Tomaszo Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Witam wszystkich! Kupilem niedawno Almerke n15 i chcialem sie dowiedziec gdzie mozna znalesc informacje na temat wersji i wyposarzenia almerek jakie byly produkowane. Ktoś ma moze jakies informacje na ten temat? Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Witam wszystkich!Kupilem niedawno Almerke n15 i chcialem sie dowiedziec gdzie mozna znalesc informacje na temat wersji i wyposarzenia almerek jakie byly produkowane. Ktoś ma moze jakies informacje na ten temat? Pozdrawiam wszystkich. Nie mam pojęcia. Dane techniczne i parę ciekawych informacji znajdziesz tutaj: http://www.bart.com.pl/almera/index2.htm Natomiast jeśli chodzi o wersje wyposażenia to trochę danych znajdziesz na podanej stronie w zakładce Historia modelu W dwóch zdaniach ( od najbiedniejszych wersji ): GX - Najbiedniejsza wersja, w standardzie nie miała prawie nic poza el. lusterkami, poduszką powietrzną dla kierowcy i wspomaganiem ( a i to nie zawsze było ). Na rynku występuje jednak mnóstwo wzbogaconych o el. szyby, światła przeciwmgielne czy klimatyzację wersji. S - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA14DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała ładniejszy zderzak z przodu, czasem światła przeciwmgielne, kubełkowe fotele, wspomaganie kierownicy, czasem także klimę, el. szyby, czy el. szyberdach. Nie jestem pewien, ale tutaj występowała już chyba druga poduszka dla pasażera i ABS ( choć tego pewien nie jestem ). SR - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA16DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała el.szyby, wspomaganie, ABS, dwie poduszki, kubełkowe fotele ładniejsze zderzaki i lotkę na klapie, światła przeciwmgielne, oraz klimę lub el. szyberdach ( raczej oba na raz nie występowały ), niektórzy twierdzą, że ma utwardzone zawieszenie. SLX - Najbardziej luksusowa z nieusportowionych wersji. Najczęściej z silnikiem GA16DE ( jeśli nie wyłącznie ). El. szyby, ABS, wspomaganie, 2xAirbag, klima lub szyber, czasem trafiały się skórzane tapicerki i automatyczne skrzynki biegów. Występowały jako sedan, rzadziej jako hatchback. Bardzo często z silnikami 2.0D GTi - SR wzbogacone o skórzaną kierownicę i skórzany mieszek, a najwazniejsze że pod maską pracował 143-konny SR20DE. Potwór na kółkach z pełnym wyposażeniem. Występowały również jakieś hybrydy, np wersja Invitation, albo Motion. Ta ostatnia to GTi z silnikiem GA14DE pod maską, czyli GTi dla ubogich Ale to wszystko rzadkie rodzynki. Jeśli się z czymś pomyliłem to sprostujcie pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukmack Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 S - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA14DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała ładniejszy zderzak z przodu, czasem światła przeciwmgielne, kubełkowe fotele, wspomaganie kierownicy, czasem także klimę, el. szyby, czy el. szyberdach. Nie jestem pewien, ale tutaj występowała już chyba druga poduszka dla pasażera i ABS ( choć tego pewien nie jestem ).SR - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA16DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała el.szyby, wspomaganie, ABS, dwie poduszki, kubełkowe fotele ładniejsze zderzaki i lotkę na klapie, światła przeciwmgielne, oraz klimę lub el. szyberdach ( raczej oba na raz nie występowały ), niektórzy twierdzą, że ma utwardzone zawieszenie. pzd Ja posiadam wersję " S " i ma 2 poduchy + ABS + kubełki, ale jest jeszcze w klubie model " S " i nie ma poduchy pasażera ani ABSu o ile dobrze pamiętam, więc z tym różnie. . . natomiast wersja " S " także wydaj mi się, ze ma twardsze zawieszenie . A i od wersji " S " z tyłu są tarcze nie bębny Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Ja posiadam wersję " S " i ma 2 poduchy + ABS + kubełki, ale jest jeszcze w klubie model " S " i nie ma poduchy pasażera ani ABSu o ile dobrze pamiętam, więc z tym różnie. . . natomiast wersja " S " także wydaj mi się, ze ma twardsze zawieszenie . A i od wersji " S " z tyłu są tarcze nie bębny Co potwierdza moją teorię, że te elementy wyposażenia nie były standardem w S. W SR natomiast na pewno były w standardzie. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tigernet77 Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 witam jestem posiadaczem almerki N15 "S" 1.4 benzynka. w standardzie (jaki kupilem) posiadala 2xAirBag, "bajerowane" zderzaki, swiatelka przeciwmgielne, kubelkowate siedzenia, elektryczne lusterka, wspomaganko, hamulce tarcze/bebny (przod/tyl), 14" felgi, elektryczny szyberek, zwawy silniczek (87KM). a ze swojej strony dodalem jej do wyposazenia : centralny zamek, alarm, modyfikacja dolotu powietrza, zmienione filtry na k&n, lotka na tylnej klapie, zmiana koncowki wydechu, zaciemnienie szyberdachu i szybek, nowa instalacja radiowa + 6 glosnikow + radio PIONEER i kilka drobiazgow. troche nakladu pracy i mozna ja niezle wzbogacic :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroz Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 GTi - SR wzbogacone o skórzaną kierownicę i skórzany mieszek, a najwazniejsze że pod maską pracował 143-konny SR20DE. Potwór na kółkach z pełnym wyposażeniem. + skorzana dzwignia recznego + twarde zawieszenie + rozporki przod/tyl (skorzanego mieszka nie mam, jest skorzany lewarek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 GTi - SR wzbogacone o skórzaną kierownicę i skórzany mieszek, a najwazniejsze że pod maską pracował 143-konny SR20DE. Potwór na kółkach z pełnym wyposażeniem. + skorzana dzwignia recznego + twarde zawieszenie + rozporki przod/tyl (skorzanego mieszka nie mam, jest skorzany lewarek) Właśnie to miałem na myśli pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroz Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 GTi - SR wzbogacone o skórzaną kierownicę i skórzany mieszek, a najwazniejsze że pod maską pracował 143-konny SR20DE. Potwór na kółkach z pełnym wyposażeniem. + skorzana dzwignia recznego + twarde zawieszenie + rozporki przod/tyl (skorzanego mieszka nie mam, jest skorzany lewarek) Właśnie to miałem na myśli Tak myslalem. O! Ja mam jeszcze listwy boczne z napisem "SPORT" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Tak myslalem. O! Ja mam jeszcze listwy boczne z napisem "SPORT" Może "Top Sport" bo na niektórych rynkach tak właśnie nazywała się GTi ? Poza tym nie są w standardzie pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroz Opublikowano 9 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2005 Tak myslalem. O! Ja mam jeszcze listwy boczne z napisem "SPORT" Może "Top Sport" bo na niektórych rynkach tak właśnie nazywała się GTi ? Poza tym nie są w standardzie Hmm.. Sprawdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dendrolog Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Ja posiadam wersje NX czyli jedna "poducha", skórzana kierownica, skórzana gałka, skórzany "ręczny", el.szyby i lusterka, klima, kubły, ABS, 4xtarcze, halogeny, lotka z tyłu, silnik 1,6 16V, nie wiem czy twardsze zawieszenie bo jeździłem twardszymi:)Czy to jest wersja SR?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Ja posiadam wersje NX czyli jedna "poducha", skórzana kierownica, skórzana gałka, skórzany "ręczny", el.szyby i lusterka, klima, kubły, ABS, 4xtarcze, halogeny, lotka z tyłu, silnik 1,6 16V, nie wiem czy twardsze zawieszenie bo jeździłem twardszymi:)Czy to jest wersja SR?? Na niektórych rynkach ( w tym np. we Włoszech ) nam znana SR w nieco zmodyfikowanej wersji ( np. właśnie ze wspomnianą skórą na kierownicy i ręcznym ) nazywała się właśnie NX. Poza tym chyba raczej ciężko o wersję NX z szyberdachem a bez klimy. 99%, jeśli nie wszystkie miały klimę, a nie miały dachu. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Witam. Podobnie jak autor ściągnąłem parę dni temu almere GX. 97 rocznik sedan. Moja wersja posiada poduche kierowcy, elektryczne lustra, NATS, klime, hak, regulacje świateł, wspomaganie, Widzę, więc że istnieje mnogość wersji wyposażenia oznaczonego jednym symbolem. Ne wiecie co to jest to NATS ? napisane że niby alarm ale nie włanczam go niczym. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Ne wiecie co to jest to NATS ? napisane że niby alarm ale nie włanczam go niczym. NATS to Nissan Anti Theft System, czyli system antykradzieżowy. Innymi słowy to immobilizer, którego deaktywator masz w kluczyku, dlatego go nie włączasz i nie wyłączasz świadomie Jego sygnalizator to mała, czerwona diodka na podszybiu. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Ok - dzięki Scyzor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MJ Opublikowano 10 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2005 Jak ktos zna flamandzki czy tez holendesrki ( :roll: ... na szczescie sporo sie mozna domyslic.. ;-)) i go intersuja wersje z Holandii to tu jest stronka naprawde fantastyczna, jest tu wszystko o wszystkich samochodach sprzedawanych w tym kraju w ostatnich kilkunastu latach, zdjecia, testy i specyfikacja wszystkich modeli... naprawde bardzo szkoda ze po holendersku (czy jak tam ten ich jezyk sie nazywa....) http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.ph...1=&cache=no a tu jest opis modeli z rynku UK - tu po angielsku: jak widac sa duze roznice w specyfikacjach i wyposazeniu : http://www.parkers.co.uk/choosing/carrevie...px?model_id=588 Z tym wyposazeniem bywa bardzo roznie... najwiecej zalezy od rynku zbytu - ta sama wersja bedzie miala w 2 roznych krajach zupelnie rozne wyposazenie. Czasem ubozsza wersja z bogatszego kraju ma lepsze w sumie wyposazenie od najbogatszej z biedniejszego... Z tego co sie udalo mi zorientowac to np. w Niemczech standardem byly 2 poduszki od poczatku i od najtanszych wersji, w innych prawie zawsze przynajmniej pasazera w opcji - o wlasnie, do tego dochodza opcje dzieki ktorym mozna bylo zupelnie zmienic poziom wyposazenia auta.... Ciekawe ze np. w holandii standardem (poza najtansza wersja ) byla klima - ale poduszka tylko 1x. nawet w najbogatszej... A np w anglii wiekszosc miala elektryke , klime (a poczatkowo szyberdach) i radio , ale tez tylko 1 poduche... Osobiscie mam "belgijska" Almere 5d 2.0 D SLX - niby najbogatsza wersja ale nie ma klimy, poduszki pasazera ani ABS... za to ma: - poduszke kierowcy, wspomaganie i regulacje kierownicy, regulacje wys. fotela kierowcy, NATS, obrotomierz, welur, zaglowki i podlokietnik z tylu (i skl dzielona kanape oczywiscie tez...) , el. reg swiatel i lusterek, szyby elektryczne 4x, 4x glosniki i antene, centralny zamek, wycieraczki z regulacja pracy przerywanej, lakierowane zderzaki, - do tego lakier perla (ale to byla opcja), No to tyle.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ziut Opublikowano 11 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2005 S - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA14DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała ładniejszy zderzak z przodu, czasem światła przeciwmgielne, kubełkowe fotele, wspomaganie kierownicy, czasem także klimę, el. szyby, czy el. szyberdach. Nie jestem pewien, ale tutaj występowała już chyba druga poduszka dla pasażera i ABS ( choć tego pewien nie jestem ). SR - Usportowiona wersja N15 z silnikiem GA16DE. Występowała wyłącznie jako hatchback. Ponad standard GX miała el.szyby, wspomaganie, ABS, dwie poduszki, kubełkowe fotele ładniejsze zderzaki i lotkę na klapie, światła przeciwmgielne, oraz klimę lub el. szyberdach ( raczej oba na raz nie występowały ), niektórzy twierdzą, że ma utwardzone zawieszenie. pzd Ja posiadam wersję " S " i ma 2 poduchy + ABS + kubełki, ale jest jeszcze w klubie model " S " i nie ma poduchy pasażera ani ABSu o ile dobrze pamiętam, więc z tym różnie. . . natomiast wersja " S " także wydaj mi się, ze ma twardsze zawieszenie . A i od wersji " S " z tyłu są tarcze nie bębny Pozdrawiam Moja ma naklejkę "S" 1-go jaśka + kubełki + fajowy zderzak - światła przeciwmgielne (brak klimy i el. szyb) ............. a co najśmieszniejsze w dowodzie mam wpisane "SLX". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyszekN15 Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 W tym temacie zcytuję tekst z "materiałów dla prasy": . Przewidziano trzy (luksusowe i dwie spor-towe wersje wykończenia - LX, GX, SLX, S (oprócz czterodrzwiowej), oraz SR. Wersja LX będzie dobrze wyposażoną, ale o umiarkowanej cenie, "wersją podstawową', wer-sja GX będzie stanowić podstawę rynkową pod względem liczby sprzedawanych egzempla-rzy, a SLX - najbardziej luksusową wersję modelu Almera, podczas gdy wersja SR będzie mieć zawieszenie i wyposażenie o bardziej sportowym charakterze. Wersja S jest całkowicie nową wersją sportową, skierowaną specjalnie do młodej klienteli. W 1996 roku gama odmian Almery będzie rozszerzona o trzydrzwiową wersję GTi o wysokich osiągach. Przy trzech typach nadwozia i czterech rodzajach silników da to łącznie sześć wersji". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedroz Opublikowano 12 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2005 Tak myslalem. O! Ja mam jeszcze listwy boczne z napisem "SPORT" Może "Top Sport" bo na niektórych rynkach tak właśnie nazywała się GTi ? Poza tym nie są w standardzie Hmm.. Sprawdze. Jest tylko "SPORT" i "16V". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawca Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Ja mam N15 GX GA14DE 2x Airbag, central, szyberdach szklany, i teoretycznie zderzaki w kolorze nadwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qbk Opublikowano 13 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2005 Na niektórych rynkach ( w tym np. we Włoszech ) nam znana SR w nieco zmodyfikowanej wersji ( np. właśnie ze wspomnianą skórą na kierownicy i ręcznym ) nazywała się właśnie NX. Poza tym chyba raczej ciężko o wersję NX z szyberdachem a bez klimy. 99%, jeśli nie wszystkie miały klimę, a nie miały dachu. pzd Piszę to po raz kolejny - NX to na niektórych rynkach stała część nazwy modelu - NX Almera... Moja S-ka ma ładniejsze zderzaki, jednego jaśka, ABS, elektryczne szyby (lusterka były zawsze elektryczne) - brakuje jej klimy i drugiego jaśka... Aha, co do ABSa - tarcze z tyłu występowały tylko i wyłącznie z ABSem - bez niego były bębny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fiodi Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 Moja S-ka ma ładniejsze zderzaki, jednego jaśka, ABS, elektryczne szyby (lusterka były zawsze elektryczne) - brakuje jej klimy i drugiego jaśka... Moja S-ka nie ma natomiast elektrycznych szyb, ale ma klimę ;-) Pozdrawiam Fiodi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dendrolog Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 Na niektórych rynkach ( w tym np. we Włoszech ) nam znana SR w nieco zmodyfikowanej wersji ( np. właśnie ze wspomnianą skórą na kierownicy i ręcznym ) nazywała się właśnie NX. Poza tym chyba raczej ciężko o wersję NX z szyberdachem a bez klimy. 99%, jeśli nie wszystkie miały klimę, a nie miały dachu. pzd Piszę to po raz kolejny - NX to na niektórych rynkach stała część nazwy modelu - NX Almera... Moja S-ka ma ładniejsze zderzaki, jednego jaśka, ABS, elektryczne szyby (lusterka były zawsze elektryczne) - brakuje jej klimy i drugiego jaśka... Aha, co do ABSa - tarcze z tyłu występowały tylko i wyłącznie z ABSem - bez niego były bębny. To ja juz nic nie rozumie i prosze by ktos raz na zawsze mnie utwierdzil w symbolice oznaczenia "NX". Jedni pisza ze to "SR" na ryku wloskim a inni ze to taki odrebny model almerki. Prosze o rozwianie moich watpliwosci:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Scyzor Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 To ja juz nic nie rozumie i prosze by ktos raz na zawsze mnie utwierdzil w symbolice oznaczenia "NX". Jedni pisza ze to "SR" na ryku wloskim a inni ze to taki odrebny model almerki. Prosze o rozwianie moich watpliwosci:) Ja się z kolegą Qbk'iem spierać nie będę bo dowodów nie mam, ale jestem przekonany że nie istniało takie złożenie nazw jak NX Almera. Nawet w Australii i Nowej zelandii sprzedawali Almerę pod nazwą Pulsar w wersji NX, a nie NX Pulsar w wersji SLX czy SR na przykład. No ale może ktoś ma jakiś dowód koronny w tej sprawie. pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qbk Opublikowano 15 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 Spierał się też nie będę bo w sumie nie ma o co... ale jak znajde (gdzieś je mam) prospeekty reklamowe z Wloch to zeskanuje i wrzuce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.