Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Xtronic - utrzymywanie wysokich obrotów przy prędkościach autostradowych


Hidemichi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, stuff1000 napisał:

Hamowanie silnikiem nie wyłączyłeś czasem w ustawieniach ?? 

Nie, nie, wszystko jest wlaczone. Takie objawy dzieja sie tylko ja zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucianin - jest tak jak mówisz. Dopóki temperatura oleju w skrzyni biegów* nie osiągnie jakiejś tam temperatury skrzynia utrzymuje podwyższone obroty silnika oraz nie ma hamowania silnikiem. Po zdjęciu nogi z gazu na zimnej skrzyni następuje to samo co po wrzuceniu luzu w czasie jazdy w skrzyni manualnej - napęd rozłącza się od silnika i obroty silnika spadają po poziomu jak na biegu jałowym - niezależnie czy masz włączone hamowanie silnikiem oraz czy użyjesz łopatek.

Śmiesznie to wygląda w moim przypadku. - 20*C a ja zaraz po wyjeździe z domu mam taką górkę może trochę ponad 300 metrów długości i żeby w ogóle jechać muszę dodać tyle gazu, że silnik, a to przecież diesel, łapie jakieś 3000 rpm i tak sobie wyje póki skrzynia się nie rozgrzeje. Jazda na tempomacie przy zimnej skrzyni wiąże się z falowaniem obrotów od 1900 do 2100 przez cały czas. Dlatego tak długo jak skrzynia zimna - ostrożnie z gazem i jak masz długą prostą to bez tempomatu.

 

* Czasem zdarza mi się, że wyjeżdżam z garażu, podjadę pod dom a żona i dzieciaki jeszcze się ubierają więc nie gaszę silnika tylko idę im pomóc. Potem jeszcze jakaś herbatka na drogę, coś tam coś tam i po powrocie do samochodu wskazówka temperatury cieczy jest już w połowie między zerem a docelową wartością a po ruszeniu skrzynia nadal utrzymuje wysokie. Dlatego przypuszczam, że jakiś termometr mierzy temperaturę oleju w skrzyni i dopiero po osiągnięciu zadanej wartości pozwala jej normalnie pracować. Może chodzi o to, że zimny olej jest gęsty więc wyższe obroty utrzymują wyższe jego ciśnienie..? W moim przypadku skrzynia łapie temperaturę i normalne obroty po ok. 5-6 km (czyli jakieś 5 - 6 minut jazdy w terenie niezabudowanym).

Edytowane przez Hidemichi
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Hidemichi napisał:

Lucianin - jest tak jak mówisz. Dopóki temperatura oleju w skrzyni biegów* nie osiągnie jakiejś tam temperatury skrzynia utrzymuje podwyższone obroty silnika oraz nie ma hamowania silnikiem. Po zdjęciu nogi z gazu na zimnej skrzyni następuje to samo co po wrzuceniu luzu w czasie jazdy w skrzyni manualnej - napęd rozłącza się od silnika i obroty silnika spadają po poziomu jak na biegu jałowym - niezależnie czy masz włączone hamowanie silnikiem oraz czy użyjesz łopatek.

Śmiesznie to wygląda w moim przypadku. - 20*C a ja zaraz po wyjeździe z domu mam taką górkę może trochę ponad 300 metrów długości i żeby w ogóle jechać muszę dodać tyle gazu, że silnik, a to przecież diesel, łapie jakieś 3000 rpm i tak sobie wyje póki skrzynia się nie rozgrzeje. Jazda na tempomacie przy zimnej skrzyni wiąże się z falowaniem obrotów od 1900 do 2100 przez cały czas. Dlatego tak długo jak skrzynia zimna - ostrożnie z gazem i jak masz długą prostą to bez tempomatu.

 

* Czasem zdarza mi się, że wyjeżdżam z garażu, podjadę pod dom a żona i dzieciaki jeszcze się ubierają więc nie gaszę silnika tylko idę im pomóc. Potem jeszcze jakaś herbatka na drogę, coś tam coś tam i po powrocie do samochodu wskazówka temperatury cieczy jest już w połowie między zerem a docelową wartością a po ruszeniu skrzynia nadal utrzymuje wysokie obroty po ruszeniu. Dlatego przypuszczam, że jakiś termometr mierzy temperaturę oleju w skrzyni i dopiero po osiągnięciu zadanej wartości pozwala jej normalnie pracować. Może chodzi o to, że zimny olej jest gęsty więc wyższe obroty utrzymują wyższe jego ciśnienie..? W moim przypadku skrzynia łapie temperaturę i normalne obroty po ok. 5-6 km (czyli jakieś 5 - 6 minut jazdy w terenie niezabudowanym).

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz. Czyli wychodzi na to że ten typ tak ma , ponieważ mamy identyczne objawy. Czyli wydaje mi się że chyba lepiej przed rozpoczęciem jazdy posiedzieć 10 min w samochodzie zanim nie złapie temperatury i dopiero jechać. Bedzie to raczej zdrowsze dla silnika i innych podzespołów. Pałowanie zimnego diesla raczej nie wyjdzie mu na zdrowie.   Zastanawiam się czy taka sama sytuacja jest w autach innych marek z automatyczną skrzynią biegów.  Jest to mega wielki minus dla X`a... Ciekawe jak będą wyglądały te silniki i skrzynia np. po 150 tys. km , tym bardziej jak ktoś będzie wymieniał olej co 30 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak źle, ja swojego uruchamiam zawsze 10 minut przed jazdą, jak ruszam to już jest rozgrzany i nie ma problemu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a czy lepszym pomyslem jest jazda przy 3000tys. Obrotow jak silnik jest zimny ? Wyobraz sobie ze mi skrzynia nie chce zmienic "biegu" / "przylozenia" szybciej niz 3000tys. Jak bede przyspieszal powoli to i tak nic nie da dopoki nie osiagne w/w predkosci obrotowej. Zgodze sie z Profesorem i powiem ze rowniez jestem zwolennikiem jazdy "od razu" , ale trzeba zadac sobie pytanie co bedzie mniej inwazyjne ? Jazda zimnym silnikiem i trzymanie 3tys. zanim skrzynia zmieni "bieg" czy pyrkanie na wolnych obrotach do osiagniecia temperatury ktora pozwolni na normalna prace skrzyni i komfortowa jazde ? Inaczej sie niestety nie da. Nie chce nawet myslec o manualnej "zmianie biegow" bo nie po to kupilem automat. Ciezki temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 hours ago, Strider said:

Świetny pomysł tak stać 10 minut z włączonym silnikiem. :D

 

 

Mój ma odpalanie z pilota więc problemu nie ma. U mnie na osiedlu większosc tak robi przed wyjazdem w róznych markach (toyota honda nissan) . Zresztą w lato też go odpalam aby w środku zimno było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, stuff1000 napisał:

Mój ma odpalanie z pilota więc problemu nie ma. U mnie na osiedlu większosc tak robi przed wyjazdem w róznych markach (toyota honda nissan) . Zresztą w lato też go odpalam aby w środku zimno było :)

Odpalanie z pilota ? Ale że jak :D ?  Ciekawa opcja prosze o wiecej info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, lucianin said:

Odpalanie z pilota ? Ale że jak :D ?  Ciekawa opcja prosze o wiecej info :)

Mój miał to w standardzie naciskam przycisk i silnik uruchamia się na 10 minut... 

nissan.jpg

Edytowane przez stuff1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, stuff1000 napisał:

Mój miał to w standardzie naciskam przycisk i silnik uruchamia się na 10 minut... 

Fajnie tez tak bym chcial. Czego to "hamerykanie" nie wymysla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jestem użytkownikiem x-traila T32 właśnie z xtronic-iem od 2015.  Z wszystkimi "dolegliwościami" które tutaj opisaliście bylem kilkakrotnie w serwisie - na początku mojego użytkowania. W 2015  nie mogłem natrafić na żadne opinie a i tutaj w tamtym czasie mało osób  pisało o problemach z xtronic, a szkoda bo zaoszczędziłbym sobie czasu na wizytach w ASO które oczywiście nic nie wniosły ;).

W mojej ocenie skrzynia ta nie jest ciekawą opcją... Użytkowanie samochodu zimą jak pisaliście wcześniej jest męczarnią dopóki auto się nie zagrzeje...( dobrze że mam garaż... choć to słabe wytłumaczenie z mojej strony dla nissana że parę kilometrów pokonujesz z wysokimi obrotami co jest słabą sytuacją w połączeniu z dieslem... ). To była moja pierwsza wizyta i przygoda z ASO w kontekście Xtronica. Jako że serwisanci nie mięli doświadczenia w praktyce w 2015r z tą skrzynią, auto moje nocowało kilka dni w serwisie aby po nocy na zimno mogli przetestować jak działa skrzynia. Po kilku dniach walki wsparcie techniczne opisało temat jako normalny :) i skrzynia zaczyna się tak zwanie "blokować" przy osiągnięciu wymaganej temp.

Różnica pomiędzy D vs 7 wirtualny bieg nie jest wyczuwalna przy prędkości pow 160km/h. ( filmik zamieszczony gdzie nie widać różnicy od kolegi Hidemichi nie tyczy się diesla tylko 2.5 benzyna - zwróćcie uwagę na obrotomierz skalowany do 8tys. ) - to druga wizyta w serwisie i tutaj odpowiedź była również : wszystko jest OK. Wytłumaczenie serwisu 7 wirtualny bieg jest dużym nadbiegiem i 1.6 jest za słabe żeby przy niższych prędkościach w trybie D na nie przechodzić, stąd sterownik zmniejsza obroty w trybie D podobne do 7 przy prędkościach pow. 160 przynajmniej u mnie tak jest i jakoby potwierdza wersję serwisu...

Teraz przebieg jaki mam to 80tys km, i od nie dawna mam kolejny problem który może i Was dotknąć ( oczywiście nie życzę nikomu dodatkowym problemów ). Jest to problem który ciężko opisać ale może jakoś spróbuje. Weźmy sytuację chęci wykonywania manewru skrętu przykładowo w prawo do którego musimy zwolnić do prędkości ok 20km/h. A więc z wyższej prędkości zaczynamy hamować, w okolicach 20km/h skrzynia nazwijmy to że nie trzyma auta nie biegu tylko schodzi całkowicie do obrotów jałowych, a po wykonaniu manewru zaczynamy znowu się rozpędzać tyle że skrzynia ma objaw dokładnie taki jak przy -20st do prędkości 50-60km/h po czym się "blokuje" w normalny tryb.
Auto znowu na serwis. Porównywanie do x-trailów które akurat mięli na salonie. Stwierdzenie serwisu : mimo że praca odbiega od pracy skrzyni jak w nowym aucie to musimy uznać że wszystko jest w normie bo nie ma żadnych błędów...

BTW. Upgrade soft-ów do skrzyni oraz silnika nie przynosiły żadnej różnicy. 

Reasumując, w mojej ocenie stwierdzam że dokonałem troszkę nie udanego wyboru...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, tolkos napisał:

Jestem użytkownikiem x-traila T32 właśnie z xtronic-iem od 2015.  Z wszystkimi "dolegliwościami" które tutaj opisaliście bylem kilkakrotnie w serwisie - na początku mojego użytkowania. W 2015  nie mogłem natrafić na żadne opinie a i tutaj w tamtym czasie mało osób  pisało o problemach z xtronic, a szkoda bo zaoszczędziłbym sobie czasu na wizytach w ASO które oczywiście nic nie wniosły ;).

W mojej ocenie skrzynia ta nie jest ciekawą opcją... Użytkowanie samochodu zimą jak pisaliście wcześniej jest męczarnią dopóki auto się nie zagrzeje...( dobrze że mam garaż... choć to słabe wytłumaczenie z mojej strony dla nissana że parę kilometrów pokonujesz z wysokimi obrotami co jest słabą sytuacją w połączeniu z dieslem... ). To była moja pierwsza wizyta i przygoda z ASO w kontekście Xtronica. Jako że serwisanci nie mięli doświadczenia w praktyce w 2015r z tą skrzynią, auto moje nocowało kilka dni w serwisie aby po nocy na zimno mogli przetestować jak działa skrzynia. Po kilku dniach walki wsparcie techniczne opisało temat jako normalny :) i skrzynia zaczyna się tak zwanie "blokować" przy osiągnięciu wymaganej temp.

Różnica pomiędzy D vs 7 wirtualny bieg nie jest wyczuwalna przy prędkości pow 160km/h. ( filmik zamieszczony gdzie nie widać różnicy od kolegi Hidemichi nie tyczy się diesla tylko 2.5 benzyna - zwróćcie uwagę na obrotomierz skalowany do 8tys. ) - to druga wizyta w serwisie i tutaj odpowiedź była również : wszystko jest OK. Wytłumaczenie serwisu 7 wirtualny bieg jest dużym nadbiegiem i 1.6 jest za słabe żeby przy niższych prędkościach w trybie D na nie przechodzić, stąd sterownik zmniejsza obroty w trybie D podobne do 7 przy prędkościach pow. 160 przynajmniej u mnie tak jest i jakoby potwierdza wersję serwisu...

Teraz przebieg jaki mam to 80tys km, i od nie dawna mam kolejny problem który może i Was dotknąć ( oczywiście nie życzę nikomu dodatkowym problemów ). Jest to problem który ciężko opisać ale może jakoś spróbuje. Weźmy sytuację chęci wykonywania manewru skrętu przykładowo w prawo do którego musimy zwolnić do prędkości ok 20km/h. A więc z wyższej prędkości zaczynamy hamować, w okolicach 20km/h skrzynia nazwijmy to że nie trzyma auta nie biegu tylko schodzi całkowicie do obrotów jałowych, a po wykonaniu manewru zaczynamy znowu się rozpędzać tyle że skrzynia ma objaw dokładnie taki jak przy -20st do prędkości 50-60km/h po czym się "blokuje" w normalny tryb.
Auto znowu na serwis. Porównywanie do x-trailów które akurat mięli na salonie. Stwierdzenie serwisu : mimo że praca odbiega od pracy skrzyni jak w nowym aucie to musimy uznać że wszystko jest w normie bo nie ma żadnych błędów...

BTW. Upgrade soft-ów do skrzyni oraz silnika nie przynosiły żadnej różnicy. 

Reasumując, w mojej ocenie stwierdzam że dokonałem troszkę nie udanego wyboru...

 

Zgadzam się  z Tobą Kolego w 100% , wiele osób próbuje sie na siłe pocieszac że wszystko jest spoko , serwisy mówią że tak ma być  bo komputer błędow nie pokazuje itp. Ale jednak wybuliło się sporo kasy , pytam sie za co ? Czy te auto było tego wart ? Moim zdaniem NIE. Ja też uważam ze niekiedy skoda czasu tracic na serwisy bo i tak powiedza ze jest wszystko OK. Ja osobiscie do najblizszego mam 120km który ma wyrypane na sugestie i na zgłaszane usterki. Ciągle przyśpiewka ze jest OK bo komputer... Czasami jak czytam te forum i widze o jakich dolegliwościach pisza użytkownicy to smiac mi sie chce że  NISSAN choruje na takie rzeczy.  Troszke brak poszanowania ludzi którzy kupili bądź kupia w przyszlości te auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może zainstalujcie sobie program do  monitorowania skrzyni cvtz50 (5$) na andka + interfejs kupić za 4-5$, można poobserwować jak to działa. App podaje wszystkie parametry oraz przełożenie, stwierdziłem po obserwacji tego, że mam trochę za wysokie obroty przy stałej autostradowej prędkości, bo około 2100,  a optymalnie byłoby około 1500-1700, niestety nie zauważyłem żeby miała korzystniejsze przełożenie  (pisze o pathfinderze). Tych bolączek Nissanowskich jest sporo, sporo niedoróbek, niedopracowań, czasami żałuję że nie kupiłem Toyota Highlander, czy Hondy Pilot, ale że mam już na aucie ponad 100tys mil, zostanie już do końca swych dni, bo wartość auta w USA po 100tyś mil. gwałtownie spada czasami do wartości bardzo śmiesznych, mimo młodego auta. Na pocieszenie sporo jeździłem T-32, i według mnie lepiej to jeździ niż CR-V (mam) , czy też RAV-4

 

55547081_2281767625477506_506806003489046528_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Kazik_R52 napisał:

a może zainstalujcie sobie program do  monitorowania skrzyni cvtz50 (5$) na andka + interfejs kupić za 4-5$, można poobserwować jak to działa. App podaje wszystkie parametry oraz przełożenie, stwierdziłem po obserwacji tego, że mam trochę za wysokie obroty przy stałej autostradowej prędkości, bo około 2100,  a optymalnie byłoby około 1500-1700, niestety nie zauważyłem żeby miała korzystniejsze przełożenie  (pisze o pathfinderze). Tych bolączek Nissanowskich jest sporo, sporo niedoróbek, niedopracowań, czasami żałuję że nie kupiłem Toyota Highlander, czy Hondy Pilot, ale że mam już na aucie ponad 100tys mil, zostanie już do końca swych dni, bo wartość auta w USA po 100tyś mil. gwałtownie spada czasami do wartości bardzo śmiesznych, mimo młodego auta. Na pocieszenie sporo jeździłem T-32, i według mnie lepiej to jeździ niż CR-V (mam) , czy też RAV-4

 

55547081_2281767625477506_506806003489046528_n.jpg

Program spoko tylko pytanie co to da? Nawet jeśli my uzytkownicy zobaczymy jakies nieprawidlowosci (wg. nas) i pojedziemy z tym do serwisu oni podlaczą swoje urzadzenia i bedzie standardowa przyspiewka. Kolega Hidemichi nawalczyl sie juz z centrala i wiele to nie dalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla ciekawskich da info jak to działa, pokarze temperaturę CVT, jak to się nagrzewa, pokaże zużycie samochodu na podstawie godzin pracy (weryfikacja przebiegu), pokaże "zużycie" płynu CVT. Te wszystkie  info do kupy mogą mieć wpływ na długość działania skrzyni..Nie wiem czy wszystkie opcje działają na X-a, bo program teoretycznie na Murano, ale działa na Pathfinderze a nawet na Mitsubishi z CVT...

ja zrozumiałem że od około 90km/h mam przełożenie 0.38 i już nic nie zrobię, każda dodatkowa prędkość to nadal 0.38 a tylko wyższe obroty, więc jadąc 120 już mam ponad 2000rpm i znaczący wzrost spalania. W moim wypadku  ta wersja CVT8 na łańcuchu jest niedopracowana dla ekonomiki a reklamowali ją iż jest lepiej niż w innych automatach... dla pocieszenia z V6 nie ma żadnych problemów z mocą, wyrywa jak strzała i ciągnie zawsze i wszędzie, nawet z ciężką łódką.

ps.. nie wkleja/cytuje, się posta bezpośrednio do którego się odnosimy ...

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem apke w pełnej wersji, pierwszy scan skrzyni i jest błąd P17F1... skasować się go chyba nie da poprzez tą aplikację , bo nigdzie nie znalazłem takiej opcji... no chyba że źle szukam - może ktoś jest w stanie podpowiedzieć ?
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie czy jest ktoś z okolic Trójmiasta kto posiada x-trail-a lub qhasqai-a ze skrzynią x-tronic ?
Odebrałem auto z serwisu po naprawie skrzyni ( błąd o którym pisałem powyżej ), i chciałem porównać pracę mojej skrzyni po naprawie vs oryginał. Chciałem całkowicie rozwiać moje wątpliwości co do poprawności pracy skrzyni, i tak pomyślałem że może ktoś jest z okolic trójmiasta żeby móc zrobić porównanie, bo na serwisie niestety twierdzili że nie mają żadnego xtronic-a do porównania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...