla emerytów lub co najwyżej dziewczynek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Dla emerytów wożących dziewczynki,...dlatego Ty sprzedałeś,bo 1-Emerytem nie jesteś... 2-Dziewczynek nie wozisz 3-Co najwyżej nabzdryngolone piguły...a to nie pasi w tak szlachetnym wózku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 ... 3-Co najwyżej nabzdryngolone piguły...a to nie pasi w tak szlachetnym wózku... Taka wajcha między siedzeniami mogłaby by komuś w czasie postoju wejść między żebra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Nie tylko między żebra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Nie padł mu akumulator, bo mu padło "inteligętne" ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Bzdura, od początku pisałem, że Colinsio ma zepsuty samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 Prawda manixio. Nie stanął mi ani razu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 O... To nie tylko samochód masz zepsuty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Dzisiaj rano kiedy miałem wyruszyć jak co dzień,postanowiłem sprawdzić miernikiem aku,przed wyjazdem...i co? Ano było wg multimetru 11.8V Cienko.Według Kaśki 12.2V Jazda w tą i z powrotem cały czas wskazanie 14.2-14.96V! Podpiąłem dziada pod ładowarkę i po dwóch godzinach pokazała że aku jest pełny! Dobra,Po południu ta sama trasa ok.20km ,wskazania Kaśki 13.00-13.2V! noga z gazu i po dwóch sekundach jest 14.5-14.76V.Po około 8km nagle w czasie jazdy wskakuje pomiar 14.5 -14.76 i tu nie ma znaczenia,czy hamujemy silnikiem,czy hamulcem,nawet na światłach jest ten sam pomiar,po około 4-5km znowu zmiana 13.00-13.2V. Czyli system ładowania omawiany przez nas działa,tylko dla czego aku cały czas pokazuje mi niedoładowanie??? Nawet prostownik nie potrafi zmusić go do pokazania full Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 Dzisiaj rano kiedy miałem wyruszyć jak co dzień,postanowiłem sprawdzić miernikiem aku,przed wyjazdem...i co? Ano było wg multimetru 11.8V Cienko.Według Kaśki 12.2V Jazda w tą i z powrotem cały czas wskazanie 14.2-14.96V! Podpiąłem dziada pod ładowarkę i po dwóch godzinach pokazała że aku jest pełny! Dobra,Po południu ta sama trasa ok.20km ,wskazania Kaśki 13.00-13.2V! noga z gazu i po dwóch sekundach jest 14.5-14.76V.Po około 8km nagle w czasie jazdy wskakuje pomiar 14.5 -14.76 i tu nie ma znaczenia,czy hamujemy silnikiem,czy hamulcem,nawet na światłach jest ten sam pomiar,po około 4-5km znowu zmiana 13.00-13.2V. Czyli system ładowania omawiany przez nas działa,tylko dla czego aku cały czas pokazuje mi niedoładowanie??? Nawet prostownik nie potrafi zmusić go do pokazania full Nie chciał bym martwić, ale to co odpisałeś jest co najmniej dziwne. Akumulator jak pamiętam masz wymieniony, więc jakoś skrajnie zasiarczony być nie może, a ładowarka go jednak naładować nie potrafiła. Skoro nie jest zasiarczony, a zachowuje się właśnie tak, to musi być zamrożony. W niedoładowanej i używanej na krótkich odcinkach baterii dochodzi do czegoś takiego jak rozwarstwienie elektrolitu. Na dole ma on większą gęstość, a na górze jest prawie sama woda i zamarza wtedy gdzieś od połowy wysokości w górę. Deformują przy tym płyty właśnie w środku rozciągając je i na górze wyginając mostki.Strzał/eksperyment może się skończyć zgonem na miejscu (zwarcie celi, oderwanie mostków na zgrzewie, czyli przerwanie obwodu) lub z pewnym odroczenie gdy tylko po rozciąga płyty. Daj mu się ogrzać i sprawdź czy zacznie się ładować dłużej niż tylko 2h. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Wartościowa podpowiedź,jutro spróbuję,ale gdyby tak było to jest to bardzo dziwne,bo auto cały czas w garażu co prawda wolnostojącym,ale jednak Następne info z testu że tak powiem....Wczoraj system Qqłki wskazywał na naładowanie,czego nie potwierdzało oczko na aku,dzisiaj aku w domu ,ogrzany i ładuje się już 3 godziny!!!Zastanawia mnie w tym wypadku jakość elektrolitu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Czyli nie dość, że trzeba go ładować to jeszcze życzy sobie ciepełko? Może jeszcze kawka do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 I miękka bibuła na podłodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Czyli nie dość, że trzeba go ładować to jeszcze życzy sobie ciepełko? Może jeszcze kawka do tego? Wystarczy samo ładowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 No to sądząc po tej krzywej,elektrolit w naszych aku ma nie więcej jak 1.12 skoro już cierpi w temp ok 0 st! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) W naszym przypadku trzeba zrobić krzywą zamarzanie nie od 0 stopni tylko od 30 Edytowane 16 Stycznia 2018 przez pawcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 Piąta godzina ładowania...i dalej nie naładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 (edytowane) Piąta godzina ładowania...i dalej nie naładowany.Czyli go jednak złapał lód.Do tego wykresu trzeba brać poprawkę na rozwarstwienie. Gdy bateria jest rozładowywana, gęstości dość dobrze się wyrównują (w dół), bo gęstrzy opada, a rzadszy(rozładowany) idzie na górę. Inaczej jest gdy ładujemy. Na dole rośnie gęstość i tam pozostaje, dopóki nie naładujemy całość i gazowaniem nie wymieszamy elektrolit. Trochę oczywiście miesza się i trakcie jazdy, ale tego jest za mało. Więc gdy t spada do tych - 10C cześć elektrolitu zamarza, a część na dole nie. Przypomnij mi jeszcze jaką masz ładowarkę. Edytowane 16 Stycznia 2018 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.